ID=9821
date=10-31
Канон апостолов, глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя победи́тельная десни́ца/ Боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ яко всемогу́щая проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Верою почитающия вашу, священнии благоглаголивии, память/ и торжествующим радостно,/ страсте́й мглы изба́вите и вечныя радости причастники соделайте.
Стопа́м последующе Христа, воплоще́ннаго за милосердие, пребогатии,/ Сего же повелением Богоначальным служа́ще,/ яви́стеся всех заблуждших наставницы к благочестию.
Стахи́я и Ампли́я мудраго, и Урва́на, Апе́ллия же, и Нарки́сса, и Аристову́ла,/ Христовы ученики бывшия,/ верою сошедшеся, до́лжно ублажи́м.
Богородичен: Явственную го́ру Божию, киво́т святый и трапе́зу,/ ста́мну же всезлатую, чистую Иисусову палату,/ Благословенную в жена́х ублажи́м.
Песнь 3
Ирмос: Едине ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жен,/ препоя́ши мя с высоты си́лою,/ яже вопи́ти Тебе, Святый:/ одушевле́нный хра́ме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Яко клас многоплоден, мудре, явился еси,/ словом знания, гладом та́ющия веры пита́я, Стахи́е Богоблаженне,/ и пи́щи лучшия причастники благодатию соде́лав/ силою Духа.
Мре́жею язы́ка, благоестественно взем, уловил еси из глубины́ лести, апостоле,/ и принесл еси Божественно пищу пришедшему, Нарки́ссе,/ спасти заблуждшаго, Царю́ и Владыце тва́ри.
Потекл еси, якоже звезда от востока, устреми́вся и Вретани́йския гра́ды постигл еси,/ Христово проповедуя Евангелие и просвещая благодатию, блаженне Аристову́ле,/ верно приемлющия слово твое.
Богородичен: Черто́г светоносен Христов и престол высочайший, Богородительнице,/ явилася еси, Всенепорочная:/ в Тебе бо Един почи́в, наша отъят труды́/ и будущую достойным угото́ва осла́бу.
Песнь 4
Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Божиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе изы́ти Израилеву/ провозглаша́ше Святому,/ во спасение наше и обновление.
Облиста́в на земли́ правды Солнце,/ якоже лучи таинственныя происпусти́ я́ве,/ Стахи́я же и Нарки́сса, Урва́на и Ампли́я, Аристову́ла и Апе́ллия,/ сущих во тьме просвещающия.
Крепостию Божественнаго укрепляемь Духа,/ живущия во тьме сы́ны показал еси света, Ампли́е апостоле,/ совершая чудес дела́ преславная и упраждня́я де́монов полки́.
Вод Божественных испо́лнен,/ потекл еси якоже струя, Урва́не, спасительная,/ го́рькия и непи́тныя во́ды отгоняя,/ и напаяя благодатию благоче́ствующих, преблаженне, полноту́.
Богородичен: Явилася еси Ангелов преиму́щи, Владычице./ Оным бо Страшнаго во утробе несказа́нно вмести́ти сподобилася еси/ и на руках носи́ти якоже Младенца дней же и лет древне́йша.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́вый сиянием/ пришествия Твоего, Христе,/ и освети́вый Крестом Твоим мира концы,/ сердца́ просвети́ светом Твоего Богоразумия/ православно поющих Тя.
Пастыря добраго Богоизбра́нныя о́вцы/ посреди волко́в от Него я́ве по́слани быша,/ сия́ укроща́юще и приводяще ко ограде мысленней верою.
Великий тя Андрей Византи́и поста́ви епископа,/ иже та́мо верно плавающия, Стахи́е священнейше,/ и управляющаго к приста́нищем тихим Божественною благодатию.
Якоже многоце́нен камень, тя имя́ше, краеугольный, Иракли́йская честна́я Церковь,/ укрепля́юща, Апе́ллие блаженне, сию́ словом Истины./ Тем достойно почитаем тя.
Богородичен: Зачала́ еси па́че слова Слово и родила́ еси, Всепетая,/ егоже Отец из чрева роди́ прежде веко́в, Чистая./ Темже яко Сего Матерь Тя до́лжно ублажаем.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавляяй,/ вмени́хомся, яко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ люди Твоя, Боже наш:/ Ты бо крепость немощетву́ющих и исправление.
