06-09 Преподо́бнаго отца́ на́шего Кири́лла, игу́мена Белоезе́рскаго

ID=9230

date=06-09

Кано́н свята́го Кири́лла, глас 6

Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Прекра́сная лоза́ виногра́да Христо́ва был еси́, прему́дре Кири́лле,/ и грозд пресла́дкий яви́лся еси́,/ Боже́ственную сла́дость ве́рным источа́еши, блаже́нне,/ ку́пно же и ра́дование пою́щим тя.

О́тче Кири́лле, не терпя́, враг в нача́ле твоего́ жития́ бу́рю воздви́же,/ дре́вом напра́сно хотя́ умертви́ти тебе́,/ а́ще не бы Боже́ственный глас возгласи́л тя, Богому́дре.

Христа́, нас ра́ди смири́вшагося, подража́в/ и крест твой взем, преподо́бне, Того́ стопа́м после́довал еси́,/ вся́ко мирско́е пристра́стие от Тебе́ оттря́сл еси́, пребога́те.

Богородичен: Во двою́ естеству́ Еди́н от Святы́я Тро́ицы,/ от чи́стых крове́й Твои́х воплоти́вся, боголе́пно про́йде,/ и́же от Ада́ма спаса́я, Пречи́стая, бла́гостию.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

А́ще и в ми́ре су́щая, о́тче, преоби́дел еси́,/ но та́мо преми́рная и нетле́нная стяжа́л еси́,/ иде́же глас пра́зднующих и ра́йское наслажде́ние.

Льсти́вый враг хотя́ тебе́ па́кость сотвори́ти, преподо́бне,/ лука́выя челове́ки на тя вооружа́ет,/ тебе́ же прирази́вся, постыде́ся, Христу́ бо тя соблюда́ющу.

Уже́ пресла́вное твое́ житие́ всю́ду, преподо́бне, прославля́ется,/ и чудеса́ твоя́ в конце́х пропове́даются,/ те́мже, в па́мять твою́ соше́дшеся, почита́ем тя.

Богородичен: Пло́ти бре́нней соедини́вся, И́же от Отца́ единоро́дный, в ложесна́х Твои́х,/ еди́н от двою́ про́йде без истле́ния/ и соблюде́ невреди́мо де́вство Твое́, Всепе́тая.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ Честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

О́тче преподо́бне, сна твои́ма очи́ма не дал еси́, ни ве́ждома дрема́ния,/ до́ндеже сподо́бился еси́ ви́дети пра́ведных селе́ния,/ я́же угото́ва Бог лю́бящим Его́.

Уже́ не ктому́ врази́, ниже́ челове́цы лука́вии,/ мо́гут к тебе́ прибли́житися, Кири́лле преподо́бне:/ ви́деша бо благода́ть Бо́жию, тебе́ всегда́ соблюда́ющую.

Бо́дренными моли́твами, о́тче, и сле́зными пото́ки/ Це́рковь ве́рных напои́л еси́,/ блаже́нне Кири́лле.

Богородичен: На Тя упова́ние мое́ возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́/ и Тя Предста́тельницу име́ю живота́ моего́,/ тве́рду же и непоколеби́му.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Изря́дно твое́ житие́ в после́дния ро́ды и пресла́вно яви́ся,/ чудеса́ же твоя́ всю́ду ве́рным излия́шася./ Те́мже тя вси, о́тче, ублажа́ем.

Ра́йския добро́ты жела́я, преподо́бне Кири́лле,/ и тоя́ ра́ди в слеза́х и воздыха́ниих, бде́ниих же и моли́твах твою́ жизнь препроводи́л еси́/ и отту́ду насле́дил еси́ жела́емое тебе́ блаже́нство.

Пресве́тлый твой пра́здник, о́тче, благоче́стно пра́зднующим/ подава́й свы́ше спасе́ние и избавле́ние,/ да тя вси, блаже́нне Кири́лле, непреста́нно воспева́ем.

Богородичен: Лю́дем я́ко вои́стинну ти́хое приста́нище Христо́с Тебе́ яви́,/ ве́рою и любо́вию Тя, и́стинную Влады́чицу, Всенепоро́чная,/ от со́вести чи́сты Богоро́дицу испове́дающим.

