09-29 Преподо́бнаго отца́ на́шего Кириа́ка Отше́льника

ID=9717

date=09-29

Канон свята́го, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще:// пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.

Сла́ву боже́ственнаго ра́зума, Христе́, пода́ждь ми и благода́ть/ преподо́бнаго досто́йно Кириа́ка воспе́ти, того́ моли́твами:/ Ты бо еси́ па́че сло́ва Сокро́вище му́дрых уче́ний.

Песнь принося́щаго тебе́ ны́не, Кириа́че блаже́нне, благосе́рдно прии́м,/ боже́ственней причасти́тися мне Христа́ умоли́ лучи́ и светозаре́нию/ и су́що получи́ти спасе́ния.

Си́лою Влады́чнею кре́пко утвержда́емь, Того́же стопа́ми, о́тче, после́довав,/ нача́льники тьмы, Кириа́че всеблаже́нне, победи́л еси́/ и к вы́шнему дости́гл еси́ поко́ю.

Ра́вну показа́л еси́ на земли́ к безпло́тным реть39,/ все покори́в плотско́е мудрова́ние Живоно́сному Ду́ху,/ тем в Небе́сных ны́не лику́еши с ни́ми дво́рех, богоно́сне.

Богородичен: Пе́сньми Пречи́стую Мари́ю, ве́рнии, похва́лим,/ Богома́терь облагода́тствованную, покро́в боже́ственный, ти́хое приста́нище,/ всех ве́рных спасе́ние.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:// несть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Непреста́нно ше́ствовав жи́зни стезю́,/ измла́да бо возлюби́л еси́ Творца́ твоего́, преподо́бне,/ Его́же жа́ждая иска́л еси́, еле́ня подо́бяся тече́нию на исто́чники вод.

На серде́чней досце́ написа́ние твое́ прие́м, богоглаго́ливе,/ персто́м Ду́ха,/ я́ко одушевле́нная кни́га,/ де́йственно соблю́л еси́ Христо́вы живи́тельныя за́поведи.

Удержав, преподо́бне, в поста́х чре́во,/ ла́комственная жела́ния и плотску́ю сла́дость ты умертви́л еси́,/ с чистото́ю, о́тче, пожи́в чрез все житие́.

Веселя́ся, разу́мный Тро́ице храм тебе́ само́го сотвори́л еси́,/ ум очища́я, и те́ло, и дух, треблаже́нне,/ и был еси́ прия́телище Трисо́лнечнаго Све́та.

Богородичен: Де́ва родила́ еси́, Неискусобра́чная,/ и Де́ва пребыла́ еси́, Ма́ти безневе́стная,/ Богоро́дице Мари́е, Христа́ Бо́га на́шего моли́, спасти́ся нам.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра о́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:// си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ужасе́ся твоего́ со́лнце воздержа́ния и кре́пости,/ ле́ты мно́гими тя гне́вающася не возмо́же отню́д ви́дети,/ ниже́ во дни пи́щи прие́млюща, преподо́бне,/ благомо́щно песнопою́ща бде́нии непреста́нными:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Зако́ны но́выми и Ве́тхим Заве́том, му́дре,/ ра́зумом, блаже́нне, святы́х муже́й поуча́яся,/ вся́кия доброде́тели вид навы́к, му́дрыя пчелы́ нра́ву ревну́я,/ и сосу́д быв избра́нен, вопия́л еси́:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Бога́тство сла́дости, хвала́ и ра́дость преподо́бных еси́, Христе́ Бо́же,/ того́ ра́ди любя́й Тя Кириа́к/ вся в ми́ре уте́шная вмени́ уме́ты,/ тем и в пусты́нях непроходи́мых/ любе́зне наслажда́шеся Твоея́ красоты́.

