Преподо́бнаго Иоаса́фа Ка́менскаго, чудотво́рца
Краткое наименование:09-10 Преподо́бнаго Иоаса́фа Ка́менскаго, чудотво́рца
Минея. Дата 2024-09-23 (10 сентября по ст. стилю)
Знак типикона: ПолиелейныйПраздник: святого
Чтения
На Утрени:
Апостол:
Евангелие:
Прокимен
Прокимен, глас :
Стих:
Аллилуарий
Аллилуарий, глас :
Стих:
Причастен
Тропари
Глас 2:Я́ко дре́во насажде́нно при вода́х воздержа́ния,/ струя́ми слез твои́х напая́емь,/ преподобне о́тче Иоаса́фе,/ се́яв бо слеза́ми,/ в ра́дости жне́ши доброде́тельныя рукоя́ти./ Тем Вели́кий Мздовоздая́тель в жи́тницах Небе́сных тя сокро́вище положи́,/ но помина́й чту́щих любо́вию пресве́тлую па́мять твою́,/ моли́ Святу́ю Тро́ицу, преподо́бне Иоаса́фе,/ спасти́ся душа́м на́шим.
Глас 2:Насажде́нный при вода́х воздержа́ния,/ струя́ми слез твои́х напая́емь,/ я́ко ле́торасль живоно́сная в вертогра́де Це́ркве Бо́жия процве́л еси́,/ блаже́нне Иоаса́фе,/ плоды́ доброде́телей возраща́я и ду́ши ве́рующих пита́я./ Те́мже и Христо́с в Небе́сныя страны́ тя пресели́./ Но помина́й нас, любо́вию святу́ю твою́ па́мять чту́щих, благове́рне кня́же,/ и моли́ Пресвяту́ю Тро́ицу, во е́же спасти́ся душа́м на́шим.
Кондаки
Глас 4:Яви́лся еси́ ве́лие со́лнце Христо́ве Це́ркви,/ просвеща́я всех житие́м свои́м, всече́стне,/ я́ко черпа́лом златы́м от кла́дезя неиско́паннаго,/ чуде́с мно́жество поче́рпл еси́ от исто́чника неистощи́маго,/ на успе́ние свое́ прише́л еси́ ми́рно,/ всеблаже́нне Иоаса́фе,// и ны́не всем дае́ши грехо́м проще́ние.
Икос: На высоте́ Госпо́дь воздержа́нием и́стинным тя положи́,/ я́ко звезду́ небла́зненну,/ просвеща́ющу страны́, чудотво́рче, быстрина́ми слове́с твои́х./ Источи́в боже́ственная чудеса́ ми́рови, ду́ши ве́рных напита́л еси́,/ ерети́ческия полки́ победи́л еси́, я́ко други́я еги́птяны,/ поклоне́ние Тро́ическое во Еди́ном Божестве́ чтил еси́./ Темже соблюди́ ны от враг ви́димых и неви́димых, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ я́ко ны́не всем дае́ши грехо́м проще́ние.
Стихиры на "Господи, возвах"
Глас 8:Преподо́бне о́тче Иоаса́фе,/ просвеще́нный благода́тию Святы́я и Пресла́вныя Тро́ицы Единосу́щныя,/ Све́том Безнача́льнаго Све́та,/ тем всю зе́млю просвети́/ и мно́гия на́ша грехи́ потреби́,/ о́тче преподо́бне,// моли́ о спасе́нии душ на́ших.
Све́тлости духо́вныя ты бысть сподо́блен,/ о́тче преподо́бне Иоаса́фе,/ проти́ву труду́ твоему́ вели́кому, свя́те,/ те́мже и ны́не су́щая во гресе́х просвети́,/ дерзнове́ние име́я к Бо́гу и Спа́су всех нас поми́ловати.
Грехо́вный мрак от серде́ц на́ших отгна́в,/ облегчи́ лежа́щий грех на ра́мех на́ших,/ преподо́бне Иоаса́фе,/ да вси твою́ па́мять, соше́дшеся, воспое́м,/ очище́ния проси́ще,/ моли́ о спасе́нии душ на́ших.
Равноа́нгельное житие́ пожи́в боле́зньми по́стническими,/ о́тче преподо́бне Иоаса́фе пресла́вне,/ воздержа́нием те́ло свое́ порабо́тив,/ покори́л еси́ ду́ху./ Де́латель быв за́поведи Госпо́дни,/ испе́рва подо́бную добро́ту о́браза соблю́л еси́,/ и страда́ния по́двиги от по́стных пото́в соверша́л еси́,/ и, сугу́бым венце́м украси́вся,/ приле́жно Спа́са моли́ спасти́ся нам.
