10-08 Преподобнаго Три́фона, архимандрита Успенскаго монастыря, иже в Хлы́нове, Вя́тскаго чудотворца

ID=9758

date=10-08

Канон преподобному Трифону, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те, людие, поим песнь Христу Богу,/ разде́льшему море и наста́вльшему люди,/ яже изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ яко просла́вися.

Радуйся, источниче кипя́щий струи́ спасения,/ от них же почерпа́ем целе́бную благодать, и прегрешений избавля́емся,/ любовию приходя́щии к тебе, приснопа́мятне Трифоне.

От утробы ма́терне, славне, явился еси избра́нный сосуд,/ духо́вную благодать от Христа Бога прие́мый.

Да живота нетленнаго прича́стник яви́шися,/ вре́менных, отче премудре, небре́гл еси/ и, к Богу преше́д, непрестанно мо́лишися, спастися всем нам.

Богородичен: Словесе́м премудрым Твоих усте́н после́дующе,/ ра́дующеся, Всенепорочная, Тя ублажа́ем,/ нам виновницу неизрече́ннаго блаженства.

Песнь 3

Ирмос: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси уста моя на враги́ моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда пе́ти:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе, Господи.

Всесветлый, Богомудре, показа́ся столп, наставляющ чи́ны и́нок,/ и облак, осеня́ющ жребий Божий, и ли́ца невидимых враго́в помрача́ющ,/ благодатию всех Царя и Бога.

Предстоя́ своему Владыце и Господу,/ молися изба́витися стаду твоему от рабо́ты темныя, преподобне,/ и мучи́тельства страсте́й избежа́ти, ибо твоих молитв послу́шает Бог.

Пло́ти своея стра́сти умертви́в крепким поще́нием, Богоглаго́льниче,/ и быв обитель Влады́чня,/ моли изба́витися скорбе́й и страсте́й смуще́ния избежа́ти всем, к тебе прибега́ющим.

Богородичен: Сви́ток Тя нарече́ Исаия, в немже Слово плотски назна́менася,/ да раздра́в долго́в древних рукописа́ние,/ подаст оставле́ние рабо́ты всем нам.

Песнь 4

Ирмос: Пою́ Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасо́хся,/ до мене бо и́деши, мене ища́ заблу́ждшаго./ Тем многое Твое снизхожде́ние, еже на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.

Желание тя Божественное распали́, огнем бо святы́м согре́я твое сердце,/ сего ради и жела́нная дости́гл еси до конца, Богомудре,/ оста́вль земны́х пристра́стие и единожи́тель быв Вы́шнем служи́телем.

Ласка́ния све́рстник твоих попра́л еси, преподобне, всеобразно,/ вни́де бо раче́ние Содетеля в тя, Богомудре, те́пле,/ и за́дних мрачная желания до конца отри́нул еси.

Житейския сла́дости отверг, преподобне,/ и, Христа Единаго возлюби́в, родительский кров тайно оставил еси,/ и яко пришлец во страна́х чужди́х явился еси, спасе́ния неки́й.

На па́жить чистую воздержа́ния возве́л еси стадо твое, отче,/ ко исто́чником спасения нему́тнаго безстра́стия,/ разумныя звери побеждая твоими к Богу молитвами.

Богородичен: Се сла́вят Тебе ро́ди родо́в, Богомати, якоже прорекла́ еси, Отроковице,/ Создателя бо бе палата и храм Божественный,/ в немже всели́ся Вышний, пло́тию оде́яся, да спасе́т нас.

Песнь 5

Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежащих,/ спасение отча́янных, Христе Спасе мой,/ к Тебе у́тренюю, Царю мира,/ просвети́ мя сия́нием Твоим:/ иного бо ра́зве Тебе Бога не зна́ю.

Весь Бо́гови предався, преподобне,/ в пусты́нях мраз зимний претерпел еси, и до́блественне зной понесл еси,/ и сподо́бися причастник Премудрости Божия быти, доброде́тельным сиянием благоукраша́ем.

От юности прилежа́в поще́нию мно́гу, чревоугодия зми́я отри́нул еси сове́тника, отче преподобне,/ а́лчбою, и жа́ждею, и непреста́нными молитвами, и чистотою Бо́гови соедини́лся/ и прича́стник быти сподо́бился еси пи́щи Небесныя.

Доброде́тельми на Го́рняя восшед,/ и́ночествующих стадо научил еси чувственных дея́ний огреба́тися,/ возводя́ их на го́ру Боже́ственнаго разума.

Богородичен: Явися, Чистая, дре́вле пра́отца ле́ствица, Небес вы́сшая, иму́щая твердый восход,/ из Тебе бо сошед Слово Отчее пло́тию, совокупи́ разстоя́щаяся естества́,/ темже вси Тя, Богороди́тельнице, сла́вим.

