Новый Завет

Евангелие от Матфея

Мф.9:17. НижE вливaютъ вінA н0ва въ мєхи в_eтхи: а4ще ли же ни2, то2 просадѕтсz мєси, и3 віно2 проліeтсz, и3 мєси поги1бнутъ: но вливaютъ віно2 н0во въ мєхи нHвы, и3 nбоE соблюдeтсz. ­ «Не вливают также вина молодого в мехи ветхие; а иначе прорываются мехи, и вино вытекает, и мехи пропадают, но вино молодое вливают в новые мехи, и сберегается то и другое».

Мф.11:18–19.Пріи1де бо їwaннъ ни kдhй, ни піѕй: и3 глаг0лютъ: бєса и4мать. Пріи1де сн7ъ чlвєческій kдhй и3 піѕй: и3 глаг0лютъ: сE, человєкъ ћдца и3 вінопjйца, мытар_eмъ дрyгъ и3 грєшникwмъ. ИҐ њправди1сz премyдрость t ч†дъ свои1хъ. ­ «Ибо пришел Иоанн, ни ест, ни пьет; и говорят: в нем бес.Пришел Сын Человеческий, ест и пьет; и говорят: вот человек, который любит есть и пить вино, друг мытарям и грешникам. И оправдана премудрость чадами ее».

Мф.26:29. Гlю же вaмъ, ћкw не и4мамъ пи1ти tнн7є t сегw2 плодA л0знагw, до днE тогw2, є3гдA є5 пію2 съ вaми н0во во цrтвіи nц7A моегw2. ­ «Сказываю же вам, что отныне не буду пить от плода сего виноградного до того дня, когда буду пить с вами новое [вино] в Царстве Отца Моего».

Евангелие от Марка

Мк.2:22. и3 никт0же вливaетъ вінA н0ва въ мєхи в_eтхи: а4ще ли же ни2, просади1тъ віно2 н0вое мєхи, и3 віно2 проліeтсz, и3 мєси поги1бнутъ: но віно2 н0вое въ мєхи нHвы вліѕти [подобaетъ]. ­ «Никто не вливает вина молодого в мехи ветхие: иначе молодое вино прорвет мехи, и вино вытечет, и мехи пропадут; но вино молодое надобно вливать в мехи новые».

Мк.15:23. Перед распятием Христу ИҐ даѕху є3мY пи1ти є3смmрнісмeно віно2: џнъ же не пріѕтъ. ­ «И давали Ему пить вино со смирною; но Он не принял».

Мк.14:25. ктомY не и4мамъ пи1ти t плодA л0знагw до днE тогw2, є3гдA є5 пію2 н0во во цrтвіи б9іи ­ «Истинно говорю вам: Я уже не буду пить от плода виноградного до того дня, когда буду пить новое вино в Царствии Божием».

Евангелие от Луки

Лк.1:15. Бyдетъ бо вeлій пред8 гDемъ: и3 вінA и3 сікeра не и4мать пи1ти, и3 дх7а ст7aгw и3сп0лнитсz є3щE и3з8 чрeва мaтере своеЅ: ­ «ибо он будет велик пред Господом; не будет пить вина и сикера, и Духа Святаго исполнится еще от чрева матери своей».

Лк.5:37–39. ИҐ никт0же вливaетъ вінA н0ва въ мєхи в_eтхи: а4ще ли же ни2, раст0ргнетъ н0вое віно2 мєхи, и3 само2 и3зліeтсz, и3 мєси поги1бнутъ: но віно2 н0вое въ мєхи нHвы вливaти [подобaетъ]: и3 nбо‰ соблюдyтсz. ИҐ никт0же пи1въ вeтхое, а4біе х0щетъ н0вагw: глаг0летъ бо: вeтхое лyчше є4сть. ­ «И никто не вливает молодого вина в мехи ветхие; а иначе молодое вино прорвет мехи, и само вытечет, и мехи пропадут; И никто не вливает молодого вина в мехи ветхие; а иначе молодое вино прорвет мехи, и само вытечет, и мехи пропадут; И никто, пив старое [вино], не захочет тотчас молодого, ибо говорит: старое лучше».

