Канон святителю Василию Великому

ID=10522

date=01-01

Ин кано́н святи́теля Васи́лия. Творе́ние Иоа́нна Дамаскина́, глас 2

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Твоему́ гла́су подоба́ше приити́, Васи́лие, нача́ти хотя́щим хвалы́ твоя́, но, о́тче, мольбу́ прие́м, благода́ть подава́й незави́стно на́м.

Доброде́телей ты́ жесто́кий ше́ствовал еси́ пу́ть, в гла́дкий дости́гл еси́ и несопроти́вный небе́сный восхо́д и все́м яви́лся еси́ о́браз, Васи́лие.

Страстно́е взыгра́ние, томя́щее пло́ть, любому́дрия жела́нием наказа́л еси́, те́мже в нетле́нных водворя́ешися Ца́рствиих, о́тче Васи́лие.

Душе́вныя стра́сти благопотре́бно, Васи́лие, вку́пе же и теле́сныя, духо́вным посе́кл еси́ мече́м, себе́ же Влады́це же́ртву прине́сл еси́.

Ты́, бы́в неизрече́нных таи́нник, Васи́лие, Христо́ву Ца́рствию тайнонаучи́л еси́, свяще́нне о́тче, я́ве Тро́ический све́т облиста́л еси́ на́м.

Богородичен: Кто́ изрещи́ Твое́ по досто́инству возмо́жет, е́же па́че сло́ва зача́тие? Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, Всечи́стая, на́м я́вльшася Спа́са и Го́спода.

Песнь 3

Ирмос: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Спритече́ Христо́ву и спросия́ па́мять твоя́, о́тче, Рождеству́, Его́же несказа́нное та́инство твои́ми уче́ньми я́ве сотвори́л еси́.

Стра́хом Госпо́дним утвержда́емь, нача́ло бо му́дрости се́й е́сть, любо́вию лу́чшею впери́лся еси́ прему́дрости, о Васи́лие.

Наказа́ния бы́в вся́каго испо́лнен, не то́кмо до́льнаго и попира́емаго, мно́го же па́че лу́чшаго, показа́лся еси́ ми́ру све́т, Васи́лие.

Васи́лие прему́дре, вшел еси́ дея́нием, и дея́ние вше́ствие виде́ния боже́ственнейшаго показа́л еси́, и су́щих ра́зуму научи́лся еси́ я́ве.

Богородичен: Безсе́менно во чре́ве Бо́га зачала́ еси́ и ражда́еши несказа́нно воплоще́нна, на Него́же зре́ти не сме́ют, Чи́стая, небе́сных си́лы, Присноде́во.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Украша́ется я́коже Рождество́м Христо́ва неве́ста Це́рковь, та́ко и па́мятию твое́ю, всеблаже́нне.

Непребори́мь яви́лся еси́, по Бо́зе боря́, Васи́лие, во все́х Того́ повеле́нию покаря́яся.

Це́ркви подаде́ся от Бо́га огражде́ние и стена́ тверда́, Васи́лие всеблаже́нне.

Сопротивобо́жным се́чиво ты́ сека́тельное и о́гнь, пояда́яй пре́лесть, яви́лся еси́, о́тче Васи́лие.

Богородичен: Мо́лим Тя, Чи́стая, я́же Бо́га безсе́менно заче́нши, при́сно моли́ти за рабы́ Твоя́.

Песнь 5

Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Во́дит вои́стинну сугу́б Це́рковь пра́здник дне́сь обре́зания, я́ко младе́нца Влады́ки, я́вльшагося на земли́, и па́мять раба́, му́дра и треблаже́нна.

Непостижи́мый Све́т почи́в в тебе́, преподо́бне, пресве́тлу свещу́ ми́ру тя́ показа́ Христо́с, те́мже па́мять твою́ пое́м, Васи́лие.

Всете́мно напи́санное в Сина́и бытие́ Моисе́ем, ты́, сказу́я от боже́ственных сокро́вищь, начерта́л еси́ все́м, преблаже́нне Васи́лие.

Ни законополо́жник Моисе́й, ни пе́рвее зако́на Ио́сиф бы́сть, и́же по тебе́ пи́щи пшеницоме́ритель: Боже́ственныя бо пло́ти са́м раздроби́тель яви́лся еси́, Васи́лие.

Богородичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, все́х Соде́теля, зове́м: ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м, ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.

Песнь 6

Ирмос: Бе́здна мя́ мно́га грехо́вная окружа́ет, и вопию́ Ти, проро́ка подража́яй: от тли́ мя́, Го́споди, возведи́.

Напита́л еси́ ду́ши, та́ющия гла́дом, ни́щих оби́льно и а́лчущих сердца́ вся́каго испо́лнил еси́, Васи́лие, боже́ственнаго весе́лия.

Напита́л еси́ бога́тно а́лчущия пи́щею небе́сною: хле́б бо Ангельский е́сть сло́во твое́, Васи́лие, и́мже изря́ден пшеницода́вец бы́л еси́.

Собра́л еси́ пче́льный, Васи́лие, люботру́дно доброде́тели вся́кия цве́т и, худо́г быв, в ни́хже ублажа́ешися.

Потща́лся еси́ ми́ра отлучи́тися и с Бо́гом пожи́ти, те́мже нестоя́тельная и тле́нная, всеблаже́нне Васи́лие, оста́вль, пребыва́ющая, я́ко му́др, стяжа́л еси́.

Богородичен: Спаси́ от бе́д рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси́ по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко к неруши́мей стене́ и предста́тельству.

Песнь 7

Ирмос: Образу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси, Бо́же оте́ц на́ших.

Образ Отца́ Сы́н, и Сы́на Ду́х е́сть. Ты́ же Ду́ха, о Васи́лие, нескве́рнено зерца́ло, до́м же всея́ Тро́ицы. Блаже́нна па́мять твоя́, и сла́вящии ю́ воспрославля́ются.

Углуби́в у́м во глубины́ Бо́жия непостижи́мыя и собра́в многоце́нный ты́ би́сер ра́зума, напо́лнил еси́ ми́р прему́дростию и зва́ти научи́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

О, еди́но дохнове́ние ума́ свяще́нных сопру́г, я́коже еди́на душа́ во двою́ телесе́х неразде́льно: в Григо́рии Васи́лий, жела́нием боже́ственным совоку́плени, в Васи́лии же Григо́рий, ны́не моли́те Христа́ о ста́де ва́шем.

Оте́ц сиро́т, и вдо́в защи́тник, и бога́тство ни́щих, боля́щих утеше́ние и су́щих в бога́тстве окормле́ние, ста́рости же́зл яви́лся еси́, и наказа́ние ю́ности, и мона́шествующих доброде́тели пра́вило, Васи́лие.

Очи́стив от вся́каго ти́ннаго скверне́ния у́м, Васи́лие, сразсмотри́л еси́ духо́вная жела́нным твои́м ду́хом. Те́мже, воспева́я Тро́ицу, со дерзнове́нием взыва́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тя́ купину́ Моисе́й в горе́ Сина́йстей огнепали́му, Чи́стая, прови́дяше, прие́мшую неопа́льно нестерпи́мую зарю́ Неизглаго́ланнаго Существа́, соедини́вшагося дебельству́ пло́ти еди́ныя в Не́м святы́х Ипоста́сей.

Песнь 8

Ирмос: Неизрече́нною му́дростию соста́вльшаго вся́ческая Бо́га Сло́ва и от не су́щих во е́же бы́ти приве́дшаго, благослови́те, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Несказа́нным про́мыслом дарова́вшаго Васи́лия ми́ру, све́т благоче́стия, трубу́ же богосло́вия, благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Бога́тным де́йством все́льшася в му́драго Васи́лия и те́м благоче́стно богосло́вившаго, благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Боже́ственных твои́х слове́с наслади́вшиися, Васи́лие, непреста́нно в твое́й па́мяти торжеству́юще, вопие́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Лучи́ слове́с испусти́л еси́, Васи́лие, ми́ру, све́том наставля́ющия Еди́но чествова́ти Тро́ическое Естество́: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Из Отца́, проше́дшаго пре́жде век, и безле́тнаго Бо́га Сло́ва и в после́дняя возсия́вша из Де́вы, благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмос: Яже пре́жде со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Пе́рваго па́стыря, я́ко овча́ ве́рное Христо́во, Васи́лие, живоно́сным стопа́м после́довал еси́, мучи́телю бо твою́ ду́шу, о́тче, преда́л еси́, до́блественне предбе́дствуя о Це́ркви, всеблаже́нне.

Церко́вное всесвяще́нное Христо́во ви́дев совокупле́ние, твои́м укра́шено святи́тельством, му́дре, всегуби́тель, я́ко от гро́ма, треснове́н быв, паде́ся мучи́тель, су́щия бо в тебе́ Ду́ха зари́ не стерпе́, Васи́лие.

Апо́столов седа́лища, ли́ка же страда́лец Христо́вых, патриа́рхов ски́нии, и пра́ведных сла́дости, и ра́дости проро́ков сподо́бился еси́, Васи́лие: Богоро́дицы бо служи́тель и Тро́ицы таи́нник бы́л еси́.

Богородичен: Превы́спренняя вода́ми покрыва́яй Еди́н Госпо́дь, востязу́яй мо́ре, бе́здны же изсуша́яй, из Тебе́, Чи́стая, пло́ть восприе́мый, от Вифлее́ма тщи́тся ко Иорда́ну крести́тися пло́тию.