25 Глас 2, пяток. Утреня. Кано́н честно́му и животворя́щему Кресту́, творе́ние Ио́сифово

ID=7496

date=25

Кано́н честно́му и животворя́щему Кресту́, творе́ние Ио́сифово, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Нетре́ну, необы́чну, немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́, избра́нный вопия́ше Изра́иль: Го́сподеви пои́м, я́ко просла́вися.

Распя́тие прии́м, и гвоздьми́ пригвожде́н бы́в безче́стно, Сло́ве, вся́ челове́ки почти́ти хотя́й, и́же Твоя́ во́льная страда́ния сла́вящыя.

Просте́рл еси́ на Кресте́ дла́ни, Спа́се, и́же простры́й не́бо я́ко ко́жу, и́миже объя́т язы́ки и лю́ди, и́же Твоя́ во́льныя стра́сти сла́вящыя.

Взе́мше Кре́ст на ра́мо страстоте́рпцы, распе́ншемуся после́доваша Христу́ те́пле, того́ сообразу́ющеся Боже́ственным страсте́м.

Воспе́ша а́нгельския си́лы, ви́девше ва́ша страда́ния, воспла́кася же бесо́в мно́жество, победоно́сцы му́ченицы богозри́тельнейшии.

Богородичен: Сло́во честна́го проро́ка испо́лнися: ору́жие бо се́рдце Твое́ про́йде, Влады́чице, егда́ на Кресте́ пригвожде́на ви́дела еси́ Твоего́ Сы́на.

Песнь 3

Ирмос: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́. Возвесели́ бо ся ду́х мо́й внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Гро́зд нетле́нный на дре́ве ви́сящь, иска́па Боже́ственную сла́дость, сердца́ веселя́щую челове́ков: зло́бы же погубля́ющую пия́нство благода́тию, Иису́с, изба́витель ду́ш на́ших.

Возне́слся еси́ на Дре́во во́лею, Иису́се, и все́ диа́воле злодея́ние све́ргл еси́: па́дшыя же челове́ки в па́губу умо́м развраще́нным, возне́сл еси́, Многоми́лостиве.

Огне́м Боже́ственныя любве́ распа́льшеся, огня́ не устраши́шася до́блии, и не ужасо́шася сме́рти, безсме́ртныя да́ры наде́ющеся восприя́ти, и ра́дость безконе́чную, и све́т незаходи́мый.

От крове́й свои́х страстоте́рпцы, пресве́тлую очервлени́ша багряни́цу, и то́ю оде́явшеся, десно́ю же руко́ю я́ко ски́птр нося́ще Боже́ственный Кре́ст, с Го́сподем всегда́ ца́рствуют.

Богородичен: Чту́т Тя́ чи́нове безпло́тных, все́х бо Влады́ку плотоно́сца родила́ еси́, разреши́вшаго дре́вом свя́занныя вся́, Отрокови́це Богоневе́сто, и ве́рныя привяза́вшаго к любви́ свое́й.

Песнь 4

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щься, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пове́шен бы́л еси́ на дре́ве, пове́шей зе́млю на вода́х Всеси́льне: и копие́м в ре́бра пробода́ем, кро́вь же с водо́ю иска́пал еси́ на избавле́ние все́х.

Прободе́ным Твои́м ре́бром, исцеле́ боле́знь моя́: руко́ю по лани́те бие́ну Ти́ свобо́ду улучи́х: же́лчи же вкуше́нием, сластна́го изба́вихомся, Христе́, бра́шна.

Струпми́ остру́пльше зми́я льсти́ваго, исцеля́ете стру́пы серде́ц на́ших, всегда́ благода́ть источа́юще от исто́чник спа́совых, Боже́ственнии му́ченицы.

Всетеле́сную я́зву врагу́ нанесли́ есте́ всечестни́и, я́звами окровавля́еми, на Кресте́ же протяза́еми, и одира́еми, богозра́чнии страстоте́рпцы.

