21 Глас 2, понедельник. Утреня. Канон, творение кир Иосифа

ID=7478

date=21

Канон, творение кир Иосифа, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре, и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.

Вопло́щься Сло́ве, и не прише́д пра́ведники, я́коже ре́кл еси́, но гре́шники призва́ти на покая́ние, мно́го согреши́вша приими́ и спаси́ мя.

Еди́н а́з грехо́м порабоще́н е́смь, еди́н а́з страсте́м две́ри отверзо́х: Благопремени́телю Еди́не, обрати́в мя́, спаси́ милосе́рдием Твои́м.

На суди́щи Твое́м, Го́споди, венцы́ нося́ще предстоя́т страстоно́сцы, лука́ваго победи́вше де́рзость, и безсме́ртием обогати́вшеся.

Струи́ на́м исцеле́ний источа́юще страстоте́рпцы, всегда́ тече́ния пло́ти на́шея стра́сти изсуша́ют, си́лою Боже́ственнаго Ду́ха.

Богородичен: Я́же исто́чник безстра́стия ро́ждшая, уя́звенаго мя́ страстьми́, Отрокови́це, исцели́, и огня́ ве́чнаго исхити́ мя, Еди́на Богоблагода́тная.

Песнь 3

Ирмос: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с пою́щих Тя́.

И́же во чре́во, Христе́, вше́дый нетле́нное, истле́вшую страстьми́ ду́шу мою́ покая́нием обнови́, и све́та присносу́щнаго яви́ испо́лнену.

Послу́шах врага́ прогне́вающаго, и вся́к гре́х соверши́х, и безу́мно прогне́вах Тебе́, Человеколю́бче, еди́наго долготерпели́ваго.

Кресто́м огражде́ни непобеди́мии ору́жницы, и му́ченицы Спа́совы, я́коже сте́ны разори́ша о Бо́зе до́блественно, ле́стная утверже́ния.

Си́лою Боже́ственною, немощно́е ва́ше укре́пльше, до́блии страстоте́рпцы, кре́пость борца́ всеконе́чней па́губе преда́сте.

Богородичен: Мари́е, злата́я кади́льнице, страсте́й мои́х воню́ отжени́, и утверди́ мя коле́блемаго прило́гми.

Песнь 4

Ирмос: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах, и ужасо́хся, до мене́ бо и́деши, мене́ ищя́ заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

В ка́л грехо́вный впа́д, и вы́шнее благообра́зие погуби́х, Го́споди, и бою́ся муче́ния. Те́мже покая́ния красото́ю, смире́нную ду́шу мою́ просвети́.

Льсти́выми глаго́лы, льсти́вый от Тебе́ мя укра́д, сне́дь себе́ соде́ла: Бо́же все́х, сего́ зло́бы исхити́ мя, и покая́ния о́бразы призови́ мя.

Предава́еми на сне́дь звере́м, и огне́м жго́ми му́ченицы, и одира́еми, и на у́ды раздробля́еми, Христа́ помо́щника иму́ще не отверго́стеся: Того́ приле́жно моли́те, за мя́ окая́ннаго.

Еди́ницу чту́ще существо́м, Тро́ицу же ли́цы, Божество́ несозда́нно, созда́ние ника́коже поче́тше вы́, Христо́вы му́ченицы, позна́стеся: сего́ ра́ди му́ки вся́кия претерпе́сте.

Богородичен: Воплоща́ется из чи́стых крове́й Твои́х, и челове́ком соединя́ется во́лею Госпо́дь, Пречи́стая, и прие́млет ка́ющыяся, и́же дре́вле погруже́нныя грехми́, Твои́ми мольба́ми, Чи́стая, при́сно прекланя́ем.

Песнь 5

Ирмос: Све́та Пода́телю, и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́ ино́го Бо́га не зна́ем.

И́же просвети́вый о́чи слепа́го, ослепле́нную ду́шу мою́ просвети́, и бде́ти сию́ укрепи́ в дея́ния блага́я, со́н же ле́ностный до конца́ возненави́дети.

Исцели́, еди́не Спа́се, уя́звленную мою́ ду́шу вои́стинну, я́звою лю́тою греха́ дре́вле в разбо́йники впа́дшему я́звы исцели́вый.

Собо́р честны́х страда́лец, собо́р беззако́нных гони́телей посрами́ многови́дныя боле́зни претерпе́: и ны́не со свяще́нными собо́ры а́нгельскими при́сно ра́дуется.

Зве́зды многосве́тлыя, зари́ терпе́ния испуща́юще, и ве́рных ду́шы Ду́хом Боже́ственным просвеща́юще, пресве́тлии яви́шася му́ченицы.

Богородичен: Но́во я́ко Младя́ на́м Предве́чнаго Сы́на родила́ еси́, во двою́ хоте́нию и дея́нию су́ща сугу́ба, я́ко Челове́ка вку́пе же и Бо́га, Всепе́тая.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Низпадо́хся зло́бою змии́ною, и на одре́ отча́яния лежу́: и́же разсла́бленныя глаго́лом воздви́гнувый, Христе́, и мене́ воздви́гни.

Ве́ема ве́тры змии́ными, и потопля́ема всегда́ волна́ми грехо́вными, спаси́ мя, я́коже Петра́, Человеколю́бче Го́споди.