Песнь 6

Ирмос: Ят бысть,/ но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на:/ Твой бо о́браз нося́,/ страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося,/ я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де./ Приглаша́ше же кустоди́и:/ храня́щии су́етная и ло́жная,/ ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Влады́ку ум поста́вил еси́ над страстьми́ теле́сными, блаже́нне,/ те́мже и Пресвята́го Ду́ха селе́ние, Богоно́се, был еси́./ Его́же моли́ и нас свободи́ти от страсте́й, да тя почита́ем.

Я́ко победи́в ве́ка сего́ кня́зя тьмы, возше́л еси́ к Небе́сным,/ побе́ды вене́ц нося́ от вседержи́тельныя руки́ Бо́га на́шего,/ моли́ от бед спасти́ся тебе́ почита́ющим.

Плотско́е мудрова́ние, е́же на земли́, о́тче, умертви́л еси́/ и на Небесе́х житие́ стяжа́л еси́,/ иде́же святы́х ду́си ра́дуются, пою́ще с тобо́ю Влады́ку твоего́.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком ко́рмчию и Го́спода,/ страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое отжени́ смуще́ние/ и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Очи́стив от страсте́й, преподо́бне о́тче, ум твой/ и Вседержи́телю с преподо́бных ли́ки и пра́ведных предстоя́, всегда́ вопие́ши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Врач преизря́дный ми́ру яви́лся еси́, блаже́нне,/ исцеля́я всех, ве́рою притека́ющих ко хра́му твоему́ свято́му/ и Христу́ от души́ вопию́щих непреста́нно:/ благослове́н Бог отец на́ших.

Посто́м и воздержа́нием лице́ твое́ украси́л еси́, преподо́бне,/ светле́йши наипа́че яви́лся еси́ многоразли́чными бра́шны пита́ющихся./ Те́мже и Христу́ вопие́ши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Тя, Пресвята́я Ма́ти Присноде́во, позна́хом, земни́и, спасе́ние,/ и́бо в не́дрех Отца́ неразлу́чно живы́й из Тебе́ воплоща́ется./ Те́мже благослове́на еси́ в род и род.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Гроб, иде́же положено́ бысть честно́е те́ло твое́, преподо́бне,/ освяти́ всех, к нему́ притека́ющих,/ исто́чник исцеле́ния источа́я от души́ Христу́ вопию́щим/ и превознося́щим Его́ во ве́ки.

Во вре́мя гла́да, раздробля́я, преподо́бне, ни́щим хлеб твой,/ тех а́лчбу уста́вил еси́,/ и мене́, та́ющего гла́дом, Боже́ственных дея́ний напита́й:/ да возмогу́ и аз со все́ми пе́ти Го́спода во вся ве́ки.

И́же с тобо́ю ученицы́ твои́, уче́нию твоему́ повину́ющеся, преподо́бне,/ земна́я оста́вльше, во след тебе́ к Небе́сным преидо́ша,/ и с тобо́ю пою́т Христу́, и превозно́сят Его́ во ве́ки.

Богородичен: В рождестве́ боле́зни избежа́ла еси́, Пречи́стая,/ и, ро́ждши, па́ки Де́вою пребыла́ еси́:/ вся бо твори́т Иису́с, Бог и Челове́к,/ Его́же превозно́сим во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти,/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Жития́ сего́ непостоя́нную пучи́ну немяте́жно преше́л еси́, преподо́бне,/ ко́рмчию Ма́терь Бо́жию име́я, на сие́ наставля́ющую тя./ Те́мже и ко приста́нищем приста́л еси́ А́нгельскаго пребыва́ния.

Я́ко зре́лая и чисте́йшая пшени́ца, кроме́ всех зло́бных пле́вел,/ в Небе́сных жи́тницах соблю́лся еси́, преподо́бне,/ хлеб сла́дкий жела́я принести́ся Небе́сному Царю́,/ Его́же ра́ди вся в ми́ре преоби́дел еси́.

Вели́ким отце́м, дре́вле в посте́х и по́двизех просия́вшим, подо́бяся, о́тче,/ вся дни жи́зни твоея́ во слеза́х и труде́х препроводи́л еси́,/ до́ндеже дости́гл еси́ блаже́нную кончи́ну, ю́же и они́ насле́доваша.

Богородичен: Сы́на Безле́тна, от Отца́ возсия́вша,/ Ты, во утро́бе несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти Чи́стая Де́во,/ моли́ непреста́нно о рабе́х Твои́х Того, я́ко Человеколю́бца Бо́га,/ спасти́ род наш.