Стихиры на стиховне
Глас 5:Ра́дуйся, по́стных вои́стину подвиза́ние,/ благоуха́нный сосу́де,/ крест бо на ра́мо взем,/ Влады́це Христу́, всеблаже́нне, возложи́ся,/ плотски́й покори́л еси́ долере́тный смысл,/ доброде́тельми ду́шу преосия́в и боже́ственному воскреси́л еси́ раче́нию./ Тем, всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе, всехва́льне,/ Боже́ственнаго человеколю́бия про́сим получи́ти твои́ми моли́твами ми́рови// и дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.
Угль богосве́тлый, Огне́ви пребесе́довав, богоно́се,/ Ду́хом показа́лся еси́ в ми́ре, Иоаса́фе, преосия́нная душа́;/ сего́ ра́ди, ве́рно богомы́сленне приступа́ющия ти к Све́ту водя́,/ возсия́л еси́, озаря́емь Безвече́рним, преподо́бне,/ пусты́нныя же, ороша́я свы́ше Боже́ственною благода́тию, увяди́л еси́ у́глие./ Тем побе́дный преесте́ственно дарова́ ти вене́ц, блаже́нне о́тче Иоаса́фе,/ Боже́ственныя пра́вды Строи́тель, Христо́с,/ Его́же моли́ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Ле́ствица небоме́рная я́сно житие́ твое́, богомы́сленне, бысть,/ е́юже к высоте́ взя́тися/ и Влады́це Христу́ бесе́довати, блаже́нне Иоаса́фе, сподо́бился еси́,/ ум просвеща́я, сия́ния луча́ми Его́ освяща́емь,/ равноа́нгельскую све́тлость прия́л еси́./ Ему́же ны́не предстоя́,/ моли́, блаже́нне Иоаса́фе,/ о соверша́ющих боже́ственную и всесвяту́ю па́мять твоего́ преставле́ния/ и о е́же ми́рови дарова́ти ве́лию ми́лость.
Преподо́бне Иоаса́фе,/ не дал еси́ сна свои́ма очи́ма,/ ни ве́кома свои́ма дрема́ния,/ до́ндеже ду́шу и те́ло от страсте́й свободи́л еси́,/ духо́вное жили́ще бо Христо́с со Отцо́м оби́тель в тебе́ сотвори́;/ и, Единосу́щныя Тро́ицы благода́ть прие́м,/ великопропове́дниче Иоаса́фе блаже́нне,/ моли́ за ны, спасти́ся душа́м на́шим.
Стихиры на хвалитех
Глас 8:Преподо́бне о́тче, досточу́дне Иоаса́фе,/ обра́т ду́шу твою́ от скве́рны вся́кия чи́сту,/ Ду́ха благода́ть Всесвята́го в тя всели́ся, я́ко незаходи́мый Свет,/ Его́же де́телию ду́хи бла́зненныя отго́ниши вы́ну,/ исцеля́вши неду́ги и боле́зни/ приступа́ющим ти с про́стым се́рдцем/ и соверша́ющим твою́ святу́ю па́мять, и кла́няющимся тебе́,/ богоно́се Христо́в и уго́дниче,// подая́й ми́рови мир и ве́лию ми́лость.
Чу́вства вся наста́вль и наказа́в зако́нно, прему́дре,/ боже́ственнаго ра́зума исто́чник, яви́лся еси́, сла́вне,/ от си́лы в си́лу, от сла́вы в сла́ву прише́л еси́,/ Ду́ха Свята́го си́лою чудеса́ ди́вная де́я,/ блаже́нне о́тче Иоаса́фе,/ дея́ния сла́ву прие́м,// преподо́бным ра́вен быв.
Вы́шняго по́мощию и щито́м и́стинным огра́ждься,/ си́лою Креста́ укре́плься,/ вся полки́ проти́вных победи́л еси́/ и челове́ческия умы́ просвеща́еши,/ чудесы́ мно́гими удивля́я вся,/ дея́нии твои́х по́двиг, Иоаса́фе блаже́нне./ Вся чту́щия ве́рою па́мять твою́ све́тло/ сподо́би твои́ми моли́твами/ лю́тых напа́стей и стра́шных бурь всех изба́витися при́сно,/ и грехо́в проще́ние прия́ти,/ и улучи́ти ми́лости и ра́дости ве́чныя,// преблаже́нне Иоаса́фе.
Прииди́те, вси ве́рнии,/ согла́сно воспое́м преблаже́ннаго Иоаса́фа,/ благоче́стия све́тлость, воздержа́ния пра́вило,/ терпе́ния столп, простоты́ сокро́вище,/ смире́ния реку́ незави́стную, ни́щим уте́ху,/ стра́нным странноприе́мника, и́стинныя любве́ Христо́вы де́лателя,/ вои́стину блаже́ннаго./ И се у́бо, жив пред челове́ки,/ засту́пник и спаси́тель показа́вся,/ боле́знем и страсте́м неисце́льным,/ вся́ческим страсте́м исцели́тель,// Христа́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Седальны
Глас 4:От ю́ности, я́ко свети́льник, посреде́ и́нок возсия́л еси́, блаже́нне,/ зо́льным воздержа́нием умертви́л еси́ плотска́я взыгра́ния./ Тем и на высоту́ восте́кл еси́ богоразу́мия, пресла́вне, пожи́в в ми́ре богоуго́дно,/ и посрами́л еси́ бесо́вская ополче́ния, Иоаса́фе блаженне./ Сего́ ра́ди вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим с любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Глас 4:Я́ко в дому́, вои́стину на ме́сте богосажде́нне всели́лся еси́, богому́дре Иоаса́фе,/ вся́ко озлобле́ние претерпева́я,/ добрыя де́тели, я́коже фимиа́м благово́нен, же́ртву благоприя́тну Бо́гови прине́сл еси́./ Те́мже, дерзнове́ние стяжа́в к Нему́,/ моли́ дарова́ти очище́ние согреше́нием/ и́же ве́рою хва́лящим па́мять твою́.
Глас 8:Я́ко врача́ прему́дра и уго́дника Госпо́дня благоприя́тна, богому́дре,/ соше́дшеся, ве́рою и любо́вию во псалме́х и пе́ниих восхва́лим, Христа́ сла́вяще,/ И́же такову́ю благода́ть тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний, Иоаса́фе преблаже́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́нием оставле́ние дарова́ти/ и́же ве́рою и любо́вию пра́зднующим всечестну́ю па́мять твою́.
Глас 4:Тве́рдостию ра́зума украша́лся и плотски́я тяготы́ отве́рг,/ горды́ню попра́л еси́, оби́телище быв избра́нно Пресвято́му Ду́ху,/ неукло́нным ра́зумом простира́лся Христу́ Бо́гу,/ многоко́зненнаго стре́лы притупи́л еси́ и лук сокруши́л еси́,/ всеблаже́нне Иоаса́фе, моли́ Христа́ Бо́га оставле́ние пода́ти грехо́в/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Светильны
Госпо́дь тя просла́ви в чудесе́х твои́х, блаже́нне Иоаса́фе,/ я́ко Своего́ уго́дника, преста́вльшагося от сме́рти в живо́т,/ сего́ ра́ди чуде́с твои́х па́мять восхваля́ем.
Богородичен: Из чре́ва Ти пречи́стаго, Богома́ти,/ Небе́снаго Дождя́ ка́пля нам ука́ну,/ на омове́ние скве́рнам, на здра́вие телеси́, на прогна́ние лука́ваго./ Те́мже Тя ублажа́ем, Чи́стая.
Каноны
Житие
Преподобный Иоасаф Каменский, Вологодский чудотворец (†1453) (в миру князь Андрей), происходил из княжеского рода. Родители его – князь Димитрий Васильевич Заозерский Меньшой был потомком святого благоверного князя Феодора Ростиславича Смоленского и Ярославского; мать, Мария, также происходила из княжеского рода. Родители князя Андрея отличались высоким благочестием, которое унаследовал будущий подвижник. В юные годы князь Андрей принял постриг в Преображенском Спасо-Каменном монастыре (на Каменном острове Кубенского озера) с именем Иоасаф в честь святого Иоасафа, царевича Индийского.
Инок Иоасаф отличался полным послушанием, усердием к посту и молитве и любовью к книгам. Братия монастыря удивлялась благой кротости и разумной простоте юного подвижника. Под опытным духовным окормлением старцев святой Иоасаф преуспевал в добродетелях, и, когда он достиг высших степеней совершенства, Господь удостоил его Своего явления. Не удовлетворяясь обычными иноческими подвигами, преподобный вел затворническую жизнь в келлии, постоянно устремляя свою мысль к горнему.
В течение пяти лет святой Иоасаф подвизался в Спасо-Каменном монастыре. Перед кончиной преподобный тепло простился с братией, утешая и увещевая иноков не скорбеть о его исходе. В присутствии братии святой совершил правило, сотворил молитву Господу и Богоматери, возлег на предсмертный одр и тихо скончался с молитвой на устах.
В скором времени по преставлении преподобного Иоасафа начались чудеса при его гробе, что послужило основанием для причисления его к лику святых Русской Православной Церкви. Празднование святому совершается
10 сентября, в день преставления.