0--21 Неделя 4-я Великого поста. Иоанна Лествичника

Неделя 4-я Великого поста. Иоанна Лествичника

Краткое наименование:

Вернуться назад

Триодь. Дата 2025-04-20, 21 дней до Пасхи

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 1:

Пусты́нный жи́тель и в телеси́ А́нгел / и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Иоа́нне, / посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м, / исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти. / Сла́ва Да́вшему ти кре́пость: / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.


Кондаки

Глас 4:

На высоте́ Госпо́дь воздержа́ния и́стинна тя положи́, / я́коже звезду́ неле́стную, световодя́щую концы́, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.

Икос: Дом Бо́жий я́ко вои́стинну, / самаго́ себе́ соде́лал еси́, о́тче, / боже́ственными твои́ми доброде́тельми, / я́ве украси́в я́ко зла́то све́тлое, / ве́ру, наде́жду и любо́вь и́стинную, / Боже́ственныя зако́ны излага́я, / воздержа́нием обучи́вся я́ко безпло́тный, / ра́зум, му́жество, целому́дрие стяжа́в, / смире́ние, и́мже возне́слся еси́. / Те́мже и просвети́лся еси́ / моли́твами непреста́нными, / и небе́сная прия́л еси́ селе́ния, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 8:

О́тче Иоа́нне преподо́бне, / вы́ну вои́стинну Бо́жия в горта́ни возноше́ния носи́л еси́ / поуча́яся де́тельнейшим, Богодухнове́нным словесе́м всему́дре, / и отту́ду истека́емою благода́тию обогати́лся еси́, быв блаже́н, // нечести́вых всех сове́тования низвраща́я.

О́тче Иоа́нне пресла́вне, / слез исто́чники ду́шу очи́стив, / и всено́щными стоя́нии Бо́га уми́лостивив, / воспери́лся еси́ к любле́нию Сего́ блаже́нне и красоте́, / ея́же досто́йно ны́не наслажда́ешися, непреста́нно ра́дуяся, // со страда́льцы твои́ми богому́дре преподо́бне.

О́тче Иоа́нне преподо́бне, / воспери́в ум к Бо́гу ве́рою, / мирска́го смеше́ния омерзи́л еси́ непостоя́нное, / и крест твой восприи́м, Всеви́дцу после́довал еси́, / те́ло необузда́нное, по́двигами обуче́ния, по́мыслу порабо́тив, // кре́постию Боже́ственнаго Ду́ха.

Преподо́бне о́тче, / гла́са Ева́нгелия Госпо́дня послу́шав, / мир оста́вил еси́, / бога́тство и сла́ву нивочто́же вмени́в. / Отону́дуже всем возопи́л еси́: / возлюби́те Бо́га, и обря́щете благода́ть ве́чную. / Ничто́же предпочти́те па́че любве́ Его́, / да егда́ прии́дет во сла́ве Свое́й, / обря́щете упокое́ние со все́ми святы́ми, / и́хже моли́твами, Христе́, сохрани́ // и спаси́ ду́ши на́ша.


Стихиры на стиховне

Глас 2:

На земли́ а́нгела, / и на небесе́х челове́ка Бо́жия, / ми́ра благоукраше́ние, / наслажде́ние благи́х, / доброде́телей по́стнических похвалу́, Иоа́нна почти́м, / насажде́н бо в дому́ Бо́жии, процвете́ пра́ведно, / и я́ко кедр в пусты́ни умно́жи стада́ Христо́ва слове́сных ове́ц, // в преподо́бии и пра́вде.

Богородичен,

О чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ ма́терь без му́жа ро́ждшую, / и на руку́ нося́щую, / всю тварь Содержа́щаго? / Бо́жие есть изволе́ние, Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца, Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и Ма́терне дерзнове́ние к Нему́иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.


Стихиры на хвалитех

Глас 1:

Прииди́те, де́лаим в та́йном виногра́де, / плоды́ покая́ния в нем творя́ще, / не в бра́шнех и питии́х тружда́ющеся, / но в моли́твах и посте́х доброде́тели исправля́юще, / си́ми угожда́емый Госпо́дь / де́ла, дина́рь подае́т, / и́мже ду́ши избавля́ет до́лга грехо́внаго, // еди́н Многоми́лостивый.

Прииди́те, де́лаим в та́йном виногра́де, / плоды́ покая́ния в нем творя́ще, / не в бра́шнех и питии́х тружда́ющеся, / но в моли́твах и посте́х доброде́тели исправля́юще, / си́ми угожда́емый Госпо́дь / де́ла, дина́рь подае́т, / и́мже ду́ши избавля́ет до́лга грехо́внаго, // еди́н Многоми́лостивый.


Седальны

Глас 5:

Пречи́стый Крест Твой, Спа́се наш, / я́ко ору́жие спасе́ния содержа́ще, / тем Тебе́ вопие́м: / спаси́ ны, пострада́вый во́лею о нас всех Бо́же, / я́ко многоми́лостивый.
ны́не мо́лишися спасти́ся рабо́м твои́м.


Светильны

Ми́ра благостра́стия, я́коже вре́днаго уклони́лся еси́, / и безбра́шием плоть увяди́в, / обнови́л еси́ души́ кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, пресла́вне. / Те́мже не преста́й моля́ся о нас, Иоа́нне.

Богородичен: Госпо́дственно Богоро́дицу Тя испове́дуем, Влады́чице, Тобо́ю спасе́ни, / и́бо Бо́га родила́ еси́ неизрече́нно, разо́ршаго Кресто́м смерть, / к Себе́ же привле́кшаго преподо́бных собо́ры, / с ни́ми же Тя восхваля́ем, Де́во.


Каноны

Канон Триоди, глас 5 (основной)

Иный канон, преподобнаго, глас 8 (основной)


Житие

Синаксарь в неделю четвертую Великого поста. Преподобного Иоанна Лествичника

Стихи:

Хотя и телом жив, но умер (миру) Иоанн;
И вечно жив (душой), – умерший, бездыханный.
Составив «Лествицу» (из тридцати ступеней),
он показал нам путь своих же восхождений:
ведь умер Иоанн в тридцатый день (весенний).

В возрасте шестнадцати лет, будучи уже совершенным по разуму, Иоанн принес себя самого как непорочную жертву Богу, поднявшись на гору Синай. По прошествии еще девятнадцати лет он пришел на поприще безмолвия, в пяти стадиях (восьми верстах) от храма Господня. Достигнув обители Палестры на месте, называемом Фола, Иоанн провел там сорок лет, горя Божественной любовью, непрестанно распаляемый ее огнем.

Вкушал он все, что не возбранено иноческим уставом, но весьма умеренно, через это премудро сокрушая гордость. Но кто в состоянии передать словами источник слез его? Спал он столько, сколько необходимо было, чтобы ум не повредился от бдения. Все течение жизни его была непрестанная молитва и безмерная любовь к Богу.

Столь богоугодно подвизаясь, Иоанн написал книгу, названную Лествицей, в которой изложил учение о спасении, и, исполненный благодати, достойно почил о Господе, оставив и многие другие сочинения.

Его молитвами, Боже, помилуй и спаси нас.