08-07-п Попразднство Преображения Господня

Попразднство Преображения Господня

Краткое наименование:

08-07-п Попразднство Преображения Господня

Минея. Дата 2024-08-20 (07-п августа по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 7:

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́, я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным, Свет Твой присносу́щный моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.


Кондаки

Глас 7:

На горе́ преобрази́лся еси́,/ и я́коже вмеща́ху ученицы́ Твои́,/ сла́ву Твою́, Христе́ Бо́же, ви́деша,/ да егда́ Тя у́зрят распина́ема,/ страда́ние у́бо уразуме́ют во́льное,/ ми́рови же пропове́дят,/ я́ко Ты еси́ вои́стинну О́тчее сия́ние.

Икос: Воста́ните, лени́вии, и́же всегда́ ни́зу пони́кшии в зе́млю души́ моея́ по́мыслы,/ возми́теся и возвы́ситеся на высоту́ Боже́ственнаго восхожде́ния./ Притеце́м к Петру́ и к Зеведе́евым/ и вку́пе со о́неми Фаво́рскую го́ру дости́гнем,/ да ви́дим с ни́ми сла́ву Бо́га на́шего, глас же услы́шим,/ его́же свы́ше слы́шаша и пропове́даша О́тчее сия́ние.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

Пре́жде Честна́го Креста́ Твоего́ и страда́ния,/ пое́мь, и́хже проразсуди́л еси́, от свяще́нных учени́к,/ на Фаво́рскую, Влады́ко, возше́л еси́ го́ру,/ показа́ти восхоте́в сим сла́ву Твою́,/ и́же и ви́девше Тя преобрази́вшася/ и па́че со́лнца просия́вша,/ ни́цы падше,/ си́ле Твое́й удиви́шася, взывающе:/ Ты безле́тен Свет еси́, Христе́,/ и сия́ние О́тчее,/ а́ще и волею плоть яви́лся еси́, Неизме́нне.

И́же пре́жде век Сый Бог Сло́во,/ и́же Све́том, я́ко ри́зою, одева́яйся,/ преобразу́ющийся пред ученики́ Твои́ми,/ па́че со́лнца, Сло́ве, проси́ял еси́,/ Моисе́й же и Илия́ Тебе́ предста́ша,/ ме́ртвым и живы́м Тя, Го́спода, пове́дающе/ и твое́ сла́вяще неизрече́нное смотре́ние, и ми́лость,/ и мно́гое милосе́рдие,/ и́мже спасл еси́ мир,/ грехо́м погиба́ющий.

От Деви́ческаго о́блака Тя рожде́нна,/ и плоть бы́вша,/ и на горе́ Фаво́рстей преобразу́ющася, Го́споди,/ и о́блаком све́тлым Тя окружа́ема,/ глас Роди́телев возлю́бленнаго Тя Сы́на,/ ученико́м предстоя́щим Тебе́, я́ве ска́зоваше,/ я́ко Единосу́щна и Единопресто́льна./ Те́мже Петр, удивля́яся, –/ добро́ есть зде быти, – глаго́лаше,/ не ве́дый, е́же глаго́лаше,/ Благоде́телю Многоми́лостиве.

Прообразу́я воскресе́ние твое́, Христе́ Бо́же,/ тогда́ поя́т три Твоя́ ученики́,/ Петра́, и Иа́кова, и Иоа́нна,/ на Фаво́р возше́л еси́./ Тебе́ же, Спа́се, преобразу́ющуся,/ Фаво́рская гора́ Све́том покрыва́шеся,/ ученицы́ Твои́, Сло́ве,/ поверго́ша себе́ до́лу на земли́,/ не терпя́ще зре́ти неви́димаго зра́ка,/ А́нгели служа́ху стра́хом и тре́петом,/ Небеса́ убоя́шася,/ земля́ вострепета́,/ ви́дяще на земли́ сла́вы Го́спода.


Стихиры на стиховне

Глас 6:

Вообра́жся за милосе́рдие, Христе́,/ во Ада́ма, пе́рваго челове́ка, от Де́вы,/ яви́лся еси́ вторы́й Адам,/ на горе́ же, Спа́се мой, Фаво́рстей преобрази́лся еси́,/ обнажа́я Божество́ твое́.

Стих: Твоя́ суть Небеса́,/ и Твоя́ есть земля́.

