Е. Кустовский

Источник

Неделя седьмая по Пасхе, святых 318-ти богоносных отец, иже в Никеи

В субботу вечера, на малей вечерни

На Го́споди, воззва́х: поставим стихи 4. И поем стихиры воскресны, глас 6: Побе́ду име́яй, Христе́: Днесь Христо́с: Тебе́, Го́споди: повторяюще первую.

Слава, глас тойже: Та́йныя днесь: (Ищи сия вся на велицей вечерни.)

И ныне, Богородичен:

Досто́йно есть, я́ко вои́стину,/ блажи́ти Тя, Богоро́дицу:/ в Твое́ бо пречи́стое вшед чре́во, всех Соде́тель Плоть бысть,/ не преложи́вся естество́м, ниже́ мечта́вся о смотре́нии,/ но восприя́тей из Тебе́ слове́сно одушевле́нней Пло́ти соедини́вся по Ипоста́си./ Отону́дуже благоче́стно/ во обои́х естества́х явля́ющихся ра́знство твори́м./ Того́ моли́, Честна́я Пресвята́я,// низпосла́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

На стиховне воскресная стихира.

Таже настоящия стихиры подобны, Пресвятыя Богородицы, глас 6.

Подобен: Всю отложи́вше:

Стих: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де.

Кля́твою я́ко обеща́ Твоему́ пра́отцу дре́вле,/ Бог Преле́тный/ в после́дняя времена́ соверши́,/ произше́д, Пречи́стая, от чре́ва Твоего́ боже́ственнаго./ И́бо вои́стину возсия́ от Тебе́ Госпо́дь,/ дла́нию содержа́й концы́:/ Его́же и мне благоуве́тлива сотвори́ в час су́дный,/ Де́во Блаже́нная,/ Того́ Ца́рствия мя получи́ти доброде́телей возвыше́нием// и страсте́й умерщвле́нием.

Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь,/ и приклони́ у́хо Твое́.

Ума́ чистото́ю Иса́ия, Де́во, издале́ча прорече́/ роди́ти Иму́щую Созда́теля всея́ тва́ри,/ Тя, Честна́я Пречи́стая:/ Ты бо яви́лася еси́ еди́на во ве́ки всенепоро́чная./ Те́мже Тя молю́:/ оскверне́нную очи́сти ду́шу мою́/ и све́тлости боже́ственныя о́бщника мя покажи́/ и Боже́ственнаго Твоего́ Сы́на стоя́ния десна́го,/ егда́ ся́дет, я́коже пи́сано есть,// суди́ти ми́ру всему́.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́лятся/ бога́тии лю́дстии.

Сме́рти разруше́ние/ Рождество́м Твои́м яви́ся,/ Ты́ бо еси́, Отрокови́це,/ Живота́ нетле́ннаго пребыва́лище./ Те́мже Тя́ молю́:/ в ме́стех а́довых страсте́й мои́х/ лежа́ща Ты́ возста́ви/ и к весе́лию мя́ оживи́, Де́во./ Руково́дствуй ко блаже́нному возда́нию/ и ве́чныя и боже́ственныя сподо́би ра́дости,/ иде́же сла́дость присносу́щная,// иде́же све́т невече́рний.

Слава, глас 4: Моле́бную па́мять:

И ныне, праздника: Го́споди, та́инство: (Зри на велицей вечерни, на стиховне славник.)

Тропарь воскресен. Слава, и ныне: праздника. Ектении и отпуст.

На велицей вечерни

Блаже́н муж: кафисма вся. На Го́споди, воззва́х: поставим стихов 10 и поем воскресны 3, и Вознесения 3, и отцев 4.

Стихиры воскресны, глас 6.

Стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́/ испове́датися и́мени Твоему́.

Побе́ду име́яй, Христе́, ю́же на а́да,/ на Кре́ст возше́л еси́:/ да во тьме́ сме́рти седя́щия воскреси́ши с Собо́ю,/ И́же в ме́ртвых свобо́дь,/ Источа́яй живо́т от Своего́ све́та,// Всеси́льне Спа́се, поми́луй на́с.

Стих: Мене́ ждут пра́ведницы,/ до́ндеже возда́си мне.

Дне́сь Христо́с, сме́рть попра́в,/ я́коже рече́, воскре́се/ и ра́дование ми́ру дарова́,/ да вси́, взыва́юще, пе́снь та́ко рце́м:/ Исто́чниче жи́зни, Непристу́пный Све́те,// Всеси́льне Спа́се, поми́луй на́с.

Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди,/ Го́споди, услы́ши глас мой.

Тебе́, Го́споди, Су́щаго по всей тва́ри,/ гре́шнии ка́мо бежи́м?/ На Небеси́ Сам живе́ши,/ во а́де попра́л еси́ смерть./ Во глубины́ морски́я?/ Та́мо рука́ Твоя́, Влады́ко./ К Тебе́ прибега́ем,/ Тебе́ припа́дающе мо́лимся:// Воскресы́й из ме́ртвых, поми́луй нас.

Ины самогласны, Вознесения, глас тойже.

Стих: Да бу́дут у́ши Твои́/ вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Госпо́дь вознесе́ся на Небеса́,/ да по́слет Уте́шителя ми́ру:/ Небеса́ угото́ваша престо́л Его́,/ о́блацы восхожде́ние Его́./ А́нгели дивя́тся, Челове́ка зря́ще превы́ше себе́./ Оте́ц ждет, Его́же в не́драх и́мать соприсносу́щна./ Дух же Святы́й вели́т всем А́нгелом Его́:/ возьми́те врата́, кня́зи, ва́ша,/ вси язы́цы, восплещи́те рука́ми,// я́ко взы́де Христо́с, иде́же бе пе́рвее.

Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?/

Я́ко у тебе́ очище́ние есть.

Го́споди, Твоему́ Вознесе́нию удиви́шася Херуви́ми,/ зря́ще Тебе́ Бо́га, на о́блацех восходя́ща,/ на них седя́щаго;// и сла́вим Тя, я́ко бла́га ми́лость Твоя́: сла́ва Тебе́.

Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,/ упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

На гора́х святы́х зря́ще Твое́ Вознесе́ние, Христе́,/ Сия́ние сла́вы О́тчи,/ воспева́ем Твой светообра́зный лица́ зрак,/ кла́няемся Страсте́м Твои́м,/ почита́ем Воскресе́ние,// сла́вное Вознесе́ние сла́вяще: поми́луй нас.

Ины стихиры, святых отец, глас 6.

Подобен: Отча́янная:

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния/ да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Из чре́ва роди́лся еси́ пре́жде денни́цы,/ от Отца́ Безма́терен пре́жде век:/ а́ще и А́рий тварь Тя, а не Бо́га сла́вит,/ де́рзостию смеша́я Тя, Зижди́теля, тва́рем безу́мно,/ вещество́ огня́ ве́чнаго себе́ сокро́вищствуяй;/ но собо́р, и́же в Нике́и,/ Сы́на Бо́жия Тя пропове́да, Го́споди,// Отцу́ и Ду́ху сопресто́льна.

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние,/ и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний его́.

Кто Твою́, Спа́се, ри́зу раздра́?/ А́рий, Ты рекл еси́,/ и́же Тро́ицы пресече́ единоче́стное нача́ло в разделе́ния./ Сей отве́рже Тя бы́ти Еди́наго от Тро́ицы,/ сей и Несто́рия учи́т Богоро́дицу не глаго́лати./ Но собо́р, и́же в Нике́и,/ Сы́на Бо́жия Тя пропове́да, Го́споди,// Отцу́ и Ду́ху сопресто́льна.

Стих: Хвали́те Го́спода, вси язы́цы,/ похвали́те Его́, вси лю́дие.

