ID=10789
date=01-12
Ин канон, глас 8
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Чи́стая – Отроча́ ражда́еши, Де́ва – мле́ком дои́ши! Ка́ко в сию́ двою́ де́вствуеши, ро́ждши? Бо́г е́сть соде́явый, не взыску́й от Ме́не, е́же ка́ко.
Недоуме́нием покрыва́ется рождество́ Твое́, стра́нно бо, Де́во, дои́ши Пита́теля, и мле́ком пита́еши Невеще́ственнаго, и на руку́ держи́ши Зижди́теля.
Нося́щи Емману́ила на руку́ Твое́ю, Чи́стая, я́коже Младе́нца, Богора́дованная, вопия́ла еси́: Ча́до Мое́ сладча́йшее, ка́ко пода́м Тебе́ сосе́ц, пита́ющему вся́ческая? Ка́ко повию́ Тебе́ пелена́ми, мгло́ю повива́ющаго мо́ре?
Безо́тча родила́ еси́, безма́терня пре́жде Тебе́, и я́ко Младе́нца дои́ла еси́ пита́ющаго вся́, Его́же моли́ спасти́ся ве́рно пою́щим Тя́ госпо́дьственно, Богоро́дицу Чи́стую.
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.
Я́ко Де́ву и Еди́ну в жена́х Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га, пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии, О́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́ и я́ко Младе́нца до́иши Зижди́теля и Го́спода.
Украси́вшися, Чи́стая, наи́тием Пресвята́го Ду́ха, Бо́га сосца́ми дои́ши и Сего́ держи́ши объя́тии, всю́ тва́рь дла́нию содержа́щаго.
Некра́домое бога́тство де́вства Твоего́, Ма́ти пло́тию яви́лася еси́ Вседержи́теля, Неве́сто Неискусому́жная, Де́во Богоро́дице, воспита́вши я́ко Младе́нца, пита́ющаго я́ко Зижди́теля ве́сь ми́р и освяща́юща.
Отыми́ поноше́ние челове́ческое и клеветы́ наве́тник от мене́, Богоро́дице, молю́ Тя́, да усе́рдно сла́влю Го́спода, Его́же пита́ла еси́.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Утро́ба Твоя́ препе́тая и сосца́ блаже́нна, Де́во, те́х бо ра́ди жи́знь вси́ обрето́хом.
В рождестве́ Твое́м зача́тие безсе́менно, во успе́нии Твое́м ме́ртвость нетле́нная, чу́до в чудеси́ сугу́бо стече́ся, Богоро́дице: ка́ко бо, Неискусому́жная, Младопита́тельница чи́ста су́щи? Ка́ко же Ма́ти Бо́гу мертвоно́сна мироуха́ющи?
Млеко́м пита́ла еси́, Де́во, плотоно́сца Твоего́ Бо́га рожде́ннаго, я́ко да боле́знь Ада́мову, су́щую во а́де, обле́гчит, от дре́ва сне́дша зна́ния и за́поведь преслу́шавша.
Кто́ ви́де отроча́, его́же не все́я оте́ц, млеко́м пита́емое? Или́ где́ ви́дена бы́сть де́ва ма́ти? И́стинно па́че ума́ обоя́, Богороди́тельнице Чи́стая.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.
Из не́др Оте́ческих низше́л еси́ и несказа́нным истоща́нием ю́же по на́м нищету́ восприя́л еси́ па́че естества́, Человеколю́бче, в верте́п всели́тися благоволи́л еси́, Го́споди, и я́ко Младе́нец сосцы́ пита́ешися, Зижди́тель и Госпо́дь.
Веко́в Зижди́тель пелена́ми повива́ется, я́ко Челове́к, и млеко́м пита́ется, И́же вся́ безме́рною кре́постию я́ко Бо́г содержа́в и манове́нием возводя́й.
Еди́на Чи́стая пребыла́ еси́ и по Рождестве́, Еди́на то́кмо яви́лася еси́ безму́жная, млеко́м пита́ющая Сло́во О́тчее И́стинное, Ду́хом Святы́м прии́мшее ра́бий зра́к по на́м, Де́во Богоро́дице, Его́же, Боже́ственное чту́ще зра́ка подо́бие, почита́ем.
Я́ко но́сиши на руку́, Мари́е, и от сосцу́ пита́еши пита́ющаго вся́кое дыха́ние, Его́же, Богоро́дице, чту́ще, пропове́дуем, моли́ся Ему́, Чи́стая, о все́х на́с.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.
