08-29 Ин. Усекнове́ние честны́я главы́ честна́го сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна

ID=11758

date=08-29

Други́й кано́н. Кир Андре́я Кри́тскаго, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не/ и Изра́иля су́шею наста́вльшему/ пои́м Христу́,/ я́ко просла́вися во ве́ки.

Пусты́ни кра́сное овча́,/ Заха́риин плод и Елисаве́тино па́че наде́жди прозябе́ние,/ предповелева́ет ве́рным торжествова́ти честну́ю его́ па́мять.

О, рожде́ния, испо́лнена кро́ве!/ О, пи́ра ме́рзка!/ Уби́йством бо пия́нство И́род раствори́,/ трапе́за же его́ скверноуби́йства го́рькаго испо́лнися.

Обличи́вшего И́рода беззако́ннующа, ве́рнии,/ и отсече́ние главы́ претерпе́вша, воспои́м Крести́теля,/ я́ко за ре́вность Бо́жию умерщвле́на.

Богородичен: Неопи́саннаго Бо́га Сло́ва, всего́ все́льшася в Тя,/ родила́ еси́, Чи́стая Богороди́тельнице,/ сугу́ба Того́, я́ко еди́на су́ща Сы́на,/ воплоще́нна из Тебе́ неизрече́нно.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че, Тебе́, Го́споди.

Бо́лий не воста́ в рожде́нных жена́ми Иоа́нна, взыва́ше Христо́с И́стина:/ во утро́бе бо позна́ созда́ние Созда́вшаго,/ пропове́даше мате́рним гла́сом.

Пе́рстом, пе́рвее, показа́в А́гнца/ и язы́ком, второ́е, И́рода обличи́л еси́,/ главо́ю же, тре́тие, источа́еши чудеса́ от зда́нна сосу́да нам.

Рожде́ние сла́вно, Крести́телю Христо́в, и житие́ твое́ непоро́чно,/ и предъизше́ствие че́стно, и показа́ние стра́нно,/ сме́рть честна́ и погребе́ние сла́вно.

Богородичен: Бог Сый, Сам Себе́ истощи́л еси́, Единоро́дне,/ да спасе́ши, я́же созда́л еси́,/ и́хже ра́ди вочелове́чился еси́, вопло́щся от Де́вы,/ и, все мое́ премени́в естество́, приве́л еси́ Твоему́ Роди́телю.

Песнь 4

Ирмос: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Уясни́л еси́ нам Христо́во Ца́рство,/ показа́л еси́ лю́дем пути́ покая́ния/ и И́рода обличи́л еси́ беззако́ннующа,/ вели́кий пропове́дниче, Иоа́нне му́дре.

Не терпя́, Крести́телю, И́род обличе́ния,/ победи́ся гне́вом, и за́вистию, и го́рестию;/ и соблюда́ше вре́мя рожде́ния,/ в не́же усече́ главу́ твою́, пропове́дниче Христо́в.

Весели́ся, Крести́телю, да игра́ет дух твой:/ облича́еши бо и та́мо безбо́жнаго И́рода/ и су́щим во а́де пропове́дуеши душа́м, глаго́ля:/ спасе́ние на́ше прибли́жися.

Чуди́тся земля́ твоему́ житию́, Иоа́нне,/ пропове́дует не́бо непра́ведное твое́ заколе́ние,/ и сказу́ет мно́жество доброде́телей твои́х Це́рковь, воспева́ющи.

Богородичен: Роди́вся от Ма́тере, Де́вы Непоро́чныя,/ сохрани́л еси́ чи́сту по рождестве́,/ И́же в мое́ существо́ Весь обле́кся, греха́ кроме́.

Песнь 5

Ирмос: От но́щи неве́дения/ богове́дением просвети́вый концы́,/ просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Пусты́нное овча́ и вселе́нней стяжа́ние Предте́ча/ днесь гото́вит духо́вную трапе́зу нам.

Сласте́й раба́ и зако́нов престу́пника, обличи́л еси́, Иоа́нне, И́рода,/ Иродиа́ды го́рькаго рачи́теля.

Иродиа́да пля́шет, Иоа́нн вя́жется и закала́ется./ О, пия́нства И́родова!/ О, несмы́сльства души́ его́!

