06-03 Сре́тение о́браза преподо́бнаго Дими́трия игу́мена, и́же на Прилу́це, Волого́дскаго чудотво́рца.

Преподобнаго Димитрия игумена, иже на Прилуце, Вологодскаго чудотворца

Краткое наименование:

06-03 Преподобнаго Димитрия игумена, иже на Прилуце, Вологодскаго чудотворца

Минея. Дата 2024-06-16 (03 июня по ст. стилю)

Знак типикона: Полиелейный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 4:

Возсия́ днесь, я́ко со́лнце,/ пречестны́й о́браз священноле́пнаго твоего́ подо́бия,/ па́че со́лнца луча́ми чуде́с твои́х всех озаря́я,/ тьму бесо́вскую без ве́сти творя́,/ его́же ра́достно срета́ху,/ духо́вныя ли́ки соста́вльше,/ непреста́нно вопие́м ти:/ Дими́трие, о́тче наш, моли́ Спа́са всех/ сохрани́ти град твой и страну́ на́шу,/ ста́ду твоему́ спасе́ние подава́я/ и ве́лию ми́лость.


Кондаки

Глас 8:

Христа еди́наго в жи́зни сей во след идти́ возжела́л еси́/ и, Того́ любо́вию земна́я отри́нув, премину́в Небе́сными 9 ,/ с ли́ки А́нгел водворя́яся, неотсту́пно предстои́ши Бо́гови,/ тем и ны́не пресвято́му твоему́ о́бразу сре́тения пра́здник ра́достно сотворя́юще,/ от неду́г исцеле́ние прие́млем, благода́рно вопию́ще:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Икос: Боже́ственными доброде́тельми твои́ми, Богому́дре, себе́ украси́л еси́/ и Спа́су Христу́ жили́ще соде́ла, о́тче, му́жественне,/ я́коже зла́то, искуси́ся ве́рою к Бо́гу,/ наде́ждою и любо́вию обе́ты своя́ полага́я,/ воздержа́нием пости́вся, я́коже безпло́тен,/ в целому́дрии и смире́нии вознесе́ся;/ те́мже и мы духо́вная твоя́ ча́да, моли́твами твои́ми просвеща́еми,/ ра́достною душе́ю воспева́ем Боже́ственная твоя́ духо́вная исправле́ния/ и любо́вию пра́зднуем пречу́дному твоему́ пресвято́му о́бразу,/ и благода́рственно вопие́м ти:/ ра́дуйся, я́ко измла́да Бо́гу послужи́л еси́;/ ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ ко спасе́нию хода́тай./ Ра́дуйся, лю́дем, правосла́вно ве́рующим, пресла́вная похвало́ и кре́пкое на враги́ одоле́ние;/ ра́дуйся, гра́ду твоему́ вели́кое утвержде́ние./ Ра́дуйся, святе́й оби́тели твое́й благонаде́жное ве́чное весе́лие;/ ра́дуйся, и́ноком пресла́вное украше́ние и наде́ждо спасе́ния./ Ра́дуйся, всем христиа́ном в беда́х прибе́жище и приста́нище спасе́ния;/ ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́вныя ду́хи побежда́ются./ Ра́дуйся, исто́чник чудесе́м неизчерпа́емый,/ да вси, и́же тобо́ю от Бо́га спаса́еми, непреста́нно зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 5:

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие,/ из младе́нства ты ум свой впери́в Бо́гови/ и на Того́ все свое́ возложи́в упова́ние,/ к Небе́сным тече́ние испра́ви/ и та́мо вседу́шно ше́ствие творя́ше,/ порабо́та в жи́зни сей Всеви́дящему Спа́су,/ тем чудотво́рец вселе́нней от Него́ дарова́ся ве́рным на спасе́ние,/ Ему́же моли́ся дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, честны́й наш учи́телю,/ главо́ доброразсу́дная,/ чудотво́рче Дими́трие,/ ты бо, жела́нием Христо́вым распали́в твою́ блаже́нную ду́шу/ и Того́ зна́мением кре́стным вооружи́в себе́,/ мы́сленных враг четы́ 5 победи́л еси́/ посто́м и моли́твами и, сле́зным мно́жеством/ просвети́в твое́ душе́вное о́ко,/ огнепа́льныя стра́сти погаси́, му́дре,/ тем сосу́д Свято́му Ду́ху обре́теся,/ Ему́же о нас моли́ся, дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, преблаже́нне Дими́трие,/ и́го Христо́во от ю́ности своея́ взем,/ непокори́вое по́хоти порабо́тив ду́хови,/ всено́щными бде́нии и моли́твенным пристра́стием/ неотсту́пен Бо́гови предстоя́л еси́,/ бо́дрость духо́вную к Нему́ от земны́х возводя́ при́сно,/ тем благоустро́ен дом Пресвяты́я Тро́ицы обре́теся,/ Ея́же ны́не в себе́ име́я, неизрече́нная чудеса́ сотворя́еши/ любе́зне почита́ющим сре́тения твоего́ о́браза пра́здник.

