Созерцание божественного. Проповедь.

Ростов Великий
Православный христианин
лк.5.1-11. Созерцание божественного. Проповедь.

лк5:1 Бысть же належащу ему народу, да быша слышали слово Божие, и той бе стоя при езере геннисаретсте:
лк5:2 и виде два корабля стояща при езере: рыбарие же отшедше от нею, измываху мрежи.
лк5:3 Влез же в един от кораблю, иже бе симонов, моли его от земли отступити мало: и сед учаше из корабля народы.
лк5:4 Якоже преста глаголя, рече к симону: поступи во глубину, и вверзите мрежи вашя в ловитву.
лк5:5 И отвещав симон рече ему: наставниче, об нощь всю труждшеся, ничесоже яхом: по глаголу же твоему ввергу мрежу.
лк5:6 И се сотворше, яша множество рыб много: протерзашеся же мрежа их.
лк5:7 И помануша причастником, иже беху во друзем корабли, да пришедше помогут им: и приидоша, и исполниша оба корабля, яко погружатися има.
лк5:8 Видев же симон петр, припаде к коленома Иисусовома, глаголя: изыди от мене, яко муж грешен есмь, Господи.
лк5:9 Ужас бо одержаше его и вся сущыя с ним, о ловитве рыб, яже яша:
лк5:10 такожде же иакова и иоанна сына зеведеова, яже беста обещника симонови. И рече к симону Иисус: не бойся: отселе будеши человеки ловя.
лк5:11 И извлекше (оба) корабля на землю, оставльше вся, вслед его идоша.


*

Геннисар, Геннисарет, Геннисаретская земля (1Мак 11:67, Мф 14:34, Мк 6:54,Лк 5:1) — под сим названием вообще разумеется область или равнина на западной стороне Геннисаретского озера, в колене Неффалимовом, по Флавию, в 30 стадий длины и в 20 ширины; кроме того, под этим названием разумеется в частности укрепленный город Геннисар, или Геннисарет на западном берегу озера, от которого получила свое название означенная земля или область. В древности город и область Геннисар назывались: Киннереф).

*

Неффалим, думаю, означает собственно превозношение созерцания над деланием.

*

Желающим научиться божественным словам у Христа следует не прямо учиться им у Христа, но учиться по их явлению в делании должного у Его избранного (корабль симонов).

То есть, хорошо учиться у отцов.

Покаянный канон относит к избранным святых патриархов, царей, пророков, апостолов, святителей и всех других избранных.

*

Делающим должное дано уловить в мысленном море божественные умозрения (яша множество рыб много), и сказать их миру силой божественной благодати (иоанн) делающей должное (симон) во внутреннем человеке (иаков).

*

Именно делающим должное дано проповедовать (И рече к симону Иисус: не бойся: отселе будеши человеки ловя).

**
 
Сверху