Богородичен: Ра́дуйся, Боже́ственная Горо́,/ от нея́же Ка́мень отсече́ся без рук, Пречи́стая,/ усыри́вшися Бо́гу и Сло́ву, Всенепоро́чная, пло́тию.

Песнь 6

Ирмос: Я́коже проро́ка изба́вил еси́/ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же,/ и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец,/ и упра́ви живо́т мой, молю́ся.

Усече́ние честны́я и всехва́льныя твое́й главы́, Предте́че Христо́в, почита́юще,/ сла́вим твою́ приснохва́льную и всеми́рную па́мять, преблаже́нне.

О, скве́рнаго гоще́ния! О, го́рькаго рожде́ния!/ О, пия́нства скве́рнаго И́рода беззако́ннаго!/ Содержи́м бысть к беззако́нию и облича́емь,/ Проро́ка уби́ти поучава́ется.

Пляса́вши но́вая еги́птяныня посреди́ пи́ра скве́рнено, главу́ испроси́,/ сея́ обличи́вшую роди́тельницу и И́родову нало́жницу.

Богородичен: И́же ны́не Сын Де́вы, пе́рвее Сын Оте́ч показа́ся,/ не ин разумева́емь, от ви́димаго,/ а́ще и пребы́сть еди́н во обою́ соверше́н.

Песнь 7

Ирмос: В нача́ле зе́млю основа́вый/ и Небеса́ сло́вом утверди́вый,/ благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Зако́н Бо́жий пропове́дуя, Иоа́нн/ злочести́ваго не убоя́ся И́рода беззако́ннующаго уцелому́дрити:/ огнь бо бе в нем греха́ его́.

О, главы́, я́сно законополага́ющия и от земли́ Иро́ду провозглаша́ющия:/ не досто́ит тебе́ беззако́ннующу багряни́цу но́сити,/ я́ко мучи́тельскую оде́жду.

Ору́жии скве́рными беззако́нный И́род вооружи́вся,/ с кля́твою исполня́ше беззако́ние,/ гоще́ния пия́нство име́я та́мо, сво́инствующее тому́.

Богородичен: Безпло́тен сый – непреложно воплоти́ся;/ Безле́тен сый – во вре́мени позна́ся от Де́вы,/ всех Зижди́тель, несме́сно пребы́в, я́коже бе, и быв, я́коже не бе.

Песнь 8

Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Пропове́давый Христо́во прише́ствие су́щим во а́де,/ ве́рою возвеща́я, боле́зни реша́яй прихо́дит Госпо́дь сла́вы,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

В темни́це тя затвори́ И́род, Иоа́нне, втора́го Илию́,/ и, желе́зными у́зы свя́зав, уби́,/ покая́ния и Ца́рствия ве́рнаго священнопропове́дника.

О, трапе́зы, кро́ве испо́лненный!/ О, сне́дей, уби́йством растворе́нных!/ О, пи́ра, испо́лнена су́етства!/ О, безчелове́чия и скверноуби́йства И́рода беззако́ннаго!

Богородичен: Горе́ весь и до́ле весь, Сло́ве, в не́дрех О́тчих и Ма́тере Твое́й,/ весь Бог и весь естество́м Челове́к,/ еди́н Ипоста́сию и сугу́б естество́м еси́, Ми́лостиве.

Песнь 9

Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ рождество́ Присноде́вы/ в на́ше, ве́рных, спасе́ние/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Па́ки Иезаве́ль лику́ет на Илию́,/ па́ки еги́птяныня Ио́сифа и́щет,/ Проро́ка же и Крести́теля Спа́сова –/ ны́не я́вльшаяся Иродиа́да скверна́вая.

Во главу́ усе́чен быв, Иоа́нне, от И́рода,/ су́щим в а́де душа́м посла́лся еси́/ пропове́дати Гряду́щаго и тех спасти́ всех,/ пре́жде сконча́вшихся ве́рных от Ада́ма.

Свети́льник Све́та и глас Сло́ва сый, пропове́дник А́гнца Бо́жия,/ пусты́нное овча́, Иоа́нне, честны́й му́чениче Госпо́день,/ моли́ спасти́ся пою́щим тя.

Богородичен: Еди́на в жена́х по рождестве́ яви́лася еси́ Де́ва,/ еди́на в жена́х Ты Богороди́тельница показа́лася еси́,/ еди́на разреши́ла еси́ от боле́зни Е́ву/ и перворо́дную изсуши́ла еси́ клятву.