Канон святителю Марку Евгенику, митрополиту Ефесскому, исповеднику

ID=10821

date=01-19

Канон, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Земна́го исхити́ и веще́ственнаго пристра́стия мо́й у́м, содержа́щая не́бо и зе́млю Ипоста́сная Бо́га Отца́ Му́дросте, и сло́во ми́ да́руй, венча́ющему служи́теля твоего́.

Благода́ть слове́с, сладча́йших ме́да, богодухнове́нно объе́мши свяще́нную твою́ ду́шу, соверши́ наслажде́ние стра́нное, о́бщее ве́рным услажде́ние, бра́шно спаси́тельное.

Яко вели́кое жи́зни свети́ло мировожделе́нное, возсия́л еси́ от восто́ка, и восте́кл еси́, я́ко исполи́н держа́внейший, и просвети́л еси́ концы́ ми́ра луча́ми слове́с твои́х, Ма́рко боже́ственне.

Уста́ благода́ти бы́ша богоглаго́ливии устне́ твои́ и гла́с медото́чный, язы́к же свяще́нный тво́й, я́ко тро́сть писца́, показа́ся, му́дрость соста́ви, благода́ть излия́.

Богородичен: Ум небе́сный, чи́стую и возвы́шенную ду́шу, и помышле́ний и та́инственных Писа́ний открове́ние, преде́л прему́дрости, ли́к умо́в прия́т с Ма́терию Бо́жиею.

Песнь 3

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Отве́рз боже́ственныя хля́би му́дрости и ве́дения твоего́, всю́ зе́млю наводни́л еси́, правосла́внейше богосло́вя бытие́ Свята́го Ду́ха то́чию от Отца́.

Ре́вность до́му Госпо́дня, ре́вность догма́тов оте́ческих, свяще́нное се́рдце твое́ объе́м, согре́ и честны́й язы́к тво́й на но́вшества изостри́.

Велича́йшая боре́ния и ну́жды благоду́шно, преблаже́нне, подъе́м и доброде́тель избра́в и оте́ческое благоче́стие, велича́йшую сла́ву на небесе́х ны́не насле́довал еси́.

Ве́лий свети́льник и́же в мо́ри су́щим, ве́лия в ми́ре жива́я звезда́, све́т сла́дкий и всеуслади́тельный, со́ль земли́ кре́пкая, дре́во боже́ственнаго зна́ния, чу́дный Ма́рк да венча́ется.

Богородичен: Состаре́вшееся естество́ челове́ческое, я́ко ро́ждши все́х Творца́, о все́х преесте́ственно Челове́ка бы́вшаго по естеству́ невеще́ственному, Ты́, Богоро́дице, обнови́ла еси́.

Песнь 4

Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Одоле́тель изя́щнейший трепобеди́тельный проти́ву лука́ваго мироде́ржца изде́тска му́жественно яви́лся еси́, проти́ву же пре́лести но́вшества последи́ ра́товал еси́.

Кре́пкое благобо́рственное кре́стное ору́жие и зна́мение нося́ на пре́лесть, я́ко Моисе́й, разсе́кл еси́ мо́ре страсте́й, та́же супоста́ты твоя́ потопи́л еси́.

Все́ твое́ жела́ние ко Христу́ просте́р изде́тска, приснохва́льне, к необы́чному наслажде́нию, к сла́дости душе́вней, к добро́те неизрече́нней, сла́дкая ми́ра возненави́дел еси́.

Зна́мения боже́ственнаго внутрьу́ду и Ангельскаго нра́ва светле́йшия и святы́я твоея́ души́ ле́пота, и боже́ственность лица́ твоего́ изобрази́.

Богородичен: Отве́рзла еси́, ю́же заключи́ преслуша́ние, ра́йскую две́рь, Всечи́стая, угото́вав Себе́ к те́плому послуша́нию за́поведей Творца́ Твоего́, и жи́зни пу́ть показа́лася еси́, Влады́чице.

