Канон святому страстотерпцу царю Николаю Второму


Страстотерпец Николай II Романов, император Российский

Песнь 1

Ирмос: Гря­ди­те, людие, поим песнь Хри­сту Богу, раз­дель­ше­му море и настав­ль­ше­му люди, яже изве­де из рабо­ты еги­пет­ския, яко прославися.

Слав­ней­ша­го Тебе Царя и Вла­ды­ку Небес­ных Сил и вся­ка­го созда­ния, Твор­ца же и Гос­по­да Три­еди­на­го и Еди­но­сущ­на­го Бога молю: отвер­зи уста моя недо­стой­ная пети раба Тво­е­го, свя­та­го муче­ни­ка Царя Николая.

Бого­спа­са­е­ма­го зем­на­го Оте­че­ства быв сла­ва и гла­ва, Небес­на­го Оте­че­ства наслед­ник пока­зал­ся еси, бла­го­верне Царю Нико­лае, про­ли­ти­ем кро­ве тво­ея непо­вин­ныя, в нем­же ликуя со Анге­лы пое­ши еди­но Боже­ство Свя­тую Троицу.

Венец муче­ни­че­ский, мно­ги­ми свя­ты­ми про­ре­чен­ный, дале­че пред­ве­де­вый, душу свою за Свя­тую Русь и за люди своя без­ро­пот­но поло­жил еси, свя­тый Царю, тем­же во сла­ве на Небе­сех Пре­сто­лу Царя Сла­вы со бла­го­вер­ным кня­зем Вла­ди­ми­ром пред­сто­и­ши, с ним­же выну пред­ста­тель­ствуй о нас.

Бого­ро­ди­чен: Суд гне­вен при­и­де на ны и раз­сы­па­ся радость людей Тво­их, Бого­ро­ди­це, вси бо пла­чем и рыда­ем, и тако гла­го­лем: о мечу Божий, доко­ле не упо­ко­и­ши­ся? Пре­ста­ни убо, поща­ди ны, и вос­по­им Дер­жа­ву Вла­ды­чи­цы нашея, слав­но бо прославися.

Песнь 3

Ирмос: На каме­ни мя веры утвер­див, раз­ши­рил еси уста моя на вра­ги моя. Воз­ве­се­ли бо ся дух мой, вне­гда пети: несть свят, яко­же Бог наш, и несть пра­ве­ден паче Тебе, Господи.

Изме­нил еси диа­ди­му цар­ствия тлен­на­го на венец нетлен­ный Цар­ствия Хри­сто­ва, и за ски­петр крест в руку при­имь, со Цари­цею и чады ныне веселишися.

В день Иова мно­го­стра­даль­на­го роди­вый­ся, мно­гия стра­да­ния пре­тер­пел еси: поно­ше­ние, изме­ну, изгна­ние, лютое уби­е­ние и по смер­ти кле­ве­ты на имя твое чест­ное, оба­че не от чело­век, но от Гос­по­да вос­при­ял еси воз­да­я­ние, тем­же исхо­да­тай­ствуй сыно­вом рус­ским спасение.

Авси­ди­тий­сте­го Иова житию все­к­рас­но­му упо­до­би­ся житие твое, свя­тый вели­ко­му­че­ни­че: не ток­мо бо честь и сла­ву, и венец цар­ский, но и жизнь самую поку­си­ся сата­на у тебе отъ­я­ти, оба­че побеж­ден тобою явися.

Бого­ро­ди­чен: Ски­петр Цар­ствия Все­рос­сий­ска­го от руку свя­та­го Царя при­я­ти бла­го­во­ли­ла еси, о Вла­ды­чи­це Дер­жав­ная, покры­ва­ти Русь Свя­тую чест­ным Тво­им омо­фо­ром не престай.

