Канон трех святителей (2‑й)


p1b8ed2gge1ut91mtake61cpq174f5 - Канон трех святителей (2-й)

Глас 8

Песнь 1

Ирмос: Колес­ни­це­го­ни­те­ля фара­о­ня погру­зи чудо­тво­ряй ино­гда Мои­сей­ский жезл, кре­сто­об­раз­но пора­зив и раз­де­лив море, Изра­и­ля же бег­ле­ца, пеше­ход­ца спа­се, песнь Бого­ви воспевающа.

Не чело­ве­че­ска­го тща­ния исправ­ле­ние сие начи­на­ние, но Тво­е­му пре­сто­лу при­се­дя­щая, Чело­ве­ко­люб­че, Пре­муд­рость да спо­спе­ше­ству­ет ми, сло­ва бла­го­дать даю­щи, еюже про­сла­ви­ти воз­мо­гу, ихже сама доб­ре предпрослави.

Яко­же чаша, пре­ис­пол­ня­ет­ся, Вла­ды­ко, бла­го­дать Твоя, и мно­гое богат­ство чело­ве­ко­лю­бия Тво­е­го изли­я­ет­ся и поте­че, яко­же и ины Анге­лы в соста­ве пло­ти пока­за­ти, ныне пред­ле­жа­щия в похвалу.

С Небе­се Небес­ным подо­ба­ше быти и похва­лам, Ангель­ское пение, Боже­ствен­ным при­лич­ное: бози бо при­ча­сти­ем, иже есте­ством и Еди­на­го истин­на­го Бога иму­ще в себе, живу­ща и вещающа.

Бого­ро­ди­чен: Память пре­по­доб­ных Бого­муд­рое сосло­вие с похва­ла­ми совер­ша­ет, с ними­же и Божия Матерь, яко тех гла­ва, в лепо­ту спро­слав­ля­ет­ся, конеч­ный, и пер­вый, и сред­ний чин содер­жа­щи и бла­го­хва­ле­ния причащающися.

Песнь 3

Ирмос: Утвер­ждей в нача­ле Небе­са разу­мом и зем­лю на водах осно­ва­вый, на каме­ни мя, Хри­сте, запо­ве­дей Тво­их утвер­ди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Иже нра­вов испра­ви­те­лие и душ стро­и­те­лие, спа­си­те­лие общии всех, иже и дея­ний нам и сло­вес обра­зы пока­зав­ше, нака­за­те­лие жития свет­лии, свет­ле да восхвалятся.

Дух Божий испол­ни Васи­лия худо­же­ства; огнен­ных же имя­ше язы­ков един Гри­го­рий и огнем высо­ко­ре­чия дхне; Хри­сто­ва же уста во Иоанне глаголаху.

Нынеш­ня­го века муд­рость буй­ство про­по­ве­ди яве упраж­ня­е­мую имать, пови­ну­ю­щу­ю­ся ему и раб­ски слу­жа­щую: про­по­вед­ни­ки бо бла­го­дать муд­рыя пред­ла­га­ет риторы.

Бого­ро­ди­чен: Во утро­бе Чистыя Девы Все­ли­вый­ся души Бого­нос­ных свя­тых жили­ще тво­рит и оных уст­на­ми еже о Мате­ри ска­зу­ет таинство.

Седален, глас 8

Вели­кия све­тиль­ни­ки све­то­зар­ныя, Церкве стол­пы нера­зо­ри­мыя соглас­но да вос­хва­лим, иже доб­рых насла­жда­ю­щи­и­ся и сло­вес тех, куп­но и бла­го­да­ти: пре­мудра­го Зла­то­гла­го­ли­ва и Вели­ка­го Васи­лия с Гри­го­ри­ем свет­лым Бого­сло­вом. К ним­же и возо­пи­им, от серд­ца зову­ще: свя­ти­те­лие тре­ве­ли­чай­шии, моли­те­ся Хри­сту Богу пре­гре­ше­ний остав­ле­ние даро­ва­ти празд­ну­ю­щим любо­вию свя­тую память вашу.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радо­ва­ние, не оставль нед­ра Отча и нашу нище­ту посе­тив. Тем с про­ро­ком Авва­ку­мом зову Ти: силе Тво­ей сла­ва, Человеколюбче.

Столп огнен, людем вер­ным пред­ва­ря­ю­щий и опа­ля­ю­щий вра­ги веры, пле­ме­на же спа­са­яй, извест­но после­ду­ю­щия, Вели­кий яви­ся Васи­лий, да дер­за­ет и побеж­да­ет Хри­сто­ва Цер­ковь, толи­ким обо­га­тив­ши­ся поборником.

Язы­ка сла­дость и слу­ха вся­ка­го услаж­де­ние, твое сло­во бысть, Гри­го­рие, ман­на жиз­ни, роса слад­ко­сти, мед, иже из камене, Ангель­ский хлеб Небес­ный, несыт­но насы­ща­ти­ся услаж­де­ния его уве­ще­вая и испол­ня­яй сла­до­сти причащающияся.

