11-02 Святы́х му́ченик Акинди́на, Пига́сия, Аффо́ния, Елпидифо́ра и Анемподи́ста

Святы́х му́ченик Акинди́на, Пига́сия, Аффо́ния, Елпидифо́ра и Анемподи́ста

Краткое наименование:

11-02 Святы́х му́ченик Акинди́на, Пига́сия, Аффо́ния, Елпидифо́ра и Анемподи́ста

Минея. Дата 2025-11-15 (02 ноября по ст. стилю)

Знак типикона: Вседневный
Праздник: святого


Чтения

На Утрени:

Апостол: Еф.6:10-17

Евангелие: Мф.10:16-22


Прокимен

Прокимен, глас :
Стих:


Аллилуарий

Аллилуарий, глас :
Стих:


Причастен


Тропари

Глас 2:

Страстоте́рпцы Госпо́дни,/ блаже́нна земля́, напи́вшаяся кровьми́ ва́шими,/ и свя́та селе́ния,/ прии́мшая телеса́ ва́ша:/ в три́знищи бо врага́ победи́сте/ и Христа́ со дерзнове́нием пропове́дасте:/ Того́ я́ко бла́га моли́те/ спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.


Кондаки

Глас 2:

Благочести́выя и Богоно́сныя му́ченики,/ я́ко на земли́ оста́вльшия вся,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и упокое́ние,/ Акинди́на, Пига́сия, Анемподи́ста,/ с ни́миже Аффо́ния и Елпидифо́ра же,/ Еди́не сый Преблаги́й.

Икос: Отве́рзи ми уста́, Христе́ мой,/ воспе́ти и похвали́ти че́стно по́двиги страстоте́рпец Твои́х, Го́споди:/ сии́ бо, вся оста́вльше и возлюби́вше Тебе́, Созда́теля всех,/ су́щая на земли́ вся я́ко тле́нная вмени́ша./ И та́мо честны́й о́браз живоно́снаго Твоего́ Креста́ сотвори́вше,/ усе́рдно предста́ша Царю́, я́ко ору́жницы,/ му́ченицы до́блии, вопию́ще Ти:/ Еди́не сый Преблаги́й.


Стихиры на "Господи, возвах"

Глас 4:

Пяточи́сленное сочета́ние му́чеников воспои́м,/ му́драго Акинди́на, Пига́сия, Елпидифо́ра,/ Аффо́ния и Анемподи́ста,/ до́блия страда́льцы и те́плыя защи́тники,/ точа́щия невозбра́нную благода́ть/ и наде́жду незави́стну/ безбе́дно благочести́вым подаю́щия.

Ни глад, ниже́ беда́,/ ни жизнь, ниже́ смерть,/ ни коно́бов28 вре́ния29 , ни земны́я про́пасти,/ ниже́ звере́й уста́/ разлучи́ти возмого́ша от любве́ Христо́вы/ ва́ша терпеливому́дрыя до́блести,/ к Нему́ бо непреста́нно взира́юще/ и Того́ еди́наго жела́юще,/ вражду́ющия победи́сте.

Сла́дости насыща́ющеся, и све́та исполня́еми,/ и жизнь ве́чную насле́довавше,/ к вам прибега́ющия от бед изба́вите,/ и уз, и темни́цы/ на ме́сте озлобле́ния, Богому́дрии,/ к Бо́гу дерзнове́ние иму́ще/ и милосе́рдие явля́юще,/ я́ко и́стинно Христоподража́теле.

Днесь пятоза́рный му́чеников лик,/ я́ко светоно́сных звезд схожде́ние/ ве́рныя просвеща́ющь,/ к та́инственному весе́лию призва́./ Днесь и́же разу́мнаго Со́лнца служи́телие/ и пе́рсских30 потреби́телие преда́ний,/ чу́вственное со́лнце че́ствовавшия/ и покланя́ющияся огню́,/ руково́дствоваша ко благоче́стию./ Поче́рпше же оби́льне страстоте́рпческую их ча́шу,/ и Христа́ ра́ди излия́вшимися кровьми́ венча́шася,/ нас призыва́юще,/ благоче́стия рачи́тели, прииди́те, глаго́люще,/ по́двиги на́шими учреди́теся/ и венцы́, и че́сти зри́те:/ претерпе́вый бо до конца́, той спасе́тся,/ Христо́с И́стина изрече́;/ да о́бщницы бу́дете венце́в на́ших/ и моли́твенники ны ко Го́споду и́мате.

Крестобогородичен,

Лю́ди беззако́ннейшия,/ без пра́вды пригвожда́ющия Тя на Дре́ве,/ Де́ва и Чи́стая Ма́ти Твоя́, зря́щи,/ я́коже Симео́н прорече́,/ утро́бою, Спа́се, уязвля́шеся.


Стихиры на стиховне

Глас 1:

Стих: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Изра́илев.

Лучи́ возсия́ша му́чеников пятоза́рныя,/ де́вам равночи́сленны,/ воображе́ния бо их зря́ще,/ озаря́емся, па́мятем их приобща́ющеся./ Тем моли́твами их, Христе́ Бо́же,/ безбе́дне спаса́й от враг ду́ши на́ша/ и мольба́ми их неоску́дну жизнь на́шу соблюди́,/ я́ко источа́еши ми́лости Твоя́ бога́тыя непреста́нно/ безпреткнове́нно Тя сла́вящим,/ упова́ние же иму́щим в Тя;/ моли́твами их да́руй душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Прииди́те, возра́дуемся Го́споду/ в па́мяти днесь страстоте́рпцев, о празднолю́бцы!/ Прииди́те, восхва́лим их, та́йно похваля́юще:/ ра́дуйся, Акинди́не; ра́дуйся, Пига́сие;/ ра́дуйся, Анемподи́сте; ра́дуйся, Елпидифо́ре;/ ра́дуйся, Аффо́ние,/ и́же лесть и́дольскую в про́пасть погрузи́вше/ и Христа́ Го́спода посреде́ три́знища я́сно пропове́давше./ Тем, всеблаже́ннии и многострада́льнии,/ непреста́нно моли́теся о душа́х на́ших.