По́лный истощава́ется на́с ра́ди, и прие́млет Безнача́льный от Тебе́ нача́ло, Де́во Пренепоро́чная, и ви́дится Неви́димый, и Пита́яй вся́ческая млеко́м пита́ется, обнови́ти челове́ка промышля́я.
И́же, всея́ земли́ го́рстию содержа́й концы́, ка́ко ма́терними не́драми объе́млется, млеко́м же пита́ется от сосе́ц, насыща́я вся́ко живо́тно благоволе́ния, и бога́тый излия́ние обнищава́ет, воплоща́емь.
Его́же тьмы́ а́нгельския и серафи́мская мно́жества ужаса́ются и разу́мная тва́рь трепе́щет, Того́ я́ко Младе́нца, Де́во, пита́еши, Его́же обра́зно на руку́ Твое́ю ви́дяще, всегда́ поклоня́емся.
Ада́мов Соде́тель от крове́й Твои́х чи́стых зи́ждется и млеко́м пита́ется, пита́яй вся́кое дыха́ние, Де́во Богоро́дице, те́мже я́ко Бо́жию Тя́ сла́вим Ма́терь.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Неизглаго́ланно, Чи́стая, Изба́вителя ро́ждши, несказа́нно дои́ла еси́, Де́ва пребы́вши, Его́же у́бо моли́ о пою́щих Тя́ и славосло́вящих во вся́ ве́ки.
Свята́я святы́х су́щи, Чи́стая, во хра́м святы́й возлюби́ла еси́ всели́тися и со А́нгелы, Де́во, бесе́дующи, пребыва́еши пресла́вне, с Небесе́ хле́б прие́млющи, Пита́тельнице жи́зни.
Ка́ко дои́ши млеко́м Сы́на, Чи́стая, без отца́ пита́ющаго вся́кое дыха́ние, Ма́ти Пречи́стая? Ка́ко на руку́ но́сиши вся́ Содержа́щего? Па́че ума́ чу́до Твое́, те́м пое́м вели́чия Твоя́.
О чу́до пресла́вно! Ка́ко ражда́еши иску́са му́жеска не позна́вши? Ка́ко же пита́еши, Де́во Ма́ти, Пода́теля вои́стинну млека́ и Пита́теля всея́ тва́ри.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Еди́на нетле́нно рожда́еши, Еди́на дои́ши Младе́нца без бра́ка, Еди́на Созда́теля Твоего́ рожда́еши и Влады́ку, а́ще и Ма́ть, и Раба́, Тя́, Ма́ти Де́во, пое́м во ве́ки.
Бо́га ка́ко на руку́ но́сиши, рцы́, и ка́ко дои́ши вся́ческая руко́ю Содержа́щего, о Де́во Всеблаже́нная? А́з, – рече́, – чиста́ пребыва́ю и по рождестве́, Христа́ Бо́га ро́ждши, ада́мов до́лг и прама́терний отъе́мши.
Ложесны́ Сло́во прия́ла еси́, вся́ нося́щаго носи́ла еси́, ма́нием пита́ющаго Вселе́нную всю́, Чи́стая, Емуже пое́м: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Со́лнце победи́ся Твое́ю све́тлостию, Мари́е, Ты́ бо свети́лы Не́бо украси́вшего рука́ма объя́ла еси́ и от Твое́ю сосцу́ пита́ла еси́.
Песнь 9
Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
Дави́д, пра́отец Тво́й, воспе́ Тя́ дре́вле, Де́во Богоневе́сто, Дще́рь глаго́ля Тя́ Царя́ Христа́, Его́же и роди́вши, ма́терски Младе́нца пита́ла еси́.
О Ча́до сладча́йшее! Ка́ко пита́ю Тя́, пита́ющаго? Ка́ко держу́ Тя́, держа́щаго вся́ ма́нием? Ка́ко же пелена́ми повию́, повива́ющаго всю́ зе́млю мгло́ю? - вопия́ше Всечи́стая Влады́чица, Ю́же непреста́нно велича́ем.
Но́сиши вся́ Нося́щаго и млеко́м пита́еши все́м пи́щу Даю́щаго, ве́лие и стра́шное, е́же па́че ума́, Твое́ та́инство, ковче́же честна́го свяще́нства, Де́во Богоро́дице, те́мже Тя́ вси́ ублажа́ем.
Возвы́си ро́г благочести́вых и низложи́ ва́рваров шата́ния, Богороди́тельнице, необори́мо спаса́ющи сие́ ста́до Твое́, в не́мже вели́кое Твое́ и́мя и многосла́вное ве́рно велича́ется.