ID=9793
date=10-21
Канон святаго, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда/ фараони́тское всево́инство Преоруже́нная Сила,/ Вопло́щшееся же Слово всезлобный грех потреби́ло есть,/ препрославленный Господь славно бо прославися.
Светоно́сное и светови́дное житие́ твое, блаженне,/ прера́достно благохвали́ти усе́рдствующа,/ твоея светлости ти́хостию просвети́ мя, молюся,/ и греха́, отче, уныние отжени́.
Всенра́вно, блаженне, к Богу, радуяся, приступи́л еси,/ вне плоти и мира быв,/ и ум нему́тен, утвержден воздержанием, соблюл еси,/ Божественным безстра́стием отсю́ду присвоя́яся.
Светлыми ты заря́ми просвещаемь Безначальнаго и Несозда́ннаго Божества́,/ о́тча небрегл еси зловерия/ и многомяте́жнаго невежества того отврати́вся,/ Единей Троице сочетался еси.
Богородичен: Возсия́вый Солнце из Тебе, Мати Присноде́во,/ из Отца прежде век Неви́димый,/ и видимым же преславно опису́емь телом,/ благочестия светом человеки просвети́л есть.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси уста́ моя на враги моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда пе́ти:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть праведен паче Тебе, Господи.
Ядовитых страсте́й востания,/ лечбо́ю по́стничества обложе́н,/ изсушил еси, приснопа́мятне, взывая:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть праведен паче Тебе, Господи.
Кожныя ме́ртвенныя ри́зы острога́в ноже́м воздержания,/ истка́л еси ризу спасения,/ вопия́ Творцу твоему:/ Ты еси Бог наш,/ и несть свят па́че Тебе, Господи.
Укрепля́емь надеждею вечных/ и Богу приводи́мь, Богоносе, дла́ньми Богомудраго Антония,/ егоже подража́я, светильник был еси,/ преславными чудесы́ светя́ся, преподобне.
Богородичен: Иже вся вообрази́вый хотением Боже́ственным,/ в человека вообрази́тися сподо́бися,/ созида́яся во утробе Твоей, Богородице./ Емуже ныне зовем:/ Ты еси Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе, Господи.
Песнь 4
Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся,/ до мене́ бо и́деши, мене ища́, заблу́ждшаго./ Тем многое Твое снизхождение, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.
Умертви́в плоти мудрова́ние,/ поток беззакония мяте́жи, преподобне, и демонских ко́зней избежа́в,/ к тихости Божественнаго Духа/ с праведными, отче, воспочи́л еси.
Водны́ми слез тече́нии напаяемь, преподобне,/ душевную ни́ву многоплодну де́ланием я́ве Спасовым, отче, показал еси,/ постников умно́жив составле́ния.
Причастием Святаго Духа укрепляемь, Богоно́се,/ лукавствия ду́хи низложи́л еси/ и силою Христовою немощны́я исцеля́еши,/ пророческою обогати́вся чистото́ю.
Богородичен: Храм Тя и Черто́г одушевле́нный,/ и мы́сленную трапе́зу, и светильник, Богомати Благословенная, разуме́ем,/ из Неяже су́щим во тьме Свет возсия,/ о́тча Существа́ Сияние.
Песнь 5
Ирмос: Просвещение во тьме лежащих,/ спасение отча́янных, Христе Спа́се мой,/ к Тебе у́тренюю, Царю́ мира,/ просвети́ мя сиянием Твоим:/ ино́го бо, ра́зве Тебе, бога не знаю.
Яко молния, чистотою жития́ и жи́тельством безпло́тным подо́бяся, просияв в мире,/ тьмы предстателя отго́ниши, Богоблаже́нне,/ благочестия светом просвещаемь.
Вся́ческими светя́ся, Богому́дре, чудодействы/ и благодатию Божественною озаре́н,/ всем познался еси сокровище исцелений лю́бящим,/ отче Богоприя́тне,/ яко други́й не́кий пророк Божий познава́емь.
Све́тлостию твоих, отче, кро́тких исправле́ний/ мрачныя вражия силы прогна́л еси,/ и от тех ярости исхити́в к тебе прибега́ющия, Божественными твоими учении/ к вере просвети́л еси.
