07-10 Положе́ние ри́зы, я́же есть хито́н, Вели́каго Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́

ID=11310

date=

Канон Положения ризы, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отве́рзем уста́, челове́цы, и язы́к уясни́м/ в наро́читый день пра́здника на́шего,/ положе́ние Боже́ственныя ри́зы Христа́ Бо́га на́шего све́тло сла́вяще.

Сказа́ти хотя́ Свою́ благода́ть Вы́шний и прия́т ра́бий о́браз нас ра́ди,/ на увере́ние естества́ челове́ческаго/ честну́ю ри́зу Свою́ ве́рным днесь дарова́.

Ри́зу Твою́ честну́ю, Христе́, дарова́л еси́ нам, свяще́нное огражде́ние,/ вся́кое сопроти́вных настоя́ние/ при́сно побежда́ющую си́лою духо́вною.

Богородичен: Воздви́жена ви́дящи, е́же на Кресте́ Твое́ долготерпе́ние,/ рыда́ше Тебе́ Ро́ждшая, зову́щи:/ ка́ко суди́м ви́дится, хотя́й всем суди́ти сла́вы Госпо́дь?

Песнь 3

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Влады́ко сый по существу́, соеди́нился еси́ рабо́м пло́тию/ и, на́ше де́тельствуя разли́чно спасе́ние, Христе́,/ е́же и ны́не промы́шля́я, Твое́ю Боже́ственною ри́зою нам чудоде́йствуеши.

Пло́тию нас ра́ди явле́йся на земли́,/ Боже́ственныя ри́зы Твоея́ приближе́нием нас освяти́л еси́,/ е́йже покланя́ющеся, Христе́, Тя воспева́ем.

Животе́ Ипоста́сный, ны́не вкуси́л еси́ сме́рти плотски́я,/ е́юже живо́т источи́л еси́ ме́ртвым, воста́нием Твои́м, Христе́,/ ны́не же, я́ко животу́ хода́тая,/ ри́зу Твою́ боготеле́снаго одея́ния пода́л еси́ нам.

Богородичен: Из Тебе́, Де́во, обновле́ние я́ве яви́ся,/ вои́стинну Бог, пло́тию ражда́емь, и на Крест возвы́ша́емь,/ низлага́я де́моны, Богора́дованная Влады́чице.

Песнь 4

Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т,/ е́же от Де́вы, воплоще́ния/ Тебе́, Вы́шняго,/ проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко многоце́нное сокро́вище стяжа́в, Христе́,/ чту́щий Тя град Москва́ ри́зу Твою́, Влады́ко,/ ве́рою облобыза́ет и благода́ть прие́млет.

Ви́дите чу́дная, вси лю́дие, и духо́вно ны́не возвесели́теся, Христа́ пою́ще,/ дарова́вшаго нам, я́ко многоце́нное бога́тство,/ Боже́ственныя пло́ти Своея́ одея́ние.

Боговиде́ния сла́вы дре́вле сено́вно,/ Твои́х за́дних сподо́бися ви́дети Моисе́й, просия́в,/ мы же но́вый Изра́иль ны́не лице́м в лице́,/ Твою́ честну́ю ри́зу, Изба́вителя на́шего, ви́дим я́сно.

Богородичен: Раздра́ся рукописа́ние Ада́мово копие́м прободе́ну Ти, Влады́ко, –/ Богоро́дица вопия́ше, у Креста́ предстоя́щи, Го́споди,/ и боле́зненно восклица́ющи.

Песнь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Просвети́ся днесь правосла́вных со́нмище,/ ерети́ческий же полк да посрами́тся,/ покланя́емую ви́дя Боже́ственную ри́зу Твою́, Влады́ко,/ пло́тию нам я́вльшагося.

Ты, Влады́ко, нам, Твои́м рабо́м, дарова́л еси́ утвержде́ние,/ ри́зу боговочелове́чения Твоего́ Боже́ственное огражде́ние,/ и душа́м спасе́ние, и телесе́м исцеле́ние.

Воспле́щем днесь рука́ми и воскли́кнем гла́сом хвале́ния Го́сподеви:/ се бо во́истинну прии́де и яви́ся,/ вся озара́я ве́рныя Боже́ственныя ри́зы положе́нием.

Богородичен: Пло́тию, Его́же родила́ еси́, Сы́на, Богора́дованная,/ я́ко ви́де на Дре́ве воздви́жена, пла́чем испо́лнися/ и долготерпе́нию Его́ дивла́шеся вои́стинну,/ те́мже велича́ше Его́ схожде́ние.

Песнь 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ме́ртвым живо́т возсия́, слепы́м же свет прише́ствова,/ немощны́м лю́те врачевство́ отве́рзеся,/ и всем спасе́ние днесь прибли́жися.

Вода́м Тя животеку́щий исто́чник ве́мы, Влады́ко,/ и почита́ем Боже́ственную ри́зу Твою́,/ от нея́же исщеле́ния всегда́, ве́рнии, почерпа́ем.

Стра́нствует всяк ра́зум,/ живоно́сныя пло́ти Твоея́ ви́дя Боже́ственное одея́ние/ и просвеще́ние источа́ющее покланя́ющимся Тебе́.

Богородичен: Приста́нище бу́ди ми, Всенепоро́чная, в пучи́не лю́тых пла́вающему,/ я́же бе́дствующую всю тварь/ Рождество́м Твои́м, Богороди́тельнице, спасла́ еси́.

Песнь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Всяк град ра́дуется, пра́зднуя ве́рно с но́вым Сио́ном,/ мона́си и прости́и, бога́тии и убо́зии,/ я́вльшуся днесь Боже́ственному Твоему́, Христе́, одея́нию светода́тельными исцеле́нии.

Черто́г Бо́жий избра́нный, в честне́м сем черто́зе/ ве́рою ри́зу Твою́, Влады́ко, положе́ну архиере́йскими освяще́нными рука́ми,/ ю́же почита́ем, я́ко благочести́вый покро́в.

Обновля́ется всяк, приступа́яй ве́рою и святы́й облобыза́яй ковче́г,/ держа́щий Твою́, Влады́ко Христе́, светови́дную оде́жду.

Скве́рны вся́кия душе́вныя чисти́тельна есть/ Твоя́, Влады́ко Христе́, Боже́ственная оде́жда,/ покрыва́ющая живоно́сное и пречи́стое те́ло Твое́.

Свяще́нницы, в пра́вду облецы́теся вси,/ и преподо́бнии, возра́дуйтеся све́тло:/ се бо дарова́ нам свет Христо́с,/ святы́я пло́ти Своея́ оде́жду, душа́м и телесе́м во спасе́ние.

Богородичен: Богороди́тельнице Де́во,/ Тебе́ чту́щий град гла́да, и тру́са, и озлобле́ния вся́каго спаса́й,/ и язы́ческаго нахожде́ния, и сопроти́внаго вре́да.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́ емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Соверше́н Сый по существу́ Бог, и Челове́к ви́ден бысть соверше́н,/ спаса́я по обоему́ Своя́ вои́стинну сво́йства:/ я́ко Бог бо, богочелове́ческий о́браз уверя́я,/ и Боже́ственныя пло́ти Своея́ ри́зу нам, я́ко сте́ну и покро́в, дарова́л есть.

Вознеси́ рог, Бо́жий Сло́ве, испове́дающих Тя, Бо́га и Челове́ка,/ и Боже́ственней ри́зе Твое́й покланя́ющихся,/ е́юже исцеле́ние всем ве́рным дарова́ся,/ и упраздни́ пога́нская шата́ния неве́дущих Твоея́ си́лы Боже́ственныя.

Све́тится Твоя́ собо́рная и апо́стольская Це́рковь положе́нием ри́зы Твоея́:/ сла́вы бо свет нам дарова́л еси́, Христе́,/ Боже́ственныя пло́ти Твоея́ одея́ние,/ е́юже нас просвети́ во спасе́ние,/ мы же ве́рою и любо́вию сию́ почита́ем.

Богородичен: Ви́девши усну́вша на Дре́ве Христа́,/ всем бо́дрость подава́ющаго Боже́ственную и спаси́тельную,/ Ма́ти Всенепоро́чная восклица́нием пла́каше и взыва́ше:/ что́ сие́ но́вое чу́до?/ Обновля́яй вся умира́ет хотя́.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.

Пое́м Бо́гу песнь благода́рную, изво́лившему бога́тство превели́кое нам пода́ти,/ сте́ну необори́мую и небла́зненное утвержде́ние,/ Боже́ственныя пло́ти Своея́ одея́ние,/ е́же чту́ще, ве́рнии, велича́ем.

О, па́че ума́ чуде́с Твои́х, Го́споди, я́же сотвори́л еси́ нам, на Тя наде́ющимся!/ Я́коже бо име́вый неизрече́нное рождество́,/ та́ко стра́нно всем показа́л еси́ Боже́ственныя пло́ти Твоея́ ри́зу,/ ко исцеле́нию и просвеще́нию чту́щим Тя.

Предложи́ся ны́не честна́я ра́ка, держа́щи Боже́ственную ри́зу Изба́вителя на́шего Христа́,/ и, я́ко исто́чник све́та, зарю́ исцеле́ний испуща́ющи,/ и тьму неду́гов отгоня́ющи, ю́же любо́вию целу́ем.

Богородичен: Просвети́, Чи́стая, любо́вию чту́щих и велича́ющих Тя,/ и разруши́ стра́сти на́ша, Отрокови́це, и бу́рю укроти́,/ и лука́ваго собла́зны от среды́ отжени́,/ ага́рянская ча́да Ты, Богоро́дице, покори́ во́инству на́шему моли́твами Твои́ми.