Вем дре́вле Ме́ррския сладча́йшия во́ды проро́ка,/ зе́лий же го́рькую ядь преложи́в ты, Кириа́че, в сла́дкое вкуше́ние,/ дерзнове́ние показу́еши я́ве ко Го́споду,/ и́стинно Своя́ рабы́ Боже́ственною си́лою сла́вящему.

Я́ко учени́к и подража́тель Влады́ки Христа́,/ ра́бия лу́нствующася сы́на, о́тче, моли́твою исцеля́еши,/ благода́ть прие́м неду́ги отгоня́ти/ и де́монския полки́ низлага́ти/ о́бразом Боже́ственнаго Креста́.

Богородичен: Ты ве́рных хвала́ еси́, Безневе́стная,/ Ты Предста́тельница, Ты и прибе́жище христиа́н,/ стена́ и приста́нище,/ к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная,/ и от бед спаса́еши ве́рою и любо́вию/ Богоро́дицу Чи́стую Тя сла́вящия.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от Лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х// пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

От Христа́ прие́м непобеди́мую благода́ть Ду́ха,/ низложи́л еси́ у́бо держа́вно лю́таго мироде́ржца,/ душе́вныя стра́сти удержа́в, Кириа́че,/ безстра́стия венце́м венча́лся еси́.

Кре́пок яви́лся еси́, боле́зньми поще́ния терпе́в тве́рдо,/ до ста́рости пребы́в глубоча́йшия неосла́блен, преподо́бне,/ в пусты́нях, я́ко ца́рских дворо́в в черто́зех,/ со мно́гим весе́лием живя́.

Всено́щная соверша́я, блаже́нне, бде́ния/ и к Бо́гу исходя́ не го́рдостно, моли́твою Невеще́ственному бесе́дуеши Уму́/ и све́тлыя приима́л еси́, Кириа́че, све́та лучи́,/ светода́тельне умо́м просвеща́емь.

Светоно́сия испо́лнився и проро́ческаго дарова́ния, преподо́бне,/ чи́стый твой язы́к провозвести́/ му́чащаго дре́вле неду́га Ориге́нова, вредоу́мнаго и душетле́ннаго,/ отню́д соверше́нное истребле́ние.

Богородичен: Разу́мно уве́де проро́ков сосло́вие Твоя́ та́инства,/ Небе́сную бо дверь Влады́ка Тя показа́, Чи́стая,/ и из Тебе́, Де́во, воплоти́вся,/ пра́вды су́щим во тьме возсия́ Со́лнце.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Те́бе бо возопи́х, и услы́ши мя,// Бо́же спасе́ния моего́.

Бог положе́нием быв/ Христа́ обоже́нием, су́щаго естество́м Бо́га,/ есте́ственныя ра́ны неможе́ния исправля́л еси́, блаже́нне,/ неду́жныя исцеля́я, бесну́ющияся а́бие леча́ боже́ственною благода́тию.

Избежа́л еси́ к тебе́ приходя́щаго мно́жества наро́да/ и па́ки стра́шныя пото́ки пости́гл еси́,/ уклоня́яся, приснопа́мятне,/ тщих похва́л челове́ческих сла́виц.

Я́ко сна тле́ннаго ми́ра всю сла́ву зря,/ Еди́наго Живу́щаго Бо́га лу́чшия сла́вы возлюби́л еси́ прича́стник бы́ти,/ ея́же, му́дре, пра́ведно сподо́бился еси́.

Богородичен: Я́ко одушевле́нный киво́т, прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное,/ я́ко свято́е святи́лище, Созда́теля вмести́ла еси́,/ я́ко престо́л огнеобра́зный, но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:// благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Зако́нов и слове́с богодохнове́нных/ наслади́ горта́нь поуче́нием па́че ме́да Твой ве́рнейший уго́дник:/ благослове́н еси́, Го́споди, песнопоя́, Бо́же, во ве́ки.