Лк.7:33–34. Пріи1де бо їwaннъ кrти1тель ни хлєба kдhй, ни вінA піЅ, и3 глаг0лете: бєсz и4мать. Пріи1де сн7ъ чlвєческій kдhй и3 піЅ, и3 глаг0лете: сeй человєкъ ћдца и3 вінопjйца, дрyгъ мытар_eмъ и3 грєшникwмъ. ­ «Ибо пришел Иоанн Креститель: ни хлеба не ест, ни вина не пьет; и говорите: в нем бес. Пришел Сын Человеческий: ест и пьет; и говорите: вот человек, который любит есть и пить вино, друг мытарям и грешникам».

Лк.10:34. добрый самарянин и3 пристyпль њбвzзA стрyпы є3гw2, возливaz мaсло и3 віно2: всади1въ же є3го2 на св0й ск0тъ, приведE є3го2 въ гости1нницу, и3 прилєжA є3мY: ­ «и, подойдя, перевязал ему раны, возливая масло и вино; и, посадив его на своего осла, привез его в гостиницу и позаботился о нем».

Евангелие от Иоанна

Пир в Кане Галилейской

Ин.2:3, 9, 10.ИҐ недостaвшу вінY, гlг0ла мт7и їи7сова къ немY: вінA не и4мутъ. Z$коже вкуси2 ґрхітриклjнъ вінA бhвшагw t воды2, и3 не вєдаше, tкyду є4сть: слyги же вєдzху почeрпшіи в0ду: пригласи2 женихA ґрхітриклjнъ. ИҐ глаг0ла є3мY: всѕкъ человєкъ прeжде д0брое віно2 полагаeтъ, и3 є3гдA ўпію1тсz, тогдA хyждшее: тh (же) соблю1лъ є3си2 д0брое віно2 досeлє. ­ «И как недоставало вина, то Матерь Иисуса говорит Ему: вина нет у них. Когда же распорядитель отведал воды, сделавшейся вином, – а он не знал, откуда [это вино], знали только служители, почерпавшие воду, – тогда распорядитель зовет жениха и говорит ему: всякий человек подает сперва хорошее вино, а когда напьются, тогда худшее; а ты хорошее вино сберег доселе».

Ин.4:46. Пріи1де же пaки їи7съ въ кaну галілeйскую, и3дєже претвори2 в0ду въ віно2. ­ «Итак Иисус опять пришел в Кану Галилейскую, где претворил воду в вино».

Деяния апостолов

Деян.2:13, 15. о даре языков апостолам ИҐнjи же ругaющесz глаг0лаху, ћкw він0мъ и3сп0лнени сyть. не бо2, ћкоже вы2 непщyете, сjи піѕни сyть, є4сть бо чaсъ трeтій днE ­ «А иные, насмехаясь, говорили: они напились сладкого вина ((γλεύκους)) . ...они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня».

ПОСЛАНИЯ АПОСТОЛА ПАВЛА

К римлянам

Рим.14:21. Добро2 не ћсти мѕсъ, нижE пи1ти вінA, ни њ нeмже брaтъ тв0й претыкaетсz и3ли2 соблазнѕетсz и3ли2 и3знемогaетъ. ­ «Лучше не есть мяса, не пить вина и не [делать] ничего [такого], отчего брат твой претыкается, или соблазняется, или изнемогает».

К эфесянам

Еф.5:18. ИҐ не ўпивaйтесz він0мъ, въ нeмже є4сть блyдъ: но пaче и3сполнѕйтесz дх7омъ ­ «И не упивайтесь вином, от которого бывает распутство; но исполняйтесь Духом».

К Тимофею 1-е

1Тим.3:8. Діaконwмъ тaкожде чи6стымъ (или: ч_eстнымъ), не двоzзы6чнымъ, не вінY мн0гу внимaющымъ, не скверностzжaтєлнымъ, ­ «Диаконы также [должны быть] честны, не двоязычны, не пристрастны к вину, не корыстолюбивы».

1Тим.5:23. КтомY не пjй воды2, но мaлw вінA пріeмли, стомaха рaди твоегw2 и3 чaстыхъ твои1хъ недyгwвъ. ­ «Впредь пей не [одну] воду, но употребляй немного вина, ради желудка твоего и частых твоих недугов».