Седален

Кто убо свят, аще не стра­сто­тер­пец Царь Нико­лай? Немы да будут уста льсти­выя, гла­го­лю­щия на пра­вед­на­го без­за­ко­ние: аще ли не воз­лю­би Хри­ста от юно­сти, яко Борис и Глеб? Аще ли веру свя­тую во иску­ше­ни­их не соблю­де, яко Иов? Аще ли чада во бла­го­че­стии не вос­пи­та, яко София пре­муд­рая? Аще ли церк­ви Божия не воз­дви­же, яко Юсти­ни­ан? Аще ли свя­тыя не про­сла­ви, яко Мака­рий? Аще ли бра­тии не защи­ти, яко Елез­вой? Аще ли вен­цем муче­ни­че­ским не увя­зе­ся, яко князь Андрей? Аще ли за убийц не моли­ся, яко Сте­фан? Аще ли за Свя­тую Русь душу свою не поло­жи, яко князь Миха­ил? Аще сих чтим, того паче про­сла­вим, есть бо жерт­ва, за ны Хри­сту принесенная.

Песнь 4

Ирмос: При­шел еси от Девы, не хода­тай, ни Ангел, но Сам, Гос­по­ди, вопло­щ­ся, и спасл еси все­го мя чело­ве­ка. Тем зову Ти: сла­ва силе Тво­ей, Господи.

Вве­рен­ный тебе талант дер­жав­ный, Нико­лае, не в зем­ли сокрыл еси, яко раб неклю­чи­мый, но делав, яко раб бод­рый сво­е­го Вла­ды­ки, его­же и мно­го­су­гу­бым Тому при­несл еси.

Чашу стра­да­ний за Хри­ста испи­ша и кре­ще­ни­ем, имже Хри­стос кре­сти­ся, кре­сти­ша­ся свя­тии муче­ни­цы Цар­ствен­нии, тем­же и Отец Небес­ный вас одес­ную Себе в Цар­ствии Небес­нем посади.

Да совер­шит­ся воля Божия, рекл еси, о свя­тый Царю, тем­же в жерт­ву бла­го­при­ят­ну себе сама­го при­несл еси во спа­се­ние Рус­ския земли.

Бого­ро­ди­чен: Разу­мей­те, непо­ко­ри­вые язы­цы, и не хва­ли­те­ся о мыш­це сво­ей, зане един есть Град несо­кру­шим, и сия Твоя, Прис­но­де­во, Дер­жа­ва и Цар­ство, еже и сто­ит до скон­ча­ния века.

Песнь 5

Ирмос: Све­та пода­те­лю и веков Твор­че, Гос­по­ди, во све­те Тво­их пове­ле­ний наста­ви нас; раз­ве бо Тебе ино­го Бога не знаем.

Хра­мы Божии создал еси мно­ги и свя­тыя угод­ни­ки Хри­сто­вы про­сла­вил еси, с ними­же ныне в непри­ступ­нем Боже­ства хра­ме свет­ло ликовствуеши.

Пре­по­доб­на­го Сера­фи­ма про­ре­че­ние исправ­ляя: Царя, мя про­слав­ль­ша­го, аз про­слав­лю: мощи сего из под спу­да на Все­рос­сий­ском свещ­ни­ке поста­вил еси, бого­муд­ре Нико­лае, его­же молит­ва­ми укреп­ля­емь, подвиг слав­ный скон­чал еси.

Нова­го Нико­лая Мир­ли­кий­ска­го стя­жа тя в пред­ста­тель­ствах Русь Свя­тая, вели­ко­му­че­ни­че Царю Нико­лае, поло­жил бо еси душу твою за люди твоя и чашу стра­да­ний за люди согре­шив­шия испил еси, ино­му бо богу раз­ве Хри­ста не покло­нил­ся еси.

Бого­ро­ди­чен: Бого­ро­ди­це всех Цари­це, пра­во­слав­ных похва­ло, ере­ти­че­ству­ю­щих шата­ния разо­ри, мир же подаждь чту­щим, Пре­чи­стая, чест­ный Твой образ.

Песнь 6

Ирмос: Во глу­бине гре­хов­ней содер­жим есмь, Спа­се, и в пучине житей­стей обу­ре­ва­емь, но яко­же Иону от зве­ря, и мене от стра­стей воз­ве­ди, и спа­си мя.