Песнь 6

Ирмос: Ко Господу от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́: из глубины́ а́да, молюся,/ да яко Изба́вителю во гла́се хвале́ния/ истины же духом пожру́ Тебе.

Влады́чнею любовию вжиля́ем,/ вся кра́сная мира сего оставив, единому Христу после́довал еси/ и, благи́й яре́м на ра́мо взем, му́жески понесл еси.

Пастырь сый, от Духа Божия науче́нный, блаженне,/ наставля́л еси стадо твое Небесная разумева́ти и страсте́й нашествия отгоня́ти,/ Царствия же Божия и правды Его иска́ти.

Житие твое А́нгельскому подо́бно бысть, преподобне,/ яко дерзновение от Бога, вся содержащаго, име́яй,/ молися, о еже от страсте́й лука́вых христоимени́тому стаду твоему изба́витися.

Богородичен: Прови́дев Твое неизрече́нное, Чистая, духом та́инство,/ Авваку́м иногда́ предвозвести́, гору Тя нарече́ приосене́нную,/ из Тебе бо всех Содетель вопло́щься, спасе́ нас.

Песнь 7

Ирмос: Купина́ в горе́ огненеопа́льная/ и росоно́сная пещь халде́йская/ яве предписа́ Тя, Богоневе́сто:/ Боже́ственный бо невеще́ственный/ в веще́ственней чре́ве Огнь неопа́льно прия́ла еси./ Те́мже из Тебе Ро́ждшемуся/ пое́м: благослове́н еси, Боже отец наших.

Авраа́му уподо́бился еси, преблаженне,/ от земли бо оте́чествия твоего изве́д, пресе́льника сотвори тя Господь в Вя́тстей стране́,/ идеже Сего узре́л еси, обещава́юща ти воздая́ние бога́тно,/ Емуже, веселяся, усердно воспева́л еси:/ благословен Бог отец наших.

Распаля́ем Святым Духом, преподобне, ко́зни вражия разори́л еси,/ Кре́стным оружием ограждаяся нас ради волею пригвождшагося Сына Божия,/ Емуже, веселя́ся, усердно поя́ше:/ благословен Бог отец наших.

В Го́рняя Небеса к Богу молитвами твоими приступил еси,/ вшед в пресве́тлый о́блак, незаходи́мыя сподо́бися Божия Славы виде́ния,/ Емуже прилежно, веселя́ся, поя́ше:/ благословен Бог отец наших.

Богородичен: Закона исполне́ние родила́ еси, Сына, Преве́чнаго всяческих Бога и Господа,/ премудрости наказа́теля земноро́дных, Емуже усе́рдно поем:/ благословен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м еврейским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бога/ по́йте дела́ яко Господа/ и превозноси́те во вся веки.

Твоими, яже к Богу, сле́зными тече́нии огнепа́льныя стра́сти потопи́л еси,/ гее́нского пла́мене страх погаси́в, отче мудре, совершенною любовию Господа своего,/ при́сно поя́ во вся веки.

Якоже вторы́й Ено́х к Богу преше́д,/ от Него прия́т бысть, отче, и с Вы́шними ликостоя́нии водворя́яся пое́ши:/ вся дела́ Господа пойте и превозноси́те во вся веки.

Ныне на Небесех нетле́нных даро́в от Бога наслаждаяся/ и Трисолнечныя Его светлости исполняяся, Трифоне блаженне,/ певцы́ своя молитвами твоими страстныя мглы избави,/ поющия и превознося́щия Господа во вся веки.

Богородичен: Древнюю клятву разреши́ла еси, Пречистая, неизрече́нным словом Бога Слова заче́ншая,/ воплоще́нна из Тебе за милосердие, Владычице, земноро́дных спасение,/ егоже превозно́сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: От Бога Бога Сло́ва,/ неизреченною му́дростию пришедшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от святыя Девы неизреченно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми величаем.

Просвети́вся от Бога Слова по́стническою добро́тою, отче Три́фоне,/ оде́ян ри́зою нетле́ния и венча́н дарова́нии паче ума челове́ча,/ ныне предстои́ши Го́сподеви, ра́дуяся.

Во обители присноживо́тныя Господа своего всели́лся еси, преблаженне,/ иде́же апо́стольстии престо́ли, му́ченичестии собо́ри, преподобных собра́ния, пророческая ликования:/ с ними же тя величаем.

Всесве́тел показа́ся, Богоглагольниче, зарями Трисолнечнаго света озаряем,/ испроси́ от Христа Бога прегрешений разреше́ние и лю́тых избавление, и злых измене́ние,/ любовию тебе почитающим.

Богородичен: Воплоти́тися благоизво́ли неизреченно Владыка всяческих из Тебе, Богородительнице Марие,/ соверше́н Бог и Человек, сохранив Тя прежде рождества, и в рождестве, и по рождестве Девою:/ Его в сугу́бом естестве́ величаем.