Вернуться назад
Минея. Дата 2024-02-13 (31 января по ст. стилю)
Знак типикона: ШестеричныйПраздник: святого
Чтения
На Утрени:
Апостол: 1Кор.12:27-13:8
Евангелие: Мф.10:1,5-8
Прокимен
Прокимен, глас :
Стих:
Аллилуарий
Аллилуарий, глас :
Стих:
Причастен
Тропари
Глас 5:Чудеса́ святы́х Твои́х му́ченик/ сте́ну необори́му нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ Це́рковь Святу́ю укрепи́,/ я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.
Глас 5:Тро́ичная благода́ть все́льшися в честна́я сердца́ ва́ша,/ преблаже́ннии Ки́ре и Иоа́нне,/ на ду́хи нечи́стыя стра́шни прогони́телие яви́стеся./ И не то́чию явле́нным, но и та́йным/ неду́гом вра́чеве бы́сте,/ те́мже, дерзнове́ние иму́ще к Человеколю́бцу Бо́гу,/ непреста́нною моли́твою душе́вныя на́ша стра́сти исцели́те.
Глас 5:Святи́и сла́внии Ки́ре и Иоа́нне,/ безсре́бренницы, му́ченицы и чудотво́рцы,/ милосе́рдием свои́м, я́ко стено́ю необори́мою, нас огради́те от всех бед/ и от враго́в ви́димых и неви́димых сохрани́те/ непреста́нною ва́шею моли́твою ко Го́споду.
Кондаки
Глас 3:От Боже́ственныя благода́ти да́р чуде́с прие́мши, святи́и, чудоде́йствуете непреста́нно, вся́ на́ша стра́сти рукоде́йством секу́ще неви́димым, Ки́ре богому́дре со Иоа́нном сла́вным: вы́ бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.
Икос: Са́ми себе́ Бо́гу возло́жше, святи́и, вся́кое искуше́ние лю́тых Его́ ра́ди претерпе́сте, уме́рше усе́рдно, му́ченицы до́блии, и по кончи́не все́м источа́ете Боже́ственная дарова́ния, су́щим в разли́чных неду́зех, и от мно́гих исцеля́юще зо́л, от ни́хже еди́н и пе́рвый е́смь а́з, окая́нный. Те́лом бо и душе́ю от я́зв лю́тых боле́зную и ве́рою ва́м вопию́: исцели́те мя́, вы́ бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.
Стихиры на "Господи, возвах"
Глас 1:Чуде́с луча́ми облиста́вше вселе́нную всю,/ Ки́ре и Иоа́нне,/ пресве́тлии свети́льницы,/ Небеси́ уподо́бистеся благода́тию,/ высо́каго жи́тельства доброде́тельми,/ зве́зды предлага́еми.
Дождеро́дныя о́блаки, преизя́ществующия/ многотеку́щими благода́тей чудесы́,/ му́ченицы Госпо́дни, всю зе́млю мы́сленно напая́ете,/ здра́вая песнопе́ния Бо́гу/ приноси́ти понужда́юща.
Исцеля́ти стра́сти души́ и телесе́/ хи́трость от Бо́га и́стинно прие́мше,/ му́ченицы Госпо́дни,/ преесте́ственно исцеля́ете вся/ не челове́ческими лечба́ми враче́бными,/ но Боже́ственными вдохнове́ньми.
Небе́сныя си́лы обходя́ще,/ светосия́ннии свети́льницы, Ки́ре и Иоа́нне,/ до́блии страда́льцы,/ су́щих на земли́ исцеля́ете телеса́/ и душе́вныя я́звы Христа́ ра́ди./ Его́же моли́те спасти́ нас.
Я́ко пото́ку сла́вы после́дующе, Христу́,/ исто́чницы безсме́ртия яви́стеся всем,/ сла́дкии источа́ете струи́/ теле́сныя и душе́вныя,/ целе́бная врачева́ния,/ и́же крове́й струи́ за Христа́ излия́вше усе́рднейше.
Дво́ица му́чеников днесь возсия́ нам,/ душе́вныя боле́зни на́ша исцеля́юща,/ Кир и Иоа́нн чудоде́йственнии./ Ов, у́бо равноа́нгельное облобыза́в,/ еди́нственное житие́ да́же до конца́ пожи́в,/ кро́вию му́ченическою присвоя́ется Христу́;/ ов же, в во́инских просия́в сосло́виях,/ Небе́сным воинствосло́виям градопису́ется./ Те́мже и в па́мяти их исцеле́ния подаю́т/ ве́рою соверша́ющим,/ моля́щеся о душа́х на́ших.
Крестобогородичен,Не терплю́, Ча́до, ви́дящи Тя на Дре́ве усну́вша,/ бо́дрость всем даю́щаго,/ я́ко да и́же дре́вле преступле́ния плодо́м/ сном поги́бельным усну́вшим,/ Боже́ственную и спаси́тельную бо́дрость пода́си, -/ Де́ва глаго́лаше, пла́чущи,/ Ю́же велича́ем.
Стихиры на стиховне
Глас 2:Прииди́те, ве́рных сосло́вие, днесь,/ песньми венча́им Ки́ра со Иоа́нном,/ ра́тни благода́ти и да́тели прося́щих оби́льнейшия,/ многообра́зие бо всем яви́шася вра́чеве пресве́тлии./ Те́мже и мо́лят о душа́х на́ших.
