11-02 Святы́х му́ченик Акинди́на, Пига́сия, Аффо́ния, Елпидифо́ра и Анемподи́ста

ID=9826

date=11-02

Канон святых, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Со́лнца иму́ще пра́вды незаходи́ма, Христа́, Бо́га на́шего,/ просвеща́юща вас, святи́и, невеще́ственным Све́том,/ о́блаки разори́те неве́дения моего́.

Безбе́дную, святи́и, безпрепо́нно источа́юще, благода́ть подава́ете приходя́щим ве́рою,/ вся́ку беду́, и вся́кое уны́ние,/ и бу́рю, и мяте́ж уставля́юще.

Кре́постию непобеди́мою препоя́савшеся, святи́и,/ плотски́я не́мощи не помы́слисте,/ но, безбоя́зненно мудрова́ние явля́юще,/ на огнь и муче́ние дерзну́сте.

Богородичен: Ты еди́на, Богоневе́сто,/ в высоча́йших Седя́щаго на объя́тиих носи́ла еси́, плоть бы́вша;/ Ты бо яви́лася еси́ от всех век прия́телище досто́йное Вседержи́теля.

Песнь 3

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́,/ Человеколю́бче.

Утверди́вшеся Христо́вою си́лою, всеизя́щнейшии, по́мыслом кре́пким,/ сквозе́ огнь же и во́ду, стра́ждуще, преидо́сте к Небе́сным.

Нерасте́рзною бу́дущих наде́ждею ствержда́еми ,/ настоя́щих боле́зней му́жественнейшим смы́слом, всесла́внии му́ченицы, небрего́сте.

Равному́дрствующе трем ю́ношам, всехва́льнии,/ безу́мия пе́рсскаго огнь угаша́юще, яви́стеся,/ росо́ю Ду́ха окропля́еми.

Богородичен: Тя, Предста́тельницу изве́стну, Богома́ти, стяжа́вшии,/ наде́жды на Тя возлага́юще, спаса́емся/ и, к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Просвеща́еми добро́тою изя́щнейшаго страда́ния,/ све́тлии свети́льницы, му́ченицы Христо́вы яви́стеся,/ светле́йшими луча́ми озаряя́юще зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Очище́ние кровь му́чеников бысть,/ и благово́ннейшее и́стинно приноше́ние Бо́гу безпрепо́нно даю́щи,/ и безбе́дный источа́ющи всем исто́чник врачева́ния.

Разли́чных напа́стей и бед нахожде́ние/ ва́шими моли́твами, су́щими ко Христу́, отрази́сте/ соверша́ющих усе́рдно всесвяще́нную и всепра́зднственную па́мять ва́шу, досточу́днии.

Испрове́ргше пре́лести и́дольское безбо́жие,/ Бо́га всех животворя́щее де́йство де́лы явля́юще, зва́сте, преблаже́ннии:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богородичен: Крепча́йшее Тя ору́жие на враги́ предлага́ем,/ ско́рби вся́кия и лю́тых обстоя́ний отрева́ем вред/ и во́змущений ерети́ческих, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Тя сама́го, Аффо́ние, приве́л еси́ Христу́,/ кре́пце мучи́тельскую, сла́вне, обличи́в зло́бу безбо́жную,/ и к све́ту прите́кл еси́ ве́ры, веселя́ся.

Подо́бяся, Аффо́ние, стра́сти Христо́ве,/ Того́ ра́ди твоя́ глава́ отсече́ся изя́щне:/ к неизме́нному бо весе́лию потща́лся еси́ и безсме́ртному поко́ищу.

На недви́жимей наде́жди утверди́вся,/ и кра́сная, я́же на земли́, оплева́в, всему́дре Елпидифо́ре,/ неукло́нно бо ты прете́кл еси́ по́прище страда́ния.

Богородичен: Возсия́в из Тебе́, Со́лнце мы́сленное/ све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ всем простре́, Богоро́дице Влады́чице:/ тем вси Тя сла́вим.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти, от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Теку́щих тле́нная презре́вше,/ нетле́нная сподо́бистеся зре́ти./ Искуше́ний у́бо изба́вите и бед/ ве́рою вас призыва́ющия, всехва́льнии.

Тро́ицу Безнача́льную, пресла́внии му́ченицы,/ лю́то свя́занныя и в темни́цах неосла́бно держи́мыя разреши́ти,/ ва́шими мольба́ми умилосе́рдите.

За Тя себе́ преда́вше на смерть,/ безсме́ртие, Спа́се мой, до́блии получи́ша,/ и спаси́телие су́щих в бу́ри и напа́стех и скорбе́х бы́ша.

Богородичен: Расто́ргни мо́их прегреше́ний, Отрокови́це, рукописа́ние,/ и содержа́щия мя печа́ли и страсте́й разреше́ние да́рующи,/ и соблюда́ющи вы́ну неврежде́нна, Влады́чице.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше:/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Я́ко изба́вил еси́ из пла́мене три благочести́выя о́троки,/ си́це и ны́не страда́льцы в пещи́ о́гненней сохрани́л еси́,/ вопию́щия Ти Богому́дренно:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Дае́ши оби́льныя дары́ и чудодея́ние источа́еши страстоте́рпцы Твои́ми, Христе́,/ содева́я и соде́йствуя я́ко Милосе́рд и явля́я пою́щим Тя:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Мно́жество му́ченик, нело́жно со́браннии ве́рою, приведо́стеся Христу́,/ пресла́вных чуде́с явле́ние де́йствующе и пою́ще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Изба́вленнии Тобо́ю пра́дедния кля́твы/ и к присносу́щней пи́щи преше́дше,/ ра́дуйся, зове́м Тебе́, Препросла́вленная Влады́чице,/ Я́же Бо́га нам воплоще́ннаго ро́ждшая.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Благочести́вейшее му́чеников торжество́ ра́достно прии́де,/ мир озаря́ющее, вся возвесели́,/ и све́тло украша́ющее ве́рою пою́щия:/ Го́спода воспева́йте дела и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

На зве́ри, и ро́вы, и му́ки лю́тыя дерзну́сте, преизя́щнии,/ иму́ще Помо́щника непобеди́ма, сла́вы Го́спода,/ Ему́же ны́не зове́м:/ Го́спода воспева́йте дела и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вас, до́блия страда́льцы, Акинди́на, Пига́сия, и Анемподи́ста,/ па́ки же Аффо́ния и приснопа́мятнаго Елпидифо́ра, иму́ще сте́ну кре́пкую,/ Го́спода пое́м и превозноси́м во ве́ки.

Венце́м побе́ды украси́вшеся и добро́ты диади́мою светя́щеся,/ зарю́ невече́рнюю коне́чно, блаже́ннии, на Небесе́х прия́ли есте́, му́ченицы, зову́ще:/ Го́спода по́йте дела и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Усты́ и ра́зумом Богоро́дицу му́дрствующе,/ песносло́вим Тя, Пренепоро́чная:/ породила́ бо еси́, Пречи́стая,/ пло́тию обложе́наго Творца́, и Бо́га, и Царя́ Христа́./ Тем Тя, Де́во, пое́м и превозноси́м во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Труды́ ва́ша на земли́ Небе́сное весе́лие прия́ше,/ иде́же му́чеников ли́цы, и Боже́ственных во́инства,/ и все перворо́дных сра́дуется торжество́, всеблаже́ннии.

От уз лю́тых, всеблаже́ннии, и бед изба́вите вся,/ ве́рою свято́е торжество́ ва́ше пра́зднующия,/ мир же, и тишину́ прося́ще, и спасе́ние, блаже́ннии.

Бога́тым озаря́еми све́том и благода́тию, страстоте́рпцы, сия́юще,/ согреше́ний разреше́ние и печа́лей ку́пно с ва́ми подви́гшимися/ да́ти к вам прибега́ющим Благоде́теля умоли́те.

Богородичен: Е́ва у́бо дре́ва жи́зненнаго изгна́ся, возбрани́вшися причаще́ния,/ Ты же, Де́во Богоро́дице, Жизнь преве́чную родила́ еси́,/ ми́ру живоно́сное де́йство да́рующи ве́рою.