12-31 Преподо́бныя ма́тере на́шея Мела́нии Ри́мляныни

ID=11494

date=12-31

Кано́н преподо́бныя Мела́нии, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и я́влю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Страсте́й омраче́нием очерне́вша мя всю́ду, просвети́в,/ очи́сти светоно́сными моли́твами преподо́бныЯ Твоея́, Человеколю́бче, Мела́нии/ и, сию́ чтущу, сло́во ми вдохни́.

Те́пле после́довала еси́ тебе́ ра́ди во́льное распя́тие Претерпе́вшему,/ на ра́мех нося́щи, всеблаже́нная, усе́рдно крест твой,/ и сего́ сохрани́ла еси́ опра́вдания.

Роди́телей пристра́стия и пло́ти любосла́стия до конца́ уклони́лася еси́,/ еди́наго вожделе́вши рачи́теля – Христа́, Богому́драя, добро́ты;/ его́же вся жела́ют, Сло́ва причаща́ющиися.

Богородичен: Обнищава́ет бога́тый, мене́ обогаща́я Божество́м,/ зле обнища́вшаго невоздержа́нием пе́рвее,/ и Безнача́льный се́ нача́ло прие́млет,/ от Де́вы ражда́емь Богоотрокови́цы.

Песнь 3

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Я́же ни́жних отсту́пльше жела́ний,/ все жела́ние дала еси́ благоче́стно произво́лением, сла́вная,/ к бу́дущим то́кмо и ве́чнующим.

Приле́жными моли́твами чу́вствия украси́ла еси́/ и Ду́ха заря́ми светови́дна была́ еси́ вся,/ в телеси́ невеще́ственное житие́ подража́вши.

И веща́ющи, и молча́щи, яви́лася еси́ наказа́ние,/ неутвержде́ных утвержде́ние, мона́шествующих о́браз, Мела́ние Богому́драя;/ те́мже пое́м тя.

Богородичен: Обла́гаяй Небеса ́о́блаки хоте́нием/ повива́ется во́лею, рука́ми Де́вы держи́мь,/ руки́ мя исхища́я борца́.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ слава, Христе́, си́ле Твое́й.

Воздержа́нием по́хоти плотски́я умертви́вши,/ жи́знь живу́щих име́ла еси́, все́лльшуюся в тя, всечестна́я;/ к не́йже, от земли́ преста́вльшися, всели́лася еси́,/ Ца́рствия Небе́снаго наслажда́ющися.

Мно́гия твоя́ тьмы зла́та разда́вши а́лчущим,/ вои́стинну сия́ скрыва́еши в сокро́вищах, никогда́же ветша́ющих,/ во ве́ки же соблюда́ющим тебе́ дово́льное пребыва́ние.

Ми́лования твоего́ бога́тство я́коже река́ бысть,/ напая́ющи вся́кое ни́щих се́рдце, сла́вная, скве́рну отмыва́ющи нищеты́,/ бога́тство некрадо́мо исхода́тайствующи тебе́ на Небесе́х неистощи́мое.

Богородичен: Похоте́м повину́вся страсте́й, я́коже безслове́сен,/ слове́сен сый, приложи́хся ското́м;/ но, Сло́во поро́ждшая Присносу́щное,/ не пре́зри мене́, всегда́ погиба́ющаго.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не узрят сла́вы Твое́я, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Безобра́зныя ви́ды страсте́й до конца́ от души́ острога́вши, честна́я,/ ша́ром воздержа́ния живонаписа́ла еси́ в ней безстра́стие/ и любо́вь нелицеме́рну.

Све́тло, я́ко зерца́ло, бы́вши я́ве,/ светле́ дарова́ния Ду́ха Боже́ственнаго, сла́вная, восприя́ла еси́/ и ве́рныя просвети́ла еси́ све́тлостию жития́ твоего́.

Воздержа́нием погаси́вши страсте́й распале́ние,/ огнь возжгла́ еси́ душе́вный, во всем житии́ твое́м блиста́ющися/ и омраче́ния де́монская отража́ющи.

Богородичен: Де́ва роди́ Бо́га Емману́ила во гра́де Вифлее́ме, Еде́м отверза́ющаго,/ дре́вле ми заключе́нный невоздержа́нием сне́ди и ле́стию зми́я.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Немо́кренно жите́йское прешла еси́ обурева́ние,/ направля́ема манове́нием вся сло́вом Сотво́ршаго,/ и в приста́нище спасе́ния, Мела́ние, дости́гла еси́.

