ID=7788
date=05-24
Канон преподобного, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Све́том благода́ти озаря́емь, преподо́бне,/ ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия светови́дную/ тьмы́ грехо́вныя моли́твами твои́ми изба́ви,/ Ники́то пресла́вне.
К Бо́гу вводя́щ несовра́тно ше́ствовал еси́ пу́ть,/ ко гра́ду Небе́сному, Ники́то, дости́гл еси́,/ и́бо Святы́й наста́ви тя Дух, почива́яй в се́рдцы твое́м.
Вознося́щее смире́ние, Ники́то, име́л еси́, тем мо́лимся тебе́:/ уще́дри, преподо́бне, смире́ние на́ше/ и боле́зни вся облегчи́ серде́ц на́ших.
Богородичен: Ра́дости нам Хода́таица,/ я́ко прие́мши исполне́ние всего́ Божества́, яви́лася еси́, Всенепоро́чная,/ тем вси Тебе́, ра́дуйся, А́нгелово согла́сно зове́м, Богора́дованная.
Песнь 3
Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́,/ не́сть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Пре́жднее весе́лие измени́л еси́/ бу́дущих ра́ди благи́х же́стостию, доброде́тельно пожи́в, блаже́нне,/ на исто́чнице в гора́х, я́ко вели́кий Илия́, пребыва́я.
Пу́ть пра́вый, его́же возжеле́в поще́ния ра́ди,/ удивле́нием бра́шен тебе́ показа́ Бог,/ его́же обре́л еси́ безме́здно я́коже приста́нище, му́дре.
Ко́леблемых разли́чными страстьми́ ко твоему́ столпу́, Ники́то, приходя́щих,/ честны́м твои́м хода́тайством всех нас посети́,/ моля́ Человеколю́бца.
Богородичен: Тя Му́дрость Бо́жия всечестны́й орга́н обре́тши,/ от Твои́х чи́стых крове́й воплоща́ется/ и по рождестве́ нетле́нну показа́.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Столпу́, Богоно́се, согражда́ему непоколе́блемою душе́ю/ сам ся пре́дал еси́, бу́дущую жи́знь предзря́,/ ея́же улучи́ти жела́я, я́ко храбр во́ин.
Ла́вры честны́я дости́гл еси́, му́дре,/ возвы́сився смире́нием, верхи́ де́монския смири́л еси́/ и в ней до́блествовал еси́, сла́ва мона́хов и утвержде́ние.
Моли́твами и посто́м вооружи́вся/ и стра́хом себе́ умертви́в Госпо́дним, блаже́нне,/ отсту́пника изсека́еши, неви́димаго зми́я, о́тче, побе́дник был еси́.
Ве́сь Боже́ственным Ду́хом разжже́н быв, о́тче,/ труды́ подъя́л еси́ на мно́га ле́та, в хлеви́не у́зце терпя́,/ взыска́я Го́спода, благода́тию тя Боже́ственною укрепля́ющаго.
Богородичен: На престо́ле высо́це стра́шно седя́й/ на ма́тернюю ру́ку, Младе́нец быв, седи́т,/ низпа́дший о́браз возводя́ и обоже́ние су́щим подава́я.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Иеискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Ходи́л еси́, преподо́бне, по у́зкому пути́,/ Боже́ственными восхожде́нии се́рдца распространя́яся/ и прича́стием обожа́яся, всему́дре./ Тем был еси́ мона́хом све́тлость.
О́ко очи́стившу у́мное, преподо́бне,/ благода́ть даде́ся тебе́, а́ки проро́ку,/ е́же пре́дняя предзре́ти и предглаго́лати я́ко су́щая да́льняя и безве́стная.
Боле́знь облегчи́ ми грехо́в и скорбе́й,/ и преста́ви се́рдца моего́ боле́зни,/ и согреше́ний разреше́ние да́руй, Благоде́теля Бо́га име́я,/ послу́шающаго честны́х твои́х моли́тв.
Богородичен: Ума́ моего́ исцели́ превраще́ние, Пречи́стая,/ уврачу́й стра́сти души́ моея́ и ле́ностную тьму́ отжени́,/ я́ко да хвала́ми Тя при́сно ублажа́ем, Всенепоро́чная.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Умертви́л еси́ стра́сти теле́сныя,/ я́ко дре́во ви́деся высокове́рхо, плоды́ чуде́с принося́,/ Ники́то, Богоблаже́нне.
И́же безчи́сленным боле́знем прибли́жихся,/ те́лом не́мощен пребы́в, преподо́бне./ Тем зову́ ти веюою:/ боле́зни уста́ви се́рдца моего́.