Богородичен: Воплоти́ся из Пречи́стых крове́й Твои́х Вшний: Его́же ви́дящи на Дре́ве Пречи́стая, без пра́вды воздвиза́ема, стеня́ше слезя́щи, и Того́ благоутро́бие велича́ла еси́.

Песнь 5

Ирмос: Угль Иса́ии проявле́йся, со́лнце из де́вственныя утро́бы возсия́, во тьме́ заблу́ждшым, богоразу́мия просвеще́ние да́руя.

За милосе́рдие приобщи́вся кресту́ Влады́ко, из глубины́ мя злы́х исто́ргл еси́, и почти́л еси́ соседе́нием о́тчим, обезче́ствованный во́лею.

Те́рнием венча́вся, и́же венчава́яй цве́ты всю́ зе́млю, страсте́й мои́х те́рние из ко́рене сече́ши, Сло́ве, и насажда́еши во мне́ Тво́й ра́зум.

Кре́постию неможе́ния ва́шего, святи́и му́ченицы во́лею обло́жшеся, и укре́пльшеся, бесо́в кре́пость отню́д погуби́сте.

Вельми́ подви́гшеся святи́и на земли́, на небесе́х ве́лию сла́ву обрето́сте, и вели́ких бе́д избавля́ете на́с, ва́с чту́щих.

Богородичен: И́же на плещу́ херуви́мску, на небесе́х боголе́пно носи́мый, я́ко вои́стинну, Пречи́стая, на руку́ Твое́ю се́дый, ра́спят бы́в, все́х из тли́ изба́ви.

Песнь 6

Ирмос: Гла́с глаго́л моле́бных от боле́зненныя, Влады́ко, души́ услы́шав, от лю́тых мя́ изба́ви: еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.

Плещы́ вда́в на ра́ны, и лани́те Твои́ на ударе́ние, лице́ же, Спа́се, на оплева́ние, спа́сл мя́ еси́ мно́го Тебе́ согреши́вшаго в ра́зуме и неве́дении.

Я́коже А́гнец, во е́же закла́тися, веде́н бы́л еси́ Христе́ Бо́же мо́й: во́лка мы́сленнаго ядови́тым угрызе́нием уме́рших па́ки возводя́ к животу́: сла́ва распя́тию Твоему́.

Зако́ны соблюда́юще му́ченицы влады́чния, беззако́нен сове́т законопресту́пных отню́д уклони́ша, и уме́рше, жи́знь бу́дущую прия́ша.

Ополчи́вшеся святи́и ра́дующеся, к сопроти́вным нача́лом Боже́ственными ору́жии си́х победи́сте, и венцы́ побе́дныя прия́сте от Бо́га.

Богородичен: Да обожи́т челове́ка, из Тебе́ Де́во ражда́ется Бо́г, и распина́ется, и сме́рть вкуша́ет, убива́я Кресто́м мене́ дре́вле уби́вшаго.

Песнь 7

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля, высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, сы́й благослове́н и препросла́влен.

Па́дша мя́ преступле́нием воздви́гл еси́, на Кре́ст воздви́жен и́же все́х воскресе́ние, и совоздвиже́ние, Сло́ве: и низве́ргл еси́ све́ргшаго бори́теля, всего́ безде́льна ме́ртва показа́л еси́. Сла́ва держа́ве Твое́й.

Гвоздьми́ пригвозди́л еси́ Христе́ грехи́ пра́отца, тро́стию же бие́м, написа́л еси́ свобо́ду все́м челове́ком. Сла́ва страда́нию Твоему́, и́мже изба́вихомся тьмы́ страсте́й.

Секо́ми бы́ша по телесе́м скверноуби́йственными рука́ми, добропобе́днии Христо́вы великому́ченицы, и пребыва́ху ду́хом от Бо́га неразлучи́ми, секу́ще му́жества мече́м, и закала́юще льсти́ваго врага́.

Кре́пость непобори́мую распе́ншагося Христа́ име́я, во́инство непобеди́мое, губи́тельное во́инство в коне́ц погуби́: пострада́в же, вене́ц побе́ды прия́т, жи́знь блаже́нную и неги́блемую.

Богородичен: Пала́та одушевле́нная Царе́ва, и престо́л огнеобра́зный Де́во показа́лася еси́, на не́мже седя́, воздви́же от пе́рваго паде́ния вся́ челове́ки, и соседе́нием оте́ческим почте́.

Песнь 8

Ирмос: О подо́бии зла́те небре́гше треблаже́ннии ю́ноши, неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше, среди́ огня́ воспева́ху осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Лю́дие непокори́вии, без стра́ха же беззако́нная вся́ творя́ще, посреде́ беззако́нною Тя́, Ще́дре, оправда́юща беззако́нныя, на Дре́ве воздви́гше распя́ша: Тебе́ же вся́ тва́рь сла́вит, я́ко Го́спода и Влады́ку, воспева́ющи Твое́ Долготерпе́ние.

Окровави́л еси́, Христе́, пе́рсты Твоя́ на Дре́ве пригвожда́ем, и́же приноси́мую бесо́м кро́вь дре́вле, на па́губу принося́щым ю́, преста́вил еси́: те́мже Тя́ сла́вит вся́ тва́рь, Бо́же все́х, воспева́ющи Твое́, Человеколю́бие.

Во́д живо́тных су́ще испо́лнь му́ченицы, пото́ки ле́стныя изсуши́ша Боже́ственными струя́ми крове́й, ве́рою неукло́нною зову́ще: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит Его́ во вся́ ве́ки.

Неисче́тное мно́жество крове́й ва́ших, святи́и, нече́стия о́гнь погаси́, и е́ллинскую многобо́жную разруши́ пре́лесть, все́х же ве́рных просвети́ пою́щих: да пое́т вся́ тва́рь Го́спода, и превозно́сит Его́ во вся́ ве́ки.

Богородичен: Непоро́чная А́гница, проро́ков же и му́чеников украше́ние, я́коже А́гнца Тя́ воздви́жена на Дре́во узре́вши, безнача́льное Сло́во, пла́каше го́рько, и глаго́лаше: осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́ тва́рь, и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Недоуме́ет вся́к язы́к благохвали́ти по достоя́нию, изумева́ет же у́м и преми́рный пе́ти Тя́, Богоро́дице, оба́че блага́я су́щи, ве́ру приими́: и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу, Ты́ бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя́ велича́ем.

Да вообрази́т дре́вле Исаа́к Твою́ стра́сть, связу́ется сло́ве: разреша́ет же свя́занное овча́ в то́йже о́браз, в саде́ Саве́кове оставле́ния, и отпусти́ся нево́льная тогда́ же́ртва вои́стинну: Тебе́ бо во́лею поже́ршуся, от зо́л разреши́хомся.

Красе́н добро́тою па́че сыно́в челове́ческих, Христе́, сы́й добро́ты не имы́й, ниже́ ви́да, в стра́сти на Дре́ве кре́стнем пове́шен, украша́я неле́поту всего́ ро́да челове́ча: Сла́ва благоутро́бию Твоему́, еди́не милосе́рде Го́споди.

Сио́на вы́шняго яви́стеся жи́телие Боже́ственнии, и А́нгелом равноче́стнии му́ченицы, я́ко су́щии согра́ждане: и це́рковь святи́и перворо́дных све́тло просвеща́ете, сия́юще све́том Боже́ственным, и муче́ния венцы́ украша́еми.

Возлю́бленнии дру́зи, ва́с пресла́вно возлю́бльшаго, изба́вите мя́ дру́жбы льсти́выя, я́же к пло́ти, святи́и Госпо́дни му́ченицы: освяще́ние же и просвеще́ние и разреше́ние прегреше́ний лю́тых, все́м соверша́ющым па́мять ва́шу испроси́те.

Богородичен: Свети́л добро́та тече́ния обы́чнаго уступи́, егда́ Тя ви́деша Со́лнца пра́вды вознесе́на на Кре́ст хоте́нием: Де́ва же со ученико́м де́вственным восклица́ше с пла́чем, увы́ мне́, вопию́щи, что́ сие́ стра́нное зре́ние?