ID=9756
date=10-07
Другий канон, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ Вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препросла́вленный Господь, славно бо просла́вися.
Тленная яже на земли оставив, востече́ к Небесным обителем,/ Престолу всех Владыки предстои́ши,/ Емуже о нас молися, преподобне Сергие, восхваляющих присно память твою.
От юности Бо́гови освятися, преподобне,/ и к Нему приближаяся добродетельми, полки́ бесо́вския потребил еси,/ но и ныне отгоня́еши нечистыя ду́хи от человек, молящихтися с верою.
Яко крин, в пустыне Дави́дски процве́л еси, преподобне,/ обитель яви́ся Пресвятому Духу и сего ра́ди славна показа тя вселенней,/ у Негоже нам испроси́ оставление прегрешением нашим, тя, преподобне, восхваляющим.
Богородичен: Всесвятая Богородице, Соде́теля и Спаса всех рождши, поющим Тя,/ спаси град Свой и обитель Свою,/ не престай моля́щи за ны Сына Своего и Бога нашего.
Песнь 3
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи,/ языческая неплодящая Церковь/ пришествием Твоим,/ в нейже утвердися мое сердце.
Яко фи́ник, процвете во юдо́ле плаче́вне,/ в месте, идеже источники слез проливая,/ возраста́я Духом Святым,/ от Него же незави́стная чудеса подаваеши нам.
Не восхоте́ славы сия тленныя, но взыску́я Небесныя/ и сего ради оставль вся, в пустыню вселися,/ постом и молитвами угождаше Бо́гови/ и сего ради прият от Него нетленную почесть трудов своих.
Тесный и прискорбный путь на земли ше́ствовавшее Богомудре,/ простра́нствия онаго Небеснаго достигл еси,/ отнюдуже с верою приходящим ти источаеши чудеса преславная.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, воплощен,/ и спасл еси всего мя человека./ Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Яко птищ, обрете себе пусты́ню безмолвия,/ в нейже подвизася, в слезах и умилении препроводи жизнь свою,/ темже свету и радости о́ноя сын бысть, моли о чтущих тя.
Яко жив, с нами водворяяся,/ тако и ныне, с преподобными Владыце предстоя,/ моли избавитися всем всякаго гнева, и прещения,/ и будущаго грешных томления.
Стадо, еже стяжа́ труды своими, отче,/ не остави, но посещай яко отец чадолюбив,/ всем же, притекающим к чудотворным твоим молитвам,/ подаждь согрешением разрешение.
Евина клятва упразднися Тобою, Богомати Всенепорочная,/ Воплоще́нно Слово родила еси Присносу́щное,/ Иже благословеньми мир венчавшаго.
Песнь 5
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже;/ Тобою бо, Влады́ко, к Светоначальнику Отцу Твоему/ от но́щи неве́дения/ приведе́ние и́мамы.
Ум свой к Богу впери́в, вся, яже на земли сущая, преоби́дел еси/ и сего ради, водворяяся ныне во обителех Небесных,/ подавай нам присно спасение и избавление,/ да вси тя, блаженне, воспеваем присно.
Светлость жити́я твоего, преподобне Се́ргие, всех просвещает,/ слепым прозрение, хромым течение дарует,/ всем же, празднующим пресвятую память твою, от грех разрешение.
Потоки сле́зныя гаси́ло стяжа стра́стных разгорений,/ огнем же любве́ Божия росе́ совокупи́ся безстрастия,/ Христу Богу нашему,/ Емуже непрестанно о нас молися, подавай нам велию милость.
Богородичен: Се во чреве, Богородице Пречистая,/ Христа Бога паче слова имела еси, якоже Исаия предызрече́,/ паче естества бо Сего, Богородительнице, родила еси.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего призыва́ю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи́.
От юности, блаженне, имел еси житие свое чисто и того ради Пречистому Владыце прилепи́ся,/ предстои́ши ныне со Ангельскими лики,/ присно источа́еши преславная чудеса и исцеления/ с верою приходящим к тебе.
Всякаго навета вражия избавити потщися,/ яко да твою всесвятую память светло празднуем.
В пустыни безмолвия единствующу ти, Богоносе,/ лукавый враг злонравных разбойник на тя воображает, хотя изловити Боголюбивую твою душу,/ Бог же внят молитве твоей/ победити того и ловления его.
Богородичен: Во утробу Твою вселися/ и, все человеческое существо восприим, обожи́, Чистая,/ преподобных множество священное привлече́.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пламень вознесло́ есть,/ Христос же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духовную,/ Сый благословен и препрославлен.
Сердце стяжа́в чисто, вмести́лище бысть Святаго Духа,/ и сего ради многоцеле́бныя ти мощи святыя/ источник исцелений изливают поющим:/ отец наших Боже, благословен еси.
Молитвенника Ти, Владыко, приводим преподобнаго Сергия,/ тем просяще от грех свободи́тися/ и Твоим всеору́жием сохране́ным бы́ти от наве́т вражиих.
Плотско́е взыгра́ние воздержанием увяди́л еси, блаженне,/ тем пастырь показа́ся Боголюбе́знаго ти ста́да,/ о немже не преста́й моляся Христу Богу.
Богородичен: Святых Святаго, Иже во святых Почивающаго, свято породи́ла еси, Дево Всенепорочная,/ за милосердие многое Человека бывша,/ из Тебе воплощенна прежде Безплотнаго.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пламень в ро́су прело́жшаго Бога,/ пойте дела́ яко Господа,/ и превозноси́те во вся веки.
Твердым помыслом на ра́мо крест взем, последова Христу яко инок преблаг,/ и сего ради благодать твоя изливает преславная чудеса/ благочестно Христа славословящим, блаженне Сергие.
Утверждься крепостию Духа, всю вражию силу смирил,/ крепость и победитель быв,/ верных души просвещаеши Божественными чудесы и знаменьми.
Подвигом Божественным, отче, в пустыни подвизася/ и сего ради предлежит тебе, преподобне, добраго делания венец,/ тем Христу моляся не престай о иже верою чтущих тя.
Богородичен: Уныл имея помысл и душу, сластьми отягчену,/ к Тебе прибегаю, Богородительнице Чистая, вопию Ти:/ воздвигни и спаси убо мя, отчаяннаго и осужденнаго.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Господь,/ вопло́щся от Де́вы нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, совра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богородицу велича́ем.
На горы святых заповедей восте́к, якоже Моисей древле,/ тем Христа зриши ныне яве, яко иже в купине он,/ отнюду источаеши нам, яко миро благодатное, животворныя воды исцелений.
Манове́нием Божественным удобряем, Сергие,/ страсти всякия бысть непричастен и безстрастием, яко во одежду, облечеся,/ тем и ныне пречистому Свету причащаяся, поминай нас, верно блажащих тя.
Освященный сосу́де Христа Бога нашего,/ Ангелом собеседниче и преподобным единокровниче и праведным,/ приими сие, иже от недостойных уст приносимое,/ испроси от грех моих избавление.
Богородичен: Светоносну дверь Тя предзрящи Иезекииль,/ Еюже про́йде Свет Истинный, Христос Бог наш,/ егоже прилежно моли́, Чистая, покаяния ми дверь отверзти, молюся.