К Титу

Тит.2:3. стaрицамъ тaкожде во ўкрашeніи столBпнымъ, не клевети1вымъ, не вінY мн0гу порабощ_eннымъ, доброучи1тєлнымъ ­ «чтобы старицы также одевались прилично святым, не были клеветницы, не порабощались пьянству, учили добру».

ОТКРОВЕНИЕ Иоанна Богослова

Откр.6:6. «И когда Он снял третью печать» ИҐ слhшахъ глaсъ посредЭ четhрехъ жив0тныхъ глаг0лющій: мєра пшени1цы за динaрь и3 три2 мBры kчмeнz за динaрь: и3 є3лeа и3 вінA не вреди2. ­ «И слышал я голос посреди четырех животных, говорящий: хиникс пшеницы за динарий, и три хиникса ячменя за динарий; елея же и вина не повреждай».

Откр.14:8–10. ИҐ и4нъ а4гг7лъ в8слєдъ и4де, глаг0лz: падE, падE вавmлHнъ грaдъ вели1кій, занE t вінA ћрости любодєѕніz своегw2 напои2 вс‰ kзhки. ИҐ трeтій а4гг7лъ в8слєдъ є3гw2 и4де, глаг0лz глaсомъ вели1кимъ: и4же а4ще кто2 покланѕетсz ѕвєрю и3 їкHнє є3гw2 и3 пріeмлетъ начертaніе на челЭ своeмъ и3ли2 на руцЭ своeй, и3 т0й и4мать пи1ти t вінA ћрости б9іz, вінA нерастворeна (или: вліѕнна нерастворeна) въ чaши гнєва є3гw2, и3 бyдетъ мyченъ nгнeмъ и3 жyпеломъ пред8 а4гг7лы ст7hми и3 пред8 а4гнцемъ: ­ «И другой Ангел следовал за ним, говоря: пал, пал Вавилон, город великий, потому что он яростным вином блуда своего напоил все народы. И третий Ангел последовал за ними, говоря громким голосом: кто поклоняется зверю и образу его и принимает начертание на чело свое, или на руку свою, тот будет пить вино ярости Божией, вино цельное, приготовленное в чаше гнева Его, и будет мучим в огне и сере пред святыми Ангелами и пред Агнцем».

Откр.16:19. ИҐ бhсть грaдъ вели1къ въ три2 ч†сти, и3 грaди kзhчестіи пад0ша, и3 вавmлHнъ вели1кій помzновeнъ бhсть пред8 бг7омъ, дaти є3мY чaшу вінA ћрости гнєва своегw2. ­ «И город великий распался на три части, и города языческие пали, и Вавилон великий воспомянут пред Богом, чтобы дать ему чашу вина ярости гнева Его».

Откр.17:2. съ нeюже (великой блудницей) любодєzша цaріе зeмстіи, и3 ўпи1шасz живyщіи на земли2 t вінA любодєѕніz є3Ѕ. ­ «с нею блудодействовали цари земные, и вином ее блудодеяния упивались живущие на земле».

Откр.18:2. ...падE, падE вавmлHнъ вели1кій... ћкw t вінA ћрости любодєѕніz своегw2 напои2 вс‰ kзhки, ­ «пал Вавилон, великая [блудница]... ибо яростным вином блудодеяния своего она напоила все народы».

Откр.18:13. и3 кори1цы и3 fmміaма, и3 мЂра и3 лівaна, и3 вінA и3 є3лeа, и3 семідaла и3 пшени1цы, и3 скотA и3 nвeцъ, и3 к0ней и3 колесни1цъ, и3 тєлeсъ и3 дyшъ человєческихъ. ­ «корицы и фимиама, и мира и ладана, и вина и елея, и муки и пшеницы, и скота и овец, и коней и колесниц, и тел и душ человеческих».

Откр.19:15. ИҐ и3з8 ќстъ є3гw2 и3зhде nрyжіе nстро2, да тємъ и3збіeтъ kзhки: и3 т0й ўпасeтъ љ2 жезл0мъ желєзнымъ, и3 т0й перeтъ точи1ло вінA ћрости и3 гнєва б9іz вседержи1телева. ­ «Из уст же Его исходит острый меч, чтобы им поражать народы. Он пасет их жезлом железным; Он топчет точило вина ярости и гнева Бога (τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τῆς ὀργῆς τοῦ θεοῦ) Вседержителя».

Комментарии для сайта Cackle