В брег па́дает греха́ А́рий,/ возненави́девый све́та ви́дети,/ и боже́ственною растерза́ется у́дицею вну́тренних,/ все изда́ти существо́ и ду́шу ну́ждно,/ други́й Иу́да быв нра́вом и о́бразом./ Но собо́р, и́же в Нике́и,/ Сы́на Бо́жия Тя пропове́да, Го́споди,// Отцу́ и Ду́ху сопресто́льна.

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,/ и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

А́рий безу́мный/ Пресвяты́я Тро́ицы пресече́ единонача́лие/ в три беззако́нная же и несра́сленная существа́./ Те́мже отцы́ богоно́снии, соше́дшеся усе́рдно,/ ре́вностию разжиза́еми, я́коже фесви́тянин Илия́,/ духо́вным посека́ют мече́м студу́ научи́вшаго ху́льника,// я́коже Дух веща́ше.

Слава, глас 6:

Та́йныя днесь Ду́ха трубы́,/ богоно́сныя отцы́ восхва́лим,/ песнопе́вшия посреде́ Це́ркве/ песнь сли́чную богосло́вия,/ Тро́ицу Еди́ну Непреме́нную,/ Существо́ же и Божество́,/ низложи́тели А́риевы/ и правосла́вных побо́рники,/ моля́щияся всегда́ Го́споду// поми́ловатися душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен:

Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во?/ Кто ли не воспое́т Твоего́ пречи́стаго Рождества́?/ Безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный,/ То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде,/ неизрече́нно вопло́щся,/ естество́м Бог сый/ и естество́м быв Челове́к нас ра́ди,/ не во двою́ лицу́ разделя́емый,/ но во двою́ естеству́/ несли́тно познава́емый./ Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная,// поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Све́те ти́хий: Прокимен дне: Госпо́дь воцари́ся: и паремии отцев.

Бытия чтение (глава 14):

Слы́шав Авра́м, я́ко плене́н бысть Лот, брата́ничь его́, сочте́ своя́ домоча́дцы три́ста и осмьна́десять, и погна́ в след их да́же до Да́на, и нападе́ на ня но́щию сам, и о́троцы его́ с ним: и порази́ их, и гони́ их до Хова́ла, е́же есть ошу́юю Дама́ска. И возврати́ вся́каго коня́ содо́мскаго, и Ло́та, брата́нича своего́, возврати́, и вся име́ния его́, и жены́, и лю́ди. Изы́де же царь содо́мский во сре́тение ему́, повнегда́ возврати́тися ему́ от се́ча Ходоллогомо́рскаго, и с царьми́, и́же с ним, во юдо́ль Са́вин: сие́ же бя́ше по́ле царе́во. И Мелхиседе́к, царь Сали́мский, изнесе́ хле́бы и вино́, бя́ше же свяще́нник Бо́га Вы́шняго. И благослови́ Авра́ма, и рече́: благослове́н Авра́м Бо́гом Вы́шним, И́же созда́ Не́бо и зе́млю, и благослове́н Бог Вы́шний, И́же предаде́ враги́ твоя́ под ру́ки тебе́.

Втораго закона чтение (глава 1):

Во днех о́нех рече́ Моисе́й к сыно́м Изра́илевым: ви́дите, преда́х пред лице́м ва́шим зе́млю: вше́дше, насле́дуйте зе́млю, е́юже кля́тся Госпо́дь отце́м ва́шим, Авраа́му, Исаа́ку и Иа́кову, да́ти им и се́мени их по них. И реко́х к вам во вре́мя о́но, глаго́ля: не возмогу́ еди́н води́ти вас, Госпо́дь Бог наш умно́жил вы есть, и се есте́ днесь я́ко зве́зды небе́сныя мно́жеством. Госпо́дь Бог оте́ц на́ших да приложи́т вам, я́ко да бу́дете ты́сящами сугу́бо, и да благослови́т вас, я́коже глаго́ла вам. И взях от вас му́жи му́дры, и све́домы, и смы́слены, и поста́вих их владе́ти над ва́ми тысященача́льники, и стонача́льники, и пятьдесятонача́льники, и десятонача́льники, и писмовводи́тели судия́м ва́шим. И запове́дах судия́м ва́шим во вре́мя о́но, глаго́ля: разслу́шайте посреде́ бра́тий ва́ших и суди́те пра́ведно посреде́ му́жа, и посреде́ бра́та его́, и посреде́ прише́льца его́, да не позна́ете лица́ в суде́. Ма́лому и вели́кому су́диши и не устыди́шися лица́ челове́ческа, я́ко суд Бо́жий есть.

Втораго закона чтение (глава 10):

Во днех о́нех рече́ Моисе́й к сыно́м Изра́илевым: се Го́спода Бо́га твоего́ не́бо и Не́бо небесе́: земля́ и вся, ели́ка суть на ней. Оба́че отцы́ ва́ши произво́ли Госпо́дь люби́ти я: и избра́ се́мя их по них, вас, па́че всех язы́к, в день сей. И обре́жите жестосе́рдие ва́ше, и вы́и ва́шея не ожесточи́те ктому́. И́бо Госпо́дь Бог наш, Сей Бог бого́в и Госпо́дь господе́й: Бог вели́кий, кре́пкий и стра́шный, И́же не диви́тся лицу́, ниже́ взе́млет дар. Творя́й суд прише́льцу, и сироте́, и вдове́, и лю́бит прише́льца, да́ти ему́ хлеб и ри́зу. И возлюби́те прише́льца: прише́льцы бо бе́сте в земли́ Еги́петстей. Го́спода Бо́га твоего́ да убои́шися, и Тому́ Еди́ному послу́жиши, и к Нему́ прилепи́шися, и и́менем Его́ клене́шися. Той хвала́ твоя́, и Той Бог твой, И́же сотвори́ тебе́ вели́кая и сла́вная сия́, я́же ви́десте о́чи твои́.

На литии стихира праздника, глас 1:

Возше́д на Небеса́, отону́дуже и соше́л еси́,/ не оста́ви нас си́рых, Го́споди:/ да прии́дет Твой Дух, нося́ мир ми́рови,/ покажи́ сыно́м челове́ческим дела́ си́лы Твоея́,// Го́споди Человеколю́бче.

Слава, отцев, глас 3:

Апо́стольских преда́ний/ изве́стнии храни́телие бы́сте, святи́и отцы́,/ Святы́я бо Тро́ицы единосу́щное правосла́вно научи́вше,/ А́риево хуле́ние собо́рне низложи́сте,/ с ним же и Македо́ния духобо́рца обличи́вше,/ осуди́сте Несто́рия, Евти́хия и Диоско́ра,/ Саве́ллия же и Севи́ра безгла́внаго,/ и́хже пре́лести испроси́те изба́витися нам// нескве́рну на́шему житию́ в ве́ре сохрани́тися мо́лимся.

И ныне, праздника, глас 6:

Го́споди, смотре́ния соверши́в та́инство,/ пои́м Твоя́ ученики́ на го́ру Елео́нскую,/ возноси́лся еси́, и се твердь небе́сную проше́л еси́,/ мене́ ра́ди Обнища́вый по мне;/ и возше́д, отону́дуже не разлучи́лся еси́,/ Всесвята́го Твоего́ Ду́ха низпосли́,// просвеща́юща ду́ши на́ша.

На стиховне стихира, глас 6:

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на Небесе́х,/ и на́с на земли́ сподо́би/ чи́стым се́рдцем// Тя́ сла́вити.

Ины стихиры, по алфавиту.

Стих: Госпо́дь воцари́ся,/ в ле́поту облече́ся.

