ID=7789
date=05-24
Другий канон преподобного, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю/ и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу,/ я́ко просла́вися.
Пе́ние приими́ от усте́н недосто́йных, Человеколю́бче Го́споди,/ и пода́ждь ми отверзе́ние усто́м и глас умиле́ния,/ да возмогу́ воспе́ти уго́дника Твоего́, Ники́ту преди́внаго.
Не́навистию возненави́дев суету́ ми́ра,/ вся соде́янная с пла́чем испове́дал еси́ духо́вному твоему́ наста́внику/ и запреще́ние любе́зно от души́ восприя́л еси́.
Ели́ко име́я друго́в любле́ния,/ и подру́жия совокупле́ния, и домо́вное пребыва́ние,/ во́лею всех оттщети́вся, Христа́ еди́наго приобре́л еси́.
Богородичен: Мольбу́ приноша́ю от усте́н недосто́йных, сию́ приими́, Влады́чице,/ я́ко вдо́выя о́ныя две ца́те, неде́йственна бо е́сть./ Те́мже со умиле́нием вопию́ Ти:/ о Пребога́тая, сла́ва Рождеству́ Твоему́, Пречи́стая!
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Матфе́й, мы́тницу оста́вль, евангели́ст показа́ся;/ ты же, преподо́бне, суету́ ми́ра отве́рг/ в мона́шеская оде́явся, Христу́ угоди́л еси́/ и чудотво́рец показа́лся еси́.
Лука́вое со́нмище оста́вль,/ Христо́в яре́м на ся возложи́л еси́,/ труды́ же и по́двиги твои́ми всех удивля́я и ко спасе́нию наставля́я.
Блу́днаго гла́сом вопия́ и со воздыха́нием в пе́рси бия́,/ Бо́гу прибли́жился еси́ и ра́дости ве́чныя сподо́бился еси́/ и непреста́ннаго, Ники́то, весе́лия.
Богородичен: Напа́стьми мно́гими одержи́м с боле́зньми и пла́чем вопию́ Ти:/ изба́ви, Богоро́дице, от одержа́щих мя скорбе́й и ве́чнаго муче́ния/ и Ца́рствия Сы́на Твоего́ сподо́би мя.
Песнь 4
Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ тем и вопия́ше:/ от ю́га прии́дет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.
При́сно име́л еси́ к Бо́гу моли́твенника,/ духо́внаго твоего́ наста́вника, я́коже втора́го Моисе́я,/ изве́дшаго из Еги́пта дре́вняго Изра́иля, науча́юща тя воспева́ти:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Не довле тебе́, преподо́бне, многотру́дное пребыва́ние,/ желе́за тя́жкая на ся возлага́еши/ и труды́ к трудо́м прилага́еши, вопия́ Христу́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ше́ствия Небеси́ явля́я, столп водрузи́л еси́/ и от сего́ стезю́ в моли́твенный храм ископа́л еси́,/ иде́же приле́жно вопия́ Христу́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богородичен: Возста́ви мя, ни́зу лежа́щаго, моли́твами Твои́ми, Пречи́стая,/ и на покая́ния стези́ наста́ви,/ да, возбну́в66 от глубины́ неча́яния, узрю́ свет Богоразу́мия/ и воспою́ заступле́ние Твое́, Препе́тая.
Песнь 5
Ирмос: Го́споди Бо́же наш, мир да́ждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы,/ И́мя Твое́ имену́ем.
Пе́ния соверша́я, исходя́ в но́щи от столпа́, два исто́чника ископа́л еси́,/ от ни́хже и до ньше, с ве́рою почерпа́юще,/ прие́млют благода́ть исцеле́ний.
Сопе́рник прелука́вый, а́ки змий превели́к,/ посреде́ ке́ллии твоея́ изы́де, устраша́я тя,/ ты же сего́, блаже́нне, попра́л еси́/ и без ве́сти моли́твою до конца́ сотвори́л еси́.
Неду́г ослабле́ния удо́в име́я, благочести́вый Михаи́л,/ княже́ние тогда́ содержа́й во гра́де Черни́гове,/ моли́твами твои́ми исцеле́ние получи́.
Богородичен: Христа́ Иису́са ро́ждшая, Пречи́стая,/ Сего́ моли́ при́сно изба́вити от бед рабы́ Твоя́, ве́рою и́мя Твое́ призыва́ющия:/ ра́зве бо Тебе́, Влады́чице, ино́го заступле́ния не и́мамы.
Песнь 6
Ирмос: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче,/ волна́ми жите́йскими обурева́юся./ Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Благоутро́бне Го́споди.
Преди́вно бы́сть чу́до: еще́ бо держа́вному Михаи́лу, ни оби́тели дости́гшу,/ ни столпа́ ви́девшу, то́кмо жезл твой в ру́це прии́м/ и о сем укрепи́вся, исцеле́ние получи́/ и прии́де во оби́тель твою́ здрав.