Богородичен: Еди́ну нам во дву существу́ ви́димую Ипоста́сь, Едина Благослове́нная,/ родила́ еси неизреченно Божия Бога Слова,/ вопло́щшася за милость неизглаго́ланную./ Сего у́бо моли́ сохранити поющия Тя.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне греховней валя́яся,/ неизсле́дную милосердия Твоего призываю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи.
Единонача́лию служа́ Божества́ Безначальнаго,/ многоначалие облича́л еси,/ идольское нечестие упраздни́в, Богомудре, благодатию.
Прозя́б, отче,/ яко финикс процвел еси в Церкви, всеблаженне Богомудре,/ плодо́в сладостию верных возвеселяя исполнение.
Низложи́тель явился еси непобеда́мь лукавых духо́в, всеславне,/ богатотво́рная дарова́ния от Христа получив, блаженне.
Богородичен: Неискусому́жно, Дево, родила́ еси и ве́чнуеши Дева,/ являющи Истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веление беззако́ннующаго мучителя/ высо́к пла́мень вознесло есть,/ Христос же простре́ Богочестивым отроко́м ро́су духовную,/ Сын благословен и препрославлен.
Глагол вещание твое и чудес благодать Божественная/ во всю изы́де землю, всеблаженне,/ Богочестия зарею всем сияя верно исцеле́ний тишину́.
Крестом ограждаемь Спасовым, неврежде́н пребыл еси,/ безумно окуси́вшуся де́монскому свире́пству о тебе, всемудре,/ весть бо Вышний Бог соблюдати Своя угодники.
Яко столп непоколе́блен небесовысо́кий,/ яко стена́ неподви́жима, явился еси посто́м,/ просвещая чудесы́ и дая́ исцеления,/ и источа́я Божественныя догма́ты от источника приснотеку́ща Богодухнове́нных Писаний.
Богородичен: Облак Дева Тя, правды Солнце, роди́ и Дева пребывши,/ дебельству́ плоти приобщи́вшася, Человека бывша за благоутробие и снизхождение:/ егоже воспеваем, яко препросла́влена.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда́ огненная в Вавилоне де́йства разделя́ше,/ Божиим велением халде́и опаляющая,/ верныя же орошающая, поющия:/ благословите вся дела Господня Господа.
Престол истинно чу́вствия был еси,/ Божественным разумом просвещаемь/ и Божиим повелением Богомудренно наставляем,/ и добродетелию светя́ся, зовы́й:/ благословите вся дела Господня Господа.
Колесница та́инственная, носящая Имя Господне, явился еси, преподобне,/ све́тлостию дел и чудес явлением,/ и чистотою жития́, взывая:/ благословите вся дела Господня Господа.
Сыноположе́н Божественною благодатию, снасле́дник Христов был еси/ и богатство Небесное, и Царство непрее́мное приял еси, Богоглаго́ливе, зовя:/ благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен: Ми́ро умное истоще́нное, Дево, именуема Сына чревоноси́ла еси,/ куре́нием Божества земныя благово́нствующа/ и от тли избавляющаго взывающия:/ благословите вся дела Господня Господа.
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь,/ воплощен от Девы, нам явися,/ омраче́нная просвети́ти, собрати расточе́нная./ Тем Всепетую Богородицу величаем.
Святых жилища проходи́ти сподо́бился еси, житие́ совершив свя́то, преподобне,/ и, яко су́щу праведну, тебе Трисветлый возсия́ Свет,/ и Того сопру́г веселие прия́ше.
Трудо́в воздаяние от Христа прием и жизни вечныя я́ве причасти́вся,/ и паче ума благолепия добро́тами, отче, преизя́ществован,/ о поющих тя ко Владыце моли́ся.
Яко кедр высокове́рхий добродетелию возвышаемь,/ во дво́рех, Богоносе, Божиих насажде́н был еси,/ и яко заключе́н огра́д, яко благоцветы́й рай явился еси,/ и яко источник кипящий исцелений дарования.
Богородичен: Черто́г была еси паче ума Воплоти́вшагося Слова, Дево Богороди́тельнице,/ оде́яна славою добродетелей и укра́шена,/ тем Тя, Всенепорочная, Богородицу возвещаем.