12-01 Свята́го Филаре́та Ми́лостиваго

ID=9901

date=12-01

Кано́н свята́го, глас 1

Песнь 1

Ирмос: Христо́с ражда́ется – сла́вите!/ Христо́с с Небе́с – сря́щите!/ Христо́с на земли́ – возноси́теся!/ По́йте Го́сподеви, вся земля́,/ и весе́лием воспо́и́те, лю́дие,/ я́ко просла́вися.

Недоуме́нным язы́ком и устна́ми/ хвалу́ кра́ткую принося́ твоему́, Филаре́те, Богоподража́тельному житию, молю́ тя:/ я́ко ми́лостивый, Спа́са и Бо́га ми́лость испроси́ ми твои́ми моли́твами.

Укрепля́ема тя си́лою ду́ха,/ ничто́же от до́льних преклони́ти тя возмо́же,/ горе́ взира́юща при́сно умо́м/ и вожделева́юща непрестаю́щее улучи́ти блаже́нство.

Благода́ть ду́ха, обре́тши се́рдце твое́ таково́, яково́ же уго́дно есть ей,/ всели́ся в не и обита́ет в нем,/ неоску́дный вои́стинну в нем явля́я ми́лости исто́чник,/ доброде́тели же вся́кия вмести́лище, досточу́дне.

Богородичен: Безсе́менне во чре́ве прия́ла еси́ Сло́во, еди́наго от Тро́ицы, Всенепоро́чная,/ и Сего́ по пло́ти родила́ еси́, пребы́вши по рождестве́, я́коже пре́жде рождества́, Де́ва./ Сего́, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га, о нас при́сно моли́.

Песнь 3

Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну/ и в после́дняя от Де́вы/ воплоще́нному безсе́менно,/ Христу́ Бо́гу возопии́м:/ вознесы́й рог наш,/ Свят еси́, Го́споди.

Пре́жде век от Отца́ неизрече́нно рожде́ннаго Сы́на/ и в после́дняя от Де́вы воплоще́ннаго безсе́менне Христа́ подража́тель быв,/ по достоя́нию Христоподража́тельный глаго́лешися, Филаре́те.

Ве́лие твое, блаже́нне, милосе́рдие Го́спода возвесели́:/ напита́л бо еси́ а́лчуща, оде́ял еси́ на́га,/ стра́нна ввел еси́ в дом твой/ и не́мощна раде́тельне посети́л еси́, свя́те.

Вся страна́ Пафлаго́нская весели́тся днесь, чту́щи твою́ па́мять всечестну́ю,/ А́мния же пелена́ми твои́ми хва́лится, вопию́щи:/ возвели́чихся и аз тобо́ю, свя́те Филаре́те.

Богородичен: Святе́йшая А́нгел и всея́ тва́ри/ вели́каго О́тчаго Сове́та А́нгела днесь ражда́ет пло́тию/ во спасе́ние всех, пою́щих ему́ непреста́нно:/ Свят еси́, Го́споди.

Песнь 4

Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова/ и цвет от него́, Христе́,/ от Де́вы прозя́бл еси́,/ из горы́, Хвальный, приосене́нныя ча́щи/ прише́л еси́, вопло́щся/ от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же./ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Храни́тель за́поведей Христо́вых был еси́ тща́тельнейший и исполни́тель непосты́дный:/ Бо́га бо от се́рдца и бра́та, я́ко себе́ сама́го, возлюби́л еси́,/ обои́м воздава́я, всесла́вне, подоба́ющая.

От Бо́га изрече́нное за преслуша́ние Ада́му осужде́ние:/ в по́те лица́ твоего́ сне́си хлеб твой,–/ обнося́ в по́мысле, смире́нне зе́млю возде́ловал еси́,/ я́же и подава́ше тебе потре́бная к житию́ оби́льне.

Избавле́ние души́ му́жа – свое́ ему́ бога́тство, глаго́лет при́тча./ Но, о, му́жества!/ ты отда́л еси́ после́дняго от двою́ вола́ бли́жнему́ твоему́/ и сего́ ра́ди поноси́мый от супру́ги твоея́, я́ко неразу́мный и неключи́мый,/ благослове́ниями той возда́л еси́.