От душе́вных не́мощей, о́тче, коле́блемых, ве́рою тя призыва́ющих ны́не посети́/ моли́твами твои́ми, я́же к Бо́гу,/ я́ко да благоче́стно тя сла́вим.
Богородичен: Еди́на Помо́щнице, помози́ ми, погиба́ющу,/ и ру́ку ми простри́, и ко приста́нищу наведи́ покая́ния,/ Де́во Богора́дованная.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Се́рдце твое́ Тро́ическое жили́ще соде́лав,/ три кресты́ и тя́жкая желе́за, Ники́то, на себе́ поне́с,/ от ни́хже Боже́ственною благода́тию цельбы́ истека́ют/ на просвеще́ние и очище́ние ве́рно притека́ющим ти.
Душа́ твоя́ светозаре́нием Боже́ственнаго Ду́ха сия́ющи при́сно,/ ду́ши ви́дяще притека́ющих ти ве́рою све́тло, блаже́нне, проро́ческими прорече́нии,/ тем тя ублажа́ем.
Неду́гов тружда́ющих, блаже́нне, ду́ши и телеса́/ твои́ми святы́ми моли́твами вско́ре измени́ и пе́ти сотвори́:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Богородичен: Непреме́ннаго ро́ждши, еди́на Богора́дованная,/ десни́цею Его́, Чи́стая, премени́ти ми ум на лу́чшее молю́ Ти ся,/ лю́те превраща́емый жите́йскими упраждне́нии.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Стоя́ на сто́лпе вы́спрь,/ я́ко на све́щнице свеща́, преподо́бне, светя́щи,/ всем ра́зумы ве́рным просвеща́я,/ пока́зовал еси́ до́бре словесы́ и дея́нии стезю́ живота́/ и возводи́л еси́ сия́ Боже́ственным смы́слом к высоте́ безстра́стия.
Ум безстра́стием очи́щ, бесе́довал еси́ ко Го́споду Вседержи́телю,/ от Него́же неизрече́нным, преподо́бне, навыка́я,/ проро́чески предглаго́лал еси́,/ просвеща́я ду́ши, я́ко вели́кий, преблаже́нне, проро́к;/ тем тя согла́сно ве́рою воспева́ем.
Наидо́ша ми ра́ны тя́жкия, и неду́зи ча́сто тружда́ют,/ тех мя измени́, о́тче, молю́ ти ся,/ я́ко от Бо́га прии́м, Ники́то,/ благода́ть исцеля́ти стра́сти и боле́зни облегча́ти.
Троичен: Со все́ми Го́рними во́инствы Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,/ Тро́ицу Неразде́льну, Несозда́нно Божество́, пееносло́вяще,/ Свят, Свят, Свят, возопие́м ра́достно,/ Еди́на Вла́сть, Нача́ло и Ца́рство.
Богородичен: И́же все́ми непристу́пен Сый Зижди́тель Го́рними, Отрокови́це, чи́нми,/ всели́вся в ложесна́ Твоя́, неопа́льну соблюде́ Тя и по рождестве́ нетле́нну./ Ему́же ны́не при́сно пое́м:/ Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Воздвиза́я ру́ки твоя́ к Бо́гу, моли́лся еси́,/ крепя ум твой удержа́ти от страсте́й,/ а́ки А́нгел, в телеси́, о́тче, ты был еси́./ Тем со А́нгелы всегда́ на Небесе́х живе́ши, сла́вному престо́лу предстоя́,/ Све́та невече́рняго исполня́емь.
Я́ко на Небеси́, в хлеви́не у́зце пожи́л еси́, преподо́бне:/ тем ти умири́шася ди́вии зве́рие,/ покори́вшему стра́сти теле́сныя и злостремле́ния, Ники́то преподо́бне./ Сего́ ра́ди ве́рою тя почита́ем.
Твоя́ честны́я и святы́я мо́щи, во гро́бе лежа́ще, погружа́ют неду́ги,/ и попаля́ют толпы́ де́монския всегда́,/ преподо́бне Ники́то, Боже́ственною благода́тию,/ и источа́ют всем исцеле́ния, ве́рно тя блажа́щим.
Уже́ к Бо́гу приближа́яся я́сне и чи́сте,/ помяни́ ве́рою тя, Ники́то, помина́ющих,/ грехо́в оставле́ние нам испроси́, и неду́гов всех избавле́ние,/ и Бо́жия Ца́рства селе́ние.
Богородичен: Све́том мя озари́ Твои́м, Непоро́чная, ро́ждшая Свет непристу́пный,/ разжени́ о́блак страсте́й души́ моея́,/ и от тьмы́ изми́, молю́ Ти ся,/ и Боже́ственнаго спасе́ния сподо́би, Чи́стая, еди́на Присноде́ва.