Врата́ сокруши́в ме́дная,/ и вереи́ а́довы сотры́й,/ я́ко Бо́г Всеси́лен,/ ро́д челове́ческий па́дший воскреси́л еси́./ Сего́ ра́ди и мы́ согла́сно вопие́м:// воскресы́й из ме́ртвых Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих: И́бо утверди́ вселе́нную,/ я́же не подви́жится.

Тле́ния на́с дре́вняго Христо́с испра́вити хотя́,/ на Кресте́ пригвожда́ется,/ и во гро́бе полага́ется,/ Его́же мироно́сицы жены́ со слеза́ми иска́ху,/ рыда́юще глаго́лаху:/ увы́ на́м, Спа́се все́х,/ ка́ко изво́лил еси́ во гро́б всели́тися?/ Всели́вый же ся́ хотя́й, ка́ко укра́ден бы́л еси́?/ Ка́ко преложе́н бы́л еси́?/ Ко́е же ме́сто Твое́ живоно́сное сокры́ Те́ло?/ Но, Влады́ко, я́коже обеща́лся еси́,/ на́м яви́ся и утоли́ от на́с рыда́ние сле́з./ Пла́чущимся же и́м, А́нгел к ни́м возопи́:/ от пла́ча преста́вше, апо́столом рцы́те,/ я́ко воскре́се Госпо́дь,// ми́рови да́руяй очище́ние и ве́лию ми́лость.

Стих: До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди,/ в долготу́ дний.

Распны́йся, я́ко восхоте́л еси́, Христе́,/ и смерть погребе́нием Твои́м плени́вый,/ тридне́вен воскре́сл еси́, я́ко Бог, со сла́вою,/ ми́рови да́руяй безконе́чную жизнь// и ве́лию ми́лость.

Слава, отцев, глас 4:

Моле́бную па́мять дне́сь богоно́сных отце́в,/ от всея́ вселе́нныя собра́вшихся/ в све́тлем гра́де Нике́йстем,/ правосла́вных собра́ния, благоче́ствующе, ве́рно пра́зднуим./ Си́и бо лю́таго А́рия безбо́жное веле́ние благочестному́дренне низложи́ша/ и от кафоли́ческия Це́ркве собо́рне того́ изгна́ша;/ и я́сно Сы́на Бо́жия единосу́щна и соприсносу́щна,/ пре́жде ве́к су́ща,/ все́х научи́ша испове́дати,/ во изображе́нии ве́ры изве́стно и благоче́стно сие́ изложи́вше./ Те́мже и мы́, боже́ственным и́х повеле́нием после́дствующе,/ изве́стно ве́рующе, слу́жим/ со Отце́м Сы́ну и Ду́ху Всесвято́му,// во Еди́ном Божестве́ Тро́ице Единосу́щней.

И ныне, праздника, глас тойже:

Го́споди, та́инство, е́же от веко́в сокрове́нное и от родо́в,/ испо́лнив, я́ко Бла́г,/ прише́л еси́ со ученики́ Твои́ми на го́ру Елео́нскую,/ име́яй Ро́ждшую Тя́, Творца́ и все́х Соде́теля:/ То́й бо, в Стра́сти Твое́й Ма́терски па́че все́х боле́зновавшей,/ подоба́ше и сла́вою Пло́ти Твоея́/ премно́гия наслади́тися ра́дости./ Ея́же и мы́ причаща́ющеся/ е́же на Небеса́ восхо́дом Твои́м, Влады́ко,// вели́кую Твою́ ми́лость, на на́с бы́вшую, сла́вим.

Таже: Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. И по О́тче наш: тропарь отцев, глас 8: Препросла́влен еси́: дважды. И праздника единожды, писаны на утрени.

И благословение хлебов.

Аще ли несть бдения, тропарь воскресен: А́нгельския Си́лы: Слава: отцев: И ныне: Вознесения. На повечерии кондак отцев: Слава, и ныне: Вознесения. На полунощнице поем канон Троичный Октоиха гласа, и прочее, яко обычно. И отпуст.

На утрени

На Бог Госпо́дь: тропарь воскресен, глас 6:

А́нгельския Си́лы на гро́бе Твое́м,/ и стрегу́щии омертве́ша,/ и стоя́ше Мари́я во гро́бе,/ и́щущи пречи́стаго Те́ла Твоего́./ Плени́л еси́ а́д, не искуси́вся от него́,/ сре́тил еси́ Де́ву, Да́руяй живо́т:// воскресы́й из ме́ртвых Го́споди, сла́ва Тебе́. (Дважды.)

Слава, отцев, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же на́ш,/ свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся́ ны́ наста́вивый:// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

И ныне, тропарь Вознесения:

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же на́ш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным и́м бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты́ еси́ Сы́н Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

По 1м стихословии седален, глас 6:

Гро́бу отве́рсту, а́ду пла́чущуся, Мари́я вопия́ше ко скры́вшимся апо́столом: изыди́те, виногра́да де́лателие, пропове́дите Воскресе́ния сло́во: воскре́се Госпо́дь, подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.

Стих: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Го́споди, предстоя́ше гро́бу Твоему́ Мари́я Магдали́на и пла́каше, вопию́щи, вертогра́даря Тя мня́щи, глаго́лаше: где положи́л еси́ Ве́чный Живо́т? Где скрыл еси́ Седя́щаго на престо́ле херуви́мстем? Стрегу́щии бо Сего́ от стра́ха омертве́ша. Или́ Го́спода моего́ дади́те ми, или́ со мно́ю возопи́йте: в ме́ртвых быв, и ме́ртвыя Воскреси́вый, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен:

Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, прише́л еси́ на Страсть во́льным хоте́нием, возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, глаго́ля А́нгелом: сра́дуйтеся Мне, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. Вся му́дре устро́ивый Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

По 2м стихословии седален, глас тойже:

Живо́т во гро́бе возлежа́ше, и печа́ть на ка́мени надлежа́ше, я́ко Царя́ спя́ща, во́ини стрежа́ху Христа́, и враги́ Своя́ неви́димо порази́вый, воскре́се Госпо́дь.

Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Во́льною сме́ртию живо́т безсме́ртный обрето́хом, Всеси́льне и Еди́не всех Спа́се: Ты бо в честно́м Твое́м воста́нии вся воззва́л еси́, Разруши́вый а́дову побе́ду и сме́рти жа́ло.

Слава, и ныне, Богородичен:

Богоро́дице Де́во, моли́ Сы́на Твоего́, во́лею пригвозди́вшагося на Кресте́ и воскре́сшаго из ме́ртвых, Христа́ Бо́га на́шего, спасти́ся душа́м на́шим.

По непорочнах, тропари обычныя: Благослове́н еси́, Го́споди: А́нгельский собо́р:

Ектения малая.

И абие ипакои, глас 6:

Во́льною и животворя́щею Твое́ю сме́ртию, Христе́, врата́ а́дова сокруши́в, я́ко Бог, отве́рзл еси́ нам дре́вний рай и, воскре́с из ме́ртвых, изба́вил еси́ от истле́ния живо́т наш.

Степенна, глас 6.

Антифон 1:

На Не́бо о́чи мои́/ возвожу́, к Тебе́, Сло́ве:/ уще́дри мя, да живу́ Тебе́.

Поми́луй нас, уничиже́нных,/ устроя́я благопотре́бныя Твоя́ сосу́ды, Сло́ве.

Слава: Свято́му Ду́ху/ вся́кая всеспаси́тельная вина́,/ а́ще ко́ему Сей по достоя́нию дхнет,/ ско́ро взе́млет от земны́х,/ восперя́ет, возраща́ет,/ устроя́ет Горе́.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

А́ще не Госпо́дь бы бы́л в на́с,/ никто́же от на́с проти́ву возмо́гл бы/ вра́жиим бра́нем одоле́ти:/ побежда́ющии бо от зде́ возно́сятся.