Не при­ка­сай­те­ся к пома­зан­ным Моим, гла­го­лет Гос­подь, оба­че забы­ша сия людие Твои, Гос­по­ди, кровь Царя на нас и на детях наших. При­и­ми убо, Вла­ды­ко, молит­вы Дер­жав­ных стра­сто­тер­пец, гре­хов ради наших закланных.

Поща­ди, Боже, люди Твоя, лютое уби­е­ние Царя муче­ни­ка не воз­бра­нив­ших, Тебе же Сама­го без­за­конь­ми наши­ми рас­пи­на­ю­щих, и оты­ми меч, зем­лю нашу кара­ю­щий, Цар­ствен­ных муче­ник мольбами.

Немы да будут уста льсти­выя, гла­го­лю­щия яко не за Хри­ста постра­да свя­тый Царь: сами бо сквер­но­убий­цы на стене дома Ипа­ти­е­ва тай­ны­ми зна­ки о том напи­са­ша, мня­ще удер­жи­ва­ю­ща­го зло от Свя­тыя Руси отъ­я­ти, оба­че Сама Вла­ды­чи­ца Небес­ная совет тех разори.

Бого­ро­ди­чен: Нощь и мрак, и воды пре­ре­ка­ния люте истя­за­ют зем­лю Твою, се убо пре­ще­ние Божие и гнев Того есть, но молим Тя, Пре­чи­стая, и гла­го­лем: аще хотя­щи може­ши, и вемы, яко умо­лит Отро­ко­ви­ца за Дер­жа­ву Свою.

Кондак, глас 6

Надеж­да Царя муче­ни­ка с Цари­цею и чады, и слу­ги укре­пи, и к Тво­ей люб­ви окры­ли, буду­щий им покой про­воз­ве­стив­ши, тех молит­ва­ми, Гос­по­ди, поми­луй нас.

Икос

Зря веру Хри­сто­ву бла­го­че­сти­вым Царем во стране Рос­сий­стей укреп­ля­е­му, и не тер­пя сего, вра­зи Божии погу­би­ти хри­сто­лю­би­ва­го Царя муче­ни­ка Нико­лая умыс­ли­ша, и пре­да­ша его непо­вин­ней смер­ти со бла­го­че­сти­вою Цари­цею, и чады, и слу­ги, и со всем Цар­ствен­ным родом, но пре­льсти­ша­ся, яко путь нече­сти­вых погиб­нет, пра­вед­ни­цы же во веки живи будут, и вме­сто пагу­бы и вре­да сотво­ри­ша их слав­ныя муче­ни­ки и заступ­ни­ки пред Богом. Кро­вию их и ново­му­че­ник всех стра­на Рос­сий­ская, бого­бор­цы угне­та­е­мая, спа­се­на будет, поне­же кровь сия семя новой жиз­ни во Хри­сте есть, тех молит­ва­ми, Гос­по­ди, поми­луй нас.