Богородичен: Ты вои́стинну вы́сшая челове́ков и А́нгел честне́йшая, Богоро́дице Де́во, яви́лася еси́:/ вся́ческих бо Творца́ во чре́ве прия́ла и родила́ еси́ без се́мене,/ благоволи́вшаго вочелове́читися от Тебе́ во спасе́ние душ на́ших.

Песнь 5

Ирмос: Бог Сый ми́ра, Оте́ц ще́дрот,/ Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела,/ мир подава́юща, посла́л еси́ нам./ Тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся,/ от но́щи у́тренююще,/ славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Скор сый в раздая́ний и ми́ловании,/ отдава́л еси́ и после́дняя твоя́ тре́бующим,/ те́мже Ева́нгелию Христо́ву вои́стинну после́довал еси́,/ подража́я в милосе́рдии Отцу́ Небе́сному.

Слы́ша стропти́вая словеса́ жены́ и чад твои́х, укоря́ющих тя за милосе́рдие,/ благоду́шне терпе́л еси́, всеблаже́нне, я́коже И́ов,/ оба́че и предре́кл еси́ им, я́ко прови́дец,/ от Бо́га возда́яние благотворе́ния твоего́, сла́вне.

Объе́млется печа́лию и го́рестию мно́гою со ча́ды супру́жница твоя́,/ слы́шащи глас дои́лицы, ю́ницу свою́ зову́щия,/ ты же, безпеча́лен пребыва́я в лише́ниях,/ о прося́щих тя сле́зно па́че боле́зновал еси́.

Богородичен: Спаси́тельный кров и всех ра́дование, предваря́ющая ско́ро и спаса́ющая,/ умилосе́рдися и ны́не, взыва́ем к Тебе́, Чи́стая,/ о нас, призыва́ющих Тя всегда́ во обстоя́нии:/ предста́тельства бо у Бо́га ина́го равномо́щнаго не и́мамы.

Песнь 6

Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь,/ якова́ прия́т;/ в Де́ву же все́льшееся Сло́во/ и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну:/ Его́же, бо не пострада́ истле́ния,/ Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Благонаме́рения твоего́ неизме́нность ве́лие есть вои́стинну соверше́нство:/ ше́ствуя бо в житии́ путе́м ца́рским,/ вшел еси́ со дерзнове́нием в Ца́рствие непрестаю́щее,/ иде́же соца́рствуеши ве́чному Царю́ Сла́вы, ми́лостиве Филаре́те.

Ино́го Авраа́ма показа́ тя ми́рови ве́ра вкупе и человеколю́бие твое́:/ боголю́бне бо ко всем благо́е расположе́ние явля́л еси́,/ доброхо́тне же всем тре́бующим подава́л еси́./ Сего́ ра́ди бога́тне возда́яше тебе́ Бог в де́лех твои́х.

Что ми зла́то, что ми бога́тство,/ сла́ва же и вся земна́я мимотеку́щая?/ Ничто́же суть вся́ко, поне́же в ничто́ обраща́ются,/ многолюбе́зно же ми еди́но бога́тство Небе́сное, всегда́ пребыва́ющее,–/ Филаре́та язы́к провещава́ше.

Богородичен: Недр не отлучи́вся Безнача́льнаго Роди́теля,/ Сын безма́терний во утро́бу Чи́стыя Де́вы вселяется,/ без отца́ вопло́щаемь, Царь пра́вды, Бог./ Того род стра́шен, неисповеди́мь и неизсле́димь.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни,/ злочести́ваго веле́ния небре́гше,/ о́гненнаго преще́ния не убоя́шася,/ но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

В тебе́, не то́чию не изме́ншемся от диа́воля нападе́ния,/ но па́че в доброде́тели укре́пльшемся, Филаре́те,/ вои́стинну Христо́с просла́вися,/ враг же, искуша́яй тя, постыде́ся./ Сего́ ра́ди взыва́л еси́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