Зубы́ их да не я́та бу́дет/ душа́ моя́, я́ко птене́ц, Сло́ве:/ увы́ мне, ка́ко и́мам от врага́ избы́ти,/ грехолюби́в сый?

Слава: Святы́м Ду́хом/ обоже́ние все́м, благоволе́ние,/ ра́зум, мир и благослове́ние:/ равноде́тельный бо есть Отцу́ и Сло́ву.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Наде́ющиися на Го́спода/ враго́м стра́шни и всем ди́вни:/ Горе́ бо зрят.

В беззако́ния рук свои́х/ пра́ведных жре́бий,/ помо́щника Тя име́я, Спа́се,/ не простира́ет.

Слава: Свята́го Ду́ха держа́ва на всех:/ Ему́же вы́шняя во́инства покланя́ются/ со вся́ким дыха́нием до́льним.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 6: Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́/ и прииди́, во е́же спасти́ нас.

Стих: Пасы́й Изра́иля, вонми́, Наставля́яй, я́ко овча́, Ио́сифа.

Вся́кое дыха́ние:

Евангелие утреннее воскресно 10е, от Иоанна, зачало 66: Яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых:

Таже: Воскресе́ние Христо́во: единожды. Псалом 50. И прочее обычно.

Канон воскресен со ирмосом на 4, и Вознесения на 4, и святых отец на 6.

Канон воскресен, глас 6.

Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема:// Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Распросте́ртыма дла́ньма на Кресте́, Оте́ческаго испо́лнил еси́ благоволе́ния, Благи́й Иису́се, вся́ческая: те́мже побе́дную песнь Тебе́ вси пое́м.

Стра́хом к Тебе́, я́ко рабы́ня, смерть повеле́вшися приступи́, Влады́це живота́, то́ю подава́ющему нам безконе́чный живо́т и воскресе́ние.

Богородичен: Своего́ прии́мши Соде́теля, я́ко Сам восхоте́, из безсе́менна чре́ва Твоего́ па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стину яви́лася еси́ Влады́чица.

Ин канон, Вознесения, глас 5.

Ирмос: Спаси́телю Бо́гу:

Воспои́м, вси лю́дие, на ра́мех херуви́мских возне́сшуся со сла́вою Христу́ и спосади́вшему нас одесну́ю Отца́, песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Хода́тая Бо́гу и челове́ком, Христа́, ли́цы а́нгельстии ви́девше с Пло́тию в вы́шних, удивля́хуся, согла́сно же воспева́ху песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Я́вльшемуся Бо́гу на горе́ Сина́йстей и зако́н да́вшему Богови́дцу Моисе́ю, от горы́ Елео́нския возне́сшемуся Пло́тию, Тому́ вси воспои́м, я́ко просла́вися.

Богородичен: Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, воплоще́ннаго от Тебе́ и от недр Роди́теля неотсту́пльшаго Бо́га непреста́нно моли́ от вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́.

Канон святых отец, глас 6.

Егоже краестрочие: Первое воспою сословие пастырей.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль:

Святы́х оте́ц восхваля́я всесвяты́й собо́р, всесвято́е того́ во мне прорица́ние, вопия́: молю́ тя, Христе́, сохрани́тися мне. (Дважды.)

Богоно́снии отцы́, я́ко мо́лния, соше́дшеся дне́сь, Тебе́, Христе́, Единоро́дна, Отцу́ Собезнача́льна Сы́на испове́даша я́сно, и Единосу́щна.

Слава: Неве́сты Твоея́, Це́ркве, благосла́внии невестокраси́телие, Влады́ко, ве́ры я́ве определе́ние изложи́вше злато́е, я́ко у́тварию боголе́пною, сию́ украси́ша.

И ныне, Богородичен: Преукраше́нна сла́вою Боже́ственною, Честна́я Цари́ца Сы́ну Своему́ и Бо́гу предстои́т, нам спасе́ние душе́вное прося́щи.

Катавасия: Боже́ственным покрове́н/ медленоязы́чный мра́ком,/ извити́йствова Богопи́санный зако́н:/ ти́ну бо оттря́с очесе́ у́мнаго,/ ви́дит Су́щаго/ и науча́ется Ду́ха ра́зуму,// хваля́ боже́ственными пе́сньми.

Песнь 3

Ирмос: Не́сть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мо́й,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени// испове́дания Твоего́.

Бо́га распина́ема Пло́тию зря́щи, тварь распада́шеся стра́хом, но содержа́щею дла́нию нас ра́ди Распя́таго кре́пко содержа́шеся.

Сме́ртию смерть разори́вшися, лежи́т окая́нная бездыха́нна: живота́ бо не терпя́щи Боже́ственнаго приложе́ния, мертва́ быва́ет кре́пкая, и да́руется всем воскресе́ние.

Богородичен: Боже́ственнаго Рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чин превосхо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́:

Возше́л еси́, Жизнода́вче Христе́, ко Отцу́, и возне́сл еси́ род наш, Человеколю́бче, неизрече́нным благоутро́бием Твои́м.

Чи́ни а́нгельстии, Спа́се, челове́ческое естество́ ви́девше, совосходя́щее Тебе́, непреста́нно удивля́еми, воспева́ху Тя.

Ужаса́хуся а́нгельстии ли́цы, Христе́, зря́ще Тя с Телесе́м возне́сшася, и воспева́ху свято́е Твое́ Вознесе́ние.

Богородичен: Моли́ непреста́нно, Чи́стая, Произше́дшаго от боку́ Твоею изба́витися пре́лести диа́воли пою́щим Тя Ма́терь Бо́жию.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди:

Ток, и страсть, и сече́ние А́рий безу́мный Рождеству́ Боже́ственному злоче́стно нечести́вый прилага́я, сечи́тельным оте́ческим мече́м отсека́ется. (Дважды.)

Я́коже дре́вле боже́ственный Авраа́м, вво́инившеся, вси всечестни́и богоглаго́ливии, враги́ Твоя́, Бла́же, неи́стовныя Твое́ю си́лою кре́пко погуби́ша. (Дважды.)

Слава: Пе́рвое собра́ние собра́вшееся Твои́х свяще́нных Единосу́щна Тя, Спа́се, Безнача́льному Отцу́ и Творца́ всех ро́ждшагося благоче́стно пропове́даша.

И ныне, Богородичен: Не мо́жет сло́во земны́х, ниже́ язы́к, Де́во, восхвали́ти Тя досто́йно: из Тебе́ бо без се́мене Жизнода́вец Христо́с воплоти́тися, Пречи́стая, благоволи́.

Катавасия: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы,/ доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия,/ еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны,/ нося́щия ду́х сокруше́н,// к Си́льному и Бо́гу ра́зумов.

Ектения малая.

Кондак Вознесения, глас 6:

Е́же о на́с испо́лнив смотре́ние/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же на́ш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный/ и вопия́ лю́бящим Тя́:// А́з е́смь с ва́ми, и никто́же на вы́.

Икос:

Я́же земли́ на земли́ оста́вившии, я́же пе́пельная пе́рсти уступа́ющии, прииди́те, воспря́нем и на высоту́ возведе́м о́чи и мы́сли, впери́м ви́ды, вку́пе и чу́вства, на Небе́сная врата́, сме́ртнии: непщу́им бы́ти в ма́сличной горе́ и взира́ти на Избавля́ющаго, на о́блацех носи́ма. Отону́ду бо Госпо́дь на Небеса́ востече́, и та́мо даролюбе́зны да́ры раздая́ апо́столом Свои́м, уте́шив я, я́ко Оте́ц, и утверди́в я, наста́вив я́ко сыно́в, и рече́ к ним: не разлуча́юся вас,// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Таже седален отцев, глас 4.