Крестобогородичен,Грозд всезре́лый, Чи́стая,/ Его́же невозде́ланно во утро́бе плодоноси́ла еси́,/ на Дре́ве я́ко узре́ла еси́ Сего́ пове́шена,/ рыда́ющи, восклица́ла еси́ и взыва́ла еси́:/ Ча́до, сла́дость иска́пай,/ е́юже оты́мется пия́нство вся́кое страсте́й, Благоде́телю,/ Ме́не ра́ди, Тебе́ ро́ждшия,/ Твои́м благоутро́бием умоля́емь.
Стихиры на хвалитех
Седальны
Глас 4:До́лу влеку́щия сла́сти попра́вше, к муче́ния страда́льцы Боже́ственней высоте́ све́тло взя́стеся благода́тию, Ки́ре и Иоа́нне, вселе́нныя свети́льницы. Те́мже мо́лимся омраче́ния греха́ и неду́гов изба́вити ны́, су́щаго над все́ми Бо́га моля́ще.
Светильны
Чудоде́йственнии свети́льницы, Ки́ре со Иоа́нном, душе́вныя на́ша неду́ги и теле́сныя исцели́те, от Го́спода прие́мше благода́ть исцеле́ний.
Богородичен: От Бо́га ми́рови пода́нных благи́х Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.
Каноны
Кано́н святы́х, глас 4 (основной)
Житие
Святой чудотворец и бессребреник Кир
Был прославленным врачом в городе Александрии, где родился и получил образование. Он лечил больных безвозмездно, подавая помощь как обыкновенными средствами медицины, открытыми Гиппократом и Галеном, так и духовной силой веры и молитвы, врачуя также душевные недуги, которые часто бывают причинами телесных болезней. Своими наставлениями и примером добродетельной, истинно христианской жизни святой врач обратил ко Христу многих язычников.
В то время император Диоклитиан (284–305) воздвиг на христиан ожесточенное гонение. Святой Кир был обвинен перед наместником Александрии, что он – христианин, и многих наставляет в христианской вере; наместник приказал арестовать святого. Узнав об этом, святой Кир удалился из города в Аравийскую пустыню. Это он сделал не из страха пыток или мученической смерти за Христа, но, во-первых, исполняя слова Христовы: «Когда вас гонят в одном городе, бегите в другой» (Мф. 10,23), во-вторых, из желания продолжить свою помощь ближним; в-третьих, желая достойно приготовить себя к страданиям за Господа в иноческом чине. По прибытии в Аравийскую пустыню святой Кир незамедлительно принял монашеский постриг.
Господь удостоил его дара чудотворения, и он уже не лечением и травами, а молитвой и словом исцелял всякие болезни. Видя это, язычники прославляли Имя Христово и, оставив свои заблуждения, обращались ко Христу, Истинному Богу.
В то время в Едессе (город в Киликии, юго-восточной области Малой Азии) жил святой Иоанн, благочестивый христианин, имевший почетное воинское звание. Когда началось гонение, он оставил все и пришел в Иерусалим. Услышав о святом Кире и совершаемых им чудесах, святой Иоанн возгорелся желанием подвизаться вместе с таким великим угодником Божиим. На розыски святого Кира он отправился, прежде всего, в Александрию, затем в Аравию. Найдя там святого Кира, святой Иоанн всей душой привязался к нему и стал его верным последователем, усердно подражая его добродетельной жизни.
Узнав, что в Египте, в городе Канопе, схвачена христианка Афанасия с тремя юными дочерьми: Феоктистой – 15 лет, Феодотией – 13 лет и Евдоксией – 11 лет, святые Кир и Иоанн поспешили в Каноп, опасаясь, как бы страх перед мучениями не заставил юных исповедниц отречься от Христа. Они посетили их в темнице, где вдохновенными речами укрепили в любви к Спасителю и утвердили в мужестве перед предстоящим подвигом.
Об этом было донесено градоправителю Канона Сириану, который в ярости приказал схватить обоих мужей и привести к себе. Святые Кир и Иоанн были немедленно схвачены. На допросе, убедившись в их твердом и безбоязненном исповедании веры во Христа, правитель Сирией приказал жестоко пытать святых на глазах Афанасии и ее дочерей. Святые исповедники остались непоколебимыми. Оставив их, мучитель начал истязать Афанасию с дочерьми, но не смог побороть их мужества и повелел обезглавить. Вслед за ними на том же месте казнили и святых бессребреников Кира и Иоанна (†311). Христиане погребли их тела в церкви святого апостола и Евангелиста Марка. В 412 году мощи святых Кира и Иоанна были перенесены из Канона в близлежащее селение Мануфин. В селении Мануфин было языческое капище и обитали злые духи, внушавшие всем страх. Патриарх Александрийский Феофил (385–412) хотел очистить это место, но не успел. Его преемнику святителю Кириллу (412–444) явился в видении Ангел Господень и повелел перенести в Мануфин святые мощи Кира и Иоанна. После перенесения их селение очистилось от вражеской силы. Святитель Кирилл построил в Мануфине храм во имя святых. Впоследствии их мощи были перенесены в Рим, а оттуда в Мюнхен.