09-06 Воспомина́ние бы́вшаго чудесе́ в Колосса́ех, е́же есть в Хо́нех, от Архистрати́га Михаи́ла

Воспомина́ние бы́вшаго чудесе́ в Колосса́ех, е́же есть в Хо́нех, от Архистрати́га Михаи́ла

Краткое наименование:

09-06 Воспомина́ние бы́вшаго чудесе́ в Колосса́ех, е́же есть в Хо́нех, от Архистрати́га Михаи́ла

Минея. Дата 2024-09-19 (06 сентября по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол: Евр.2:2-10

Евангелие: Лк.10:16-21


Прокимен

Прокимен, глас 4: Творя́й а́нгелы Своя́ ду́хи, / и слуги́ Своя́ пла́мень о́гненный.
Стих: Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́.


Аллилуарий

Аллилуарий, глас 5: Хвали́те Го́спода вси а́нгели Его́, хвали́те Его́ вся си́лы Его́.
Стих: Я́ко Той рече́ и бы́ша, Той повеле́ и созда́шася.


Причастен

Творя́й а́нгелы своя́ ду́хи, и слуги́ своя́ пла́мень о́гненный.


Тропари

Глас 4:

Небе́сных во́инств Архистрати́же,/ мо́лим тя при́сно мы, недосто́йнии,/ да твои́ми моли́твами огради́ши нас/ кро́вом крил невеще́ственныя твоея́ сла́вы,/ сохраня́я нас, припа́дающих приле́жно и вопию́щих:/ от бед изба́ви нас,// я́ко чинонача́льник вы́шних Сил.


Кондаки

Глас 2:

Архистрати́же Бо́жий,/ служи́телю Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льниче и челове́ков наста́вниче,/ поле́зное нам проси́ и ве́лию ми́лость,// я́ко безпло́тных Архистрати́г.

Икос: Рекл еси́, Человеколю́бче, в Писа́ниих Твои́х,/ мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́ о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне./ Те́мже мы, и́же в беззако́ниях, Безгре́шне Еди́не Сердцеве́дче,/ Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго,/ уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, подая́ нам проще́ние,/ о всех бо нас мо́лится Тебе́ безпло́тных Архистрати́г.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

Трисо́лнечнаго Божества́ предста́тель светле́йший,/ Михаи́ле явля́яся Архистрати́же,/ с го́рними Си́лами зове́ши, ра́дуяся:/ Свят еси́, о́тче,/ Свят еси́, Собезнача́льное Сло́во,/ Свят еси́ и Святы́й Ду́ше,/ Еди́на сла́ва,/ Еди́но ца́рство и естество́,// Еди́но Божество́ и си́ла.

И вид твой о́гнен,/ и добро́та чу́дна,/ Михаи́ле Первоа́нгеле,/ невеще́ственным бо естество́м прехо́диши концы́,/ исполня́я повеле́ния всех Творца́,/ си́лен в кре́пости твое́й познава́емь/ и исто́чник исцеле́ний/ храм твой соде́ловая,// зва́нием твои́м святы́м почита́емый.

Творя́й А́нгелы Твоя́, я́коже писа́ся, ду́хи/ и служа́щия Тебе́ пла́мень о́гненный,/ посреде́ чино́в пе́рвенствующа/ показа́л еси́, Го́споди,/ Твои́х арха́нгельских/ Михаи́ла Архистрати́га,/ Твои́м манове́нием повину́ющася, Сло́ве,/ и песнь Трисвяту́ю// со стра́хом возглаша́юща сла́ве Твое́й.

Сра́дуйтеся нам, вся а́нгельская чинонача́лия,/ первостоя́тель бо ваш и наш предста́тель,/ вели́кий Архистрати́г,/ в дне́шний день в честне́м его́ хра́ме,/ пресла́вно явля́яся, освяща́ет./ Те́мже, по до́лгу воспева́юще, тому́ возопии́м:/ покры́й нас кро́вом крил твои́х,// велича́йший Михаи́ле Арха́нгеле.

Богородичен,

Сра́дуйтеся нам, вся де́вственных ликостоя́ния,/ Предста́тельница бо на́ша, и Хода́таица, и покро́в,/ и вели́кое прибе́жище,/ в дне́шний день в честне́м Ея́ и Боже́ственнем пра́зднестве/ скорбя́щия утеша́ет./ Те́мже по до́лгу воспева́юще Сию́, возопии́м:/ покры́й ны боже́ственным предста́тельством Твои́м,// Пречи́стая Богоро́дице Влады́чице.

Крестобогородичен,

Я́ко чинонача́льник, и побо́рник,/ и А́нгелов началово́ждь, Архистрати́же,/ вся́кия ну́жды и ско́рби,/ неду́гов и лю́тых грехо́в свободи́/ ве́рно воспева́ющия и моля́щия тя, сла́вне,/ я́ве, я́ко невеще́ствен, Невеще́ственнаго зря/ и непристу́пным све́том Влады́чния сла́вы осия́емь./ Той бо человеколю́бно Плоть нас ра́ди от Де́вы прия́т,// спасти́ восхоте́в челове́чество.


Стихиры на стиховне

Крестобогородичен, Глас 8:

Я́ко чинонача́льник, и побо́рник,/ и А́нгелов началово́ждь, Архистрати́же,/ вся́кия ну́жды и ско́рби,/ неду́гов и лю́тых грехо́в свободи́/ ве́рно воспева́ющия и моля́щия тя, сла́вне,/ я́ве, я́ко невеще́ствен, Невеще́ственнаго зря/ и непристу́пным све́том Влады́чния сла́вы осия́емь./ Той бо человеколю́бно Плоть нас ра́ди от Де́вы прия́т,// спасти́ восхоте́в челове́чество.


Стихиры на хвалитех

Глас 1:

А́нгельски в ми́ре торжеству́юще,/ на Престо́ле сла́вы Бо́гу седя́щему/ возопии́м песнь:/ Свят еси́, Отче Небе́сный,/ Свят еси́, Соприсносу́щное Сло́во,// Свят еси́, и Ду́ше Всесвяты́й.

Небе́сным пе́рвенствуяй в дерзнове́нии мно́зем/ и предстоя́ Престо́лу стра́шному в сла́ве,/ самови́дче неизрече́нных,/ спаса́й ны, Михаи́ле Архистрати́же,/ су́щия в ну́ждах бед и напа́стей,// моли́твами твои́ми, мо́лимся.

Безпло́тных Ангелов пе́рвый еси́ вои́стину/ и служи́тель Боже́ственнаго светозаре́ния о́наго,/ самови́дец же и таи́нник,/ спаси́ ны, Михаи́ле Архистрати́же,/ ле́тно честву́ющия тя благоче́стно// и пою́щия Тро́ицу ве́рно.

Чинонача́льник вы́шних Сил Михаи́л,/ первостоя́тель боже́ственных чино́в,/ днесь нас к торжеству́ созва́,/ и́же всегда́ с на́ми ходя́й/ и сохраня́яй вся от вся́каго диа́воля обстоя́ния./ Прииди́те у́бо, празднолю́бцы и христолю́бцы,/ цве́ты доброде́телей взе́мше,/ чи́стыми по́мыслы и со́вестию благостоя́нною Арха́нгелов собо́р почти́м,/ той бо, непреста́нно Бо́гу предстоя́/ и Трисвяту́ю песнь воспева́я,// мо́лит спасти́ся душа́м на́шим.

Богородичен,

Ору́жие про́йде,/ о Сы́не,/ Де́ва глаго́лаше,/ на Дре́ве я́ко ви́де Христа́ пове́шена,/ Мое́ се́рдце растерза́ется, Влады́ко,/ я́коже дре́вле Симео́н Мне прорече́,/ но воста́ни и спросла́ви, Безсме́ртне,/ Ма́терь и Рабу́ Твою́,// молю́ся.