Подобен: Ско́ро предвари́:

Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы ми́ру яви́стеся на земли́ вои́стину, блаже́ннейшии отцы́ боговеща́ннии, изсуши́вше е́реси ху́льных языковре́дий и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных смуще́ния: те́мже, я́ко святи́телие Христо́вы, моли́теся спасти́ся нам.

Слава, другий, глас тойже.

Подобен: Вознесы́йся:

Нике́йский све́тлый град днесь от всея́ земли́ к себе́ призва́ три́ста и осмьна́десять священнонача́льников на глаго́лавшаго хулу́ А́рия и умаля́ющаго Еди́наго от Тро́ицы, Сы́на и Сло́ва су́щаго Бо́жия, его́же, А́рия, низло́жше, ве́ру утверди́ша.

И ныне, Вознесения, подобен.

Возше́д на Небеса́ со сла́вою, и соседы́й Отцу́ одесну́ю, ника́коже разлучи́лся еси́, Человеколю́бче Христе́; Ду́ха же Свята́го прему́дрым ученико́м Твои́м посла́ти Обеща́вый и на́ша Озари́вый мы́сли, да́ждь просвеще́ние, я́ко да непреста́нно пое́м Тя́, Влады́ко.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ Си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи// от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Дре́во процвете́, Христе́, и́стинныя жи́зни: Крест бо водрузи́ся и, напои́вся Кро́вию и водо́ю от нетле́нных Твои́х ребр, живо́т нам прозябе́.

Не ктому́ мне змий ло́жно обоже́ние подлага́ет: Христо́с бо, Богоде́тель челове́ча естества́, ны́не невозбра́нно стезю́ мне жи́зни устро́и.

Богородичен: Я́ко вои́стину неизглаго́ланна и непости́жна суть, Твоего́, Богоро́дице, боголе́пнаго Рождества́ су́щим на земли́ и на Небеси́, Присноде́во, та́инства.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: Услы́шах слу́х си́лы Креста́:

Возне́слся еси́ во сла́ве, А́нгелов Царю́, Уте́шителя нам от Отца́ посла́в. Те́мже вопие́м: сла́ва, Христе́, Вознесе́нию Твоему́.

Я́ко взы́де Спас ко Отцу́ с Пло́тию, удиви́шася Ему́ а́нгельская во́инства и возопи́ша: сла́ва, Христе́, Вознесе́нию Твоему́.

Го́рния Си́лы Го́рнейшим вопия́ху: врата́ возьми́те Христу́, на́шему Царю́, Его́же воспева́ем вку́пе со Отце́м и Ду́хом.

Богородичен: Де́ва роди́ и ма́терних не позна́, но Ма́ти у́бо есть, Де́вою же пребы́сть, Ю́же воспева́юще: ра́дуйся, Богоро́дице, взыва́ем.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Христо́с моя́ Си́ла:

Прелюбоде́йствовавый А́рий умо́м неразу́мным правосла́вную ве́ру, оте́ческими суды́ изгна́н бысть от Це́ркве, я́коже уд гнилы́й, злоимени́тый. (Дважды.)

О Тебе́, Влады́ко, подвиза́вся лик оте́ц, Твоя́ враги́ зело́ победи́ и Соесте́ственна Тя Отцу́ и Ду́ху просла́ви.

Слава: Хода́тай был еси́, Бо́же и Челове́че, Бо́гу и челове́ком, Христе́; те́мже во двою́ Тя естеству́ Еди́наго зна́юще Сы́на, богому́дрии пропове́даша.

И ныне, Богородичен: Ме́ртва мя показа́ сада́ вкуше́ние, жизнь же Дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Всечи́стая, воскреси́ и ра́йския сла́дости насле́дника мя показа́.

Катавасия: Царю́ Царе́й, Яковы́й от Якова́го/ Еди́н, Сло́ве, произше́дый/ от Отца́ Безвино́внаго,/ Равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха/ апо́столом и́стинно посла́л еси́,/ я́ко Благоде́теля, поющим:// сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши/ любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,// от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Уступа́ют ми Херуви́ми ны́не, и пла́менное ору́жие, Влады́ко, плещи́ мне дае́т, Тя ви́девше, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, разбо́йнику путь сотво́ршаго в рай.

Не ктому́ бою́ся е́же в зе́млю, Влады́ко Христе́, возвраще́ния: Ты бо от земли́ возве́л мя еси́ забве́на, благоутро́бия ра́ди мно́гаго, к высоте́ нетле́ния Воскресе́нием Твои́м.

Богородичен: Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ру Блага́я, испове́дающих спаса́й: Тя бо Предста́тельницу непобеди́мую и́мамы, и́стинную Богороди́тельницу.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти:

Испо́лнив весе́лия вся́ческая, Ми́лостиве, к Го́рним Си́лам с Пло́тию прише́л еси́.

А́нгельския Си́лы, взе́млема Тебе́ ви́девше: врата́, взыва́ху, Царю́ на́шему возьми́те.

Апо́столи, ви́девше возвыша́ема Спа́са, с тре́петом взыва́ху Царю́ на́шему: сла́ва Тебе́.

Богородичен: Де́ву по Рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице, Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Бо́жиим све́том:

Кра́сны но́ги, я́ко вои́стину, ны́не пропове́дающих Тя Мир, всяк ум преиму́щий, всех А́нгелов и челове́ков, Христе́, и мно́жеством ми́ра мир совокупля́ющий. (Дважды.)

Прему́дрость, Си́лу, О́тчее Сло́во Ипоста́сное, Христе́, Тебе́ соше́дшеся пропове́даша, всесвята́го свяще́нства че́стно зако́ном печа́тавше, боже́ственнии учи́телие. (Дважды.)

Слава: Вод струя́ми чи́стыми уче́ния Правосла́вную Це́рковь напои́вшии, на вода́х поко́я ны́не наслажда́етеся, ве́чно ра́дующеся.

И ныне, Богородичен: Све́щник, Пречи́стая, све́тлый, всем озаря́ющий Христа́, пра́вды Со́лнце, Тебе́ ве́дуще, еди́на Богороди́тельнице Чи́стая, Твое́ ны́не заступле́ние призыва́ем.

Катавасия: Реши́тельное очище́ние грехо́в,/ огнедохнове́нную приими́те Ду́ха ро́су,/ о ча́да светообра́зная церко́вная./ Ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н,// языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,// Многоми́лостиве.

Распина́емь, Влады́ко, гвоздьми́ у́бо, кля́тву, ю́же на нас, очи́стил еси́, копие́м же пробода́емь в ре́бра, Ада́мово рукописа́ние раздра́в, мир свободи́л еси́.

Ада́м низведе́н бысть, ле́стию запе́нся, ко а́дове про́пасти; но естество́м Бог же и Ми́лостив, соше́л еси́ ко иска́нию и, на ра́му поне́с, совоскреси́л еси́.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком Ко́рмчию Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое разжени́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: Обы́де мя бе́здна:

Взыгра́шася апо́столи, зря́ще на высоту́ днесь Зижди́теля взе́млема, упова́нием Ду́ха, и стра́хом зовя́ху: сла́ва восхо́ду Твоему́.

Предста́ша А́нгели, вопию́ще, Христе́, ученико́м Твои́м: и́мже о́бразом ви́десте Христа́ восходя́ща с Пло́тию, па́ки прии́дет пра́ведный всех Судия́.

