12-27 Свята́го апо́стола, первому́ченика и архидиа́кона Стефа́на

ID=11482

date=12-27

Канон мученика, глас 5

Песнь 1

Ирмос: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е/ сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою/ Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́,/ побе́дную песнь пою́ща.

Гряди́те, венцы́ пе́сней первому́ченика Христо́ва Це́ркви сла́вно венча́им/ и, Боже́ственною венча́еми Стефа́новою благода́тию,/ побе́дную песнь воспои́м.

Нося́ Учи́телев кро́ткий смысл/ и е́же от любве́ Боготво́рное смире́ние,/ досто́йно, Стефа́не, диа́конов старе́йшина и предста́тель вдови́цам был еси́.

Ты на по́мощь апо́столов Христо́вых досто́йно призва́лся еси́/ и я́ко ве́рен диа́кон, тезоимени́те Стефа́не, был еси́,/ иде́же Христо́с, кро́вию преше́л еси́.

Богородичен: Ты у́бо за челове́ки, Христе́,/ челове́ка от Де́вы поне́с я́ко Младе́нец пови́тся,/ Твой же посы́пан первому́ченик ка́меней мета́нии, челове́ка совлачи́тся.

Песнь 3

Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м/ и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую/ на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х,/ Це́рковь твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Зако́нно, я́ко Христо́в во́ин, Стефа́н, к богоуби́йцам ополчи́вся,/ в непобеди́мую Его́ си́лу оде́ян,/ пребеззако́нных обличи́ все лука́вное противле́ние.

Ре́вностию Христо́вы разже́гся любве́ и к по́двигом совле́кся,/ ве́ры и Ду́ха испо́лнився Боже́ственнаго, первому́ченик,/ рыбаре́й извести́л еси́ всем Богосу́дную про́поведь.

Я́ко пропове́дник сокрове́нныя вои́стинну и Боже́ственныя жи́зни,/ настоя́щую я́коже забы́в,/ де́лом показа́ я́ве всем первому́ченик победоно́сную и́стину, Влады́ко,/ произво́лив смерть.

Богородичен: В жите́йский нас ра́ди Влады́ка верте́п вни́де о́бразом низхожде́ния;/ му́чеников же нача́льник Стефа́н от тя́жести челове́ческия исхо́дит,/ любо́вию Влады́чнею побежда́емы.

Песнь 4

Ирмос: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во,/ Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́:/ во спасе́ние люде́й Твои́х,/ спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Поревнова́в а́нгельскому усе́рдию/ и зра́ком а́нгельским све́тло украси́вся,/ зри́ши сла́ву Боже́ственную и сея́ озаре́ние.

Клеветни́к, судия́ же и мучи́тель,/ человекоуби́йца и оте́ц лжи явля́ется, Стефа́не,/ но себе́ побежда́ет, се́ти на ся прости́рая.

Я́ко пе́рвый му́чеников Стефа́н, путесотвори́в же нам муче́ния вход,/ венцено́сец лику́ет, венце́м му́ченическим венча́емь.

Богородичен: Просия́в от Де́вы, я́ко со́лнце, совозсия́вшу, Христе́, я́ко денни́цу,/ сла́вную первому́ченика па́мять Свое́ю украша́еши све́тлостию.

Песнь 5

Ирмос: Одея́йся Све́том, я́ко ри́зою,/ к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́:/ ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́,/ я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Облиста́, я́ко А́нгел, первому́ченик Твой,/ Небе́сных кругов, Христе́, быв превы́шше/ и сла́вы неизглаго́ланныя Твоея́ насы́щся, Человеколю́бче.

Богоглаго́ливых уст одожде́нии/ низложи́ скверноуби́йцы первому́ченик,/ от ни́хже безчи́сленными ка́меней одожде́ньми я́ко победи́тель венча́ся.

Я́ко непобеди́мо первому́ченика Боже́ственныя ре́вности дерзнове́ние,/ и́бо да́же до кро́ве к богоуби́йцам му́жески ополчи́ся.

Богородичен: Прише́дшаго от Неискусому́жныя Ма́тере,/ первому́ченик, в недви́жимем Отца́ Бо́жестве и сла́ве,/ стоя́ща на Небесе́х, ви́де.

Песнь 6

Ирмос: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною,/ Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́/ и от тли возведи́ мя,/ я́ко Благоутро́бен.

Сла́вный чинонача́льник му́чеников Стефа́н,/ ве́рнии зако́ны естества́ благода́тию преше́д,/ Боже́ственною сла́вою озаря́ется.

Подо́бник всеизря́днейший быв, Влады́ко Христе́, честны́я стра́сти Твоея́, Стефа́н/ уби́йцам благослове́нием отмща́ет.

Скверноуби́йственнаго дея́ния неприча́стны сохрани́, Христе́,/ и первому́ченика сподо́би Твоя́ певцы́ насле́дия,/ я́ко Благоутро́бен.

Богородичен: Всеми́рнаго бысть спасе́ния, Влады́ко Христе́, нача́ло рождество́ Твое́/ и му́чеником Боголе́пнаго испове́дания основа́ние.

Песнь 7

Ирмос: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь/ пла́мень угаси́, о́троки ороси́,/ согла́сно пою́щая:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Зу́бы скреже́щуще уби́йственне, беззако́ннии,/ я́ко зве́рие восхи́тивше, убива́ху Стефа́на, Боже́ственне пою́ща:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко пе́стрыми цве́ты и кра́сными, Стефа́не, ка́мением украша́емь,/ тебе́ сама́го приве́л еси́ Христу́ Жизнода́вцу, поя́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко непобеди́мо Па́влово противле́ние,/ гоня́ща пе́рвое Бо́жия уго́дники,/ приводя́ща же язы́ки ны́не ко Христу́ во ве́ки.

Взят быв Ду́хом Святы́м, Стефа́не,/ неизрече́нно ви́дел еси́ Сы́на со Роди́телем, зовы́й Тро́ице:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Тебе́, возсия́вшему от Де́вы Боже́ственныя Чи́стыя,/ принесе́ся одушевле́нный я́ко Царю́ вене́ц, Боже́ственне песнопоя́ Тебе́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Тебе́, Вседе́телю,/ в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху:/ дела́ вся́кая, Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Прииди́те, мы́сленно Стефа́новою сла́вою облиста́еми,/ воспои́м вопло́щшемуся Бо́гу:/ дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Тебе́, я́ко победи́телю пребеззако́нныя ле́сти,/ страда́ний вене́ц исплете́ся, Стефа́не./ Тем вопия́л еси́:/ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Яви́ся тебе́ Христо́с во О́тчей сла́ве,/ страда́ний возвеща́я тебе́ я́ве возме́здия;/ те́мже вопия́л еси́:/ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Исплете́ нам Влады́чнее Рождество́ лик и па́мять первому́ченика;/ тем непреста́нно Го́спода пое́м/ и превозноси́м во вся ве́ки.

Богородичен: Тебе́, па́че ума́ богому́жно сло́вом ро́ждшую Го́спода и де́вствующую,/ вся дела́, Де́во, благослови́м/ и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Иса́ие, лику́й,/ Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила,/ Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя ему́,/ Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Похва́л, Стефа́не, преше́л еси́ всяк чин/ и но́сиши по коему́ждо сло́ву нело́жно ты победи́тельная:/ изнемога́ет бо челове́ческий ум/ соплести́ вене́ц похва́л тебе́ досто́йный.

О, блаже́ннаго твоего́, его́же провеща́л еси́, Стефа́не, гла́са!/ Не поста́ви уби́йцам, Влады́ко, – вопия́, – Христе́, беззако́ния,/ но, я́ко Бог и Соде́тель, приими́ дух мой,/ я́коже же́ртву благово́ннейшу.

Ты боле́зней воздая́ние прия́л еси́,/ победи́тельный от Вседержи́тельныя вене́ц десни́цы,/ и ны́не, всеблаже́нне, предстоя́ Всецарю́,/ сла́вою и благода́тию пою́щия Тя увенча́й.

Богородичен: Вре́меннаго бытия́ от Де́вы прия́т нача́ло пло́тию от Отца́ безле́тный Сын;/ Его́же ра́ди убива́емь подо́бник Христо́в Стефа́н,/ ны́не насле́дова от нача́ла ве́чную жи́знь.