02-27 Преподо́бнаго отца́ на́шего и испове́дника Проко́пия Декаполи́та

Преподо́бнаго отца́ на́шего и испове́дника Проко́пия Декаполи́та

Краткое наименование:

02-27 Преподо́бнаго отца́ на́шего и испове́дника Проко́пия Декаполи́та

Минея. Дата 2024-03-11 (27 февраля по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Проко́пие о́тче наш./ Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся ду́шам на́шим.


Кондаки

Глас 4:

Денни́цу днесь Це́рковь иму́щи,/ вся́кую злосла́вия мглу разгоня́ет,/ почита́ющи Тя, Небе́снотаи́нниче, Проко́пие пресла́вне.

Икос:


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

По о́бразу быв Бо́жию и по подо́бию/ от нача́ла созда́ния, всеблаже́нне,/ о́браза достоя́ние соблюсти́ потща́лся еси́/ по́мыслом всеблагочести́вым,/ и ума́ чистото́ю и святости,/ и страсте́й воздержа́нием,/ и соблюде́нием Христо́вых веле́ний/ и благоче́стия, пребога́те.

Поще́нием пе́рвее прие́м/ и страда́нием Богому́дренно последи́,/ благоугоди́л еси́ обои́ми Созда́вшему,/ Еди́ному очище́ние истязу́ющему от нас и душе́вное благоро́дие./ Е́гоже плотско́е прише́ствие сла́вя,/ покланя́лся еси́ о́бразу свято́му,/ и́же по Того́ вочелове́чению.

И́же Сло́ва воплоще́ние/ злочести́ве отве́ргшия облича́я, преподо́бне,/ соверши́л еси́ я́звенными истяза́нии,/ и вся́цеми озлобле́ньми, и у́зами, и темни́цею,/ утвержда́я и́стину./ Темже был еси́ Христо́ва Ца́рствия насле́дник,/ и ра́дости неизрече́нныя,/ и присносу́щнаго сия́ния.

Богородичен,

Яко моли́тву неусыпа́ющую/ и мольбу́ пребыва́ющую/ иму́щи, Пречи́стая, к Бо́гу,/ напа́сти успи́,/ во́лны укроти́ окая́нныя моея души́,/и в ско́рби су́щее се́рдце мое́ уте́ши,/ Отрокови́це, молю́ Тя,/ и облагодати́ ум мой,/ я́ко да досто́йно сла́влю Тя.

Крестобогородичен,

А́гнца и Па́стыря Тя/ на Дре́ве я́ко ви́де,/ Агница ро́ждшая рыда́ше/ и Матерски Тебе́ веща́ше:/ Сы́не возжеле́нне,/ ка́ко на дре́ве Крестнем пове́шен еси́, Долготерпели́ве?/ ка́ко руце и но́зи Твои́, Сло́ве,/ пригвозди́шася от беззако́нных,/ и кровь Твою́ излиял еси́, Владыко?


Стихиры на стиховне


Стихиры на хвалитех


Седальны

Глас 4:

Воздержа́ния добро́тами укра́шен,/ муче́ния кровьми́ уясни́л еси́ ду́шу/ и па́че со́лнца просия́л еси́, чудоно́сне Проко́пие преподо́бне.


Светильны


Каноны

Канон, глас 6 (основной)


Житие

Преподобный Прокопий Декаполит († ок. 750)

Преподобный Прокопий Декаполит († ок. 750) уроженец Декаполиса, или Десятиградия, воспоминаемого в благовестии святого Евангелиста Марка (Мк. 7:31).

В этих святых местах, расположенных близ Галилейского озера, где проповедовал Господь наш Иисус Христос, святой Прокопий принял иночество и, непрестанно подвизаясь в молитве и посте, достиг высокой, благодатной чистоты и духовной ревности о Боге.

В те времена православных христиан постигло великое испытание – гонение на святые иконы.

Преподобный Прокопий мужественно выступил против иконоборческой ереси, обличая заблуждения еретиков и разъясняя безумие нечестиво хулящих «Воплощенное Слово». По повелению беззаконного гонителя икон – императора Льва Исаврянина (716–741) – святой исповедник был схвачен, предан жестокому бичеванию, истязанию железными орудиями и брошен в темницу вместе со своим другом, преподобным Василием Исповедником (память 28 февраля). Святые узники, претерпевая множество лишений, томились в заключении до самой смерти царямучителя и когда прекратилось гонение они были освобождены вместе с другими ревнителями Православия, страдавшими за святые иконы. Выйдя на свободу, святой вернулся к иноческим трудам, наставляя многих на путь добродетели и приводя ко спасению.