ID=10951
date=02-13
Канон, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ Препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Та́йными пе́сньми согла́сно, прииди́те, восхва́лим по́стника благоче́стия днесь, Мартиниа́на, ве́рно,/ я́ко до́бре и зако́нно пости́вшася,/ те́мже и побе́ды прия́т от Христа́ вене́ц.
Неукло́нно стра́хом Христо́вым, о́тче, огражда́емь,/ стра́ха вражия, я́коже мо́лния, отгна́л еси́,/ стра́шен бо был еси́ на них терпе́нием воздержа́ния/ и мечта́ньми непоколеби́мь пребы́л еси́, прехва́льне.
Спаси́тельною си́лою Христо́вою/ искуше́ние тебе́ де́монское наше́дшее удо́бь ми́мо тече́,/ жены́ наи́тие, преподо́бне, ю́же спасы́й,/ уязви́л еси́ сея́ ра́ди злонача́льника.
Богородичен: Во чре́ве поноси́вши без му́жа, Чи́стая,/ и Де́ва же Ма́ти в жена́х еси́ нетле́нна,/ Ду́хом Святы́м Сы́на Бо́жия заче́нши во утро́бе,/ Его́же по благоволе́нию Отца́ родила́ еси́ без се́мене.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Пло́ти воздержа́нием отмы́л еси́ ме́рзости зло́бу, я́коже ти́ну,/ и обре́л еси́ чистото́ю ума́ стези́, преподо́бне, пра́ведных,/ гла́дких путе́й отбе́г грехо́вных, мудре.
Вжили́в се́рдце твое́ и разже́г стра́хом и любо́вию Госпо́днею,/ плоть твою́ опали́л еси́ во́лею огне́м веще́ственным, му́дре,/ сим пропису́я нам гее́нны, преподо́бне, негаси́мый огнь.
Ураня́я твое́ те́ло огне́м всеяду́щим,/ гони́тель яви́лся еси́ и вене́чник,/ уязвля́я супоста́та терпе́нием,/ очища́я же помышле́ний скве́рну, преподо́бне,/ и убеля́я ду́хом, и де́вствуя пло́тию.
Богородичен: Зача́тие неискусому́жно,/ Боже́ственное Рожде́ние несказа́нно,/ па́че ума́ бо,/ Бог же, ражда́емый вы́ше естества́./ О, Рождества́ Твоего́!/ О, чистоты́ Твое́я!/ Тобо́ю бо яви́ся мне Бог в ра́бии о́бразе.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щься,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Умертви́ся томи́теля ле́сти обрете́ние и побежде́ние прия́т,/ ея́же бо ра́ди победи́ти наде́яшеся, се́ю низложи́ся/ и попира́ется до́бле нога́ми кре́пко.
Претерпе́л еси́ до́блественным нра́вом Го́спода,/ стези́ упра́вил еси́ и на ка́мень всели́лся еси́, преподо́бне, без покро́ва лежа́щ,/ я́ко на Не́бо, возше́д в ма́лый о́стров.
До́блественнеи и кра́снеи твои́ но́зе, прехва́льне,/ к тече́нию просте́рл еси́, от страны́ в страну́ преходя́:/ бежа́л бо от гра́да страсте́й и в безстра́стие дости́гл еси́.
Богородичен: Пребыла́ еси́ по Рождестве́ Де́ва, Препе́тая,/ Бог бо Безнача́льный яви́ся, из Тебе́ проходя́,/ Ему́же вчелове́чшуся, подо́бия о́браз целу́ем.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Дверь обре́т доброде́тели,/ кова́рство врага́, преподо́бне, яви́лся еси́ и жи́зни мое́й предста́тель,/ души́ же наста́вник, погруже́нней лю́те бу́рею.
Дар Бо́жий прия́т моли́тв твои́х кре́пость,/ вся соверша́еши, му́дре, пресла́вно, и спаса́еши от глубины́,/ и от бу́ри избавля́еши страсте́й ду́ши на́ша.
Богородичен: Во Двою́ Естеству́ и Ипоста́си Еди́ной был еси́/ и соверше́н Сый Челове́к./ Несме́шен о́браз или́ зрак не пострада́, Сло́ве, воплоща́йся. Го́споди.
Песнь 6
Ирмос: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся,/ да я́ко Изба́вителю во гла́се хвале́ния/ и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.