Я́ко ви́деша Тя, Спа́се наш, Небе́сныя Си́лы, на высоту́ взе́млема с Те́лом, взыва́ху, глаго́люще: вели́ко, Влады́ко, человеколю́бие Твое́.

Богородичен: Купину́ Тя неопали́мую, и го́ру, и ле́ствицу одушевле́нную, и дверь Небе́сную досто́йно сла́вим, Мари́е сла́вная, правосла́вных Похвало́.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Жите́йское мо́ре:

Утаи́тися не возмо́же пле́велов се́ятель Про́мысла неизрече́ннаго, неи́стовству тезоимени́т нарече́нный: Иу́де бо поревнова́в, я́коже он разсе́деся вселука́вый. (Дважды.)

Боже́ственное собра́ние оте́ц честно́е Единоро́дное Озаре́ние, от Существа́ возсия́вшее О́тча, пропове́дует Тя, Влады́ко, и пре́жде всех век рожде́нна Сы́на.

Слава: Чре́во растерза́ется по словеси́, исто́чник му́тный и непи́тный ересе́й, источи́вший злочести́вых, ра́лом моли́твы свяще́нник боже́ственных промы́сленнее.

И ныне, Богородичен: Вели́кий преднаписа́ во проро́цех Моисе́й Тебе́ ковче́г, и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку, обра́зно зна́менуя воплоще́ние Вы́шняго из Тебе́, Ма́ти Де́во.

Катавасия: Очище́ние нам, Христе́,/ и Спасе́ние, Влады́ко,/ возсия́л еси́ от Де́вы,/ да, я́ко проро́ка от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну,// от тли исхити́ши всего́ Ада́ма, всеро́дна па́дшаго.

Ектения малая.

Кондак отцев, глас 8.

Подобен: Я́ко нача́тки:

Апо́стол пропове́дание и оте́ц догма́ты/ Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша,/ я́же и ри́зу нося́щи и́стины,/ истка́ну от е́же свы́ше богосло́вия,// исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.

Икос:

Высо́ким пропове́данием Бо́жию Це́рковь услы́шим вопию́щу: жа́ждай да гряде́т ко мне и пие́т ча́шу, ю́же держу́, ча́ша есть прему́дрости; сие́ питие́ и́стины сло́вом почерпо́х, во́ду пролива́ющую не прекосло́вия, но испове́дания, ю́же пия́, ны́нешний Изра́иль Бо́га зрит веща́юща: ви́дите, ви́дите, я́ко Сам Аз есмь и не пременя́юся, Аз Бог пе́рвый, Аз же и по сих, и ра́зве Мене́ несть ино́го отню́д. Отсю́ду причаща́ющиися насы́тятся// и восхва́лят благоче́стия вели́кое та́инство.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие/ мучи́теля увеща́ вопи́ти:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Рыда́ющее во Стра́сти Твое́й со́лнце во мрак облече́ся, и во дни по всей, Влады́ко, земли́ свет поме́рче, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Облеко́шася, Христе́, схожде́нием Твои́м во свет преиспо́дняя, пра́отец же, весе́лия испо́лнен яви́вся, ликовству́я взыгра́ше, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Троичен: Ца́рствующее и все́ми владя́щее Естество́ Триипоста́сное, бла́гости и безме́рныя пучи́ны Свет пою́ще, возопии́м, ве́рнии: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: В пещи́ о́гненней:

На о́блацех све́та вознесы́йся и спасы́й мир, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

На ра́му, Христе́, заблу́ждшее взем естество́, возне́сся, Бо́гу и Отцу́ приве́л еси́.

Возше́дый в Пло́ти к Безпло́тному Отцу́, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Умерщвле́нное на́ше грехо́м естество́ взем, Твоему́ сво́йственному Отцу́, Спа́се, приве́л еси́.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Росода́тельну:

Победи́сте неи́стовству тезоимени́таго А́рия, неи́стовствовавшаго лю́те и глаго́лавшаго на высоту́ непра́ведная. Бо́жию бо Сы́ну отрече́ся вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. (Дважды.)

Сы́на гро́мова подража́юще, чу́днии, Сло́ва, Отцу́ Собезнача́льна и Единопресто́льна, огнезра́чными усты́ ва́шими всех научи́сте вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. (Дважды.)

Слава: Я́ко крила́тии, Сло́ву помо́гшии, приидо́сте, богоблаже́ннии, от коне́ц бо вселе́нныя собра́ вас Дух Святы́й вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

И ныне, Богородичен: Ю́ноши три пещь не опали́, Рождество́ прообразу́ющия Твое́: Боже́ственный бо Огнь, Тебе́ не опали́в, всели́ся в Тя и всех просвети́ вопи́ти: благослове́нна еси́, Бо́га пло́тию поро́ждшая.

Катавасия: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь,/ почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н:/ Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет,/ е́же вопи́ти:// Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́нна еси́.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти,// Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Иуде́йския дре́вле пророкоуби́йцы лю́ди, богоуби́йцы за́висть ны́не соде́ла, Тебе́ на Крест возне́сшия, Сло́ве Бо́жий: Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Небе́сных круг не оста́вил еси́ и во ад соше́д, всего́ совоздви́гл еси́, Христе́, лежа́щаго во гно́и челове́ка. Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Богородичен: От Све́та Светода́вца Сло́ва зачала́ еси́, и ро́ждши несказа́нно Пресу́щественнаго: Дух бо в Тя, Де́во, Боже́ственный всели́ся. Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: Из Отца́ пре́жде век:

Во двою́ существу́ возлете́вшаго Жизнода́вца Христа́ на Небеса́ со сла́вою и Отцу́ соседя́ща, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

От рабо́ты и́дольския тварь изба́вившаго и предста́вившаго ту свобо́дну Своему́ Отцу́, Тебе́, Спа́се, пое́м и Тебе́ превозно́сим во вся ве́ки.

Свои́м схожде́нием Низложи́вшаго супоста́та и Свои́м возше́ствием Возне́сшаго челове́ки, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Херуви́мов превы́шшая яви́лася еси́, Богоро́дице Чи́стая, во чре́ве Твое́м си́ми Носи́маго носи́вшая: Его́же с безпло́тными, челове́цы славосло́вим во вся ве́ки.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным:

Просвети́вшеся луча́ми Твоего́ Божества́, блази́и Твои́ па́стырие Тебе́ испове́даша бытию́ Соде́теля всех и Го́спода, Его́же превозно́сим во вся ве́ки. (Дважды.)

Лик па́стырей приснопа́мятный собра́вся, богому́дренно Тро́ицу Несозда́нную ны́не богосло́вя, всех учи́т вопи́ти: Тя превозно́сим во вся ве́ки. (Дважды.)

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Священнонача́льницы, па́стырие достосла́внии Христо́ву Це́рковь просвеща́ют, ины́й и́нуду сию́ освеща́юще и превознося́ще во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Та́йно во о́бразех предви́деша Тебе́ проро́цы вси, Сло́во Ро́ждшую, Плоть бо из Тебе́ Взе́мый, Сей про́йде сугу́б, Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Таже: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Катавасия: Разреша́ет у́зы и ороша́ет пла́мень/ трисве́тлый Богонача́лия о́браз: пою́т о́троцы,/ благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля,/ я́ко Благоде́теля,// сотворе́нная вся́ческая тварь.

Поем: Честне́йшую:

Песнь 9

Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти:/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,// с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Страсте́м неприча́стен Ты пребы́л еси́, Сло́ве Бо́жий, Пло́тию приобщи́вся Страсте́м; но реши́ши от страсте́й челове́ка, страсте́м быв Страсть, Спа́се наш, Еди́н бо еси́ Безстра́стен и Всеси́лен.

