ID=11289
date=
Канон благоверного князя, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло е́сть:/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Высоко́ житие́ име́яй и Боже́ственными восхожде́нии ве́сь све́тел быв,/ просвеще́ние ми испроси́, восхваля́ющему честны́я твоя́ по́двиги,/ и́миже до́бре пожи́в, получи́л еси́, кня́же Гле́бе, и́хже наде́ялся еси́.
Боже́ственная любя́ уче́ния и во чте́нии свяще́нных Писа́ний упражня́яся,/ сласте́й уклони́лся еси́, блаже́нне, смра́дных и безче́стных,/ и украси́лся еси́ благода́тными дарова́нии.
Дрема́ние о́чию от души́, блаже́нне, отгна́л еси́,/ во бде́ниях пребыва́я и всено́щными стоя́нии Бо́гу приобща́яся,/ те́мже ко дню невече́рнему дости́гл еси́.
Богородичен: Я́ко черто́г одушевле́н Бо́жий/ и кади́льницу мы́сленнаго и светоно́снаго у́гля,/ Присноблагода́тную Богоро́дицу ублажа́ем, зову́ще:/ ра́дуйся, Хода́таице спасе́ния на́шего.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ не́сть свят, я́коже Бог наш,/ и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Глаго́лом жи́зни внима́я, испи́л еси́ во́ду спасе́ния,/ возгнуша́вся го́рькаго греха́,/ и, поя́, глаго́лал еси́ Бо́гу, блаже́нне Гле́бе:/ не́сть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Милосе́рдием подража́л еси́ Христу́,/ разда́л еси́ бога́тство тре́бующим,/ Небе́сное же бога́тство получи́л еси́, сла́вне Гле́бе, вопия́:/ не́сть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Прилепи́вся Зижди́телю любо́вию Боже́ственною,/ прия́л еси́ Небе́сное насле́дие/ и дре́ва животво́рнаго прича́стник бы́ти сподо́бился еси́, блаже́нне, поя́:/ не́сть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Богородичен: А́нгелов Честне́йшая,/ Зижди́теля А́нгелов во утро́бе носи́ла еси́/ и родила́ еси́ неизрече́нно на избавле́ние челове́ком, пою́щим:/ не́сть, Пречи́стая, ра́зве Тебе́, Влады́чице.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка,/ тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Уче́ния оте́ческая храня́ невреди́мо,/ правосла́вно мудрова́ние ты от младе́нства име́л еси́ и житие́ чи́стое/ и милосе́рд был еси́, досточу́дне.
Ни молва́ мирска́я, ни сла́ва кня́жеская, ни бога́тство вре́менное,/ твоего́ к Бо́гу устремле́ния угаси́, кня́же Гле́бе,/ но возлюби́л еси́ кре́пко богоуго́дныя по́двиги.
Возвыша́емь всегда́ Боже́ственными поуче́нии, врага́ смири́л еси́/ и исцеле́ний благода́ть прия́л еси́ от Го́спода, блаже́нне Гле́бе.
Богородичен: Всепе́тая,/ во́инствы Го́рними пева́емаго Бо́га родила́ еси́,/ Челове́ка вои́стинну бы́вша,/ Его́же о рабе́х Твои́х моля́щи не преста́й, Присноде́во.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.
Ра́ка моще́й твои́х, иска́пающи сла́дость бога́тных исцеле́ний,/ от ве́рою чту́щих тя, блаже́нне Гле́бе, стра́сти отгоня́ет/ и попаля́ет бесо́в вся полки́.
Ны́не на тебе́ чу́до ве́лие зри́тся и у́жаса испо́лнено:/ ка́ко по погребе́нии те́ло твое́, блаже́нне, мно́го лет во гро́бе лежа́щее,/ нетле́нно соблюде́ся промышле́нием Боже́ственным.
Сла́ва твоему́ к Бо́гу дерзнове́нию,/ сла́ва устремле́нию, е́же в се́рдцы твое́м к Нему́ име́л еси́:/ бла́го пожи́в, блаже́нне Гле́бе, просия́л еси́ пресла́вно Боже́ственными светлостьми́/ и возвесели́л еси́ ве́рных собо́ры.
