Понедельник 4-й седмицы по Пасхе
Краткое наименование:0-22 Понедельник 4-й седмицы по Пасхе
Триодь. Дата 2024-05-05, 22 дней после Пасхи
Знак типикона: ВседневныйПраздник: святого
Чтения
На Утрени:
Апостол:
Евангелие:
Прокимен
Прокимен, глас :
Стих:
Аллилуарий
Аллилуарий, глас :
Стих:
Причастен
Тропари
Кондаки
Глас 3:Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / и безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Твои́м предста́тельством, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти, спаса́емь: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.
Икос: Руки́ Твоея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / Отцу́ собезнача́льный, и Ду́ху Свято́му совлады́чествуяй все́ми, / пло́тию яви́лся еси́, / неду́ги исцеля́я, и стра́сти отгна́л еси́: / слепцы́ просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным Ты возста́вил еси́, / сему́ напра́сно ходи́ти повеле́в, / и сего́ носи́вший одр на ра́му взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем, и возопии́м: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.
Стихиры на "Господи, возвах"
Глас 8:О пресла́внаго чудесе́! Творе́ц все́х плотоно́сец бы́в, в на́ше обнища́ естество́, хотя́ я́ко благоутро́бен, и с челове́ки пожи́в, чуде́с мно́жество евре́ом показа́. Те́мже исцели́ иногда́ разсла́бленнаго, ре́к ему́: возми́ о́др тво́й, в Вифесду́ прише́д.
Спа́се Бо́же мо́й и Го́споди, па́дшыя челове́ки воскреси́ти хотя́, на земли́ я́ко Челове́к обхожда́л еси́ исцеля́я все́х неду́ги, мно́гаго ра́ди благоутро́бия. Те́мже прише́д ко О́вчей купе́ли, це́ла воздви́гл еси́, иногда́ разсла́бленнаго, сло́вом Твои́м, три́десять о́смь ле́т лежа́ща.
За́вистию евре́и снеда́еми, благодея́нием Твои́м преблаги́й Го́споди, вину́ творя́ще, и неи́стовства разжже́нием, беззако́ннующе са́ми в зако́не при́сно, тебе́ иска́ху уби́ти вои́стинну Жи́знь, суббо́ты ра́ди, егда́ всего́ челове́ка показа́л еси́ Ты́ здра́ва, пре́жде разсла́бленна су́ща.
Богородичен,При О́вчей купе́ли челове́к лежа́ше в не́мощи, и ви́дев Тя́ Го́споди, вопия́ше: челове́ка не и́мам, да егда́ возмути́тся вода́, вве́ржет мя́ в ню́: егда́ же прихожду́, и́н предваря́ет мя́, и прие́млет исцеле́ние, а́з же немощству́яй лежу́. И а́бие умилосе́рдився спа́с, глаго́лет к нему́: тебе́ ра́ди Челове́к бы́х, тебе́ ра́ди в пло́ть облеко́хся, и глаго́леши: челове́ка не и́мам. Возми́ о́др тво́й и ходи́. Вся́ Тебе́ возмо́жна, вся́ послу́шают, вся́ повину́ются: все́х на́с помяни́, и поми́луй Святы́й, я́ко Человеколю́бец.
Стихиры на стиховне
Глас 3:Твои́м Кресто́м Христе́ Спа́се, сме́рти держа́ва разруши́ся, и диа́воля пре́лесть упраздни́ся: ро́д же челове́ческий ве́рою спаса́емый: пе́снь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Стих: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́ живу́щему на Небеси́. Се́ я́ко о́чи ра́б в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́: та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, до́ндеже уще́дрит ны́.
Вече́рнюю пе́снь прино́сим Ти́ Христе́, с кади́лом и пе́сньми духо́вными: поми́луй Спа́се ду́шы на́шя.
Стих: Поми́луй на́с, Го́споди, поми́луй на́с, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния: наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, и уничиже́ния го́рдых.
Му́ченичен: Ве́лия Креста́ Твоего́ Го́споди си́ла: водрузи́ бо ся на ме́сте, и де́йствует в ми́ре, и показа́ от ры́барей апо́столы, и от язы́к му́ченики, да мо́лятся о душа́х на́ших.
Богородичен,Дла́нию пречи́стою созда́вый челове́ка, прише́л еси́ Благоутро́бне, неду́гующыя исцели́ти Христе́, разсла́бленнаго во О́вчей купе́ли сло́вом Твои́м возста́вил еси́: кровоточи́вой же боле́знь исцели́л еси́: ханане́и отрокови́цу стужа́емую поми́ловал еси́, и проше́ние со́тника не презре́л еси́. Сего́ ра́ди зове́м: всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Стихиры на хвалитех
Глас 3:Прииди́те вси́ язы́цы, уразуме́йте стра́шныя та́йны си́лу: Христо́с бо Спа́с на́ш, е́же в нача́ле Сло́во, распя́тся на́с ра́ди, и во́лею погребе́ся, и воскре́се из ме́ртвых, е́же спасти́ вся́ческая: Тому́ поклони́мся.
Мно́жицею песнопе́ние соверша́я, обрето́хся гре́х исполня́я, язы́ком у́бо пе́ние веща́я, душе́ю же безме́стная помышля́ю: но обоя́ испра́ви Христе́ Бо́же покая́нием, и поми́луй мя́.
Святы́х страстоте́рпец па́мять, прииди́те лю́дие вси́ почти́м: я́ко позо́р бы́вше а́нгелом и челове́ком, побе́ды вене́ц от Христа́ прия́ша, и мо́лятся о душа́х на́ших.
Непогребе́н мертве́ц сы́й разсла́бленный, ви́дев Тя́ возопи́: поми́луй мя́ Го́споди, я́ко о́др мо́й гро́б мне́ бы́сть. что́ ми приобре́тение живота́? Не тре́бую О́вчия купе́ли: не и́мам бо никого́же влага́юща мя́, возмуща́ющымся вода́м: но Тебе́ исто́чнику прихожду́ исцеле́ний, да и а́з со все́ми вопию́: всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Седальны
Глас 3:Христо́с от ме́ртвых воста́, нача́ток усо́пших, перворожде́н тва́ри, и Соде́тель все́х бы́вших, истле́вшее естество́ ро́да на́шего в Себе́ Само́м обнови́. Не ктому́ сме́рте облада́еши: и́бо все́х Влады́ка держа́ву твою́ разруши́.
Глас 3:Разслабле́ние обрето́ша всетеле́сное разсла́бленнии, за́вистию стягне́ни в суббо́ту разсла́бленнаго стягну́тие помышля́юще, глаго́люще: не досто́ит цели́ти в суббо́ты, разоря́ти же оте́ческое суббо́ты поко́ище, зако́на Тебе́ не ве́дуще Влады́ку, и цели́теля ду́ш на́ших.
Светильны
Предста́ Человеколю́бец и всеще́дрый Госпо́дь О́вчей купе́ли, е́же исцели́ти неду́ги: / обре́те же челове́ка слежа́ща мно́гими ле́ты, и к нему́ возопи́: / возми́ одр, и иди́ на пути́ пра́выя.
Богородичен: Предста́ Человеколю́бец и всеще́дрый Госпо́дь О́вчей купе́ли, е́же исцели́ти неду́ги: / обре́те же челове́ка слежа́ща мно́гими ле́ты, и к нему́ возопи́: / возми́ одр, и иди́ на пути́ пра́выя.
Каноны
Канон о разслабленном, глас 3 (основной)