Песнь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Всего́ себе́ сама́го же́ртву возноси́л еси́ благоприя́тную Бо́гу, за ны́ погребе́нному, хра́м украси́в Боже́ственный — те́ло твое́, и же́ртвенник святы́й — чи́стое се́рдце твое́, я́ко заколе́ние светоза́рное — ду́шу твою́.

Избе́гл еси́ до́блейше жития́ волне́ния, вся́ благоразу́мно, блаже́нне, отве́рг, я́ко да приобря́щеши еди́ное многоче́стное, еди́ный би́сер — Христа́, и возсокро́виществуеши Боже́ственное просвеще́ние и ве́дение Бо́га.

Ма́лая и недосто́йная ны́няшняго ве́ка страда́ния к иму́щей яви́тися све́тлей и Боже́ственней сла́ве непрестаю́щей разсужда́я, вся́ искуше́ния кре́пко и до́бле претерпе́л еси́ с Па́влом, блаже́нне.

Кре́пость необори́мую и си́лу тебе́ даде́ Еди́ный Си́льный и Влады́ка я́ко всеце́ло проти́ву зми́я, та́ко и коне́чне проти́ву лука́ваго смеше́ния ве́ры и догма́тов наруше́ния.

Богородичен: Святы́ня оскудева́вшая святы́я неве́сты Сы́на Бо́жия, Це́ркве Христо́вы, Свята́я Де́во Всечи́стая, исправля́ется и возстановля́ется све́тло в сла́ве оте́ческой по благода́ти Твое́й, Ма́рком Твои́м.

Песнь 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Благода́тию Еди́наго, укрепля́ющаго упова́ющия на Него́, сокруши́л еси́ главы́ беззако́нных наси́льников человеконенави́стных и мече́м Ду́ха посе́кл еси́ язы́ки вводя́щих но́вшества.

Вся́ земля́ пое́т, и мо́ре чуди́тся, и возвеща́ет Це́рковь чудеса́ твоя́ и победи́тельная и ра́дуется, супоста́ты вся́ обраща́ющи в бе́гство, всему́дре.

Пото́цы Ни́ловы златостру́йныя и сладча́йшия ме́да яви́шася то́ки нектароизлия́нныя богоглаго́ливаго язы́ка твоего́, Правосла́вия все́м иска́пающия догма́ты.

Река́ приснотеку́щая устремле́нии весели́т лице́ Бо́жияго гра́да, Це́ркве исполне́ние, богоглаго́ливый Ма́рко, пра́выми догма́ты.

Богородичен: Но́во Отроча́ родила́ еси́, Безле́тнаго Сы́на Отча, Всечисте́йшая, и была́ еси́ честне́йшая тва́ри, я́ко все́х Творца́ тва́ри яви́ла еси́.

Песнь 7

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не поколеба́ столпа́ неруши́маго кре́пости твоея́ искуше́ний тя́жкая зима́, ниже́ в нача́ле, ниже́ по́зде, я́ко на ка́мени, тве́рдо основа́ни бы́ша благочести́выя дея́ния и словеса́.

Оскверне́ну зря́ неприкоснове́нну иму́щую сохрани́тися чи́стую ри́зу Христо́ву, ю́же Христо́с Кровьми́ Свои́ми удобри́ и даде́ Це́ркви, возстена́л еси́ и великоду́шно побо́рствовал еси́.

Непревра́тен по́мысл стяжа́в, испыта́нию бы́вшу о Бо́зе и святы́х догма́тах ве́ры, я́ко ле́в, обрати́л еси́ в бе́гство и порази́л еси́ ца́рским ры́канием но́вшествующих полки́.

Весе́лостию и нра́ва удобре́нием, слове́с ле́потою и жития́ свя́тостию вся́каго челове́ка я́ве привле́кл еси́, я́ко си́ла магни́та желе́зо, богому́дре, и к сла́ве подви́гл еси́ Бо́жией.

Богородичен: Угрызе́нием зми́я истле́вший челове́ческий ро́д, Кла́с ро́ждши Живота́, все́м да́рующа дыха́ние, оживи́ла еси́, и назда́ла, и рая́ о́бщника соде́лала еси́, Богоро́дице.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Вели́кий Домострои́тель всего́, вся́ содержа́яй же и промысля́яй, Се́й, предумы́сливый о́бщее, блаже́нне, всеблагоче́стное испове́дание, о́бщаго тя́ учи́теля, отца́, па́стыря все́м устроя́ет и побо́рника кре́пкаго.

Младе́нцев стреля́ния противомы́слящих догма́тов софисти́ческая ухищре́ния показа́шеся, де́тское игра́лище, паучи́нное тка́ния исплете́ние, и си́ла язы́ков те́х ослабе́ проти́ву твоего́, богоглаго́ливе, богодви́жимаго и богосло́вскаго язы́ка.

Возве́д о́чи по́мысла и всего́ себе́ спросте́р ко Го́споду, во е́же сокруши́ти у́бо си́льнаго, спасти́ же благочести́выя, Сего́ необори́маго обре́л еси́ Спобо́рника, сло́во ти́ да́рующа, я́ко досто́йному и мно́гою си́лою благовеству́ющему.

Бо́гу взаимода́в любо́вь к бли́жнему и благоде́яние, многокра́тное, я́коже То́й обеща́, обре́л еси́ воздая́ние в настоя́щем и в бу́дущем ве́це, бога́тство небе́сное, и сла́ву, и наслажде́ние неиждива́емое, и живо́т во ве́ки, и Ца́рство.

Богородичен: Изри́ну за́висть дре́вняго льстеца́ и отсту́пника изря́дное творе́ние Творца́, ро́д челове́ческий, в тмочи́сленныя пре́лести, и пре́жде и ны́не, от ни́хже ны́не спасе́ни есмы́ Твои́м, Влады́чице, споборе́нием боговеща́нному Ма́рку.

Песнь 9

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Се́ ны́не да соберу́тся христоимени́тии лю́дие, ра́дующеся, и правосла́вных свята́я непоро́чная Це́рковь да возвесели́тся дне́сь и благода́рственная да воспое́т Христу́, исто́ргшему лови́тельство но́вшества чрез еди́наго му́драго.

Знамени́тость нело́жную и сла́ву небе́сную, блаже́нне, насле́довал еси́, сла́ву бо ги́бнущую со ины́м вся́ким жития́ угожде́нием от души́, я́ко не су́щая, оттря́с, с чи́нми богосло́вов учи́телей, я́ко единонра́вный, сора́дуешися.

Голуби́ца, свобожде́ние от бе́дствования на́м возвести́вшая, напа́ствуемым тягча́йшим волне́нием но́выя пре́лести, Уте́шителя благода́тию доброде́телей кры́лы позлаще́нными прелете́вши, предвари́ во святы́я ски́нии святы́х.

Избавле́ние всего́ ми́ра, честну́ю Кро́вь Творца́ твоего́, блаже́нне, предлага́я в ско́рбных испыта́ниях ве́ры, хода́тай Бо́гу и чина́м ве́рных поста́влен бы́л еси́, благоприя́тными моли́твами умилостивля́я Иже по существу́ су́щаго Человеколю́бца.

Богородичен: Укрепи́ся зия́вый, о Всечи́стая Влады́чице, а́дский льсти́вый зми́й началозло́бный, и́же, я́ко младе́нца, порази́ челове́ка. Но́ваго же, я́ко новорожде́нна Младе́нца, неизмери́маго Бо́га Сло́ва Ты́ ро́ждши, земле́ неора́нная, изба́вила еси́ ро́д челове́ческий, Всехва́льная.