09-30 Преподо́бнаго отца́ на́шего Григо́рия, и́же на Пе́льшме реце́, Волого́дскаго чудотво́рца

ID=11377

date=09-30

Кано́н преподо́бнаго, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:// Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Земна́я и мимотеку́щая я́ко уме́ты вмени́в,/ Христа́ Еди́наго приобре́л еси́,/ Его́же любо́вию уязви́в ду́шу твою́, Григо́рие преподо́бне,/ моли́ся ко Го́споду нас просвети́ти.

Возше́д на высоту́ доброде́телей,/ до́лу влеку́щия сла́сти оплева́л еси́,/ сла́дость показа́л еси́ спасе́ние,/ о́тче преподо́бне, ста́ду твоему́.

Нахожде́ния вра́жия лука́вых духо́в,/ от Бо́га сокруше́нным се́рдцем прие́м по́мощь,/ Григо́рие блаже́нне,/ и воздержа́нием огради́вся, победи́л еси́ их.

Богородичен: Прему́дрость Бо́жию вои́стину,/ Сло́во О́тчее несказа́нно ро́ждшая,/ души́ моея́ лю́тую я́зву исцели́/ и серде́чную боле́знь, Ма́ти Бо́жия, укро́ти́.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,// и пое́т Тя дух мой.

Попали́л еси́ у́глием воздержа́ния/ страсте́й те́рние, преподо́бне,/ и прогоня́я нечи́стыя ду́хи, богоблаже́нне.

Я́ко свети́льник,/ твою́ ду́шу сле́зными пото́ки украша́я, преподо́бне,/ се́рдце твое́ поже́рл еси́ Бо́гу.

Стра́сти душетле́нныя успи́л еси́/ бо́дростными моли́твами и бде́ньми, всеблаже́нне,/ те́мже в Небе́сный черто́г всели́лся еси́, ра́дуяся.

Богородичен: Уста́ви неуста́вное помышле́ний мои́х, Чи́стая, смуще́ние,/ Ма́ти Бо́жия,/ к Сы́ну Твоему́ направля́ющи моя́ движе́ния.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотрения Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́// и просла́вих Твое́ Божество́.

Я́ко в поро́де благово́нней и доброде́тели в раи́ одушевле́ннем,/ воздержа́нием процве́л еси́,/ и́мже пита́еши чту́щия тя.

Ми́ра любве́ отре́кся, дости́же го́рняго Иерусали́ма,/ иде́же Христо́с со Отце́м и Ду́хом,/ и венца́ от Него́ сподо́бися, со безпло́тными ли́ки пой:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Законополо́жника воздержа́нию мона́хов и пра́вило кро́тости,/ я́ко Моисе́я тя и Дави́да вои́стину/ стяжа́вше, о́тче, ублажа́ем.

Богородичен: Под ле́том бы́вша,/ И́же от Отца́ безле́тно возсия́вшаго,/ Богома́ти, нам родила́ еси́,/ Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Свя́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х// пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Страсте́й мглу отгна́в, преподо́бне, заря́ми, о́тче, по́двиг твои́х/ и просвеще́ние ду́ха в се́рдцы восприи́м, Григо́рие,/ и́мже попали́л еси́ вся де́монская ополче́ния/ и лико́м по́стническим причта́лся еси́.

Погаси́в стра́сти росо́ю воздержа́ния, о́тче блаже́нне,/ бога́тно вжегл еси́ огнь любве́, и ве́ры, и поще́ния,/ свети́льник, просвеща́яся безсме́ртием, и дне сын, о́тче, был еси́.

Удобри́в свяще́нную твою́ ду́шу,/ о́тче всеблаже́нне Григо́рие, изволе́нием простоты́,/ и ху́дость ри́зную име́л еси́,/ те́мже украше́ние доброде́тельно показа́лся еси́/ чту́щим всечестну́ю па́мять твою́.

Богородичен: Еди́на ро́ждши Дева, еди́на муженеиску́сна яви́лася еси́, Всенепоро́чная,/ во утро́бе бо Сло́во О́тчее прие́мши безнача́льное,/ и млеко́м дои́ши, Де́во, чу́до стра́нно// и, де́вствующи, зако́ны обновля́еши естества́.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́л, и услы́ши мя,// Бо́же спасе́ния моего́.