Тлю сме́ртную прие́м, и тле́ния соблю́л еси́ Те́ло Твое́ невку́сно: Твоя́ же животворя́щая и Боже́ственная, Влады́ко, душа́ во а́де не оста́влена бысть, но я́коже от сна воскре́с, нас совоздви́гл еси́.

Троичен: Бо́га Отца́, Сы́на Собезнача́льна, вси челове́цы, устна́ми у́бо чи́стыми сла́вим, неизрече́нную же и пресла́вную Ду́ха Всесвята́го си́лу почита́ем: Еди́на бо есть Всеси́льная Тро́ица Неразлу́чная.

Ин канон, Вознесения.

Ирмос: Тя, па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию:

Тебе́, Изба́вителя ми́ра, Христа́ Бо́га, апо́столи, ви́дяще боже́ственно возвыша́ема, со стра́хом, игра́юще, велича́ху.

Твою́ обожи́вшуюся Пло́ть зря́ще, Христе́, на высоте́, А́нгели дру́г ко дру́гу глаго́лаху: вои́стину Се́й е́сть Бо́г на́ш.

Тебе́ безпло́тных чи́нове, Христе́ Бо́же, на о́блацех взе́млема ви́дяще, взыва́ху: сла́вы Царю́ врата́ возьми́те.

Богородичен: Ра́дуйся, Богоро́дице, Ма́ти Христа́ Бо́га: Его́же родила́ еси́, днесь от земли́ возноси́ма со апо́столы зря́щи, возвелича́ла еси́.

Ин канон, отцев.

Ирмос: Бо́га челове́ком:

Обре́т вы спобо́рники, собра́, держа́вною си́лою вооружи́в Ду́ха, Отцу́ Собезнача́льное и Сопресто́льное Сло́во, пре́жде век су́щее: Его́же ны́не, всесвяще́ннии, с Небе́сными во́инствы при́сно сла́вите. (Дважды.)

Па́жить А́риеву лю́тыя е́реси, я́ко вра́чеве душа́м же и телесе́м, уста́висте, свяще́нный ве́ры Симво́л всем изложи́вше, и́же ны́не держа́ще, па́мять ва́шу, священноде́телие, при́сно сла́вим. (Дважды.)

Слава: Я́ко Свет сый, Христе́, пречи́стый, от страсте́й мглы ду́шу мою́ очи́сти, моли́твами, Влады́ко, Твои́х служи́телей, ны́не Тебе́ пропове́давших Безнача́льна, Несозда́нна, Зижди́теля же всех и Бо́га, и Отцу́ Собезнача́льна.

И ныне, Богородичен: Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся Твои́м неизрече́нным и неизглаго́ланным Рождество́м, Богоро́дице Влады́чице: Жизнь бо из Тебе́, Пло́тию обложе́на, всем возсия́ и сме́рти неускла́бное я́ве разруши́.

Катавасия: Ра́дуйся, Цари́це,/ Матероде́вственная Сла́во:/ вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́/ вити́йствовати не мо́гут,/ Тебе́ пе́ти досто́йно:/ низумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти.// Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Ектения малая.

Таже во глас 6й: Свят Госпо́дь Бог наш: (Трижды.)

Ексапостиларий воскресен 10й:

Тивериа́дское мо́ре с детьми́ Зеведе́овыми, Нафана́ила с Петро́м же, и с други́ма двема́ дре́вле, и Фому́ имя́ше на ло́ве, и́же Христо́вым повеле́нием одесну́ю вве́ргше, мно́жество извлеко́ша рыб; Его́же Петр позна́в, к Нему́ бродя́ше, и́мже тре́тие явле́йся, и хлеб показа́, и ры́бу на у́глех.

Слава, отцев.

Подобен: Жены́, услы́шите:

Оте́ц боже́ственных днесь па́мять пра́зднующе, моле́ньми тех мо́лим, Всеще́дре: вся́каго вреда́ ересе́й изба́ви лю́ди Твоя́, Го́споди, и вся сподо́би Отца́, Сло́ва сла́вити и Всесвята́го Ду́ха.

И ныне, Вознесения:

Ученико́м зря́щим Тя, возне́слся еси́, Христе́, ко Отцу́, соседя́, А́нгели предтеку́ще зовя́ху: возьми́те врата́, возьми́те, Царь бо взы́де к Нача́льному Све́ту Сла́вы.

На хвалитех: Вся́кое дыха́ние: поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны 4 и святых отец 4.

Стихиры воскресны, глас 6.

Стих: Сотвори́те в них суд напи́сан,/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.

Крест Твой, Го́споди,/ жизнь и воскресе́ние лю́дем Твои́м есть,/ и, нань наде́ющеся,// Тебе́, воскре́сшаго Бо́га на́шего, пое́м: поми́луй нас.

Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.

Погребе́ние Твое́, Влады́ко,/ рай отве́рзе челове́ческому ро́ду,/ и, от тли изба́вльшеся,// Тебе́, воскре́сшаго Бо́га на́шего, пое́м: поми́луй нас.

Стих: Хвали́те Его́ на Си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.

Со Отце́м и Ду́хом Христа́ воспои́м,/ воскре́сшаго из ме́ртвых,/ и к Нему́ возопии́м:// Ты еси́ Жизнь на́ша и Воскресе́ние, поми́луй нас.

Стих: Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.

Тридне́вен воскре́сл еси́, Христе́, из гро́ба,/ я́коже есть пи́сано,/ совоздви́гнувый пра́отца на́шего:/ те́мже Тя и сла́вит род челове́ческий,// и пое́т Твое́ Воскресе́ние.

Ины стихиры, святых отец, глас 6.

Подобен: Всю отложи́вше:

Стих: Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.

Все́ собра́вше душе́вное худо́жество/ и Боже́ственным Ду́хом сразсмотри́вше,/ Небе́сный и честны́й Симво́л ве́ры/ честни́и отцы́ богопи́санне начерта́ша:/ в не́мже я́вственнейше Ро́ждшему/ Собезнача́льнаго Сло́ва науча́ют/ и всеи́стинно Единосу́щнаго,/ апо́стольским после́дующе проявле́нно уче́нием,/ благосла́внии, и пребога́тии и́стинно,// и богому́дрии.

Стих: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Все прие́мше у́мное сия́ние Свята́го Ду́ха,/ преесте́ственнейшее благосло́вие/ кра́ткими глаго́лы и мно́гим ра́зумом/ богодухнове́нно провеща́ша;/ я́ко Христо́вы пропове́дницы,/ Ева́нгельских предста́телие уче́ний блаже́ннии/ и благочести́вых преда́ний,/ свы́ше прие́мше сих открове́ние я́ве// и просве́щшеся, изложи́ша ве́ру богонауче́нную.

Стих: Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших,/ и хва́льно и просла́вленно и́мя Твое́ во ве́ки.

Все́ собра́вше па́стырское иску́сство,/ и я́рость подви́гше ны́не пра́веднейшую,/ отмсти́тельне тя́жкия отгна́ша и па́губныя во́лки,/ пра́щею Ду́ха изве́ргше от церко́внаго исполне́ния,/ па́дшия я́ко к сме́рти и я́ко неисце́льно неду́говавшия, боже́ственнии па́стырие,/ и я́ко раби́ и́стиннейшии Христо́вы,/ и боже́ственнаго пропове́дания// таи́нницы свяще́ннейшии.

Стих: Собери́те Ему́ преподо́бныя Его́,/ завеща́ющия заве́т Его́ о же́ртвах.

