ID=9595
date=08-27
Канон святаго, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Теплото́ю Уте́шителя, о́тче, согрева́емо се́рдце твое́,/ лед де́монский и страсте́й зи́му разруши́.
У́глем Боже́ственнаго стра́ха опали́в страсте́й вещь,/ был еси́ разсужде́ния свети́льник,/ безстра́стие же, блаже́нне, о́гненно.
Нося́ на ра́ме, о́тче, крест твой,/ после́довал еси́ Зову́щему любо́вию/ и свети́льник мона́хов был еси́.
Богородичен: Всего́ мя спаса́ет Сло́во Пребоже́ственное,/ бла́гостию восхоте́в из чре́ва Твоего́ воплоти́тися,/ Чи́стая Ма́ти Де́во.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ Свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Стоя́нию всено́щному твоему́ удиви́шася А́нгели,/ и́бо тех име́л еси́ споспе́шников и́же к Бо́гу в моли́твах.
Слепоту́ оттря́сл еси́ страсте́й от ума́ твоего́ оче́с,/ те́мже прозира́л еси́ чи́сто Неви́димаго.
Я́ко млеко́м воздержа́ния воспита́вся, Пи́мене преподо́бне,/ на высоту́ доброде́телей возвы́сился еси́ в соверше́нное безстра́стие.
Богородичен: Име́я Тя Помо́щницу,/ враго́в стремле́ния, Чи́стая, не убою́ся:/ име́я Тя Предста́тельницу, тех побежда́ю полки́.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Нескве́рное зерца́ло, уте́шительную зарю́ прие́м, Богоно́се, был еси́/ и прия́телище Боже́ственных восхожде́ний.
Напая́емо дре́во слеза́ми яви́лся еси́, о́тче, высокора́слено,/ воздержа́нием удобря́емо и плоды́ Боже́ственными направля́емо.
Возде́лал еси́ ни́ву твоего́ ума́ боле́зньми воздержа́ния,/ доброде́телей клас многопло́ден и чуде́с благода́ть разплоди́л еси́.
Богородичен: Де́вства сосу́де и невмести́маго естества́ селе́ние,/ ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Богоневе́сто.
Песнь 5
Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Вар поне́с, сла́вне, дневны́й,/ ра́дости сподо́бился еси́ Го́спода твоего́, преподо́бне.
Воздержа́ния удо́лий сладково́нен прозя́бл еси́ шипо́к,/ дыха́нии Бо́жия ра́зума благово́нствуя концы́.
Пе́рвее вельми́ хваля́щагося, о́тче, зми́я,/ к земли́ смири́л еси́, смире́нием огра́ждься.
Богородичен: Де́ву по рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице:/ Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру родила́ еси́.
Песнь 6
Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Умертви́в теле́сная стремлени́я мно́гими по́двиги,/ к жи́зни безсме́ртней отше́л еси́, Пи́мене досточу́дне.
Воздержа́ние при́сно, моли́тву и любо́вь нелицеме́рну стяжа́в, преподо́бне,/ нескве́рно Бо́жие яви́лся еси́ зерца́ло.
В пусты́нях непрохо́дных живы́й,/ страсте́й пусто́шных себе́ обнажи́л еси́/ и граждани́н Небе́сный был еси́.
Богородичен: Я́же еди́на сло́вом пло́тию Сло́во ро́ждши,/ изба́ви, мо́лимся, от се́тей вра́жиих ду́ши на́ша.
Песнь 7
Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во веки.
В Боже́ственных упражня́яся виде́ниих,/ просвеща́яся невеще́ственными заря́ми,/ и дне сын и свет су́щим во тьме/ я́ко вои́стинну был еси́, Богоно́се, во ве́ки.
Взя́тся на высоту́ безстра́стия с пло́тию,/ А́нгелом подо́бяся, рая пи́щи был еси́ насле́дник, взыва́я, блаже́нне:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Сия́я заре́ю безстра́стия, омрачи́л еси́ де́монская искуше́ния/ и сих мно́ги озлобле́ния изба́ви, вопию́щия, преподо́бне:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Се, Ю́же рече́ Де́ву Ду́хом вели́кий Иса́ия,/ во чре́ве Бо́га зача́т и ражда́ет, Ему́же пою́ще, зове́м:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: Безнача́льнаго Царя́ сла́вы,/ Его́же трепе́щут Небе́сныя си́лы,/ по́йте, свяще́нницы,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Недрема́нно душе́вную свещу́ еле́ем твои́х по́двиг соблю́д,/ вшел еси́ с ра́достию в нетле́нен черто́г и живе́ши во ве́ки.
Не поколеба́ша души́ твое́й столпа́ ве́тры нечи́стых духо́в:/ утверди́ бо ся на ка́мени ве́ры, всеблаже́нне Богоно́се.
Злоо́бразную страсте́й совле́кл еси́ ри́зу,/ обле́клся еси́, блаже́нне, в кра́сную оде́жду Боже́ственнаго безстра́стия,/ Христу́ сца́рствуя.
Богородичен: Я́ко честны́й и превознесе́нный престо́л Бо́га Вы́шняго су́щую, воспое́м, лю́дие,/ еди́ну по рождестве́ Де́ву сохра́ньшуюся.
Песнь 9
Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Заше́л еси́ у́бо, я́коже звезда́, от ми́ра,/ у Христа́ же возсия́л еси́, у́мнаго вои́стинну Пра́вды, всеблаже́нне, Со́лнца,/ и, я́коже зарю́, ве́рным, твоя́ оста́вил еси́ светови́дныя доброде́тели,/ отъе́млющия душ омраче́ние.
Честна́ пред Бо́гом твоя́ сме́рть, сла́вне, бысть:/ и́бо преподо́бно на земли́ пожи́л еси́,/ сего́ повеле́ния и опра́вдания, Пи́мене, соблюд невре́дна./ Те́мже возсия́ я́ко пра́веднику тебе́ Свет невече́рний.
Боже́ственными, о́тче, добро́тами наслажда́яся, и прича́стием обожа́емь,/ и вели́кому Све́ту просвеще́н ны́не предстоя́,/ и кра́йним жела́нием прибли́жился еси́ ясне́йше./ Тя чту́щия, Пи́мене, и творя́щия твою́ па́мять помина́й.
Богородичен: Уста́вила еси́ еди́на в жена́х кля́тву первозда́нных, Богоневе́сто,/ Неопи́саннаго пло́тию ро́ждши опису́ема,/ обнови́ла еси́ зако́ны естества́, Нескве́рная, разстоя́щия пе́рвее,/ пресла́вным хода́тайством Твои́м соедини́ла еси́.