ID=11007
date=03-07
Кано́н, его́же краегране́сие: Седмочи́сленный па́стырей лик почита́ю, глас 4
Песнь 1
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Боже́ственными светоли́тии му́ченицы облиста́еми,/ светоно́сный сей и све́тлый пра́здник ваш всегда́ благоче́стно хва́лящия/ страсте́й мглы изба́вите.
Сло́во Бо́жие, вопло́щся, вас показа́, всеблагосла́вныя па́стыри,/ Того́ возвести́ти Божество́ заблу́ждшим, преподо́бнии,/ и неве́дением бе́дствующим.
Вод животво́рных Ду́ха исполня́еми,/ иста́явшия зно́ем лю́тым безбо́жия напои́сте/ и к воде́, сла́внии, спасе́ния наста́висте.
Богородичен: Разреши́ся пра́отцев, Чи́стая, запреще́ние,/ па́че ума́ Рождество́м Твои́м, Пречи́стая,/ и пе́рвый восприя́ша рая́ вход, велегла́сно восхваля́юще Тя.
Песнь 3
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.
Огне́м Боже́ственным ум разже́г, Васи́лие всему́дре,/ я́коже па́стырь изря́днейший, ве́щь безбо́жия попали́л еси́.
Ду́ха све́том су́щия во тьме́ лю́тых, сла́вне,/ к просвеще́нию привле́кл еси́ свята́го креще́ния.
Стези́ твоя́ к Бо́гу испра́вишася, Васи́лие,/ вся от преле́стнаго пути́ благода́тию к Богоразу́мию обрати́ша.
Богородичен: Избавля́ющаго челове́ки от наси́лия вра́жия,/ родила́ еси́ си́льнаго Го́спода,/ Пречи́стая Де́во Всепе́тая.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Свяще́ннейших му́ченик лик да пое́тся,/ свяще́нства благода́тию и муче́ния озаря́емь,/ и пое́т, веселя́ся:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богоно́снии ко́рмчии Це́ркве,/ Ефре́м и Агафодо́р, Васи́лий и Капи́тон,/ Ефе́рий, Евге́ний и Боже́ственный Елпи́дий,/ Ду́хом Святы́м яви́шася.
Научи́вшеся Боже́ственным, отцы́ Боже́ственнии,/ лю́ди в преподо́бии и пра́вде и́стинно упасо́сте/ и коне́ц блаже́нный муче́нием прия́сте.
Уме́ршии неве́рием уме́ршаго воста́нием получи́ша жи́знь ве́чную,/ тобо́ю ве́ровавше Христу́ Бо́гу на́шему, му́чениче свяще́ннейший Васи́лие.
Богородичен: Умерщвле́нныя оживи́ла еси́ челове́ки,/ Жи́знь Ипоста́сную ро́ждши, Де́во, па́че вся́кия мы́сли, Христа́, Бо́га на́шего,/ Челове́ка за милосе́рдие бы́вша.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.
Ча́шу честна́го муче́ния испи́сте,/ И́мя Госпо́дне, Богоно́снии отцы́, ве́рно призыва́юще.
Еди́н, ме́ртвым вдыха́яй воскресе́ние,/ моли́твою твое́ю уме́ршаго, Васи́лие, воздвиза́ет,/ уясня́я твое́ пропове́дание.
Равноче́стна Отцу́ Сы́на пропове́дающе,/ многобо́жное мучи́тельство идолонеи́стовства, отцы́, отгна́сте.
Богородичен: Блаже́ни су́ть лю́дие,/ ве́дущии Тя, Всенепоро́чная, Влады́ки всех Ма́терь/ и любо́вию ублажа́ющии Тя.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею кро́вию.
Похвала́ми Агафодо́ра же, и Евге́ния,/ и Васи́лия вели́каго, и му́драго Елпи́дия увенча́ем,/ иера́рхи и до́блия су́щия му́ченики.
Зако́нными воспита́нии ду́ха, всему́дрии,/ беззако́ннующим зако́ны спаси́тельныя предложи́вше,/ благоче́стия к просвеще́нию ты́я привлеко́сте.
Яви́стеся от разли́чных град овча́та,/ еди́нех же люде́й па́стырие и Боже́ственнаго гра́да насле́дницы,/ в не́мже обита́ют Бо́гу угоди́вшии му́ченицы.