Ки́ими похва́льными пе́сньми/ воспое́м пречестны́й о́браз чудотво́рца Дими́трия?/ Той бо есть наставля́емь от Бо́га,/ самозва́н прии́де к нам,/ посети́ти лю́ди правосла́вныя/ и от всех неду́г на́ших разреше́ние пода́ти,/ не от челове́к бо, но от Бо́га Самоде́ржца/ ве́рою прише́ствие пресла́вно творя́ще к нам,/ его́же ра́ди низложи́ враго́в шата́ния,/ Христе́ Бо́же наш, Спа́се всего́ ми́ра,/ име́яй всебога́тую ми́лость.

Ки́ими добро́тными устна́ми/ восхва́лим священноле́пное подо́бие чудотво́рца Дими́трия?/ Пресве́тлое украше́ние Це́ркви Бо́жия,/ исто́чника неисчерпа́емых даро́в Бо́жиих,/ проли́тие духо́вных исцеле́ний,/ ре́ку мно́гих чуде́с неоскудева́емых,/ бесо́м прогони́теля, челове́ком спаси́теля безбе́днаго./ Ему́же лик соста́вльше,/ ра́достно воспева́ем Всеще́драго Спа́са,/ И́же та́ко просла́вльшаго Своего́ уго́дника.

Ки́ими духо́вными пе́сньми/ воспое́м пречу́дный о́браз?/ К нему́же вси свяще́ннии собо́ри вку́пе соше́дшеся,/ непреста́нно пе́ние соста́вльше Спа́су всех, Богу/ за проше́ние вся́кое,/ я́ко да Всеще́дрый Бог уще́дрит благове́рныя лю́ди,/ спаса́я град Свой и страну́ на́шу от злых нахожде́ний/ моли́твами преподо́бнаго Дими́трия.

Укра́шен доброде́тельми духо́вными,/ преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ просла́ви бо тя Госпо́дь Бог житие́м же и чудесы́,/ в преставле́нии же твое́м ду́ши ве́рных облагоуха́л еси́ и телеса́./ Днесь ны́не, блаже́нне,/ и нас моли́твами твои́ми очи́сти от вся́ких грехопаде́ний,/ пра́зднующих святу́ю па́мять твою́,/ и со стра́хом и любо́вию припа́дающих к твоему́ гро́бу чудотво́рному,/ и о́браз подо́бия твоего́ любе́зно целу́ющих,/ не преста́й моля́ся за правосла́вныя лю́ди/ и за твое́ ста́до богозва́нное,/ я́ко да Ми́лостивый Госпо́дь спасе́т ду́ши на́ша.


Стихиры на стиховне

Глас 5:

Преподо́бне о́тче, свя́те Дими́трие,/ из младе́нства Того́ взыска́л еси́ усе́рдно/ и Того́ за́поведи непоро́чно соблюде́,/ сего́ ра́ди и Той просла́ви тя/ и ди́вна сотвори́ тебе́ во вся страны́,/ сотворя́еши бо чудеса́ пресла́вная/ и исцеле́ния то́чиши неоскуде́ема,/ прогоня́еши неду́ги теле́сныя,/ здра́вие пода́еши приходя́щим ти с ве́рою,/ любоче́стне почита́ющим священноле́пное твое́ подо́бие.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Богому́дре свя́те Дими́трие,/ прекра́сное жили́ще Свято́му Ду́ху обре́теся,/ от Него́же прии́м чуде́с дарова́ний Боже́ственных,/ подае́ши ско́рое присеще́ние 6 духо́вными ли́ки/ воспева́ющим ангелоле́пное твое́ подо́бие,/ и сего́ ра́ди того́ любо́вию подвиза́еми,/ моле́ние прино́сим тебе́:/ испроси́ грехо́в оставле́ние/ любоче́стне почита́ющим свята́го твоего́ подо́бия/ вселюбе́зный пра́здник.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Богому́дре Дими́трие,/ от ю́ности любви́ ми́ра не совокупи́ себе́,/ но любы́ Бо́жия Спа́су всего́ ми́ра при́сно совокупи́ тебе́,/ и сего́ ра́ди пресвяты́й твой священноле́пный о́браз/ благода́тен дар всему́ ми́ру дарова́ся,/ пресве́тлыми чудесы́ твои́ми озаря́я ду́ши ве́рных,/ его́же достохва́льными пе́сньми воспева́юще,/ ра́дости наполня́ем ду́ши на́ша,/ исцеле́ния от неду́г прие́млем/ моли́твами твои́ми, свя́те.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ твоя́ мо́щи честны́я/ оби́льно всегда́ источа́ют исцеле́ния/ ве́рою приходя́щим к тебе́:/ благоуха́ния всех исполня́я духо́внаго/ и тьму бесо́вскую дале́че прогоня́я,/ све́том благоче́стия ве́рных сердца́ озаря́я,/ те́мже мо́лим тя, раби́ твои́,/ вся́каго наве́та вра́жия нас изба́вит,/ я́ко да, ра́достною душе́ю/ свято́е твое́ пра́зднество духо́вно пра́зднующе,/ прославля́ем Спа́са на́шего,/ И́же тебе́ та́ко просла́вльшаго,/ еди́наго во святы́х Свои́х Бо́га на́шего.


Стихиры на хвалитех

Глас 8:

О, пресла́внаго чудесе́,/ чудотво́рче Дими́трие,/ ка́ко, земле́н сый пло́тию,/ мы́сленный враги́ победи́л еси́,/ ору́жием, преблаже́нне, кре́стным на тех мы́сленне вооружа́яся,/ тем и ны́не со А́нгелы водворя́яся и преподо́бными все́ми,/ с ни́ми же моли́ся о нас, свя́те,/ любо́вию почита́ющих святоле́пный твой пра́здник.

О преблаже́нный о́тче Дими́трие,/ граждани́н яви́лся еси́ мы́сленнаго рая́,/ лоза́ пресве́тла виногра́да Христо́ва,/ плод иму́щи ве́чныя жи́зни,/ его́же восприе́млем вси, празднолюбе́знии,/ сла́дость име́им при́сно в душа́х свои́х,/ ра́дости наполня́ем сердца́ на́ша,/ благообра́зную твою́ добро́ту святоле́пную/ при́сно в пе́снех почита́юще.

О, пресла́внаго чудесе́!/ Сокро́вище неоску́дное духо́вных дарова́ний,/ исто́чник животеку́ших исцеле́ний,/ ста́ду твоему́ богозва́нному спасе́ние –/ пресвяты́й твой о́браз, пресла́вне Дими́трие,/ ве́рным же всем прибе́жище благонаде́жное,/ гра́ду твоему́ кре́пкое утвержде́ние,/ его́же сохраня́й необори́му бы́ти.

Прииди́те, празднолю́бцы и по́стник сосло́вие,/ ве́рою соше́дшеся,/ и́стиннаго по́стника днесь па́мять почита́юще,/ ра́дуяся, ше́ствовавшаго по стопа́м Влады́ки Христа́/ у́зкий путь и безстра́стно житие́,/ я́коже дре́вле Авраа́м пра́ведный,/ о́тче Дими́трие, страннолю́бие притяжа́л еси́,/ та́коже пресели́ся от оте́чества своего́ до ме́ста,/ иде́же ны́не благоуха́еши исцеле́нии/ от честна́го те́ла твоего́ и свята́го о́браза/ всем, притека́ющим к тебе́ и вопию́щим:/ о всеблаже́нне и преподо́бне,/ по́стником похвало́ и собесе́дниче Безпло́тным,/ во́инству на́шему на пога́ныя посо́бниче/ и наста́вниче и́ноком,/ о нас моли́ся Христу́ Бо́гу/ спасти́ ду́ши на́ша.

Богородичен,

Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́,/ Тебе́ мо́лимся:/ моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы/ поми́ловати ду́ши на́ша.


Седальны

Глас 8:

Приспе́ пресве́тлый пра́здник честна́го о́браза чудотво́рца Дими́трия:/ прииди́те, соше́дшеся, пра́зднуем све́тло,/ псалмы́ и пе́сньми духо́вными почти́м его́,/ да прии́мем оставле́ние согреше́ний на́ших,/ исто́чник бо есть неисчерпа́емых духо́вных дарова́ний/ пра́зднующим све́тло всесвяты́й его́ пра́здник.

Глас 1:

Прииди́те, ликовству́им све́тло/ свята́го дне сего́ свято́е торжество́,/ ра́достно воспева́юще святоле́пнаго подо́бия пресвяту́ю све́тлость чудотво́рца Дими́трия,/ в па́мять предлага́юще к нам его́ пресвята́го о́браза пресла́вное прише́ствие,/ прии́де бо па́ки просвети́ти нас/ и соверше́нно здра́вие от неду́г на́ших дарова́ти нам,/ усе́рдно почита́ющим всесвяты́й его́ пра́здник.

Глас 8:

Пропове́дуются я́ве Боже́ственная твоя́ исправле́ния днесь/ от свята́го твоего́ гро́ба богому́дрых чуде́с твои́х,/ и, велегла́снее трубы́ вопию́ще,/ невеща́тельными вопие́ньми ясне́е всем сказу́юще/ вели́кое еже к Бо́гу твое́ дерзнове́ние, Дими́трие свя́те,/ Ему́же о нас моля́ся непреста́й,/ о и́же ве́рою творя́щих боголюбе́зно твоего́ подо́бия пресвяты́й пра́здник/ и любо́вию почита́ющих святу́ю твою́ па́мять.

Глас 4:

Возжеле́л еси́ он век присносу́щный,/ измени́в при́сно пребыва́ющая ми́ра сего́ тле́нными,/ те́мже к Небе́сным оби́телем невозбра́нно прите́кл еси́, Богому́дре Дими́трие, о́тче наш,/ Спа́су всех моли́ся/ спасти́ и́же честно́е твое́ сре́тение пе́сньми сла́вящих.


Светильны

Ду́ху Пресвято́му в жили́ще от чресл ма́терних избра́н бысть,/ столп светоза́рен всему́ ми́ру дарова́ся,/ пресве́тлыми заря́ми твои́х исправле́ний ста́ду твоему́ ду́ши просвети́л еси́,/ мрак страсте́й на́ших дале́че прогоня́я,/ те́мже, и́же пресвяты́й твой священноле́пный о́браз хвала́ми почита́ющих,/ непреста́нну моли́тву сотвори́ о нас к Бо́гу.

Богородичен: Соединя́ется с пло́тию по соста́ву Пресу́щное Сло́во/ и еди́н от двою́ происхо́дит из Тебе́ несме́сно, Пречи́стая,/ обожи́в, я́же прия́т,/ те́мже прославля́ем вои́стинну Тя, Богоро́дицу.


Каноны

Кано́н преподо́бному, глас 1 (основной)

Други́й кано́н, глас 4 (основной)


Житие

Преподобный Димитрий Прилуцкий, Вологодский

Преподобный Димитрий Прилуцкий, Вологодский родился в начале XIV века в Переяславле-Залесском. Он происходил из благочестивой купеческой семьи, где на подраставшего сына смотрели как на продолжателя отцовской стези. С этой целью его рано отдали обучаться грамоте. Способный мальчик вскоре стал помогать отцу в торговом деле. Воспитанная родителями любовь к чтению душеспасительных книг пробудила в отроке сильное религиозное чувство, которое развивалось и уже в юношеские годы привело к неожиданному с житейской точки зрения решению: отказаться от богатого наследства в пользу брата, оставить отчий дом и уйти в Переяславский монастырь.

Приняв постриг в Нагорном Борисоглебском монастыре, преподобный Димитрий всецело отдался изучению Священного Писания и духовному деланию. Чистота его сердца, послушание, усердное всем служение снискали молодому иноку любовь и уважение братии. За свою равноангельскую жизнь он вскоре был удостоен священнического сана. Став иеромонахом, преподобный Димитрий решил посвятить себя делу монастырского строительства.

В те времена на севере Руси практически не существовало монастырей с общежительным уставом. Получив церковное разрешение и благословение, преподобный Димитрий покинул место своего пострига с намерением основать новую обитель, где бы он смог ввести правило строгого общежития.

На сыром, болотистом берегу Переяславского озера (на Болоте) преподобный Димитрий с помощью добрых людей поставил деревянный храм во имя святителя Николая Чудотворца и устроил при нем общежительную обитель.

Возведенный в сан игумена, преподобный Димитрий с любовью принимал всех приходивших к нему: и монахов из соседних монастырей, и мирян, желавших начать путь иноческого подвига. Несмотря на незавидное месторасположение обители, убогость ее построек и желание игумена совершать свое и ближних спасение в безвестности, слава о духовных дарованиях преподобного Димитрия перешагнула переяславские пределы.

В 1354 году произошло знаменательное событие в жизни преподобного Димитрия. Тогда в Переяславле жил епископ Бладимиро-Волынский Афанасий. Во время пребывания святителя Алексия († 1378, память 12 февраля) в Константинополе он управлял там делами Русской Митрополии. К нему и пришел из дремучих радонежских лесов, расположенных в 60 верстах от Переяславля, тогда еще мало кому известный инок Сергий с собратьями просить для своей пустыни игумена. Духовнопрозорливый архипастырь, несмотря на отказы радонежского пустынника, именно его посвятил во игуменский сан.

К этому времени и относится встреча преподобного Димитрия с будущим великим учителем русского северного монашества, на долгие годы связавшая их узами глубокого духовного братства и единомыслия. Не раз отправлялся в радонежские леса преподобный Димитрий, чтобы в небольшом Троицком храме совершать с игуменом Сергием совместные молитвы.

Великий князь Московский Димитрий Иоаннович питал благоговейное уважение к святым подвижникам и всегда с благосклонным вниманием относился к преподобному Димитрию. Еще тогда, когда преподобный Димитрий был игуменом скромной обители на Болоте, великий князь просил его прибыть в Москву, чтобы стать восприемником одного из княжеских сыновей. Удивительны целомудренная скромность и смирение преподобного Димитрия. По свидетельству жизнеописателя, святой подвижник был одарен особенной красотой, которую старался изгладить постом и всевозможными добровольными лишениями. Но от суровой жизни лицо его делалось еще прекраснее, поэтому преподобный не разговаривал с женщинами.

Одна знатная переяславская горожанка из праздного любопытства захотела увидеть лицо молодого игумена. Она подкралась к окну его келлии в то время, когда он готовился к литургии. Увидев сияющее красотой лицо преподобного Димитрия, женщина как подкошенная упала на землю, наказанная за свою дерзость расслаблением. Со слезами умоляла она братию испросить для нее прощения у игумена. Тронутый искренним раскаянием несчастной, игумен исцелил ее, с кротостью укорив: «Для чего ты, неразумная, захотела видеть грешника, уже умершего для мира?..»

Желая избегнуть человеческой славы, преподобный Димитрий, предварительно получив одобрение преподобного Сергия, оставил основанную им Никольскую обитель и покинул Переяславскую землю.

В сопровождении своего любимого ученика и друга Пахомия он направился в тогда еще почти незаселенный Вологодский край. Путники остановились у слияния рек Лежи и Великой, в 30 верстах от Вологды. Здесь они построили небольшой деревянный храм в честь Воскресения Христова.

Жители соседних авнежских селений, опасаясь как бы их земли и угодья не попали под будущий монастырь, потребовали, чтобы монахи удалились. Преподобный мог обратиться за помощью к великому князю Димитрию Иоанновичу Донскому, и тот счел бы за честь не только это место, но и всю Авнегу приписать к монастырю преподобного. Но смиренный подвижник, нисколько не оскорбившись несправедливой враждебностью авнежцев, посчитал их требование за указание Промысла и вместе с Пахомием отправился в Вологду.

Вологжане с любовью приняли странников и горячо просили их остаться, чтобы устроить новый монастырь. Монастыри хотя и имелись уже в Вологде, но среди них не было общежительного.

Такое радушие и настойчивость тронули преподобного, и несмотря на то, что сердце его стремилось к уединению, он уступил просьбам горожан, посчитав и их промыслительными. Усердно помолившись Богу, он отправился искать место для будущей обители.

