Знание и любовь

Ростов Великий
Православный христианин
1ц.1.3. Знание и любовь



1ц1:3 И восхождаше человек от дне до дне из града своего армафема покланятися и жрети Господу Богу саваофу в силом. И тамо бе илий и два сына его офни и финеес, жерцы Господни.

*

Силом (мир, спокойствие)
Илий (для кого Бог есть Он). Он (свет, солнце)
Офни (сжатая рука, горсть; кулачный боец)
Финеес (медная уста; уста оракула; изречение)

*

По слову апостола: «Любовь назидает, а знание надмевает»

*

Первосвященник Илий, думаю, есть образ подвижника, который полагает Бога только источником света.

Такой «служитель» не заботится об устроения своей жизни (дома), а потому бывает нечестив и в жизни (офни) и во мнениях (финеес).

1ц2:12 Сынове же илии жерца (быша) сынове погибелнии, не ведуще Господа,
1ц2:13 ни оправдания жреческа пред людьми всеми жрущими. И прихождаше отрок жреческ, егда варятся мяса, и удица трезубна в руку его,
1ц2:14 и влагаше ю в коноб великий, или в медяный сосуд, или горнец, и все еже вонзеся на удицу, взимаше е себе жрец: и тако творяху всему израилеви приходящему пожрети Господеви в силоме.
1ц2:15 И прежде каждения тука, прихождаше отрок жреческ и глаголаше мужеви жрущему: даждь мяса испещи жерцу, и не возму от тебе мяса варенаго от коноба.
1ц2:16 И глаголаше муж жряй: да покадится первее тук, якоже подобает, и тогда возмеши себе от всех, еже хощет душа твоя. И рече: ни, ныне даждь: аще же не даси, возму силою.
1ц2:17 И бе пред Господем грех отроков велий зело, яко отметаху жертву Господню.


Когда ему говорят о таком его нечестии, то он нерадит об исправлении, оставляя Все труды Богу.

1ц3:10 И прииде Господь и ста и воззва его якоже первое и второе: самуиле, самуиле. И рече самуил: глаголи (Господи), яко слышит раб твой.
1ц3:11 И рече Господь к самуилу: се, аз творю глаголы моя во израили, яко всякому слышащему сия пошумит во обоих ушесех его:
1ц3:12 в день той воздвигну на илиа вся, елика глаголах на дом его: начну и скончаю:
1ц3:13 и возвестих ему, яко отмщу аз на доме его до века в неправдах сынов его, о нихже ведяше, яко злословиста Бога сынове его, и не наказа их:
1ц3:14 и сего ради кляхся дому илиину, яко не очистится неправда дому илиина в кадилах и жертвах его до века.
1ц3:15 И спа самуил до утра, и утренева заутра, и отверзе двери храма Господня. Самуил же убояся поведати видения илию.
1ц3:16 И рече илий к самуилу: самуиле чадо. И рече: се, аз.
1ц3:17 И рече (илий): что глаголгол глаголанный к тебе? не скрый убо от мене: сия да сотворит тебе Бог и сия да приложит, аще утаиши от мене слово от всех словес глаголанных к тебе во ушеса твоя.
1ц3:18 И поведа самуил илию вся словеса, и не утаи от него (ни единаго глагола). И рече илий: Господь сам, еже благо пред ним, да сотворит.



Спасение бывает не одной благодатью, но совместным действием (синергией) Бога и человека.

Не будем подражать бездействию Илии, но потщимся очистить себя от всякой неправды.

**
 
Сверху