П.В. Безобразов

Источник

Магно-варадийскому епископу Герасиму Рацу от 10 ноября 1841 г.

Sanctus Johannes Theologus in Apocalypsi comparat ecclesias christianas cum accensis candelabris. Nonnullae harum ecclesiarum, volente Deo, non solum amotae de suis locis, sed etiam exstinctae sunt; subintelligo ecclesias Africanas, quae olim floruerunt et multos eruditissimos episcopos habuerunt; aliae vero si quidem teneant locos suos, sed vel non claro splendore lucent, vel nullum calorem edunt; tales ecclesiae sunt Romana et Lutherana. Una sola orthodoxa ecclesia primitivis apostolicis et oecumenicis dogmatibus ac traditionibus nixa, plena, pura et calida veritatis atque gratiae luce fulget. Una sola orthodoxa ecclesia est fidelissima et carissima Domini I. Christi sponsa. Quamvis illa multis inimicis est circumflexa, sed adjuvante eius coelestis sponsi omnipotentia, illa semper invincibilis manet. Si eius lux divina videtur in una parte mundi exstingui, in alteris partibus cum majori splendore ea effulget. Si in uno loco orthodoxi christiani diminuuntur, in aliis locis illi multiplicantur. Sic, diminutis christianis in Oriente, ubi Turcorum potestas praevalet, numerus orthodoxorum in Russia atque inter varias Slavicas et Wlachicas nationes viguit. Si Romana ecclesia multos Ruthenos, Slavos et Wlachos violenter removit ab ecclesia orthodoxa et ad unionem adstrinxit, hoc decrementum per baptismum multorum ethnicorum, Russiam incolentium, resartum fuit. Spatio postremorum annorum ob multiplicationem christianorum in Siberia, Kamtschatka et Septentrionali America, ubi nos opulentas colonias habemus, novae dioeceses, nempe Tomscensis et Kamtschadalo-Aleutensis sunt constitutae. Sed non solum multi pagani, sed etiam plurimi uniti (2000000) conversi et iterum orthodoxae ecclesiae filii facti sunt. Totus mundus non ignorat nostram ecclesiam hoc maximum incrementum accepisse19.

Перевод

Св. Иоанн Богослов в Апокалипсисе сравнивает христианские церкви с возженными светильниками. Некоторые из этих церквей, по воле Божией, не только удалены с своих мест, но и угасли: я разумею церкви африканские, которые некогда процветали и имели много ученейших епископов; другие же, хотя занимают свои места, или неясным светом светятся или не издают никакой теплоты, таковы церкви римская и лютеранская. Одна только православная церковь, на первоначальные апостольские и вселенские догматы и предания опирающаяся, сильная, чистая и горячая, блистает светом истины и благодати. Одна только православная церковь есть вернейшая и дражайшая невеста Господа Иисуса Христа. Хотя она окружена многими врагами, она при содействии всемогущества своего небесного Жениха остается всегда непобедимой. Если божественный свет ее кажется угасающим в одной части мира, с тем большим блеском он блистает в других частях. Если в одном месте православные христиане уменьшаются, в других местах они увеличиваются. Так, в то время, как уменьшилось число христиан на Востоке, где преобладает могущество турок, число православных христиан возросло в России и среди разных народов славянских и влахийских. Хотя римская церковь многих русских, славян и влахов насильственно отторгла от православной церкви и принудила к унии, эта убыль была возмещена крещением многих инородцев, населяющих Россию. В последние годы вследствие умножения христиан в Сибири, Камчатке и северной Америке, где мы имеем богатые колонии, учреждены новые епархии, именно томская и камчадало-алеутская. Не только многие язычники, но и весьма многие униаты (2 миллиона) обращены и вновь стали сынами православной церкви. Весь мир хорошо знает, что наша церковь получила это очень большое приращение.

* * *

19

Опускаем конец письма, в котором говорится слово в слово то же самое, что в двух предыдущих о воссоединении униатов и выбитой по этому случаю медали. Прим. ред.


Источник: Материалы для биографии епископа Порфирия Успенского. Том 2 / П.В. Безобразов. Типография В.Ф. Киршбаума, Санкт-Петербург, 1910 г.

Комментарии для сайта Cackle