Река даро­ва­ний духов­ных напол­ни­ся даже и до раз­ли­тия, и доб­рое лице зем­ли, яко сла­дост­ный поток, от зла­тых напа­я­ет уст, весе­ля­щи и утуч­ня­ю­щи Хри­стов вся­кий град Боже­ствен­ных волн струями.

Бого­ро­ди­чен: Есте­ство, про­сто стер­пев­шее сло­же­нию и явль­ше­е­ся выш­ше сли­тия в Тво­ем, Вла­ды­чи­це, Сыне, трие Бого­нос­нии учи­те­лие испо­ве­да­ша, от двою волю и сугу­ба­го дей­ства, сугу­ба по есте­ству проповедавше.

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отри­нул еси от лица Тво­е­го, Све­те Неза­хо­ди­мый, и покры­ла мя есть чуж­дая тьма, ока­ян­на­го? Но обра­ти мя и к све­ту запо­ве­дей Тво­их пути моя напра­ви, молюся.

Иже Боже­ствен­ных вещей и чело­ве­че­ских муд­рыя хит­ре­цы, иже сущих есте­ства любо­и­стинне яве нам изве­стив­шия и Зижди­те­ля тех всем ска­зав­шия яко лепо, бла­го­дар­ны­ми гла­сы восхвалим.

Горь­кое и терп­кое яже ко спа­се­нию лечеб усла­ди­ша муд­ры­ми сло­вес учень­ми же, и хит­ро­стьми, и бла­го­датьми, душ Боже­ствен­нии лечи­те­лие: насла­ждай­те­ся, вси бла­го­че­сти­вии, и, кра­су­е­ми, спасайтеся.

Мол­чит вся­ко сло­во, Бого­про­по­вед­ни­ком гла­го­лю­щим Боже­ствен­ная, и удер­жа­ва­ет над Вет­хим заве­том Новый, пред­ла­га­ю­щий чест­ныя скри­жа­ли, иже в нем зако­но­по­ла­га­ю­щих, к ним­же при­чи­та­ет­ся все вер­ных сословие.

Бого­ро­ди­чен: Без­смерт­ное есте­ство смерт­ное пре­те­че во свя­ты­ню, и Дева Отро­ко­ви­ца без­п­лот­ныя Анге­лы пре­взы­де, яко Бога рожд­шая, Царя Ангель­ска­го, на Него­же зре­ти онем невозможно.

Песнь 6

Ирмос: Очи­сти мя, Спа­се, мно­га бо без­за­ко­ния моя, и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, молю­ся: к Тебе бо возо­пих, и услы­ши мя, Боже спа­се­ния моего.

Тро­и­цу един­ствен­ную бого­сло­ви­ти научи­хом­ся, Еди­ни­цу Тро­ич­ную пети при­я­хом, покла­ня­ти­ся навы­ко­хом от отцев Еди­но­му Есте­ству Триипостасному.

Сло­во бе в нача­ле, ко Отцу Собез­на­чаль­ное, и Дух Божий Бог бе Пре­без­на­чаль­ный, про­сто, еди­но­сущ­но, соесте­ствен­но Боже­ство, яко Боже­ствен­нии гла­го­лют проповедницы.

Сово­куп­ляю, и раз­де­ляю, яже сово­куп­ле­ние раз­де­ля­е­мая, Еди­но Нераз­дель­но помыш­ляю и Три мню: учи­те­ли при­ем­лю три Бого­нос­ныя, тако уве­ще­ва­ю­щия мя веровати.

Бого­ро­ди­чен: Без­ма­тер­ний преж­де пло­ти, без­от­чий же по вопло­ще­нии, Сын Отчий и Матер­ний, иже сия нари­ца­яй паче ума обоя: Богу бо подо­ба­ют чудес преславная.

Кондак, глас 2

Свя­щен­ныя и Бого­ве­щан­ныя про­по­вед­ни­ки, верх учи­те­лей, Гос­по­ди, при­ял еси в насла­жде­ние бла­гих Тво­их и упо­ко­е­ние: тру­ды бо онех и смерть при­ял еси паче вся­ка­го все­пло­дия, Едине, про­слав­ля­яй свя­тыя Твоя.

Икос

Кто дово­лен своя устне раз­вер­сти и подвиг­ну­ти язык к дышу­щим огнем силою Сло­ва и Духа? Оба­че толи­ко рещи дерз­ну: яко все пре­идо­ша чело­ве­че­ское есте­ство сии трие мно­ги­ми и вели­ки­ми даро­ва­нь­ми, дея­ни­ем же и виде­ни­ем, по обо­е­му свет­лы пре­воз­шед­ше. Тем­же зело вели­ких даров тыя спо­до­бил еси, яко вер­ныя Твоя слу­жи­те­ли, Едине, про­слав­ля­яй свя­тыя Твоя.

Песнь 7

Ирмос: Божия сниз­хож­де­ния огнь усты­де­ся в Вави­лоне ино­гда, сего ради отро­цы в пещи, радо­ван­ною ногою, яко во цвет­ни­це, лику­ю­ще, поя­ху: бла­го­сло­вен еси, Боже отец наших.