Премину́вше преде́лы естества́, я́же па́че естества́ му́ки претерпе́сте: сего́ ра́ди па́че ума́ благи́х сподо́бистеся, му́ченицы.

Я́ко до́брии, я́ко кра́снии, я́ко честни́и, добротво́рному и кра́сному сочета́стеся, о на́с всегда́ моля́щеся, пресла́внии му́ченицы.

Богородичен: От все́х родо́в творе́ц избра́ Тебе́, Всенепоро́чная, добро́ту Иа́ковлю, Ю́же возлюби́, и из Тебе́ возсия́в яви́ся.

Песнь 7

Ирмос: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

У́мным развраще́нием и бесо́вскими прило́ги вся́каго студа́ испо́лнихся, дале́че бы́х за́поведей Твои́х, я́коже блу́дный. Ны́не же обраща́яся зову́: согреши́х я́коже Он, не возгнуша́йся мене́, Иису́се, воплоще́йся мене́ ра́ди.

Бо́же вся́ческих, ниневи́тяны запреще́ния ражда́ющаго сме́рть, пока́явшыяся дре́вле спа́сл еси́: та́кожде, Еди́не Человеколю́бче, премно́гим блудо́м оскверне́нное се́рдце мое́, ны́не обраща́ющееся, лю́тых изба́ви му́к.

Уязви́ся лю́те, уязви́ти восхоте́вый ва́с злоде́й, богоблаже́ннии Боже́ственнии му́ченицы, и неисце́лен пребы́сть, все́м же ве́рным исцеле́ние я́звы ва́шя яви́шася, уя́звленым прило́гом ве́тхаго запина́теля.

Ни звере́й лю́тых, ни мучи́телей преще́ния, ни огня́, ни ра́н, ни меча́ секу́щаго, ни разжже́нных убоя́стеся сосу́д, но я́коже в чужди́х телесе́х вся́ претерпе́сте великому́ченицы: сего́ ра́ди венча́ни бы́сте.

Богородичен: Невеще́ственнаго Све́та жили́ще чре́во Твое́ бы́сть, Пречи́стая Богоневе́сто Отрокови́це, све́тлостьми Боже́ственнаго ра́зума безбо́жие отгна́вшаго, Его́же пою́ще зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щыя: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Подпадо́х лука́вому, и козньми́ его́ порабоще́н бы́х, и зря́ мя льсти́вый в небреже́нии мно́зе, хва́лится: сего́ мя́ исхити́, и́же заблу́ждшым обраще́ние, Ще́дре.

Разреши́ мя нереши́мыми у́зами страсте́й содержи́ма теле́сными, и́же нереши́мыя разреши́вый от ве́чных у́з, и тещи́ к стезя́м напра́ви спаси́тельным, Христе́ Спа́се ми́ра.

И́же страсте́м соде́телие, на мне́ смире́ннем всю́ зло́бу созида́ша вои́стинну: но и́же страсте́м Христо́вым я́ко вои́стинну подо́бницы, блаже́ннии му́ченицы, сего́ изба́вити мя́ врежде́ния.

Коле́на не прекло́нше истука́нным, в пе́щь ра́н я́коже о́троцы вве́ржени бы́сте дре́вле, и росо́ю Боже́ственною я́вльшеся неопа́льни пребы́сте, прехва́льнии му́ченицы, пою́ще Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Изнемо́гшую мно́гими прило́гми лука́ваго, окая́нную мою́ ду́шу, Богороди́тельнице, целе́бными Твои́ми мольба́ми, Де́во, здра́ву соде́лай, да Тя́ сла́влю во вся́ ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию, прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Се́ вре́мя де́лания, что́ спи́ши без ума́, душе́, во уны́нии глубо́це? Воста́ни, слеза́ми просвети́ свещу́ твою́. Потщи́ся, приближа́ется Жени́х душа́м: не укосни́, да не оста́нешися Боже́ственных двере́й внеу́ду.

О, ко́ль стра́шное Твое́ суди́ще, явля́ющее вся́ко дея́ние на́го пред А́нгелы и челове́ки! О, ко́ль лю́тое изрече́ние, е́же согре́шшым хо́щеши да́ти! От него́же изба́ви мя́, Христе́, пре́жде конца́, подая́ ми обраще́ния сле́зы.

Зна́менавшеся Боже́ственною Агнца и Па́стыря кро́вию, сла́внии Боже́ственнии страда́льцы, закала́еми ра́довахуся, я́коже незло́бивии а́гнцы, и ны́не всю́ перворо́дных це́рковь святу́ю, вои́стинну на небесе́х просвеща́ют.

Со́лнечных сия́ний, я́ко свети́льницы я́вльшеся, луча́ми страда́ний ва́ших вся́ку ду́шу озаря́ете, и вся́ку тьму́ пре́лести отгоня́ете, до́блии страда́льцы: сего́ ра́ди досто́йно ве́рою блажи́ми есте́.

Богородичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши суди́ти, и не осуди́ мене́ во о́гнь, ни я́ростию Твое́ю обличи́ мене́: мо́лит Тя́ Де́ва, я́же Тебе́, Христе́, ро́ждшая, и А́нгел мно́жество, и му́ченик сосло́вие.