И паки 1ю стихиру: Все собра́вше душе́вное:

Слава, глас 8:

Святы́х отце́в ли́к, от коне́ц вселе́нныя сте́кшийся,/ Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го/ Еди́но Существо́ научи́ша и Естество́/ и та́йну богосло́вия я́сно преда́ша Це́ркви;/ и́хже похваля́юще ве́рою ублажи́м, глаго́люще:/ о боже́ственный по́лче,/ богоглаго́ливии ору́жницы ополче́ния Госпо́дня,/ зве́зды многосве́тлыя мы́сленныя тве́рди,/ та́инственнаго Сио́на необори́мии столпи́,/ миродохнове́ннии цве́ти ра́йстии,/ всезлата́я уста́ Сло́ва,/ нике́йская похвало́, вселе́нныя украше́ние,// приле́жно моли́теся о душа́х на́ших.

И ныне, глас 2: Преблагослове́нна еси́:

Славословие великое.

По славословии тропарь воскресен: Воскре́с из гро́ба:

Ектении и отпуст.

По отпусте стихира евангельская, глас 6:

По е́же во ад соше́ствии/ и е́же из ме́ртвых Воскресе́нии,/ скорбя́ще, я́коже досто́яше,/ о разлуче́нии Твое́м, Христе́,/ ученицы́ на де́лание обрати́шася,/ и па́ки корабля́ и мре́жи,/ и ло́ва нигде́же./ Но Ты, Спа́се, яви́вся я́ко Влады́ка всех,/ одесну́ю мре́жи повелева́еши воврещи́,/ и бысть сло́во де́ло вско́ре,/ и мно́жество рыб мно́гое,/ и ве́черя стра́нная гото́ва на земли́;/ ея́же причасти́вшимся тогда́ Твои́м ученико́м,/ и нас ны́не мы́сленно сподо́би наслади́тися,// Человеколю́бче Го́споди.

И час первый. На 1м часе тропарь воскресен. Слава: Вознесения: И ныне: Богородичен часов. По Трисвятом кондак Вознесения.

На 3м часе тропарь воскресен. Слава: отцев. И ныне: Богородичен часов. По Трисвятом кондак отцев. Таже и на прочих часех тропарь и кондак Вознесения и отцев глаголем пременяюще.

На Божественной Литургии

Антифоны изобразительны.

Блаженна гласа, глас 6. И праздника, песнь 4я на 4. И отцев, песнь 6я на 4.

Блаже́ни ни́щии ду́хом,/ я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Помяни́ мя, Бо́же Спа́се мой,/ егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м,/ и спаси́ мя,/ я́ко Еди́н Человеколю́бец.

Блаже́ни пла́чущии,/ я́ко ти́и уте́шатся.

Дре́вом Ада́ма прельсти́вшагося,/ Дре́вом Кре́стным па́ки спасл еси́,/ и разбо́йника вопию́ща:/ помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Блаже́ни кро́тции,/ я́ко ти́и насле́дят зе́млю.

А́дова врата́ и вереи́/ сокруши́вый, Жизнода́вче,/ воскреси́л еси́ вся, Спа́се, вопию́щия:/ сла́ва воста́нию Твоему́.

Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды,/ я́ко ти́и насы́тятся.

Помяни́ мя, И́же смерть плени́вый/ погребе́нием Твои́м,/ и Воскресе́нием Твои́м ра́дости вся испо́лнивый,/ я́ко Благоутро́бен.

Блаже́ни ми́лостивии,/ я́ко ти́и поми́ловани бу́дут.

Возне́слся еси́ во сла́ве, А́нгелов Царю́,/ Уте́шителя нам от Отца́ посла́в./ Те́мже вопие́м:/ сла́ва, Христе́, Вознесе́нию Твоему́.

Блаже́ни чи́стии се́рдцем,/ я́ко ти́и Бо́га у́зрят.

Я́ко взы́де Спас ко Отцу́ с Пло́тию,/ удиви́шася Ему́ а́нгельская во́инства/ и возопи́ша:/ сла́ва, Христе́, Вознесе́нию Твоему́.

Блаже́ни миротво́рцы,/ я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся.

Го́рния Си́лы Го́рнейшим вопия́ху:/ врата́ возьми́те Христу́, на́шему Царю́,/ Его́же воспева́ем/ вку́пе со Отце́м и Ду́хом.

Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди,/ я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Де́ва роди́ и ма́терних не позна́,/ но Ма́ти у́бо есть, Де́вою же пребы́сть,/ Ю́же воспева́юще:/ ра́дуйся, Богоро́дице, взыва́ем.

Блаже́ни есте́, егда́ поно́сят вам, и изжену́т,/ и реку́т всяк зол глаго́л на вы, лжу́ще, Мене́ ра́ди.

Утаи́тися не возмо́же/ пле́велов се́ятель Про́мысла неизрече́ннаго,/ неи́стовству тезоимени́т нарече́нный:/ Иу́де бо поревнова́в, я́коже он, разсе́деся вселука́вый.

Ра́дуйтеся и весели́теся,/ я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Боже́ственное собра́ние оте́ц честно́е/ Единоро́дное Озаре́ние, от Существа́ возсия́вшее О́тча,/ пропове́дует Тя, Влады́ко,/ и пре́жде всех век рожде́нна Сы́на.

Слава:

Чре́во растерза́ется по словеси́,/ исто́чник му́тный и непи́тный ересе́й,/ источи́вший злочести́вых,/ ра́лом моли́твы свяще́нник боже́ственных промы́сленнее.

И ныне:

Вели́кий преднаписа́ во проро́цех Моисе́й/ Тебе́ ковче́г, и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку,/ обра́зно зна́менуя воплоще́ние Вы́шняго/ из Тебе́, Ма́ти Де́во.

По входе глаголем тропарь воскресен, глас 6:

А́нгельския Си́лы на гро́бе Твое́м,/ и стрегу́щии омертве́ша,/ и стоя́ше Мари́я во гро́бе,/ и́щущи пречи́стаго Те́ла Твоего́./ Плени́л еси́ ад, не искуси́вся от него́,/ сре́тил еси́ Де́ву, Да́руяй живо́т:// воскресы́й из ме́ртвых Го́споди, сла́ва Тебе́.

Таже Вознесения, глас 4:

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же на́ш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

И тропарь отцев, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш,/ свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый:// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Слава, кондак отцев, глас 8.

Подобен: Я́ко нача́тки:

Апо́стол пропове́дание и оте́ц догма́ты/ Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша,/ я́же и ри́зу нося́щи и́стины,/ истка́ну от е́же свы́ше Богосло́вия,// исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.

И ныне, кондак Вознесения, глас 6:

Е́же о нас испо́лнив смотре́ние/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный/ и вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы.

Таже Трисвятое.

Вместо прокимна песнь отцев, глас 4:

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших,/ и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки.

Стих: Я́ко пра́веден еси́ о всех, я́же сотвори́л еси́ нам.

Апостол в Деяниих, зачало 44: Суди́ Па́вел ми́мо ити́ Ефе́с:

Аллилуия, глас 1: Бог бого́в Госпо́дь глаго́ла, и призва́ зе́млю от восто́к со́лнца до за́пад.

Стих: Собери́те Ему́ преподо́бныя Его́, завеща́ющия заве́т Его́ о же́ртвах.

Евангелие от Иоанна, зачало 56: Возве́д Иису́с о́чи Свои́ на Не́бо:

И по чину Литургия Иоанна Златоустаго. За Достойно: поем припев и ирмос 9й песни канона Вознесения: Велича́й, душе́ моя́, возне́сшагося: Тя, па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию:

Причастный стих: Хвали́те Го́спода с Небе́с: Другий: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде:

Вместо: Видехом: поем тропарь праздника Вознесения.

И окончание Литургии обычное.


Источник: Праздничные службы Цветной Триоди / Е. Кустовский – М.: СофтИздат, 2008. – 280 с.

Комментарии для сайта Cackle