Седальны

Глас 8:

Небе́сных чино́в наста́вник, служи́тель же сла́вы Боже́ственныя/ досто́йно быв повеле́нием Зижди́теля Твоего́,/ Христиа́ном еси́ хода́тай спаси́тельный, невеще́ственною твое́ю сла́вою земны́я назира́я./ Те́мже по до́лгу благохва́лим тя вси, боже́ственное твое́ днесь воспева́юще торжество́,/ Михаи́ле Архистрати́же, моли́ Христа́ Бо́га/ грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию боже́ственная твоя́ чудеса́.


Светильны

Я́коже дре́вле погрузи́л еси́ реки́ безчи́нная ше́ствия и шуме́ния, Архистрати́же сла́вы,/ та́ко и ны́не, Арха́нгеле, язы́ков горды́ню и де́монов свере́пства потреби́,/ я́ко да по до́лгу тя чтим в пе́снех досто́йно.

Богородичен: Почита́ют Рождество́ Твое́ безпло́тных чи́ни:/ ра́дости бо земна́я Ты напо́лнила еси́ еди́на./ Тем Тя, Всенепоро́чную, ве́рнии, сла́вим, в пе́ниих славосло́вяще,/ Свет бо су́щим во тьме возсия́ла еси́,/ я́ко у́тренний возсия́вший день.


Каноны

Кано́н Арха́нгела, глас 4 (основной)


Житие

Воспоминание чуда Архистратига Михаила, бывшего в Хонех. Во Фригии, около города Иераполя, в местности, называемой Херотопа, находился храм во имя Архистратига Михаила; рядом с храмом истекал целебный источник. Храм этот был сооружен усердием одного из жителей города Лаодикии в благодарность Богу и святому Архистратигу Михаилу за исцеление его немой дочери водой источника. Архистратиг Михаил, явившись в сонном видении отцу немой девицы, еще не просвещенному святым Крещением, повелел ему привести больную к целебному источнику, где девица должна была получить дар речи, испив воды из источника. Девица действительно получила при источнике исцеление и начала говорить. После этого чуда отец с дочерью и все его семейство крестились и усердием благодарного отца был воздвигнут храм в честь святого Архистратига Михаила.

Множество людей – не только христиан, но и язычников – приходили к источнику за исцелением; находясь под впечатлением от свершавшихся чудес, многие из язычников отрекались от идолов и обращались к вере во Христа.

В храме святого Архистратига Михаила в продолжение многих лет исполнял пономарское служение благочестивый человек по имени Архипп. Проповедью о Христе и примером собственной богоугодной жизни он множество язычников обратил в христианство. Язычники в своем озлоблении на христиан вообще, и в первую очередь на Архиппа, который никогда не отлучался от храма, задумали одновременно и уничтожить храм, и погубить Архиппа. С этой целью они соединили две нагорные реки в одно русло и направили их течение на храм. Святой Архипп усердно молился Архистратигу Михаилу о предотвращении бедствия. Тогда по его молитве около храма явился Архистратиг Михаил; ударом своего жезла он открыл в горе широкую расселину и повелел водам бурлящего потока устремиться в нее, так что храм остался невредимым. Увидев такое дивное чудо, язычники в страхе бежали, а святой Архипп и собравшиеся христиане прославили Бога и благодарили святого Архистратига Михаила за оказанную помощь. Место же, где совершилось чудо, получило название Хоны, что значит «отверстие», «расселина».

Избавленный от смерти совершившимся чудом, святой Архипп неотлучно оставался при храме, дожил до 70 лет и мирно скончался. Христиане похоронили его в Хонех, на месте подвигов святого, там, где он удостоился быть свидетелем преславного чуда Архистратига Михаила. В «Житиях святых» протоиерея И. Бухарева указано, что святой Архипп жил в IV веке.