И́скрами те́плаго твоего́ е́же к Го́споду раче́ния/ разжже́нныя стре́лы грехо́вныя вся попали́шася,/ и де́монское злоде́йство до конца́ погубле́но бысть.

Ум твой, к лу́чшему едине́нием обожа́емь,/ су́щия к пло́ти любве́ отлучи́ся манове́нием всеси́льным;/ сего́ ра́ди поще́ния труды́ понесла́ еси́.

Богородичен: Обожа́ет мя от Де́вы рожде́йся Госпо́дь,/ и пелена́ми повива́ется, разреше́ние творя́ мои́х прегреше́ний,/ и вмеща́ется в верте́п,/ И́же все́ми невмести́мый.

Песнь 7

Ирмос: Спасый во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

С супру́жником Христо́во и́го нося́щи, Богоно́сная,/ обнови́сте моли́тв ра́лом ду́ши и, ни́ву до́брых возде́лавше,/ наслажда́етеся во ве́ки Вы́шния сла́вы.

Я́ко ма́слина, псало́мски в до́му Бо́жии насажде́на,/ умаща́еши та́инственно сердца́, преподо́бная,/ и ли́ца еле́ем боле́зней твои́х ве́рно восхваля́ющих твоя́ по́двиги.

Воздержа́ния ороше́нием угаси́вши страсте́й пе́щи,/ одожде́нием моли́тв врачева́ний пучи́ны источи́ла еси́,/ и страсте́й приверже́ния потопля́ющи, Мела́ние, чту́щих тя.

Богородичен: Руно́ Тя, рече́ Дави́д, я́ко дождь прие́мшу Небе́сный, Чи́стая,/ беззако́ния пото́ки изсуша́ющь/ и ве́рных напоя́ющь смы́слы, грехо́м пресо́хшия.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Храм се́рдце и те́ло Тро́ице Пребоже́ственней соверши́вши,/ Боже́ственныя возсозда́ла еси́ хра́мы, достосла́вная,/ в ни́хже дев чи́ны и мона́шествующих ли́ки совокупи́ла еси́,/ пою́щия согла́сно и превознося́щия Христа́ во вся ве́ки.

Ми́лостынею ми́лость стяжа́ла еси́,/ расточи́вши, дала́ еси́ убо́гим,/ пра́вда твоя́ пребыва́ет, ве́чнующи,/ и е́же от сея́ приобре́тение тебе́ неветша́емое, Мела́ние, Богоно́сице преподо́бная./ Те́мже тя чтим, я́ко вои́стинну победоно́сицу.

Смы́слом, му́жеством, целому́дрием и Боже́ственною пра́вдою блиста́ющи,/ име́ла еси́ вознося́щее тя на высоту́ Небе́сную высокотво́рное смире́ние,/ и́мже низложи́ла еси́, преподо́бная, велича́ваго зми́я:/ тем тя почита́ем, я́ко и́стинную победоно́сицу.

Богородичен: Страсте́й мя смуща́ют треволне́ния,/ глубина́ отча́яния потопля́ет мя,/ спаси́ мя, Всенепоро́чная Ма́ти, и спасу́ся:/ Спа́са бо Го́спода родила́ еси́, во я́слех я́ко Младе́нца положе́на,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

На высоту́ я́ве кра́йняго соверше́нства востекла́ еси́, блаже́нная,/ и пости́гла еси́ чи́ны Безтеле́сных,/ ко и́стинному жела́нию прибли́жившися,/ исто́чник благи́х ны́не прия́ла еси́;/ тем тя вси ублажа́ем.

С ли́ки весели́шися по́стников, воздержа́вшися и стра́сти умертви́вши,/ зри́ши откро́венным лице́м Бо́жию красоту́,/ Ю́же пре́жде я́вле́ния стяжа́ла еси́ целому́дрием,/ Мела́ние всеблаже́нная.

Ходи́вши стезе́ю те́сною, простра́ннаго ра́я широты́ дости́гла еси́,/ иде́же ра́дость пра́зднующих, иде́же дре́во жи́зни есть,/ нас непреста́нно помина́ющи, чту́щих твое́ успе́ние.

Богородичен: И́же на плеща́х Херуви́мов стра́шно носи́мый,/ на руку́ ны́не седи́т Отрокови́цы Чи́стыя,/ и пелена́ми повива́ется, разреша́я плени́цы зол на́ших,/ и млеко́м я́ко Младе́нец пита́ется,/ пита́яй вся́кое дыха́ние.