02-22 Обре́тение моще́й святы́х му́ченик, и́же во Евгении

Обре́тение моще́й святы́х му́ченик, и́же во Евгении

Краткое наименование:

Обре́тение моще́й святы́х му́ченик, и́же во Евгении

Минея. Дата 2024-03-06 (22 февраля по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 4:

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами/ спаси́ ду́ши на́ша.


Кондаки

Глас 8:

Кре́пцыи ве́ры столпи́, добропобе́днии му́ченицы,/ за Христа́ подъе́мше разли́чныя му́ки,/ и на ле́та мно́га сокрове́ни бы́сте,/ и ны́не яви́стеся я́ко многоце́нное бога́тство,/ и в Це́рковь Бо́жию че́стно носи́ми архиере́я Бо́жия дла́ньми,/ прося́щим раздава́ете, е́же на по́льзу./ Тем моли́теся о ду́шах на́ших.

Икос:

Глас 4:

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь: От земли́ возсия́вше я́ко свети́ла пра́вды,/ нече́стия всю отрази́сте мглу/ и ве́рных просвеща́ете,/ му́ченицы Боже́ственнии,/ Тро́ицы побо́рницы.

Икос:


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

Многообра́зными ви́ды муче́ний/ совле́кшеся умерщвле́ния риз,/ му́ченицы сла́внии,/ в нетле́ния Боже́ственную ри́зу облеко́стеся/ и ны́не на Небесе́х живете́,/ Боже́ственному престо́лу всегда́ предстоя́ще,/ пресве́тли Богоблаже́ннии./ Те́мже ве́рою́ всесве́тлую па́мять ва́шу пра́зднуем/ и моще́й ра́ку свяще́нно облобыза́ем.

От не́мощи челове́ком си́лою Боже́ственною/ исцеле́ние подава́ется приступа́ющим:/ персть мала́ теле́сная страстоте́рпцев/ исто́чник чуде́с источа́ет благода́тию./ Присту́пим, челове́цы,/ и почерпе́м здра́вие души́, здра́вие телесе,/ взыва́юще благода́рный гла́сы и глаго́люще:/ Спа́се ми́ра,/ Его́же ра́ди пострада́ша честни́и страстоте́рпцы терпели́вейше,/ тех моли́твами вся́каго вре́да изми́ нас.

И́же на ле́та мно́га сокрове́ни,/ добропобе́днии му́ченицы ны́не яви́шася,/ я́коже бога́тство многоце́нно,/ Ца́рский град21 обогаща́юще всех гра́дов,/ рука́ми носи́ми архиере́я му́драго,/ и в це́рковь приноси́ми че́стне Боже́ственную,/ и прося́щим раздава́емы/ на вся́ко здра́вие, в по́льзу,/ в просвеще́ние, в заступле́ние вас прие́млющих,/ я́ко ве́рныя Божия уго́дники.

Крестобогородичен,

Не рыда́й Ме́не, Ма́ти,/ зря́щи на Дре́ве пове́шена,/ Твоего́ Сы́на и Бо́га,/ на во́дах повеси́вшаго зе́млю неодержи́мо/ и всю тварь созда́вшаго,/ и́бо воскре́сну, и просла́влюся,/ и а́дова ца́рствия сокрушу́ кре́постию,/ и погублю́ того́ си́лу,/ и свя́заныя изба́влю/ от злоде́йства его́, я́ко Благоутро́бен,/ и Отцу́ Моему́ приведу́,/ я́ко Человеколю́бец.

Богородичен,

И́же благоче́стно/ покланя́ющияся Твоему́ Рождеству́/ от вся́каго спаса́й наве́та вра́жия,/ Богороди́тельнице Всенепоро́чная,/ я́ко Предста́тельница всего́ ро́да на́шего су́щи,/ Тя бо ны́не по́мощь вси стяжа́хом,/ прибе́жище же, и утвержде́ние,/ и Хода́таицу ко Влады́це Христу́ и Го́споду./ Его́же моли́/ дарова́ти мир ми́ру, мо́лим ся,/ и грехо́в разреше́ние/ притека́ющим в кров Твой.


Стихиры на стиховне


Стихиры на хвалитех


Седальны

Глас 1:

Лесть вра́жию я́вственно низложи́вше,/ на ле́та мно́га зави́стне сокрове́ннии, нам яви́стеся,/ всеприснопа́мятнии му́ченицы,/ врачу́юще душ на́ших стра́сти/ и исцеля́юще теле́сныя боле́зни/ во сла́ву Бо́га на́шего.


Светильны


Каноны

Канон мучеников, глас 8 (основной)


Житие

Обретение мощей мучеников, иже во Евгении 

Обретение мощей мучеников, иже во Евгении (395–423) в первые века христианства нечестивые Римские цари подвергали жестокому гонению последователей Спасителя. Тела святых, сподобившихся претерпеть за Христа тяжкие мучения, верующие погребали в потаенных местах. Так и в Царьграде, близ ворот и башни, называемых Евгениевыми, погребены были множество тел мучеников, остававшихся неведомыми миру.

Во время правления царей Аркадия (395–408) и Гонория (395–423) над местом погребения святых мучеников стали совершаться чудесные исцеления всех с верою к ним притекающих.

Когда весть об этом дошла до святителя, он пришел с церковным причтом и множеством народа к Евгениевой башне и, раскопав то место, обрел много тел святых мучеников нетленными, благоухавшими и силою Божией исцелявшими телесные и душевные недуги. Тогда исполнились слова Священного Писания: «И кости твоя утучнеют и будут, яко вертоград напоенный, и яко источник, ему же не оскуде вода, и кости твоя прозябнут, якоже трава, и разботеют и наследят роды родов».

С великой честью святые мощи были перенесены в церковь для прославления Имени Христова чудом нетления и исцеления среди всеобщего тления и смерти.

Одному из благоговейных клириков, Николаю Каллиграфу, было от кровение, что среди обретенных святых мощей есть мощи святого Андроника, апостола от 70-ти, и жены его, преславной Иунии, помощницы во всех его проповеднических трудах. О них упоминает апостол Павел в послании к Римлянам (16, 7): «Целуйте Андроника и Иунию, сродники моя, иже суть нарочиты во апостолех, иже и прежде мене вероваша во Христа».

Позднее, в XII в., на месте обретения мощей святых мучеников был построен императором Андроником I великолепный храм.