В 3 верстах от города, на излучине реки Вологды, преподобный Димитрий остановился на засеянном поле ржи. Его владельцы, благочестивые крестьяне, узнав о планах преподобного, не только подарили ему эту землю, но и сами вытоптали всю ниву, чтобы не откладывать начала строительства. Преклонив колена, преподобный Димитрий просил Господа благословить это место и соделать его нивой духовной. Затем он водрузил в знак основания обители крест, который потом долго хранился как святыня в монастыре.

При помощи жителей Вологды, а также благодаря щедрому вкладу великого князя Димитрия Донского, поспешившаго принять участие в святом деле, 1 августа 1371 года построенный деревянный храм был освящен в честь Происхождения древ Животворящего Креста Господня. Тогда же было построено несколько келлий для братии, вскоре наполнившихся подвижниками, искавшими строгого иноческого общежития.

Преподобный Димитрий своей жизнью давал насельникам СпасоПрилуцкого монастыря (так стала называться обитель) образец подлинного смирения. Ни на ком не было хуже одежды, как на самом игумене. Под ветхим тулупом, который зимой не спасал от холода, а летом заставлял обливаться потом, преподобный носил тяжелые вериги.

По многу дней он не принимал никакой пищи, а в праздники питался одной просфорой с теплой водой.

В храме преподобный Димитрий устроил себе место по левую сторону алтаря, отгородив его досками, чтобы незримо для других в слезах и коленопреклонениях изливать перед Богом свою душу.

С подвигами инока преподобный Димитрий соединял дела милосердия: принимал и кормил нищих странников, утешал обиженных и помогал бедным, причем милостыню игумен старался подавать тайно.

Преподобный Димитрий стяжал у Господа дар прозорливости. Однажды, занимаясь с братией строительством, он вдруг, прослезившись, сообщил о кончине великого князя Димитрия Донского и тотчас же начал молиться об упокоении его души. Братия, зная, что князь не был стар и ничем не болел, усомнилась в словах игумена. Через несколько дней из Москвы действительно пришла печальная весть, причем оказалось, что смерть великого князя наступила именно в тот день и час, когда о ней сказал преподобный Димитрий.

Предчувствуя близость кончины, игумен сам назначил себе преемника. Им стал его духовный сын и брат Пахомий. Когда преподобного спросили, где его похоронить, он ответил: «Извлеките грешное мое тело в болото и затопчите его там ногами...»

В ночь на 11 февраля 1392 года во всех келлиях распространилось необыкновенное благоухание. Поспешив к своему игумену, иноки нашли его уже отошедшим ко Господу.

Гробница со святыми мощами преподобного Димитрия сделалась вскоре неисчерпаемым источником чудес.

Древнее жизнеописание святого, составленное четвертым игуменом Спасо-Прилуцкого монастыря Макарием со слов ученика преподобного Пахомия, содержит запись 33 случаев благодатной помощи преподобного. Одно из них послужило поводом к отдельному празднованию памяти вологодского чудотворца.

Пожары, случавшиеся в последующие после кончины преподобного Димитрия годы, дважды уничтожали церковь, но каждый раз рака его оставалась невредимой. После сооружения и освящения третьего по счету храма, одному тяжкоболящему иноку было видение: в новом храме вдоль стен стоят благообразные старцы. «Среди них должен быть и преподоб ный Димитрий», – подумал монах. Вдруг из алтаря раздался громоподобный голос: «Ты ищешь Димитрия? Ныне он в Казани». При этом инок сразу же почувствовал себя здоровым.

Оказалось, что в то время икона преподобного Димитрия по некоему откровению была отпущена из монастыря с во́иском, которое посылал в первый поход на Казанское ханство великий князь Иоанн Васильевич III (по преданию, эта икона была написана преподобным Дионисием Глушицким, † 1437, память 1 июня).

В тот самый день, когда было видение иноку, русское войско одержало победу. Одновременно и великий князь видел явившагося ему преподобного Димитрия.

Вскоре, по возвращении во́иска, чудотворный образ, украшенный и с щедрой милостьшею, был отправлен Иоанном III назад. 3 июня 1503 года в Вологде произошло сретение (встреча) прибывшей из Москвы иконы, которая с великими почестями была препровождена епископом Вологодским Никоном в Прилуцкий монастырь.

С тех пор в память об этом событии ежегодно 3 июня из вологодского соборного Софийского храма в обитель преподобного Димитрия совершался крестный ход. На месте встречи иконы был воздвигнут храм в честь преподобного Димитрия.