Богородичен: Зако́на Тя се́ни, проро́ков же гада́ния прообража́ху, Де́во,/ неизрече́нным сло́вом Рождество́ име́вшую, спаса́ющее мир, Всенепоро́чная.
Песнь 7
Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ра́дуяся, вшел еси́, о́тче Капи́тоне, в пе́щь,/ пребы́л же еси́ неопали́м, я́коже о́троцы трие́,/ неве́рныя изыма́я огня́ бу́дущаго,/ ве́ровавшия Боже́ственным твои́м чудесе́м.
Не устраши́вся, не убоя́вся повеле́ния, о́тче свяще́нный Капи́тоне,/ в свяще́нную ри́зу обле́клся еси́,/ в не́йже у́глие о́гненное нося́, блаже́нне.
Пу́ть загради́л еси́ неразу́мия Боже́ственными словесы́ твои́ми,/ ра́зум благоче́стия всем вложи́в,/ во глубину́ попо́лзшимся идолонеи́стовства,/ священноде́телю Капи́тоне Богоприя́тне.
Богородичен: Созда́вый руко́ю Е́ву, Сло́во Бо́жие, Отрокови́це,/ назда́ти вся восхоте́в, из чре́ва Твоего́ зи́ждется,/ нача́ло прие́мля, Отцу́ и Ду́ху сопресто́льный.
Песнь 8
Ирмос: Руце́ распросте́р, Дании́л/ льво́в зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Умертви́вше боле́зньми пло́ть,/ жи́знь безсме́ртную исхода́таисте, отцы́ преподо́бнии,/ всем, ме́ртвым бого́м служа́щим,/ и́же и, спа́сшеся, с ва́ми при́сно зову́т:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Согла́сно Евге́ния, ве́рнии, и Агафодо́ра,/ Ефре́ма и Елпи́дия с Ефе́рием воспои́м,/ Васи́лия же и Капи́тона, я́ко низложи́тели врага́ и иера́рхи Христо́вы,/ Ему́же вопие́м:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Возвесели́л еси́ лю́ди, о́тче Ефре́ме, твои́ми уче́ньми/ и ны́не преше́л еси́ к невече́рнему сия́нию и к весе́лию присносу́щному,/ твои́х трудо́в воздая́ния прие́мля и взыва́я:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Пожи́в, всеблаже́нне Васи́лие, на земли́, я́ко А́нгел,/ над страстьми́ плотски́ми ты ца́рствовал еси́ благода́тию/ и преше́л еси́ к Ца́рством Небе́сным,/ Христу́ Царю́ предстоя́ и взыва́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богородичен: Ви́ден бы́сть я́ко челове́к из Тебе́ ражда́емь Пресу́щественный,/ сугу́б естество́м, Пречи́стая, де́йствы, и хоте́нии,/ и́мже уподо́бися, изво́лив явля́яся,/ Ему́же вопие́м:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Песнь 9
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя го́ры, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Священному́чеников святы́х свяще́нную соверша́юще па́мять,/ пе́сньми свяще́нными, прииди́те вси, велегла́сно тех почти́м,/ о нас моля́щияся Всеще́дрому Бо́гу на́шему.
Яви́стеся, я́ко честно́е ка́мение,/ по земли́ от безбо́жных, му́ченицы, влачи́ми, Боже́ственнии,/ и пре́лести утвержде́ния си́лою Бо́жиею сокруша́юще:/ сего́ ра́ди досто́йно ублажа́етеся.
Дне́сь град Херсо́н ва́шу па́мять пра́зднует:/ сему́ бо яви́стеся столпи́, и Боже́ственна забра́ла, и утвержде́ния,/ па́стырие, и учи́телие, и моли́твенницы, Богоблаже́ннии.
Уже́ лико́м А́нгельским лик оте́ц сочи́слися:/ со Евге́нием Ефре́м и Капи́тон, Елпи́дий же и Ефе́рий,/ и Васи́лий сла́вный, и Богому́дрый Агафодо́р.
Богородичен: Нося́щи Христа́ на объя́тиих, руко́ю нося́щаго вся, Богоблагода́тная Отрокови́ца,/ дивя́щися, вопия́ше, глаго́лющи:/ ка́ко и Сы́на познава́ю Тя и Творца́ Моего́ непостижи́маго?