05-28 И́же во святы́х отца́ на́шего Игна́тия епи́скопа, Росто́вскаго чудотво́рца

И́же во святы́х отца́ на́шего Игна́тия епи́скопа, Росто́вскаго чудотво́рца

Краткое наименование:

05-28 И́же во святы́х отца́ на́шего Игна́тия епи́скопа, Росто́вскаго чудотво́рца

Минея. Дата 2024-06-10 (28 мая по ст. стилю)

Знак типикона: Полиелейный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 4:

Благове́рия просве́щся уче́нии,/ святи́тельства прие́м па́ству/ и апо́столов насле́дник быв,/ тем прия́л еси́ от Бо́га дар чуде́с,/ святи́телю о́тче Игна́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га,/ да спасе́т ду́ши на́ша.


Кондаки

Глас 4:

Яви́ся днесь пресве́тлая па́мять твоя́,/ святи́телю преблаже́нне Игна́тие,/ в ми́ре све́тло сия́ющи и явля́ющи всем Боже́ственное сия́ние.

Икос: Из чре́ва ма́терия освяще́ннаго святи́теля Госпо́дня/ похва́лим ны́не вси, преподо́бнаго Игна́тия,/ гра́да Росто́ва утвержде́ние,/ благода́тныя да́ры прии́мша Боже́ственныя сла́вы и в чудесе́х сла́внаго,/ вси, ве́рою те́плою притека́юще к ра́це моще́й его́./ Тем и аз, недосто́йный и гре́шный, наде́юся/ моли́твами его́ ко Влады́це и Пречи́стей Его́ Ма́тери ми́лость прия́ти в День су́дный/ соде́янных мно́ю зол и проще́ние получи́ти,/ явля́ющи всем Боже́ственное сия́ние.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 8:

Преподо́бне о́тче Игна́тие,/ ты еще́ во утро́бе ма́терии/ святи́тельства прозва́ние/ и́мя прие́м в нарече́нии./ Ты измла́да Христа́ возлюби́л еси́,/ прие́м па́ству слове́сных ове́ц,/ до́бре пасл еси́ Це́рковь Христо́ву,/ тем твое́ пра́зднуем успе́ние,/ ра́достию Христа́ велича́юще,/ возвели́чившаго тебе́, Своего́ уго́дника.

Преподо́бне о́тче Игна́тие,/ испроси́ к Бо́гу моли́твами твои́ми Це́ркве утвержде́ние:/ святи́тели покры́й ми́лостию твое́ю,/ христолюби́вому во́инству побе́ды да́руй на враги́ и одоле́ние,/ и недви́жиму и необори́му сохрани́тися гра́ду на́шему,/ и ве́рным лю́дем грехо́в оставле́ние,/ всем притека́ющим к ра́це моще́й твои́х,/ све́тло творя́щих пра́зднество успе́ния твоего́:/ за ны, свя́те, помоли́ся.

Преподо́бне о́тче, Богому́дре святи́телю Игна́тие,/ ты бо вои́стинну яви́лся еси́,/ просвеща́я всех омраче́нная сердца́,/ наставля́я на путь и́стинный./ Ты был еси́ убо́гих, и си́рых и вдови́ц засту́пник,/ вельмо́ж тве́рдое наказа́ние и утвержде́ние,/ и всем, ве́рою притека́ющим под кров Пречи́стыя Бо́жия Ма́тере,/ испроси́, свя́те, грехо́в оставле́ние,/ моля́ся за ны ко Влады́це.

Апо́столом ревни́теля,/ Игна́тия, преблаже́ннаго отца́ и учи́теля,/ соше́дшеся, восхва́лим,/ и́мже Христа́ Бо́га позна́хом/ и, от тьмы к све́ту приближа́ющеся,/ о́чи и сердца́ просвеща́ем,/ в па́мять его́ ликовству́юще, ку́пно весели́мся,/ обре́тше вожда́ правове́рна во Ца́рствие Христо́во.


Стихиры на стиховне

Глас 1:

Богому́дре Игна́тие,/ твоя́ мо́щи, ра́дующеся, пресве́тло целу́ем/ и почерпа́ем благода́ть цельба́м, любе́зно тя хва́ляще/ и ве́рою непреста́нно моля́щеся:/ Христу́ моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Исцеле́ний во́ды твоя́ ра́ка притека́ющим источа́ет всегда́,/ святи́телю досточу́дне,/ и омыва́ет стра́сти,/ и потопля́ет полки́ бесо́вския/ де́йством Свята́го Ду́ха./ Те́мже моли́ся дарова́ти/ душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Апо́столом сопресто́льна,/ иера́рхом единому́дренна,/ по́стником единоревни́теля восхва́лим,/ учи́телей печа́ть и Боже́ственное изображе́ние Христо́вых та́ин,/ святи́телю блаже́нне./ Ему́же моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Правосла́вныя ве́ры/ духо́вныя ра́ди му́дрости/ учи́тель яви́лся еси́, Игна́тие блаже́нне,/ Христа́ обре́т наста́вника,/ сове́ты злосла́вныя ерети́чества разсы́пал еси́./ Тем мо́лим тя, свя́те:/ моли́ся Христу́ Бо́гу о нас,/ до конца́ е́же от Тебе́ изве́ствованную пра́вую ве́ру/ недви́жиму сохрани́ти/ и получи́ти ве́лию ми́лость.


Стихиры на хвалитех

Глас 1:

На небеси́ препочи́л еси́, веселя́ся,/ моля́ за ны Пресвяту́ю Тро́ицу,/ ми́лость пода́ти нам/ и ми́рно житие́ и безгре́шно,/ я́ко в Ту ве́рующим при́сно,/ ско́рби гонза́ти и ра́дование улучи́ти.

Милосе́рдия ра́ди твоего́/ исто́чник нам да́руй благода́ти,/ вско́ре ра́дости испо́лнь,/ пода́ждь нам утеше́ние, су́щим в печа́лех,/ моля́ Христа́, всесла́вне,/ спасти́ся душа́м на́шим.

Да в весе́лие вшед нетле́емо,/ весе́лия да́ти моли́/ и спасти́ рабы́ твоя́:/ мо́жеши бо, Игна́тие,/ призыва́ющих тя беды́ вся разгна́ти,/ моля́ Христа́, исцели́ти боля́щия.

От зако́ннаго ко́рене прозя́бш, возра́сл еси́,/ усыне́ния вода́ми напое́н я́сно, Игна́тие:/ и́бо Христо́вы Це́ркве, я́ко фи́никс высокове́рхий, процве́л еси́ нам,/ преуцве́товая ве́рныя./ Тем, ны́не со святи́тели предстоя́,/ Христу́ моли́ся о душа́х на́ших.


Седальны

Глас 8:

Украша́яся прему́дростию ра́зума,/ горды́ню низложи́л еси́ плотски́я тяготы́/ и был еси́ оби́телище Ду́ха Пресвята́го,/ непреме́нным простира́яся ра́зумом к Лю́бящему тя./ Тем, ре́вностию Боже́ственною разгара́яся, сла́вне,/ си́рых, и убо́гих, и вдови́ц был еси́ засту́пник,/ гра́да же Росто́ва утвержде́ние,/ яви́вся А́нгелом собесе́дник, святи́телю Игна́тие,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти,/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.


Светильны

Чу́днаго и сла́внаго святи́теля, Игна́тия вели́каго,/ прииди́те, пе́сньми свяще́нными да похва́лим,/ я́ко росто́вцем па́стыря и а́нгельским чино́м сослуже́бника бы́вша.


Каноны

Канон святителя, глас 8 (основной)


Житие

Святитель Игнатий, епископ Ростовский

Святитель Игнатий, епископ Ростовский, родился в благочестивой семье и был воспитан в строгих христианских правилах. В ранней юности принял постриг в Богоявленском монастыре Ростова Великого, в котором позднее за многие духовные подвиги был некоторое время настоятелем в сане архимандрита.

В 1261 году святой Игнатий был возведен на епископскую кафедру Ростова Великого. Он управлял епархией в течение 26 лет, в один из самых трудных периодов в истории Руси – монголо-татарского ига. В этих условиях епископ Игнатий самоотверженно служил Русской Церкви, утверждая паству в верности Святому Православию.

Святой Игнатий – единственный из всего сонма святых, в земле Российской просиявших, которого Господь прославил нетлением и целебным даром мощей еще до их погребения. Святой угодник Божий преставился 28 мая 1288 года. В Ростов Великий на поклонение усопшему архипастырю стали стекаться многочисленные верующие. Неутешным был их плач.

Гроб с телом облаченного в архиерейские одежды святителя из-за необыкновенного скопления народа не сразу могли внести в храм. Чин погребения совершался под открытым небом. Когда гроб понесли в храм, две благочестивые монахини, Феодосия и Ксения, и некоторые другие молящиеся увидели, как святитель восстал из гроба и, как бы летя по воздуху, остановился над тем местом, которое было предназначено для погребения, благословляя собравшийся народ. Прикоснувшийся к мощам святителя, архимандрит Стефан, у которого от рождения не разгибались пальцы руки, тотчас получил чудесное исцеление. При виде чудес, которыми Господь прославлял Своего угодника, было решено не предавать земле святые мощи почившаго.

На следующий день, когда ко гробу святителя Игнатия был принесен список с именами всех рукоположенных им при жизни священников и диаконов, усопший святитель, как живой, протянул руку и принял поданный ему свиток. Святые мощи славного угодника Божия покоились открыто, у северной стороны иконостаса в ростовском Успенском соборе. «Иконописный подлинник» дает следующее описание образа святите ля Игнатия: «Подобием сед, брада аки Алексея митрополита, на главе клобук бел, ризы святительские камчатые лазоревые, исподняя багряная, в омофоре, в руках Евангелие».

Литература:

1. Толстой М. В. Книга, глаголемая описание о российских святых. 381, 1887.

2. О святых, прославленных в Российской Церкви. СПб., 1862.

3. Бухарев И. Жития святых. М., 1892.