Моря́ язы́ков возмутивше Божественными восхождении,/ спасо́сте древле в го́рцем мо́ри пото́пльшияся/ и приведо́сте Изба́вителю спасшияся, Богоблаженнии.
Милости Воли́теля Бога проповедал еси/ и ле́сти свободи́л еси, Божественный Нарки́ссе, ду́ши благочестивых,/ великий быв афи́нян председатель и насади́тель садо́в кра́сных, Богоблаженне.
Божественный Урва́н, слово жизноточное и благодать врачеваний источи́в,/ привлече́ люди к просвещению Божественнаго разума,/ яко подражатель Воплотившагося и мир Спасшаго.
Богородичен: Поем Тя, Еюже оправди́хомся,/ иже пе́рвее осужде́ннии, и совокупи́хомся невещественным служителем, и рая́ сподо́бихомся,/ в жена́х благословенная, Богорадованная.
Песнь 7
Ирмос: Тебе у́мную, Богородице, пещь/ разсмотряем, вернии,/ якоже бо отроки спасе́ три превозносимый,/ мир обнови, во чреве Твоем всеце́л,/ хвальный отцев Бог и препрославлен.
Терпением напа́стей изба́вистеся врага́, искушающаго вы,/ ту́чами же слова животнаго, славнии апостоли, весь угаси́сте пламень ле́сти, зовуще:/ хвальный и превозносимый отец наших Боже, благословен еси.
Пресветло и изрядно совещал еси/ и совершенно твоя, Аристову́ле, ученики, блаженне, наказа́л еси,/ яко Ипостасную Мудрость имея, тя наказу́ющу хвальнаго возвещати/ отцев Бога и препрославленна.
Верных священное совокупление священнейшими гла́сы блажи́т тя, Апе́ллие,/ кончи́ну бо блаже́нну имел еси, житие же Ангельское,/ поя́ всегда хва́льнаго отцев Бога и препрославленна.
Богородичен: Изба́ви ны от напастей, и скорбе́й, и печалей различных,/ и язы́ков нашествия, Владычице Всепетая,/ яко да Тя славим и Сыну Твоему взываем:/ хвальный отец наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
В мире, якоже молния, яви́стеся, Боговидцы, попаля́юще убо лесть,/ поющия же, сы́ны дне показу́юще, и вопию́щия:/ благословите вся дела Господня Господа,/ пойте и превозносите во вся веки.
Сладкою со́лию твоих, Ампли́е, учений ле́сти гни́лость очи́стил еси./ Темже, чтуще тя, поем:/ благословите вся дела Господня Господа,/ пойте и превозносите во вся веки.
Да поется Стахи́й славный и Ампли́й, Апе́ллий же и Нарки́сс,/ Урван же и всемудрый, вопия́й верно, Аристову́л:/ благословите вся дела Господня Господа,/ пойте и превозносите во вся веки.
Богородичен: Тя и сте́ну, и прибежище, и ле́ствицу,/ к высоте преводя́щу человечество, Всенепорочная Чистая, ве́дяще, зовем:/ благословите вся дела Господня Господа,/ пойте и превозносите во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего/ огнепали́мая купина́ показа́ неопальная,/ и ныне на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь,/ да Тя, Богородице,/ непрестанно величаем.
Да земныя концы́, исполненныя пре́лести борца́ и наполненныя омраче́ния безбожия,/ бла́гости светом озари́ши знания/ Твоя спасительныя зари́, Щедре,/ сим послал еси.
Явился еси тезоиме́нно, славне, спасительный клас, пшеницу требующим нося́щь,/ утверждение Богоразумия подаю́щую и гла́да у́мнаго изима́ющую,/ верою тя и любовию, священнопроповедниче, поющим.
Уста́ Божия быв, ри́торов язы́ки неглаго́ливы показал еси/ и из горта́ни вра́жия, Аристову́ле, извлекл еси ду́ши,/ и привел еси Господу спасе́ны, соверше́нны познанием.
Небеса́ убо бы́ша Боговидна живуща, Божии апостоли,/ и́же на земли́ чисто вас чтущия и искренно выну блажа́щия,/ причастники вечныя сподо́бите све́тлости.
Богородичен: Но́сиши вся Носящаго и млеко́м пита́вши всем пищу Подающаго./ Ве́лие и стра́шно, еже па́че ума́, Твое таинство,/ кивоте честна́го священия, Дево Богородице,/ тем Тя верою ублажаем.