ID=9503
date=07-30
Канон святаго, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Бо́гу,/ от го́рькия рабо́ты фарао́новы изба́вльшему Изра́иля/ и о́гненным столпо́м и све́тлым о́блаком наста́вльшему,/ я́ко просла́вися.
Сло́во ми пода́ждь, Сло́ве Бо́жий,/ во отверзе́ние уст мои́х на похвалу́ уго́дника Твоего́, преподо́бнаго Ге́рмана,/ пусты́ннаго жи́теля и мона́хов наста́вника и оби́тели Солове́цкия утвержде́ния.
От ю́ности безмо́лвное житие́ возлюби́в,/ пусты́ннаго пребыва́ния взыска́тель был еси́, преподо́бне,/ те́мже, улучи́в жела́емое со блаже́нным Савва́тием,/ равноа́нгельное жи́тельство показа́л еси́.
Богоизбра́ннаго во и́ноческое селе́ние пусты́ннаго ме́ста о́строва Солове́цкаго/ пе́рвый насе́льник яви́лся еси́, блаже́нне Ге́рмане,/ и купножи́тель и сподви́жник преподо́бному Зоси́ме,/ с ни́мже оби́тель зде возгради́л еси́.
Богородичен: Его́же родила́ еси́ во спасе́ние всем ве́рным, Пречи́стая Де́во,/ моли́ приле́жно, я́ко Зижди́теля всех и Бо́га, поми́ловатися нам, рабо́м Твои́м,/ Богоро́дицу вои́стинну Тя испове́дающим.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Кто изрече́т по́двиги и труды́ твоя́, о́тче Ге́рмане?/ Ты бо, в де́бри пусты́нныя вшед, день и нощь тружда́лся еси́,/ посто́м и бде́нием те́ло свое́ удруча́я.
Злострада́нием и моли́твою стра́сти душе́вныя от ко́рене исто́ргл еси́,/ воздержа́нием же и злых удале́нием/ вся плотска́я вожделе́ния потреби́л еси́, блаже́нне.
Бесо́в боре́ния не возмого́ша одоле́ти тя в до́брем произволе́нии,/ но благо́ю наде́ждею и кре́пким терпе́нием/ вся ко́зни их ничто́жны сотвори́л еси́.
Богородичен: Влады́чице ми́ра, Блага́я Помо́щнице,/ Твои́м всеси́льным предста́тельством сокруши́ вся востаю́щия на ны си́лы вра́жия/ и вознеси́ рог люди́й Твои́х.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Напои́в ду́шу твою́ сле́зными пото́ки,/ соде́лал еси́ ю́ плодоно́сну и доброде́тели вся́кия износя́щу,/ те́мже путеводи́тель ко спасе́нию мно́гим был еси́.
А́ще и ку́пно со блаже́нным Савва́тием в безмо́лвие пусты́нное всели́лся еси́,/ оба́че я́ко еди́н Еди́ному Бо́гу/ моли́твою непреста́нною та́мо бесе́довал еси́, преподо́бне.
Ум просветле́н жития́ чистото́ю имы́й,/ мы́сленныя прило́ги лука́вых де́монов удо́бно низлага́л еси́,/ вся тех ухищре́ния и кова́рства облича́я.
Богородичен: Блажи́т Тя, Пречи́стая, преподо́бных лик и вся́кое ве́рных совокупле́ние,/ Бо́жие бо Сло́во па́че ума́ и сло́ва родила́ еси́.
Песнь 5
Ирмос: У́тренюет дух мой к Тебе́, Бо́же,/ от Отца́ рожде́нному неизрече́нно/ и воздви́гнувшему рог спасе́ния нам.
Во пло́ти сый, безпло́тных жи́тельству поревнова́л еси́, блаже́нне Ге́рмане,/ те́мже побе́ду на враги́ безпло́тныя прия́л еси́ от Бо́га и вене́ц сла́вы.
Во́льную нищету́ возлюби́в,/ в нестяжа́нии безпеча́льное житие́ препроводи́л еси́,/ сокро́вище некра́домое скрыва́я себе́ на Небеси́, по словеси́ ева́нгельскому.
Очи́стив себе́ от вся́кия скве́рны плотски́я и душе́вныя,/ прия́телище Ду́ху Пресвято́му был еси́, преподо́бне,/ от Него́же дарова́нии духо́вными обогати́лся еси́.
Богородичен: Тя наде́жду на́шему спасе́нию стяжа́хом, Богома́ти,/ и ору́жие непобеди́мое на враги́ ви́димыя же и неви́димыя.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния мои́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Пла́кал и се́товал еси́ о разлуче́нии с сожи́телем твои́м, блаже́нным отце́м Савва́тием,/ не обре́т того́ в живы́х, егда́ возврати́лся еси́ во о́стров от путеше́ствия твоего́.
Ра́дости и весе́лия испо́лнился еси́,/ егда́ по разлуче́нии Савва́тиеве обре́л еси́ Зоси́му преподо́бнаго,/ с ни́мже па́ки во о́стров вшел еси́, Бо́жиим смотре́нием направля́емь.
А́нгельския глаго́лы, к жене́ ры́бареве бы́вшия,/ я́ко недосто́ит жена́м сели́тися во о́строве сем, возвести́л еси́ Зоси́ме,/ це́рковь чу́дну на возду́се узре́вшему.
Богородичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию,/ моли́, Пречи́стая, я́ко Человеколю́бца,/ уще́дрити люди согре́шшия.
Песнь 7
Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́./ Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ничто́же земно́е предпоче́л еси́ па́че Небе́сных/ и, я́ко зла́то в горни́ле, искуси́лся еси́,/ в послуша́ниих и́ноческих тружда́яся и при́сно взыва́я:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Моли́твою непреста́нною Го́сподеви прилепля́яся,/ Тому Еди́ному послужи́л еси́/ и кончи́ною блаже́нною от земны́х удо́лий к Небе́сным оби́телем преше́л еси́, ра́достно поя́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Гроб твой, преподо́бне, благода́тию Христо́вою цельбопода́телен явля́ется,/ к нему́же с ве́рою притека́юще и исцеле́ния прие́млюще,/ вопие́м Прославля́ющему уго́дники Своя́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богородичен: Благослове́н Плод благослове́ннаго чре́ва Твоего́,/ Его́же благосло́вят Небе́сныя си́лы и преподо́бных собо́ри,/ нас изба́вльшаго кля́твы дре́вния, Благослове́нная.
Песнь 8
Ирмос: А́нгели и небеса́,/ на Престо́ле Сла́вы седя́щаго/ и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго,/ благослови́те, по́йте/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Подвиза́вся до́бре на земли́ и победи́в вся вра́жия де́йства,/ венча́лся еси́ сла́вою на Небеси́/ и ли́ку преподо́бных сочета́лся еси́.
Нетле́ние моще́й твои́х явля́ет, преподо́бне,/ я́ко обре́л еси́ благода́ть у Бо́га/ и и́маши насле́дие со святы́ми и со А́нгелы ликостоя́ние.
Я́ко обогати́вшуся все́ми доброде́тельми в житии́,/ благода́ть чуде́с дарова́ся тебе́ по сме́рти,/ и то́чиши исцеле́ния ве́рно тя блажа́щим.
Богородичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия,/ спасе́нию нача́ло ми́рови я́вльшая,/ избавля́ющи мя треволне́ния страсте́й и вся́кия ско́рби,/ да Тя сла́влю во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Благослове́н Госпо́дь, Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасе́ния нам/ в дому́ Дави́дове, о́трока Своего́,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́/ и напра́вил ны есть на путь ми́ра.
Иере́ю благогове́йну во оте́чествии твое́м я́влься,/ повеле́л еси́ списа́ти о́браз твой и песнь тебе́ сложи́ти,/ той же со тща́нием сие́ сотвори́,/ в похвалу́ твою́ и во сла́ву Христа́ Бо́га, прославля́ющаго уго́дники Своя́.
Ико́на твоя́,/ на не́йже вку́пе со преподо́бными отцы́ Зоси́мою и Савва́тием изображе́н был еси́,/ чудотво́рна яви́ся,/ е́же бысть во изъявле́ние святы́ни твоея́,/ я́ко да па́мять твоя́ со святы́ми почита́ется.
А́ще и не на ме́сте подвиго́в твои́х преста́вился еси́, о́тче преподо́бне,/ оба́че честны́я мо́щи твоя́ пренесены́ бы́ша во оби́тель твою́,/ иде́же во хра́ме, име́ни твоему́ созда́ннем, святоле́пно почива́ют.
Богородичен: О, чудесе́, всех чуде́с превы́шшаго!/ Я́ко Де́ва, во чре́ве вся́ческая Содержа́щаго сло́вом неискусому́жно прии́мши,/ без истле́ния родила́ еси́.