Си́лою Бо́жиею укре́пль твою́ ду́шу, прехва́льне,/ не ужа́слся еси́, наде́ждею огражда́емь, непрепла́ваему глубину́ му́дре, прейти́,/ но спасе́ся, дельфи́нми носи́м.
Житие́ твое́ А́нгелы и́стинно удиви́, де́моны посрами́ и челове́ки просвети́,/ и жену́ па́че спасл еси́,/ и на стезю́ поще́ния привле́кл еси́.
Подо́бие твои́м трудо́м и честны́м подвиго́м, му́дре,/ твое́ преи́тие по достоя́нию и́стинно бысть,/ и взят на враги́ целому́дрия побе́ду,/ воздержа́нием зми́я уби́в.
Богородичен: Зако́ны о Тебе́ изнемого́ша вои́стинну естества́, Де́во Чи́стая,/ де́вствуеши бо, ро́ждши сопресто́льна Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху/ Сло́во су́ща, Бо́га же и Челове́ка.
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ве́щнаго жития́ уста́вль себе́,/ мона́шествуй, бе́гай кре́пко, гра́ды вся и страны́ обходи́,/ я́ко досто́йно,/ Мартиниа́н бо учи́т без печа́ли пе́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Тве́рдым хожде́нием Па́влову был еси́, му́дре, ше́ствию о́браз,/ любо́вию гоня́, его́же пости́гл еси́ воздержа́ния тече́нием твои́м,/ те́мже и, я́ко стра́нен ми́ра, позна́лся еси́, прехва́льне, Царю́ Небе́сному/ и просла́вился еси́ ве́рно.
Тече́ние скончава́я поще́ния твоего́,/ учени́к Христо́в,/ Ду́хом Боже́ственным проуве́дев отше́ствие е́же от те́ла,/ поя́ше душе́ю несомне́нною:/ я́ко в ру́це Твои́, Влады́ко, дух мой и ду́шу мою́ ны́не предаю́.
Богородичен: Во́ду жи́ву подая́, от исто́чника Христо́с источи́,/ в Твою́ святу́ю, Пресла́вная, утро́бу всели́ся, пребы́в неслия́нен,/ всех нетле́ния напои́в, ве́рою зову́щих:/ благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждши.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Совле́кшися чу́вственне плотски́я немощны́я ри́зы/ и му́жества взе́мши оде́жду и ра́зум,/ отрокови́ца вопия́ше, постя́щися:/ Тя превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки вся.
Ра́дуется усе́рдно, вои́стинну на ка́мени Христове утвержде́на/ и посто́м и ве́рою вооружи́вшися кре́пко, отрокови́ца вопия́ше в пе́снех:/ Тя превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки.
Я́ко преложе́н от тле́нных и вы́шняго нетле́ния прича́стник быв, Богоно́се,/ и Боже́ственное тече́ние сконча́в, вене́ц прие́м, вопия́л еси́:/ Тя превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки.
Богородичен: Сше́дый с Небесе́ за милосе́рдие, Ще́дре, Бо́же вся́ческих,/ и ро́ждься от Де́вы, спаси́ пою́щия:/ по́йте, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Что́ о Тебе́ ве́лия и пресла́вная та́йна,/ Ада́мова дщи и Вы́шняго Ма́ти,/ Еди́ный к Бо́гу небла́зненный ве́рных мост?/ Тя немо́лчными пе́сньми, ве́рнии, Богоро́дицу велича́ем.
Зако́ны превозше́д, о́тче, поще́ния,/ просия́л еси́, в воздержа́нии вся́цем и моли́тве бдя,/ посто́м же, вку́пе и чистото́ю, и гове́нием./ Те́мже твой Венча́тель при кончи́не страда́ний тя пропове́дует – Христо́с.
Досто́ин Бо́гу яви́вся, я́ко до́бре подви́глся еси́,/ вся́ко бо бре́мя отве́рг,/ ле́гко преплы́л еси́, о́тче, вели́кую и тя́жкую жития́ сего́ пучи́ну/ и прише́л еси́ в приста́нище ти́хо, прешед твое́ тече́ние, му́дре.
Богородичен: Ты еси́ и́стинно, Еди́на Богоро́дице Присноде́во,/ христиа́н направле́ние, гре́шников Предста́тельница,/ из Тебе́ бо благоче́стно возсия́ избавле́ние./ С Ни́мже Тебе́ по до́лгу в ве́ре песнь скончава́ю.