Удиви́шася, зря́ще, Твоея́ благода́ти лу́чшии зако́на,/ преображе́ния, Христе́, на горе́ святе́й,/ с ни́миже покланя́емся Тебе́/ со Отце́м и Боже́ственным Ду́хом.

Стих: Фаво́р и Ермо́н/ о И́мени Твое́м возра́дуетася.

Просвеща́ется тварь я́сно/ Твои́м преображе́нием, Христе́,/ е́же Боже́ственным апосто́лом на Фаво́ре,/ Моисе́ю же и Илии́, показа́л еси́, Бог Сый,/ неизрече́нно проси́яв па́че со́лнца.

Прииди́те, взы́дем на го́ру Госпо́дню/ и в дом Бо́га на́шего/ и у́зрим сла́ву преображе́ния его́/ сла́ву я́ко Единоро́днаго от Отца́,/ све́том прии́мем Свет/ и, возвы́шени бы́вше Ду́хом,/ Тро́ицу Единосу́щную воспои́м во ве́ки.


Стихиры на хвалитех

Глас 6:

Возсия́в па́че ума́/ от Де́вы Пресвяты́я, Сло́ве Бо́жий,/ во Ада́ма весь обле́кся,/ и́же пре́жде омрачи́вшееся естество́ все просвети́л еси́,/ Боже́ственным зра́ка Твоего́ измене́нием,/ преображе́н на горе́ Фаво́рстей, Влады́ко,/ пре́жде Честна́го Твоего́ Креста́, Христе́ Бо́же наш.

Светоро́дным осия́ема о́блаком ви́дяще Христа́/ на Фаво́ре Боже́ственнии ученицы́,/ ни́цы со стра́хом на зе́млю прекло́ншеся,/ ум же и се́рдце просве́щше,/ с Моисе́ом и Илие́ю зря́ще я́сно,/ воспева́ху сего́, я́ко Бо́га,/ со Отце́м и Ду́хом.

Гора́, я́же иногда́ бя́ше мра́чна и ды́мна,/ се ны́не честна́ и свята́ есть./ и́же пе́рвее у́бо Изра́иля наста́вивый,/ я́коже пи́шет, столпо́м огнезра́чным и о́блаком,/ днесь проси́я́ неизрече́нно/ па́че со́лнца Христо́с на сей,/ я́ко Бог просвети́в вся́ческая.

Зако́на и проро́ков/ Тя, Христе́, Творца́ и Испо́лнителя свиде́тельствоваша,/ зря́ще во о́блаце,/ Моисе́й Богови́дец и Илия́ огнеколесни́чник/ и неопа́льный небоше́ственник/ в преображе́нии Твое́м./ С ни́миже и нас Твоего́ просвеще́ния сподо́би, Влады́ко,/ пе́ти Тя во ве́ки.


Седальны

Глас 8:

Сокрове́нную мо́лнию под пло́тию существа́ Твоего́, Христе́,/ и Боже́ственнаго благоле́пия на святе́й показа́л еси́ горе́, Благоде́телю,/ проси́яв су́щим с Тобо́ю ученико́м/ и, разуме́вше нестерпи́му су́щу сла́ву Твою́, – Свят еси́, – возопи́ша,/ я́ко неприступе́н Сый, ви́ден был еси́ пло́тию ми́рови,/ Еди́не Человеколю́бче.

Глас 4:

Пра́здник пресве́тел Влады́чень прии́де:/ прииди́те вси, на го́ру, у́мно предочи́стившеся, взы́дем Фаво́рскую,/ Христа́ ви́дети.

Глас 4:

На горе́ Фаво́рстей прео́бразился еси́, Бо́же,/ посреди́ Илии́ и Моисе́я прему́дрых, со Иа́ковом, и Си́моном, и Иоа́нном./ Петр же, сый ту, сия́ Тебе́ глаго́лаше:/ добро есть зде сотвори́ти три се́ни,/ еди́ну Моисе́ю, и еди́ну Илии́, и еди́ну Тебе́, Влады́це Христу́./ и́же тогда́ сим Свет Твой возсия́вый, просвети́ ду́ши на́ша.


Светильны

Све́те неизме́нный, Сло́ве, Све́та Отца́ нерожде́нна, во явле́ннем све́те твое́м,/ днесь на Фаво́ре Свет ви́дехом Отца́, Свет и Ду́ха,/ Све́том наставля́ющаго всю тварь.


Каноны

Кано́н, глас 4 (основной)


Житие