Мол­ча­щии и зову­щии, види­мии же и слы­ши­мии, доб­ро­де­те­ли и муд­ро­сти, Бого­гла­го­ли­вии, стол­пы быша, делом и сло­вом вопи­ти пове­ле­ва­ю­ще: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Божия гла­сы, свы­ше воз­гре­мев­шия нам пре­чуд­но, мол­нии же лучи, иже ваша веща­ния при­ем­лю­ще, все­муд­рии, куп­но убо поем с вами: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Испу­ще­ни будут гра­ди от каме­но­пращ­ных язы­ков, сокру­ша­ю­щии гни­лая уче­ний, аще кто посре­де дерз­нет суе­слов­ни­ков, пра­вая не вещая: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Бого­ро­ди­чен: В Тя, Дево, все­ли­ся и по рож­де­стве Деву оста­ви Иже устроя­яй сти­хии и пре­тво­ря­яй есте­ства, яко­же хощет, Бого­ро­ди­тель­ни­це Марие. К Нему­же вопи­ем с Тобою, Все­не­по­роч­ная: бла­го­сло­вен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский мучи­тель Бого­че­сти­вым неистов­но раз­жже, силою же луч­шею спа­се­ны, сия видев, Твор­цу и Изба­ви­те­лю вопи­я­ше: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Яже Бог соеди­ни в еди­но­чест­нем еди­не­нии, похва­ли­тель да не раз­лу­ча­ет чело­век, но рав­ны непщуя в тех­же даро­ва­ни­их, рав­ных и пений пес­но­по­яй да спо­до­бит: отро­цы, бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, людие, пре­воз­но­си­те во вся веки.

Силь­нии и непо­бо­ри­мии Боже­ства спо­бор­ни­цы и исти­ны нел­жи­вии спо­спеш­ни­цы, глу­би­ны Духа доб­ре испы­тав­ше, Бого­леп­ная о Бозе разу­ме­ния отту­ду состав­ля­ют и учат пети: людие, пре­воз­но­си­те Хри­ста во вся веки.

С Небе­се убо вели­чай­шая два све­ти­ла про­све­ща­ют по пре­ем­ству друг дру­га под­сол­неч­ную; от зем­ли же свет­лее всю все­лен­ную оза­ря­ют три по томуж­де пре­ве­ли­кая све­ти­ла, све­тя­ще с друг дру­гом и пою­ще куп­но: людие, пре­воз­но­си­те Хри­ста во веки.

Бого­ро­ди­чен: Нас ради вопло­ще­ние и стра­сти чест­ныя, нас ради Бог с мерт­вы­ми бысть, смер­ти убо невку­сен, яко стра­стей сво­бо­ден, к пло­ти же смерт­ней обще­ни­ем гла­го­ле­мый, и стра­сти при­ча­сти­ся, и смер­ти, с нею­же пре­воз­но­сим Хри­ста во веки.

Песнь 9

Ирмос: Ужа­се­ся о сем Небо, и зем­ли уди­ви­ша­ся кон­цы, яко Бог яви­ся чело­ве­ком плот­ски и чре­во Твое бысть про­стран­ней­шее Небес. Тем Тя, Бого­ро­ди­цу, Анге­лов и чело­век чино­на­ча­лия величают.

Воз­вы­си­ся Тро­ич­ная доб­ро­де­тель и вся­че­ская сла­вы испол­ни, иную лучу нам воз­си­яв­ши три­свет­лу, яко свое оси­я­ние, Небес­ныя тай­но­во­ди­те­ли, ими­же на Боже­ствен­ное оныя виде­ние, бла­го­че­ству­ю­ще, наставляемся.

Не есть втор­ство в три­ех сих, ста­рей­шин­ства бо кийж­до их носит, пер­вый не сый, и еди­но­чест­ныя пре­вы­ш­шая: при­сво­я­ют же паче друг дру­га побе­ду пре­ра­дост­но, не вме­ща­ет­ся бо зде зави­сти дер­зость, рас­тле­ва­ю­щия единомыслие.

Отцев бла­го­че­стие, своя пер­во­род­ныя сыны пока­зав­шее, чада воз­раж­да­ет све­ту прис­ная и непо­роч­ная теми, совер­ша­е­мая Духом, жизнь гла­го­лав­шим в них, и цел соблю­да­ти испро­ша­ет до кон­ца мир, его­же от них наследствова.

Бого­ро­ди­чен: Сына Бога жива­го муд­рых учи­те­лей верх про­по­ве­да, Тво­е­го Сына, от откро­ве­ния Отча, не от пло­ти и кро­ве сие тай­но­уве­дав, Мати Божия. Тем­же Тя и Деву про­сла­вив, Матерь и Бого­ро­ди­цу возвеличи.

Светилен

Три све­то­зар­ныя све­тиль­ни­ки, паче сол­неч­ных луч от Све­то­на­чаль­ныя Тро­и­цы и Три­сол­неч­ныя Еди­ни­цы, пре­есте­ствен­но сме­ше­ны, Бого­нос­ныя вос­хва­лим отцы.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки