Канон святому мученику Акакию Каппадокиянину, Византийскому, сотнику

ID=11176

date=05-07

Кано́н Ака́кия, творе́ние Феофа́ново, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Добро́тою беззло́бия, сла́вне, укра́шен,/ до́брых вине́ Исто́чнику со дерзнове́нием предста́л еси́,/ Его́же ны́не нам благопреме́нна твои́ми мольба́ми устро́й.

Моле́бник и́стинный, днесь нас Ака́кий,/ высо́ким пропове́данием вопия́, созыва́ет на трапе́зу,/ со тща́нием у́бо теце́м и весе́лием, мучениколю́бцы.

Вода́м прича́щся оставле́ния Креще́нием,/ сыновство́ прия́т благода́ти Бо́жия/ и второ́му креще́нию муче́ния кро́вию сподо́бился еси́, преблаже́нне.

Не терпя́ беззако́ние, сла́вне, возноси́мо зре́ти,/ Христо́во Божество́ я́сно пред суди́щем пропове́дал еси́ мучи́телей, Ака́кие,/ беззло́бию я́ко тезоимени́т.

Богородичен: В Тебе́, обра́дованная Пречи́стая, ви́дена бы́ша Бо́жия ше́ствия проявле́нно,/ Де́ву сохра́ньшаго и по рождестве́ нетле́нну Тя ро́ждшую соблю́дшаго.

Песнь 3

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Ра́зумом Боже́ственным, и прему́дростюо, и сло́вом укра́шен,/ му́дрых плете́ния неразу́мная разори́л еси́,/ те́мже твою́ сла́вную па́мять почита́ем.

Му́жественным и тве́рдым сия́я смы́слом,/ ты развраще́ния нечести́вых и ополче́ния победи́л еси́/ и пре́лести разори́л еси́ утвержде́ния.

Укрепля́емь си́лою Бо́га Вседержи́теля,/ гнило́е и немощно́е безбо́жия обличи́л еси́,/ те́мже победоно́сца тя, му́чениче, пропове́дуем.

Ка́лнаго пития́ и преле́стнаго и ти́ны избе́гл еси́,/ благоче́стия просвеще́нием и светолу́чными сия́нии/ ум осия́я, му́чениче Ака́кие.

Богородичен: Держа́ву сме́рти и кля́твы дре́вния осужде́ние,/ заче́нши Жизнь, Богороди́тельнице, упраздни́ла еси́,/ те́мже Твое́ пречи́стое чтим рождество́.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Необори́м, я́коже столп, ве́рою пребы́сть,/ ни муче́ний ту́чами, ни я́звленными приложе́нии,/ ни бие́ний ве́тры коле́блемь, но взыва́ше велегла́сно:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Окормля́емь ве́трилы и дыха́нии Ду́ха Свята́го, блаже́нне,/ в приста́нищи ти́се ты почи́л еси́ и стремле́ния волн и ве́тров не ужа́слся еси́,/ му́чениче Христо́в всече́стне.

Моля́ держа́ву Бо́жию непобеди́мую, одолева́л еси́ всю супроти́вную си́лу/ и все ору́жие их отъя́т,/ ра́дуяся, я́ко победи́тель, достосла́вне.

Наставля́емь Боже́ственным явле́нием, тече́ния коне́ц град царе́в сотвори́в,/ его́же граждани́н был еси́, преблаже́нне,/ вся́ко наше́ствие ва́рварское отрева́я.

Богородичен: Умерщвле́на мя, Де́во, и неизбе́жными одержи́ма греха́ связа́нии,/ еди́на Богома́ти, возста́ви,/ Я́же Жизнь заче́ншая ве́чную, избавле́ние всем ве́рным даю́щую.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Крест поне́сл еси́ на ра́мех, неукло́нно Христу́ после́дуя,/ к жи́зни нетле́нней веду́щему тя/ и к Све́ту невече́рнему вводя́щу, пребога́те.

Го́рькия те́ла, всеблаже́нне, ра́ны и уде́с отсече́ния/ пи́щу безконе́чную, тебе́ исхода́таиша,/ и му́ченический вене́ц, и А́нгельское ра́дование.

Ю́ноша незло́бив, и целому́др, и кро́ток,/ и кре́пок на стра́сти теле́сныя, и на де́моны же́сток,/ и неве́рным непристу́пен показа́лся еси́, всеприснопа́мятне.

Богородичен: И́стиннаго Бо́га нам ро́ждшую пло́тски, Отцу́ Единоро́днаго,/ Богоро́дицу Всечи́стую Тя имену́ем,/ глас вку́пе соста́вльше Рождеству́ Твоему́.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею кро́вию.

Гла́дом тя, и́же да́ра Боже́ственнаго гла́дствующии, осужда́ют, му́чениче,/ приснопита́емаго Небе́сными дарова́нии/ и пи́щу неконча́емую иму́щего.

Посрами́в мучи́телей безбо́жное шата́ние/ и злонача́льнаго зми́я пучи́ною потопи́л еси́ твои́х крове́й,/ победоно́сец к Небеси́ возлете́л еси́, Ака́кие.

Сме́ртию сме́рти Влады́чне, преблаже́нне, подо́бяся,/ му́чениче, ве́чно с Ним ца́рствуеши,/ зре́ния Его́ и ра́дости насыща́яся.

Богородичен: Разруши́ла еси́ сме́рти, Чи́стая, осужде́ние и зако́на кля́тву,/ Христа́ ро́ждшая, Разори́теля сме́рти,/ и благослове́ние всем источи́вшаго.

Песнь 7

Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Усе́чен во главу́, к мы́сленней впери́лся еси́ Церко́вней Главе́,/ побе́дным венце́м укра́шен и зовы́й, пребога́те:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

С му́ченики Христо́вы, я́ко всеи́стинен му́ченик, сочета́лся еси́ терпели́вно,/ безбо́жныя мучи́тели победи́в, взыва́я, Ака́кие:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Воскрили́в ум ко блаже́нней наде́жди, соблюда́емей ве́рным,/ в му́ченическое вшел еси́ суди́ще, воспева́я ду́хом:/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богородичен: Рече́ния, Де́во, проро́к и дре́внии о́брази/ Твое́ прообразу́ют я́ве, Богома́ти, чи́стое рождество́, е́же пою́ще, взыва́ем:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л/ льво́в зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

В Вы́шнюю митропо́лию, прему́дре, ца́рствующую и́стинно, всели́лся еси́,/ ю́же созда́ Госпо́дь и святы́м проугото́ва, наде́ющимся на Него́ и ве́рою зову́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Претерпе́л еси́ любо́вию мук томле́ние,/ гла́дом же та́я, помина́л еси́, изря́дне, ирисносу́щное наслажде́ние,/ и пи́щу, и ра́дость иребыва́ющую вопию́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Удо́бь и зело́ ско́ро ра́товал еси́ супротивобо́рцы твоя́,/ непобеди́ма побо́рника, помо́щника же, и засту́пника,/ и состра́ждуща Христа́ име́я, пребога́те, Ему́же вопие́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ака́кие блаже́нне, пронарече́н быв, житие́ незло́биво име́л еси́ и непоро́чно,/ укра́шено кро́вию страда́ния, прехва́льне,/ и доброде́тельми му́ченическими удобря́емь, и зовы́й:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Та́инство стра́нно вои́стинну под со́лнцем еди́на показа́ла еси́:/ Бо́га бо родила́ еси́, Чи́стая, Неви́димаго, и Безнача́льнаго,/ и Невмести́маго все́ми, и Непостижи́маго./ Ему́же вопие́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния/ ми́рови благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Имы́й, блаже́нне, страда́льческаго противле́ния сия́тельное, е́же от побе́ды,/ престо́лу предста́л еси́ Влады́чню, со А́нгельскими лику́я во́инствы/ и всем спасе́ние прося́, твою́ па́мять блажа́щим.

Светла́ твоя́ на враги́, пребога́те, побе́дная храбо́рства,/ тебе́ же по́чести мно́го бо́льше твой Подвигополо́жник подава́ше/ и Боже́ственнаго светоли́тия исполне́ние./ Те́мже тя вси ублажа́ем.

Близ был еси́ Христа́, вседо́блественне, и́бо страсть и скорбь претерпе́л еси́,/ те́мже тя виде́ния я́сно и Боговиде́ния сподо́би,/ И́мже на земли́ вины́ стяжа́л еси́, издале́ча сия́ облобыза́я.

Богородичен: Красне́йший добро́тою Твой Плод, Всенепоро́чная, па́че всех яви́ся,/ заре́ю тварь украша́я добротвори́тельныя красоты́,/ Его́же приле́жно моля́щи спасти́ Тя непреста́нно велича́ющия.