Богородичен: Нас ра́ди из Тебе́ Вопло́щшагося, Де́во Ма́ти, всегда́ моли́,/ благоче́стно Тя блажа́щим изба́витися бед, и душетле́нных страсте́й,/ и печа́лей, и ве́чнаго пла́мени муче́ния.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
По́двиги твоя́, блаже́нне, источа́ют чту́щим тя утеше́ние, и ра́дование,/ и исцеле́ния во хвалу́ Христа́ Бо́га на́шего.
В до́му Бо́жии процве́л еси́/ и, я́ко виногра́д многопло́ден, доброде́телей гро́здие Домовлады́це прине́сл еси́.
Ца́рства Бо́жия возжеле́л еси́/ и, над страстьми́ воцари́вся, сла́вне Гле́бе,/ ра́дость пра́ведных получи́л еси́.
Богородичен: Избра́нна Бо́гу бы́вши, я́ко прекра́сна,/ село́ простра́нное Сему́, Де́во, была́ еси́,/ и черто́г, и све́щник, и трапе́за.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ е́сть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сын благослове́н и препросла́влен.
Си́лою Бо́жиею укрепле́н,/ пло́ти удержа́л еси́ стремле́ния/ и ум напра́вил еси́ к Небе́сным, поя́ в кре́пости:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоуго́дны нра́вы стяжа́л еси́, кня́же Гле́бе,/ в поуче́нии Богодухнове́нных писа́ний упражня́ляя,/ еди́наго Го́спода все́ю душе́ю твое́ю возлюби́л еси́, блаже́нне.
Го́рняго Ца́рства, Вы́шняго гра́да, Бо́жия рая́,/ пра́ведных наслажде́ния, пи́щи нетле́нныя, бога́тства некра́домаго,/ Све́та невече́рняго сподо́бился еси́, блаже́нне Гле́бе.
Богородичен: Его́же родила́ еси́, Влады́чице, при́сно моли́/ от рабо́ты страсте́м изба́вити мя, и от осужде́ния,/ и от стужа́ющаго ми лю́таго окамене́ния, Чи́стая Богора́дованная.
Песнь 8
Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше,/ Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Па́мятуя при́сно Суд стра́шный,/ во умиле́нии се́рдца излива́л еси́ пото́ки слез,/ погаша́я те́ми пла́мень страсте́й, Гле́бе Богому́дре.
Душе́ю твое́ю возлюби́л еси́ Го́спода, му́дре Гле́бе,/ и Тому́ прилепи́лся еси́, вопия́:/ Христе́ мой, Ты мя изба́ви от смертоно́сных страсте́й во ве́ки.
Ра́зум име́я, Бо́гом просвеща́емый,/ испо́лнитель Влады́чных слове́с яви́лся еси́,/ десны́я возлюби́в стези́, шу́иих же уклоня́яся, я́ко мудр,/ те́мже тя почита́ем, Богому́дре, во ве́ки.
Богородичен: Всех Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется/ и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́кое дыха́ние, Де́во Богоро́дице,/ те́мже я́ко Бо́жию Ма́терь Тя велича́ем.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Ви́дети вожделе́в сла́ву Бо́га на́шего,/ доброде́тельми себе́ украси́л еси́/ и, в Небе́сный черто́г вшед, со А́нгелы живе́ши/ и ясне́е наслажда́ешися Боговиде́ния.
Му́дростию и ра́зумом просвеща́емь,/ смире́нием се́рдца укра́шен и высото́ю жития́ сия́я,/ к Небе́сным прише́л еси́ оби́телем,/ иде́же нас помя́ни, почита́ющих тя, кня́же Гле́бе.
Па́мять пра́зднственную и благ всех хода́тайственную соверша́ем/ честна́го Твоего́ от земли́ преставле́ния:/ ты бо уго́дник Госпо́день и за́поведей Того́ де́латель/ яви́лся еси́ непосты́ден, досточу́дне Гле́бе.
Ма́ти све́та яви́лася еси́, Влады́чице,/ те́мже молю́ Тя, Богоневе́сто:/ ду́шу мою́ све́том Сы́на Твоего́ озари́/ мольба́ми Гле́ба Богому́драго.