Крестобогородичен,

Дре́ву Кре́стному Тя, Иису́се, пригвожде́на/ зря́щи, Неискусобра́чная,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ Ча́до сладча́йшее, почто́ остави́л еси́ Мене́, ро́ждшую Тя, еди́ну,/ Све́те Непристу́пный Пребезнача́льнаго Отца́?/ Потщи́ся и просла́вися,/ я́ко да сла́ву получа́т Боже́ственную/ Боже́ственныя стра́сти Твоя́ сла́вящии.


Стихиры на хвалитех


Седальны

Глас 8:

Безбе́дно тече́ние благочести́вное, в по́двизе стра́ждуще,/ благосла́внии наде́ждею проидо́ша, венцы́ укрепля́еми;/ сопроти́вныя бо до конца́ погуби́вше,/ безпрепо́нно побе́ду свою́ соверши́ша,/ тем и оби́льно прося́щим ве́рою источа́ют всегда́ мно́жество исцеле́ний./ И́мже согла́сно возопии́м:/ моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.


Светильны

Акинди́на, и Пига́сия, и Елпидифо́ра венча́ем/ со Аффо́нием пе́сньми, ку́пно и Анемподи́ста,/ и́бо пе́рсскую лесть обличи́вше суему́дренную/ и бие́ния и ра́ны за Христа́ претерпе́вше,/ неизрече́нныя сла́вы получи́ша.

Богородичен: Ра́дуйся, Бо́жия пала́то; ра́дуйся, горо́ осеня́ема;/ ра́дуйся, купино́ неопали́мая;/ ра́дуйся, престо́ле сла́вы;/ ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо;/ ра́дуйся, ру́чко всезлата́я;/ ра́дуйся, све́щниче огнезра́чный;/ ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Де́во Ма́ти Мари́е.


Каноны

Канон святых, глас 4 (основной)


Житие

Святые мученики Акиндин, Пигасий, Аффоний, Елпидифор, Анемподист и иже с ними пострадали около 341–345 годов. Акиндин, Пигасий, Анемподист, придворные персидского царя Сапора II (310–381), были тайными христианами. Когда царь воздвиг гонение на христиан, завистники донесли ему на них. Вызванные на суд к царю, святые мученики безбоязненно исповедали свою веру в Святую Троицу и сказали: «Мы имеем дерзновение надеяться на Бога и готовы принять за Него всякие раны и мучения. Испытай и увидишь, откажемся ли мы от Бога нашего». Царь приказал бить их плетьми. Два раза сменялись утомленные палачи, а святые мученики не издали ни крика, ни стона. По их молитвам явился Господь и исцелил от ран. Даже царь не выдержал напряжения и потерял сознание. Все считали его умершим, но святые воззвали к Богу, и царь пришел в себя. Очнувшись, Сапор обвинил святых в колдовстве и велел повесить святых мучеников над костром, чтобы задушить их дымом. Молитвами святых огонь погас, веревки, которыми они были связаны, распались. Когда царь спросил их, как это произошло, святые мученики поведали ему о Христе, творящем такие чудеса. Ослепленный яростью, царь начал хулить Имя Господне. Тогда святые возгласили: «Да будут безгласны твои уста»,– и царь онемел. Обезумев от страха и ярости, он пытался жестами приказать, чтобы отвели святых мучеников в тюрьму. Окружающие не могли его понять, и он начал бесноваться: сорвал с себя мантию, рвал на себе волосы, бил себя по лицу. Святой Акиндин пожалел его и Именем Господа разрешил его от немоты. Но и на этот раз царь всё объяснил волхвованием и продолжал мучить святых. Их положили на железную решетку и разожгли под ней огонь. Святые стали молиться. Во время молитвы с Неба был Голос: «Вы засвидетельствовали веру делами, и прошения ваши будут исполнены». Многие слышали этот Голос. Внезапно пошел дождь и погасил огонь. Видя чудеса, совершавшиеся по молитвам святых мучеников, многие уверовали во Христа и исповедали свою веру. Святые прославили Бога и призвали уверовавших принять Крещение дождем.

Один из палачей Аффоний всенародно просил прощения у святых мучеников за причиненные им страдания и мужественно пошел на казнь за Христа. Вельможа Елпидифор и мать царя также исповедали веру в Единого Истинного Бога. Царь, видя, как растет число христиан и как мучения святых Акиндина, Пигасия и Анемподиста укрепляют христианскую веру, объявил народу, что святым мученикам Акиндину и Пигасию, Анемподисту и с ними Елпидифору будут отрублены головы, но тела их могут быть взяты христианами для погребения. Когда святых мучеников вели за городские стены к месту казни, огромная толпа сопровождала их, прославляя Христа. По приказу царя, воины уничтожили всех христиан (до 7000), шедших в процессии. Вместе с другими был убит и Елпидифор.

Акиндин, Пигасий, Анемподист вместе с матерью царя были сожжены на следующий день. Христиане, тайно пришедшие ночью к месту казни святых, нашли неповрежденные огнем тела святых мучеников и с честью погребли их.