Святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны
Краткое наименование:09-09 Святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны
Минея. Дата 2024-09-22 (09 сентября по ст. стилю)
Знак типикона: ВседневныйПраздник: святого
Чтения
На Утрени:
Апостол: Гал.4:8-14
Евангелие: Лк.8:16-21
Прокимен
Прокимен, глас :
Стих:
Аллилуарий
Аллилуарий, глас :
Стих:
Причастен
Тропари
Глас 2:Пра́ведных Твои́х, Го́споди, па́мять пра́зднующе,/ те́ми мо́лим Тя:// спаси́ ду́ши на́ша.
Глас 1:И́же в зако́нней благода́ти пра́ведни бы́вше,/ Младе́нца богода́ннаго породи́ша нам Иоаки́м и А́нна./ Те́мже днесь све́тло торжеству́ет,/ ве́село пра́зднующи, Боже́ственная Це́рковь, честну́ю ва́шу па́мять,/ сла́вящи Бо́га,// воздви́гшаго рог спасе́ния нам в дому́ Дави́дове.
Кондаки
Глас 2:Ра́дуется ны́не А́нна,/ непло́дства разреши́вшися соу́з,/ и пита́ет Пречи́стую,/ созыва́ющи вся воспе́ти/ Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком// еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Икос: Я́же уз пре́жде безча́дства моли́твою изба́вльшися,/ призыва́ет ны спра́здновати чудеси́/ и да́ры принести́ Рожде́нней,/ моля́щияся пред Не́ю с любо́вию,/ Е́йже я́ко иногда́ де́вы предтеча́ху ско́ро, лику́юще и вопию́ще:/ се прии́де всех воззва́ние,/ се Ада́м свободи́ся,/ я́ко А́нна плод прозябе́,/ еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Стихиры на "Господи, возвах"
Глас 4:Прииди́те ны́не, лику́им пе́сненно,/ о празднолю́бцы!/ И ве́рно пра́зднуим, па́мять почита́юще/ Иоаки́ма и А́нны, честны́я дво́ицы;/ ти́и бо роди́ша нам Богома́терь/ и Де́ву Чи́стую./ Те́мже и преста́вишася от привре́менных к нетле́нным/ и присноживы́м жили́щем,// моля́щеся спасти́ся нам.
Ве́село красу́ется тварь вся днесь,/ Богоро́дице Всепе́тая,/ ле́тнюю принося́щи па́мять единому́дренно/ Твои́х роди́телей,/ Иоаки́ма чуднаго,/ ку́пно и А́нны, торжеству́ющи:/ ра́дость бо исхода́тайствоваша,/ Тя па́че наде́жды израсти́вше, Свет облиста́вшую/ и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.
Ра́дуется днесь А́нна, игра́ющи ду́хом,/ и весели́тся, ра́дующися,/ улучи́вши жела́ние,/ его́же жела́ше дре́вле, благоча́дия:/ обеща́ния бо плод и благослове́ния боже́ственный прозябе́,/ Мари́ю Всенепоро́чную,/ Бо́га на́шего ро́ждшую/ и Со́лнце возсия́вшую/ во тьме спя́щим.
Богородичен,О блаже́нная дво́ица,/ вы всех роди́телей превзыдо́сте,/ я́ко тва́ри всея́ Преиму́щую прозябли́ есте́!/ Истинно блаже́н еси́, Иоаки́ме,/ таковы́ Отрокови́цы быв роди́тель./ Блаже́нна ложесна́ твоя́, А́нно,/ я́ко Ма́терь Жи́зни на́шея прозябла́ еси́;/ блаже́ни сосцы́, и́миже воздои́ла еси́ млеко́м Пита́вшую/ Пита́ющаго вся́кое дыха́ние,/ Его́же моли́те, вам, всеблаже́ннии, мо́лимся,/ поми́ловатися душа́м на́шим.
Стихиры на стиховне
Богородичен, Глас 8:И́же из непло́дных ложе́сн/ жезл, Святу́ю Богоро́дицу, израсти́вше,/ из Нейже Спасе́ние ми́ру возсия́, Христо́с Бог,/ сопру́г свят и сожи́тельство свя́то, Иоаки́м и А́нна,/ ти́и, преста́вльшеся к Небе́сным селе́нием,/ с свое́ю Дще́рию, Пречи́стою Де́вою,/ со А́нгелы лику́ют, о ми́ре моли́твы творя́ще./ С ни́миже и мы, соше́дшеся благоче́стно, воспева́юще, глаго́лем:/ и́же Богоотрокови́цею и Пречи́стою Мари́ею/ прароди́теле Христо́вы наре́кшеся,// моли́теся о душа́х на́ших.
Стихиры на хвалитех
Седальны
Глас 5:Иоаки́м и А́нна торжеству́ют,/ по Бо́зе бо досто́йно благода́ть обрето́ша/ и роди́ша плод, богоприя́тен храм,/ Де́ву и Чи́стую Ма́терь Бо́жию,/ еди́ну Благослове́нную, моля́щуюся непреста́нно/ спасти́ся душа́м на́шим.
Светильны
Я́же Е́вы кля́тву Потре́бльшая/ ны́не ражда́ется от ста́рец непло́дных,/ от А́нны и Иоаки́ма,/ Юже со А́нгелы вси по до́лгу в пе́снех, ве́рнии, да восхва́лим.
Богородичен: Я́ко от со́лнца со́лнце и от луны́ луна́,/ от А́нны и Иоаки́ма Всенепоро́чная Отрокови́ца роди́ся/ и просвети́ ми́ра концы́ Свои́м сия́нием,/ Юже пою́ще, досто́йно ублажи́м,/ соверша́юще честну́ю их па́мять.
Каноны
Ин кано́н святы́х, глас 2 (основной)
Житие
Рождество Пресвятой Богородицы в годовом круге двунадесятых праздников является первым по времени и празднуется Церковью как день всемирной радости. В этот светлый день, на рубеже Ветхого и Нового Заветов, родилась Преблагословенная Дева Мария, Которая была от века предназначена Божественным Промыслом послужить тайне воплощения Бога Слова – явиться Матерью Спасителя мира, Господа нашего Иисуса Христа.
Пресвятая Дева Мария родилась в небольшом Галилейском городе Назарете. Родителями Ее были праведные Иоаким и Анна; Иоаким происходил из рода пророка и царя Давида, Анна – из рода первосвященника Аарона. Святые супруги оставались бездетными, так как святая Анна была неплодна. Глубоко страдая от своего бесчадия, они многие годы молились о том, чтобы Бог даровал им дитя. Достигнув старческих лет, они всё же не теряли надежды на милость Божию, твердо веря, что Богу все возможно, что Он и в старости может разрешить неплодие Анны, как некогда Он разрешил неплодие Сарры, супруги патриарха Авраама. Святые Иоаким и Анна дали обет: дитя, которое им пошлет Господь, посвятить Богу для служения в храме.
Бесчадие считалось в еврейском народе наказанием Божиим за грехи, поэтому Иоаким и Анна – люди безукоризненно чистые, праведные и святые – терпели несправедливые поношения от своих соотечественников, укорявших их тем, что Бог за грехи лишил их потомства. В один из праздников старец Иоаким принес в Иерусалимский храм свою жертву в дар Богу, однако первосвященник Иссахар не принял ее, назвав Иоакима недостойным, вменяя ему в вину его бесчадие. Святой Иоаким в глубоком горе ушел в пустыню и там со слезами молился Господу о том, чтобы ему было даровано дитя. Святая Анна, узнав о происшедшем в Иерусалимском храме, горько плакала, но не роптала на Господа, а молилась, призывая на своего мужа и на себя милосердие Божие.
Господь, всегда слышавший их молитвы, исполнил их, однако не сразу, а тогда, когда святые супруги, достигнув преклонного возраста, добродетельной жизнью, постоянством в молитве и твердой надеждой на Бога приготовили себя к высокому званию быть родителями Пресвятой Девы Марии, праотцами по плоти Мессии – Господа Иисуса Христа.
Посланный к Иоакиму и Анне Богом Архангел Гавриил принес им радостную весть, что молитвы их услышаны и у них родится Преблагословенная Дочь Мария, через Которую будет даровано спасение всему миру. Обрадованные супруги встретились в Иерусалимском храме, возблагодарили Господа и вернулись домой. Святая Анна зачала и по исполнении срока родила Пресвятую Деву Марию, Которая Своей чистотой и добродетелью превзошла не только всех людей, но и Ангелов, явившись живым храмом Божиим и, как воспевает Церковь в праздничных песнопениях, Небесной дверью, вводящей Христа во вселенную, во спасение душ наших (стихира на Господи, воззвах: глас 6).