На предложе́ние твое́, блаже́нне, призира́ет Христо́с/ и воздае́т ти мно́гими благи́ми пе́рвее, по искуше́нии же и бо́льшими./ Сего́ ра́ди и взыва́л еси́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Нрав твой страннолюби́вому нраву Авраа́мову подо́бится, блаже́нне Филаре́те:/ ты бо, я́коже той, пу́тники не оставля́л еси́ мимоити́,/ но сам во сре́тение им текл еси́, взыва́я:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: От всех прие́млющи проше́ния, Богоро́дице,/ моли́ся Сы́ну Твоему́ и Бо́гу от всех зол изба́витися нам,/ чту́щим Тя и ко Го́споду взыва́ющим:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго/ росода́тельная изобрази́ пещь о́браз:/ не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя,/ я́ко ниже́ огнь Божества́ – Де́вы,/ в Ню́же вни́де утро́бу./ Тем, воспева́юще, воспои́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода/ и превозно́сит во вся ве́ки.

Гостеприи́мство твое́, ми́лостиве, чу́да бысть вои́стинну вино́вно,/ егда́ благоприя́тен показа́ся невестоводи́телем царя́/ и самому́ царю́ Христоиме́нному вну́ки твоея́ о́браз./ Сего́ ра́ди и жре́бий благи́й устро́ися ей/ ку́пно с тобо́ю Бо́жиим смотре́нием, вся пра́вящим.

Глаго́лы му́дрости, о́тче, прия́л еси́ во глубину́ души́ твоея́,/ сего́ ра́ди от бла́гаго сокро́вища се́рдца твоего́ благи́я плоды́ изне́сл еси́./ Те́мже восприя́л еси́ блага́я и в животе́ твое́м,/ быв сро́дник царе́в сла́вный и бога́тый,/ по успе́нии же твое́м Ца́рствие Небе́сное насле́довал еси́.

Вели́ка и́стинно показа́ тя ра́зума твоего́ и́стина, блаже́нне,/ а не от челове́к сла́ва и све́тлость привре́меннаго достои́нства,/ я́ко при́сно пребыва́ющих взыску́я, к тем вся́чески стреми́лся еси́./ Те́мже тя восхваля́ем, Филаре́те Богому́дре.

Богородичен: Стра́ннаго собы́тия о́браз показа́ купина́,/ неопа́льно горя́щая дре́вле на горе́ Сина́и,/ та́инство рождества́ Твоего́ прообразу́ющи, Пренепоро́чная Де́во:/ огнь бо в Тебе́ Божества́ все́льшийся неврежде́нну Тя сохрани́./ Сего́ ра́ди Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное:/ Не́бо – верте́п, престо́л Херуви́мский – Де́ву,/ я́сли – вмести́лище,/ в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог,/ Его́же, воспева́юще, велича́ем.

Чудесы́ Бог прославля́ет и кончи́ну твою́, Филаре́те:/ прикоснове́нием бо ко гро́бу твоему́ прогоня́ется де́мон,/ стужа́яй от рожде́ния ни́щему,/ всегда́ тобо́ю ми́луемому, сострада́тельне.

Предрека́еши, я́ко ины́й Иа́ков, ча́дом твои́м иму́щая бы́ти,/ ку́пно же и законополага́еши им ми́лостивым бы́ти, я́коже ты;/ и́хже и благословя́, пре́дал еси́ в ру́це Бо́жии святу́ю твою́ ду́шу, блаже́нне.

Приими́ от нас, Филаре́те, я́ко досто́йную, сию песнь малобде́нную,/ я́коже и Христо́с прия́т вдови́цы две ле́пте,/ и испроси́ нам, всеблаже́нне, у Христа́ Бо́га на́шего ве́лию и бога́тую ми́лость.

Богородичен: Спасе́ся вся тварь Рождество́м Твои́м,/ и отъя́ Госпо́дь плач и рыда́ние, и вся́ку сле́зу/ от вся́каго лица́, Чи́стая Богоро́дице, Всенепоро́чная,/ те́мже досто́йно ублажа́ем Тя, А́нгелов и челове́ков Ра́досте.