Собра́л еси́ в души́ твое́й боже́ственныя плоды́ Ду́ха:/ непоро́чну моли́тву, чистоту́ же кра́сну/ и бде́ние тве́рдо, воздержа́ния боле́зни,/ и́миже храм показа́лся еси́ Бо́га Вседержи́теля.

Душе́вный ра́зум впери́в, сла́вне,/ и чу́вствия окорми́в, му́дре,/ святы́ню благоче́стия су́щим на земли́ возвеща́л еси́/ и е́же к Небеси́ восхожде́ние.

Земны́х веще́й ху́дость мимоте́кл еси́, му́дре,/ невеще́ственною же моли́твою на Небеса́ возлете́л еси́/ и вы́шняго восприя́тия насле́дник яви́лся еси́/ жития́ соверше́нием.

Богородичен: Прия́ла еси́ вои́стину Боже́ственное Сло́во в ложесна́ Твоя́/ и Сего́ па́че естества́, Пречи́стая, родила́ еси́,/ Его́же мольба́ми Твои́ми умоли́/ от бед вся изба́вити рабы́ Твоя́.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

В зла́це боже́ственных наказа́ний ста́до, о́тче, воспита́л еси́/ и жезло́м уче́ния зве́ри отгна́в ересе́й, поя́:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Зе́льным поще́нием, я́ко благово́нною пи́щею, пита́я ду́шу твою́, преподо́бне Григо́рие,/ те́мже и Трисо́лнечному Божеству́ предста́ти сподо́бился еси́, со А́нгелы поя́:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

В приста́нище ти́хое вшед, богому́дре, жите́йских пла́ваний отбе́г/ и волну́емых в бу́ри стра́шней спаса́тельное окормле́ние был еси́, воспева́я:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Изба́вихомся вси от страсте́й и бед, обстоя́ний и неду́гов многообра́зных/ моли́твами Твои́ми, Богома́ти,/ Сы́ну Твоему́ зову́ще:/ благослове́н Бог отце́в на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и а́нгельстии,// хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

В поще́ниих кре́пкое и в моли́твах неле́ностное,/ терпе́ние во искуше́ниих, Григо́рие преподо́бне, на земли́ показа́л еси́,/ Бо́гу предстоя́, зове́ши:/ хвали́те и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Уязви́вся боже́ственным жела́нием, всеблаже́нне,/ те́мже и непоро́чно и пра́ведно житие́ проше́л,/ до́ндеже дости́гл еси́ Ца́рскаго Престо́ла, со А́нгелы поя́:/ хвали́те и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Укра́шен доброде́тельми, в по́стницех я́ко А́нгел показа́лся еси́,/ во све́те неизрече́нныя сла́вы почива́еши,/ песнь воспева́я Христу́ Бо́гу:/ хвали́те, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Поглоще́ннаго боле́зньми и па́дшаго/ возста́ви, Богома́ти,/ я́ко да Тя сла́влю во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от Деви́ческаго чре́ва быв Челове́к.// Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Душетле́нныя стра́сти победи́в/ и я́ко па́стырь и́стинный, упа́сл еси́ слове́сное ста́до,/ я́ко цве́ты ра́йскими, напитава́я сих благода́тию, блаже́нне.

У́зкий и приско́рбный ше́ствовав путь, о́тче Григо́рие,/ теле́сне у́бо преста́вился еси́, ду́хом же жив Бо́гу предстои́ши,/ но я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу, моли́ спасти́ся нам.

Преде́л неукло́нен ве́ры/ и воздержа́ния о́браз иму́ще по́двиги твоя́, преподо́бне,/ вои́стину Зижди́теля пе́сньми велича́ем.

Богородичен: В Тя всели́ся, Всенепоро́чная,/ и и́же пе́рвее родонача́льным злообра́зно запе́нша/ человеко-уби́йцу низложи́в,/ Роди́выйся из Тебе́ вся ны спасл есть.