Ра́достно благочести́вый Михаи́л кня́зь, прие́мля от Тебе́ благослове́ние,/ сам тебе́ испове́да, ка́ко велиа́р во о́бразе чернца,/ двакра́ты поноси́ тебе́, сказу́я тебе́, от жития́ сего́ отше́дша.
Держа́вный Михаи́л кня́зь, доше́д ме́ста, иде́же исцеле́ние получи́,/ повеле́ водрузи́ти Честны́й Крест в сла́ву Бо́гу/ и в па́мять чудеси́ преди́внаго отца́.
Богородичен: Все вре́мя живота́ моего́ во страсте́х изжи́х/ и ны́не моле́ния приноша́ю Ти, Пречи́стая:/ разреше́ние пода́ждь ми, Всепе́тая, и ве́чнаго мя изба́ви осужде́ния,/ Ты бо ми́ру Блага́я Помо́щница.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Не ржа покры́ тя́жкая о́на желе́за,/ но труды́ твоя́ и по́ты сих просвети́ша, и, я́ко зла́то, блеща́хуся:/ любве́ же ра́ди Госпо́дни не чул еси́ сих на телеси́ твое́м, усе́рдно вопия́:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Му́тнии умо́м уби́йцы, зря́ще блиста́ние о́но на телеси́ твое́м,/ мня́ще мно́жество зла́та нося́щу ти,/ о уби́йстве твое́м умы́слиша./ Ты же от сих, преподо́бне, ну́ждную сме́рть восприя́л еси́, вопия́ Христу́:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Обрето́ша во вре́мя у́тренняго клепа́ния честно́е те́ло твое́, те́пло лежа́що,/ ду́шу же отше́дшу ко Го́споду,/ оби́тели же, испо́лньшися благово́ния, вси возопи́ша со слеза́ми:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Це́рковь освяще́на Бо́гу бы́вши, Мари́е Богороди́тельнице,/ Сего́ моли́, я́ко Человеколю́бца, Чи́стая, уще́дрити лю́ди согреши́вшия/ и спасти́ от бед лю́тых и страсте́й треволне́ния.
Песнь 8
Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́ли мо́рю преде́л песо́к/ и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит пе́снь вся тва́рь,/ я́ко Соде́телю всех во ве́ки.
Неразу́мнии они́ уби́йцы жела́емаго зла́та не получи́ша,/ честны́я же вери́ги в реку́ Во́лгу вверго́ша;/ пресве́тлым луча́м над ни́ми в нощи́ я́вльшимся,/ я́ко и ве́сь град Яросла́вль осия́вшим.
Кресты́ три и вери́ги тя́жки,/ верху́ во́ды пла́вающии, обрето́шася,/ и сих боголюби́вии взе́мше, во град Яросла́вль внесо́ша,/ и мно́зи, разли́чными неду́ги одержи́мии,/ исцеле́ние от сих получи́ша.
Ты сам, преподо́бне, обре́тшему яви́вся,/ три кресты́, рекл еси́, и тя́жкая желе́за,/ по́честь трудо́в мои́х, ско́ро положе́ни да бу́дут на гро́бе мое́м./ Он же, стра́хом и ра́достию одержи́м быв,/ по словеси́ твоему́ та́ко сотвори́.
Богородичен: Твоя́ ми́лости на мне удиви́вши, Чи́стая,/ уя́звенную ду́шу мою́ исцели́,/ и бу́дущаго муче́ния изба́ви,/ и Ца́рствия Сы́на Твоего́ сподо́би мя.
Песнь 9
Ирмос: Тя, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго,/ Тя, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га,/ вы́шшую пречи́стых сил,/ немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Моли́ за ны, о́тче преподо́бне, держа́вный вопия́ше,/ и испроси́ ми́ру мир, нам же здра́вие и на враги́ одоле́ние:/ тебе́ бо моли́твенника те́пла ко Влады́це предлага́ем.
Ра́ку твою́ лобыза́юще, лю́дие благочести́вии уми́льно глаго́лют:/ испроси́ у Христа́, преподо́бне,/ нам же и ча́дом на́шим здра́вие, и спасе́ние и ве́лию ми́лость.
Ку́пно за оте́чество, и святи́телей, и за вся правосла́вныя моли́ся, преподо́бне,/ да вси, па́мять твою́ све́тло пра́зднующе,/ в пе́снех Христа́ велича́ем.
Богородичен: Льва́ рыка́ющаго на мя утиши́, Пречи́стая,/ мене́ же цельбы́ Боже́ственныя сподо́би,/ да узрю́ свет Богоразу́мия и ра́достно воспою́ Рождество́ Твое́, Богоро́дице.