09-22 Святаго апо́стола Кодра́та

Святаго апо́стола Кодра́та

Краткое наименование:

09-22 Святаго апо́стола Кодра́та

Минея. Дата 2025-10-05 (22 сентября по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол:

Евангелие:


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 3:

Апо́столе святы́й Кодра́те,/ моли́ ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние/ пода́ст душа́м на́шим.


Кондаки

Глас 8:

Я́ко священнонача́льника че́стна и страда́льца тверде́йша,/ вселе́нная прино́сит Тебе́, Го́споди, Кодра́та апо́стола/ и пе́сньми почита́ет честну́ю его́ па́мять,/ прося́щи всегда́ прегреше́ний оставле́ния// тем дарова́тися пою́щим его́, Благоутро́бне.

Икос: Му́драго иера́рха почти́м, я́ко па́стыря ве́рна и учи́теля,/ я́ко во цве́тнице страда́ния процвете́ ши́пок свяще́ннейший/ и ве́рныя ны облагово́ни,/ чуде́с же луча́ми и дея́нии доброде́тельными,/ просвеще́ния испо́лнив всю зе́млю исцеле́ний све́тлостьми,/ удиви́ бо его́ Бог всем почита́ющим пе́сньми честну́ю его́ па́мять,/ я́ко Благоутро́бен.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

Я́ко священнонача́льник,/ я́ко боже́ственный пропове́дник,/ я́ко свиде́тель богоизбра́нный/ Страсте́й Христо́вых/ и хотя́щия яви́тися неизрече́нныя сла́вы/ снасле́дник, Кодра́те сла́вне,/ всему́дро пропове́дал еси́/ Ева́нгелие Свяще́нное свяще́ннейше/ и су́щия во тьме неве́дения световоди́л еси́./ Тем чтим, пра́зднующе ра́достно,/ всесвяще́нную и святу́ю твою́ па́мять,// богоно́се блаже́нне.

Научи́вся Боже́ственным пресла́вно,/ проше́л еси́, я́ко со́лнце, просвеща́я зе́млю/ мо́лниями про́поведи,/ священнотаи́нниче,/ и во мра́це су́щия ду́ши просвети́л еси́,/ и тьмы нача́льника тем отгна́в/ и мра́чный его́ де́моны,/ не терпя́щия в тебе́ живу́щия све́тлости,/ и Боже́ственныя благода́ти,/ и де́йства Вседе́тельнаго, блаже́нне, Ду́ха,/ священнонача́льниче Кодра́те,// моли́твенниче о благохва́лящих тя.

Испове́данием Бо́жиим укрепля́емь,/ язв же добро́тами украша́емь,/ от Афи́н отгони́мь, твоея́ па́ствы,/ беззако́нными людьми́, всеблаже́нне,/ и, я́ко исто́чник спаси́тельный,/ зе́млю напои́л еси́,/ и плодоно́сна показа́л еси́/ олядене́вшая пре́жде сердца́/ суеты́ омраче́нием,/ я́ко Апо́стол и я́ко Христо́в учени́к и́стиннейший,/ священнонача́льниче Кодра́те,/ моле́бниче о благохва́лящих тя.

Крестобогородичен,

Не рыда́й Мене́, Ма́ти,/ зря́щи на Дре́ве ви́сяща,/ Твоего́ Сы́на и Бо́га,/ над вода́ми пове́сившаго зе́млю неде́ржно/ и всю тварь созда́вшаго,/ воста́ну бо, и просла́влюся,/ и а́дова ца́рства сокрушу́ кре́постию,/ и погублю́ того́ си́лу,/ и у́зники изба́влю от того́ злоде́йства,/ я́ко Благоутро́бен,/ и Отцу́ Моему́ приведу́,/ я́ко Человеколю́бец.


Стихиры на стиховне


Стихиры на хвалитех


Седальны

Глас 3:

Красне́йшаго добро́тою су́ща па́че сыно́в челове́ческих,/ Сло́во Пребезнача́льное, воплоще́нное па́че ума́, Кодра́те, пропове́дал еси́,/ тем просвети́л еси́ во тьме су́щия,/ свет язы́ком быв я́ко иера́рх боже́ствен./ Тем твое́ светоно́сное торжество́ ве́рою соверша́юще, пое́м тя.


Светильны

Тече́ние кра́сных твои́х ног, Кодра́те апо́столе, возврати́в,/ к ше́ствию Небе́сному возше́л еси́ ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго,/ сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и боже́ственную пра́зднуем па́мять.

Богородичен: Тя Предста́тельницу вси и́мамы, гре́шнии, о Всесвята́я Де́во!/ Ты благопреме́нна нам сотвори́ Сы́на Твоего́/ Ма́терними Твои́ми моли́твами.


Каноны

Кано́н апо́стола, глас 2 (основной)


Житие

Святой апостол из числа 70-ти Кодрат († ок. 130) проповедовал Слово Божие в Афинах и в Магнезии (восточный полуостров Фессалии) и был епископом Магнезийским. Святой Кодрат многих язычников обращал к истинной вере во Христа Спасителя, искореняя поклонение идолам и творя чудеса. Видя успех его проповеди, язычники разъярились на святого и бросились на него с камнями, чтобы убить его, как некогда иудеи убили святого первомученика архидиакона Стефана. Хранимый Богом, святой Кодрат остался жив; тогда его посадили в темницу и долгое время морили голодом. Святой апостол, умерший голодной смертью, был погребен в Магнезии. Известно, что при жизни святой апостол написал в 126 году апологию, представленную им царю Адриану (117–138). После этой апологии император издал указ, в котором было сказано: «Не осуждать никого без улик в преступлении».