Блаже́нне богоглаго́ливе, приво́диши пою́щия тя Христу́/ очище́ны от ти́ны страсте́й моли́твами твои́ми,/ вопию́щия, Кириа́че, и глаго́лющия:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Львов избежа́в свере́пства, Дании́л просла́вися,/ слуги́ же тех имя́ше повелева́я Кириа́к, зовы́й Тебе́:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Всю Ду́ха благода́ть всели́, Христе́,/ рачи́тель бо Твоея́ пречи́стыя добро́ты/ бысть вседу́шно Кириа́к, зовы́й Тебе́:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Троичен: Дея́нию приложи́в виде́ние,/ Триипоста́сное пропове́дал еси́ Существо́, во Отце́ и Сы́не и Ду́се,/ зовы́й, Кириа́че богоприя́тне:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богородичен: Угаси́ пла́мень страсте́й мои́х и укроти́ ересе́й бу́рю, Богома́ти:/ Тя бо и́мамы Предста́тельницу христиа́не и Побо́рницу/ и Тя ве́рою воспева́ем во ве́ки.

Песнь 8

Ирмос: Победи́тели мучи́теля и пла́мене/ благода́тию Твое́ю бы́вше,/ за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще,/ о́троцы вопия́ху:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тече́ньми слез напои́л еси́, блаже́нне,/ свяще́нную твою́ ду́шу умиле́нием боже́ственным/ и многопло́дну показа́л еси́, поя́:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Фесви́тянин дре́вле су́шею пресуши́ ту́чныя ка́пли,/ ты же дождя́ проли́тие на во́зраст жа́твы низве́л еси́, всеблаже́нне, поя́:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ты злосла́вных лесть обличи́л еси́,/ Ориге́на ученико́в мудрова́ния, до́блими по́двиги:/ благослови́те, поя́, правосла́вно Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Троичен: Тро́ицы Еди́но благоче́стно научи́л еси́, о́тче, Существо́,/ в трех со́лнцех я́ко еди́ну зарю́ же и све́тлость:/ благослови́те, глаго́ля, правосла́вно Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Ада́ма, Де́во, падшаго яви́лася еси́ дщи,/ Бо́жия же Ма́ти Обнови́вшаго мое́ существо́,/ Его́же пое́м, вся дела́, я́ко Го́спода и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от Деви́ческаго чре́ва быв Челове́к.// Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Верте́п тя, му́дре, прия́т, прие́мшаго исто́чник благода́тный,/ чудоде́йствовавша боже́ственнаго дре́вле отца́ Харито́на моисе́йски, Кириа́че,/ и стена́ незы́бленна па́стве онаго был еси́ и храни́тель тверде́йший.

Су́що раче́нием жи́зни крест на ра́мена взем,/ житие́, Кириа́че, поуче́ние положи́л еси́ сме́рти,/ тем и ны́не к нестаре́ющейся преста́вился еси́ сла́дости нетле́нней,/ Небе́сным лико́м во све́те при Бо́зе сликовству́еши при́сно.

Облиста́в заре́ю, разже́гся Ду́ха, и яви́лся еси́ превы́шним ликостоя́нием све́тел,/ но озари́ мой ум, блаже́нне, разу́мным и трисия́нным Све́том Божества́ моли́твами твои́ми/ и от страсте́й мя и прегреше́ний спаси́.

Венча́вшеся победи́тельною диади́мою, Харито́не богоглаго́ливе и Кириа́че блаже́нне,/ и предстоя́ще в высоча́йших Христу́,/ па́ству свою́ оте́чески от бед избавля́юще,/ ны́не призира́йте пра́зднующую ва́ша па́мяти.

Богородичен: Напрязи́, и благопу́тствуй, и ца́рствуй, Сы́не Богома́тере,/ исма́ильтянина врага́ покаря́я, ра́тующаго ны, христолюби́вому во́инству,/ моли́твами, мо́лимся, Ро́ждшия Тя неискусому́жно,/ я́ко Бог и Человеколю́бец.