ID=11468
date=12-24
Кано́н святы́я, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть:/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Евге́ние, му́ченице Христо́ва,/ ны́не ликовству́ющи ра́достно со а́нгельскими во́инствы,/ я́ко де́ва непоро́чна и я́ко му́ченица, венцено́сица всебо́гатая,/ благода́ть дарова́ти моли́ся любо́вию воспева́ющим тя.
Песнопе́ния, неве́сто Христо́ва, Боже́ственнаго послу́шавши,/ к высо́кому впери́лася еси́ благоро́дию:/ я́ко бо свет возсия́ в се́рдце твое́, пе́сней ду́ха Богосло́вие,/ вся́ко безбо́жие отгоня́.
Же́нское естество́ твой ум забы́в,/ к му́жеским дея́нием востече́, вмужи́вся благода́тию,/ и Бо́гу промы́сленне управля́яся, му́ченице Евге́ние,/ Боже́ственнаго благоро́дия тезоимени́тная.
Осия́вшися све́том у́мным,/ мно́жайшия осия́ния сопричасти́тися соде́лала еси́, Богому́драя;/ его́же ны́не пою́щия тя избавля́ющи греха́,/ сподо́би твои́ми мольба́ми, му́ченице Евге́ние всеблаже́нная.
Богородичен: Умерщвле́ни бы́вше зна́ния са́дом,/ дре́вом жи́зни, Чи́стая, к жи́зни, ве́рнии, воззва́хомся,/ из Тебе́ прозя́бшим па́че смы́сла, Богоро́дице, Христо́м Бо́гом;/ ему́же со дерзнове́нием моли́ся/ спасти́ся душа́м на́шим.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Я́коже же́ртва непоро́чна Влады́це принесла́ся еси́ мы́слию соверше́ннейшею/ и бога́тство тле́емое отри́нула еси́, вопию́щи, всему́драя:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Всечи́стая, позна́ся твоя́ чистота,/ просия́ страда́ний Твои́х кре́пость,/ дея́ние бо восхожде́ние виде́ния соде́лала еси́, вопию́щи:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Целому́дрия жела́нием одержа́ся,/ соблюла́ еси́ хвалу́ чистоты́,/ была́ еси́ прия́тна прему́дрости, Христу́ вопию́щи:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Богородичен: Мари́ю, Пречи́стую Богоро́дицу, воспои́м,/ я́ко Хода́таицу спасе́ния я́вльшуюся, Богому́дрии, и вопие́м:/ несть чи́сты, я́коже Ты, Пречи́стая,/ и несть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Прише́л еси́, воплоти́вся от Де́вы, Вы́шний,/ Себе́ обру́чи́в дев соста́вы,/ Тебе́ Еди́наго возлюбльшия, де́вственнаго Жениха́ зна́емаго.
Рождества́ плотска́го совлекла́ еси́ покрыва́ло:/ па́ки рожде́ния же нетле́нную оде́жду, му́ченице всесла́вная,/ светови́дно облекла́ еси́ Креще́нием.
Возсия́ светоно́сная заря́ се́рдцу твоему́,/ ле́сти отгоня́щи излия́нный мрак блиста́нием благода́ти,/ му́ченице Христо́ва Евге́ние, до́брая де́во.
Удобре́нно твое́ и кра́сно житие́ просвети́ла еси́,/ воздержа́нием пе́рвее плотски́я стра́сти увяди́вши,/ последи́ же страда́нием пресве́тло, Евге́ние, сия́ющи.
Богородичен: Превы́шшая А́нгел была́ еси́, Всепе́тая,/ О́тча ро́ждши сове́та вели́каго А́нгела,/ Челове́ка бы́вша за мно́гое благоутро́бие, Человеколю́бца.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не знаю.
Тече́ние твое́ направля́емо ви́дя ко спасе́нию,/ змий душепа́губный, страстоно́сице, воздвиза́ет искуше́ния тебе́ разли́чная,/ твою́ кре́пость разсла́бити покуша́яся;/ сего́ же, Богому́драя чи́стая, попра́ла еси́.
Вся добра́ до́брых Да́телю, и Благоде́телю,/ и Жени́ху́ душ, Христу́, яви́лася еси́,/ укра́шена в по́стницех воздержа́нием/ и му́ченическим страда́нием сия́ющи,/ му́ченице Евге́ние, Христо́ва до́брая де́во.
Вене́ц твоему́ верху наложи́ся дарова́ний:/ Боже́ственную бо почти́ла еси́ му́дрость,/ бога́тство и сла́ву оте́ческую презре́вши,/ и с кре́постию после́довала еси́ возлю́бленному Жени́ху́ твоему́, всечестна́я.
Богородичен: Из Тебе́ Жи́знь, возсия́вши ми́ру, Богороди́тельнице,/ пре́жде сме́ртию удержа́нныя воззывает к жи́зни присносу́щней причаще́нием, ве́рою вопию́щия:/ ино́го, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну;/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Дрема́ния твои́м ве́ждом не дала еси́,/ до́ндеже сладостра́стие все угаси́ла еси́/ и чи́стую Зижди́телю твоему́ тебе́ самую соверши́ла еси́ оби́тель.
Еги́птяныни, нра́вом поревнова́вши, очерне́вшая де́лом и и́менем,/ клевета́ти остри́тся честно́е житие́ твое́, всечестна́я.
Тве́рдую показа́вши све́тлость/ и врачева́ний благода́тию обогати́вшися бога́тством ве́ры,/ чернори́зиц составле́нию бысть учи́тельница.
Богородичен: Та́инственно уча́хуся несказа́нному вси проро́цы Твоему́, Всечи́стая, Рождеству́,/ духо́вно образу́юще и предглаго́люще всем бу́дущая.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ есть./ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.
Изъясни́ла еси́ всем Богодухнове́нных пи́саний и́стину,/ же́нское естество́ ому́жествивши, и вся удиви́ла еси́ пресла́вно, честна́я,/ я́же привела́ еси́ све́тлы ве́ровавшия Христу́, всебога́тая.
Я́вственно обличи́ла еси́ и́дольское неи́стовство, всехва́льная,/ Боже́ственными твои́ми уче́ньми, и дев неизче́тное мно́жество обручи́вши все́ми ца́рствующему Христу́ све́тлое му́ченическою кро́вию.
Ви́девши житие́ твое́ светоно́сное, Васи́лла сла́вная,/ Боже́ственне поревнова́вши и Христу́ обру́чи́ся,/ оста́вльши плотско́е все сладостра́стие,/ и ны́не му́ченическия ра́дости сподо́бися.
Богородичен: Па́жить исцели́ла еси́ сме́ртную,/ безсе́менно ро́ждши Жи́знь ипоста́сную, Де́во Всенепоро́чная, Богороди́тельнице Чи́стая./ Тем же Тя, ра́дующеся, исто́чник безсме́ртия имену́ем.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.
В реце́ ю́ношески,/ во огни́ же терпели́вно искуси́лася еси́:/ проти́вная бо естества́ кре́пко прешла́ еси́,/ Христа́ по́йте, дела́, зову́щи, и превозноси́те во вся ве́ки.
Странноле́пно я́вле́йся Христо́с тебе́, в темни́це держи́мей,/ препита́вает бога́тно и Рождество́м Свои́м совокупля́ет Го́рним во́инством/ тя, славосло́вящую Его́ во ве́ки.
Твой Жени́х благоле́пно венцы́ тя сугу́быми украша́ет, Евге́ние Богому́драя,/ и тебе́ черто́г све́тел пра́ведно, я́ко пра́ведный, дае́т./ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Благода́ть Бо́жия, светови́дно облиста́вши тя,/ ны́не озаря́ет во оби́телех Небе́сных,/ Ея́же напо́лнитися твои́ми моли́твами непреста́нно моли́/ соверша́ющим твою́ па́мять, Богому́драя.
Богородичен: Безсме́ртныя зари́ исто́чник ве́мы Тя, Богоро́дице,/ я́ко ро́ждшую Сло́во Безсме́ртнаго Отца́,/ вся сме́рти избавля́ющаго превозноша́ющия его́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная./ Тем всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Во оби́тели все́льшися Небе́сныя, сла́вная,/ ны́не сла́дости ра́йския сподо́билася еси́ я́вственно с де́вами,/ я́ко му́ченица всеи́стинна и с му́ченицами де́ва Всенепоро́чная,/ Евге́ние всеблаже́нная.
Жела́ние получи́ла еси́ па́че ума́ и смы́сла,/ жела́ний кра́йнейшему предстоя́щи све́тло/ и светоза́рными луча́ми Нача́льныя Тро́ицы, Богому́драя, я́вственно сия́ющи,/ Евге́ние, до́брая де́во.
Свещу́ держа́щи де́вства неуга́сну,/ му́ченическим венце́м украси́лася еси́,/ и ны́не моля́щи не преста́й благоче́стно тя любо́вию почита́ющим спасти́ся моли́твами твои́ми,/ Евге́ние всесла́вная.
К Боже́ственному ны́не изшла́ еси́ прохлажде́нию, вседо́бляя,/ ран проше́дши огнь нестерпи́мый/ и непостоя́нную во́ду искуше́ний, му́ченице Евге́ние./ Христа́ у́бо моли́ спасти́ ду́ши на́ша.
Богородичен: Я́ко руно́, Всенепоро́чная, дождь Небе́сный во чре́ве заче́нши,/ нам родила́ еси́ безсме́ртие даю́щаго,/ благоче́стно того́ воспева́ющим/ и Тя, Всенепоро́чную Богоро́дицу, велича́ющим.