Песнь 7

Ирмос: Обра­зу зла­то­му на поле Деи­ре слу­жи­му, трие Твои отро­цы небре­го­ша без­бож­на­го веле­ния, посре­де же огня ввер­же­ни, оро­ша­е­ми поя­ху: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Цело­муд­рию ваше­му и чисто­те пору­га­ти­ся ищу­ще, нече­сти­вии бесо­во­ди­мии вас избра­ша отцу сво­е­му диа­во­лу пожре­ти жела­ю­ще, но яви­сте­ся жерт­вы Гос­по­де­ви непо­роч­нии, состра­даль­цы Спа­со­вы, Цар­ствен­нии муче­ни­цы, вопи­ю­ще: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Аще и умол­ко­ша мно­зи, стра­ха ради иудей­ска, о уби­е­нии Цар­ствен­ных стра­сто­терп­цев, каме­ние же возо­пи­ша: из стен бо дома Ипа­ти­е­ва кровь сочи­ся, ничем же смы­ва­е­мая, во обли­че­ние не веду­щим пети: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Вос­хо­тев­ше и самую память о Цар­ствен­ных муче­ни­цех исторг­ну­ти, бого­убийц чада дом Ипа­ти­ев раз­ру­ши­ша. Оле тако­ва­го безу­мия! Оба­че, Гос­подь хра­мы муче­ни­ком серд­ца люд­ския сотво­ри, бла­го­чест­но Царя чту­щих и вопи­ю­щих: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: Цари­ца всех, при­шед­ши свя­тою ико­ною Сво­ею Дер­жав­ною, Небес­ный кров на сла­ву нам уста­ви, имже спа­са­ем­ся от види­мых и неви­ди­мых враг нахож­де­ния, Сыну Ея вопи­ю­ще: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: В пещь огнен­ную ко отро­ком еврей­ским сниз­шед­ша­го, и пла­мень в росу пре­ло­ж­ша­го Бога, пой­те дела яко Гос­по­да, и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Цар­ства зем­на­го сла­ву пре­зрев­ши, еди­на­го Хри­ста, нас ради рас­пя­та­го, воз­лю­би­ла еси, и Того муже­ствен­но испо­ве­да­ю­щи, вен­цем муче­ни­че­ским увен­ча­ла­ся еси, все­б­ла­жен­ная Цари­це Алек­сан­дро Новая; тем­же ныне Пре­сто­лу Царя Сла­вы на небе­сех пред­сто­я­щи, пое­ши, Гос­по­да пой­те дела и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Все жела­ние, девы свя­тии Оль­го, Тати­а­но, Марие и Ана­ста­сие, стя­жав­ше ко Еди­но­му Вла­ды­це, житель­ства кра­со­ту и сла­ву Цар­ствия вме­ни­сте яко сон, вопи­ю­ще: Гос­по­да пой­те дела и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Царем и мучи­те­лем пре­кло­ни­ша выи своя на уби­е­ние древ­нии муче­ни­цы, тех подоб­ным бысть Алек­сий Царе­вич, кровь свою непо­вин­ную на истер­за­ние отдав убий­цем жесто­ко­вый­ным, взы­вая: Гос­по­да пой­те дела и пре­воз­но­си­те во вся веки.

Бого­ро­ди­чен: Позла­щен­ною ризою, яко­же Цари­цу, Сын Твой, про­све­тив зарею Духа, Тебе одес­ную Себе поста­ви, Пре­чи­стая, Его­же пре­воз­но­сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: От Бога Бога Сло­ва неиз­ре­чен­ною муд­ро­стию при­шед­ша­го обно­ви­ти Ада­ма, ядию в тле­ние пад­ша­го люте, от Свя­тыя Девы неиз­ре­чен­но вопло­тив­ша­го­ся нас ради, вери­ии еди­но­муд­рен­но пес­нь­ми величаем.

Доб­ро было вам не роди­ти­ся, нече­сти­вии мучи­те­лие, зане отрад­нее будет Содо­му и Гомор­ре в День Суд­ный, неже свя­та­го Царя убий­цем. Того молит­ва­ми, Гос­по­ди, утвер­ждай пра­во­слав­ных веру.

Язвы на муче­ни­че­ская ваша теле­са воз­ло­жен­ная, язвы вра­гу спа­се­ния наше­го яви­ша­ся, демо­нов побе­ди­те­лие, Цар­ствен­нии муче­ни­цы бла­жен­нии, от ихже мучи­тель­ства изба­ви­те души наша.

Запо­ве­дал еси нам, свя­тый Царю, не мсти­ти за уби­е­ние твое, гла­го­ля яко зло еще умно­жит­ся в зем­ли Рус­стей, оба­че не зло побе­дит зло, но ток­мо любовь: тем­же моли нам любовь к Богу и ближ­ним стяжати.

Бого­ро­ди­чен: Ярость адо­ва и та не воз­мо­жет на ны, зане Свят есть храм Твой, и о Семене Тво­ем клят­ся Давид, непре­ста­ю­ща хва­ла Твоя и Дер­жа­ва Твоя до скон­ча­ния века.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки