Глава 3. Моли́твы жене́ роди́льнице, по четы́редесяти дне́х

В четыредеся́тный же де́нь па́ки прино́сится отроча́ к хра́му, во е́же вцерковля́тися, си́есть, нача́ло прия́ти вводи́тися в це́рковь. Прино́сится же ма́терию уже́ очище́нною и омове́нною су́щею, предстоя́щу и хотя́щему прия́ти то́ по креще́нии.

Свяще́нник же твори́т: Благослове́н Бо́г на́ш: Трисвято́е. Пресвята́я Тро́ице: И О́тче на́ш: Я́ко твое́ е́сть Ца́рство.

Та́же отпусти́тельный дне́, или́ свята́го прилучи́вшагося.

Сла́ва, и ны́не:

Моли́твами, Го́споди, все́х святы́х и Богоро́дицы, тво́й ми́р да́ждь на́м, и поми́луй на́с, я́ко еди́н ще́др.

Прикло́нши же е́й главу́ вку́пе со младе́нцем, твори́т свяще́нник креста́ зна́мение над ни́м, и каса́яся главы́ его́, глаго́лет моли́тву:

Го́споду помо́лимся.

Го́споди Бо́же вседержи́телю, о́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, все́ естество́ слове́сное же и безслове́сное сло́вом твои́м созда́вый, и вся́ от не су́щих во е́же бы́ти приведы́й, тебе́ мо́лимся, и тебе́ про́сим: твое́ю во́лею спа́сл еси́ рабу́ твою́, и́мярек, очи́сти от вся́каго греха́, и от вся́кия скве́рны, приходя́щую ко святе́й твое́й це́ркви, да неосужде́нно сподо́бится причасти́тися святы́х твои́х та́ин.

Ве́домо бу́ди, я́ко а́ще не обрета́ется в живы́х младе́нец, чте́тся да́же до зде́ моли́тва.

Та́же возгла́сно.

Я́ко бла́г и человеколю́бец Бо́г еси́:

А́ще ли жи́в е́сть, чти́ и сие́ до конца́:

И от нея́ рожде́нное отроча́ благослови́, возрасти́, освяти́, вразуми́, уцелому́дри, удобому́дрстви: я́ко ты́ приве́л еси́ е́, и показа́л еси́ ему́ све́т чу́вственный, да и у́мнаго сподо́бится све́та, во вре́мя е́же определи́л еси́, и сопричте́тся свято́му твоему́ ста́ду, единоро́дным твои́м Сы́ном: с ни́мже благослове́н еси́, с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ми́р все́м.

Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Моли́тва ма́тери отроча́те:

Го́споди Бо́же на́ш, прише́дый на спасе́ние ро́да челове́ческаго, прииди́ и на рабу́ твою́, и́мярек, и сподо́би ю́ честны́м твои́м пресви́терством, вхо́да хра́ма сла́вы твоея́: омы́й ея́ скве́рну теле́сную и скве́рну душе́вную во исполне́нии четы́редесяти дни́й: творя́й ю́ досто́йну и причаще́ния честна́го те́ла и кро́ве твоея́.

Я́ко освяти́ся и просла́вися пречестно́е и великоле́пое и́мя твое́, со отце́м и святы́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Моли́тва 2, отроча́ти, его́же свяще́нник зна́менуяй мо́лится:

Го́споду помо́лимся.

Го́споди Бо́же на́ш, в четыредеся́тный де́нь младе́нец зако́нному хра́му принесе́нный от Мари́и неискусобра́чныя и святы́я твоея́ ма́тере, и на объя́тиях пра́веднаго симео́на носи́мый, са́м Влады́ко всеси́льне, и принесе́ннаго сего́ младе́нца, яви́тися тебе́ все́х творцу́, благослови́ и на вся́кое де́ло благо́е, и тебе́ благоуго́дное возрасти́, отгоня́я от него́ вся́кую сопроти́вную си́лу зна́мением воображе́ния креста́ твоего́. ты́ бо еси́ храня́й младе́нцы Го́споди: да сподо́бився свята́го креще́ния, получи́т ча́сть избра́нных Ца́рствия твоего́, соблюда́емь с на́ми благода́тию святы́я и единосу́щныя, и неразде́льныя Тро́ицы: тебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, благодаре́ние, и поклоне́ние со безнача́льным твои́м отце́м, и пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ми́р все́м.

Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Бо́же о́тче вседержи́телю велегла́снейшим проро́ком иса́ием предвозвести́вый на́м, е́же от Де́вы воплоще́ние единоро́днаго твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего, и́же в после́дния дни́ благоволе́нием твои́м, и соде́йствием Свята́го Ду́ха, спасе́ния ра́ди на́с челове́ков, безме́рным благоутро́бием от нея́ младе́нствовати изво́ливый, и по обы́чаю в зако́не свято́м твое́м, по исполне́нии дне́й очище́ния, святи́лищу принести́ся претерпе́ и́стинный законополо́жник сы́й: и на объя́тиях пра́веднаго симео́на носи́тися изво́ли, его́же та́инства проображе́ние в предрече́нном проро́це, клеща́ми у́гля явле́нное позна́хом: его́же и мы́ ве́рнии подража́ние благода́тию держи́м: са́м и ны́не сохраня́яй младе́нцы Го́споди, благослови́ отроча́ сие́, вку́пе с роди́тели и восприе́мники его́, и сподо́би е́ во вре́мя благопотре́бное и водо́ю и ду́хом отрожде́ния сопричти́ е́ свято́му твоему́ ста́ду слове́сных ове́ц, нарица́ющихся и́менем Христа́ твоего́: я́ко ты́ еси́ в вы́шних живы́й, и на смире́нныя призира́яй, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

[И а́ще младе́нец креще́н е́сть, твори́т иере́й воцерковле́ние, а́ще же ни́, твори́т сие́ по креще́нии. Моли́твам же зде́ твори́т отпу́ст.] Та́же прие́м свяще́нник отроча́, начертава́ет кре́ст и́м пред враты́ хра́ма, глаго́ля:

Воцерковля́ется ра́б Бо́жий, и́мярек, [или́: раба́ Бо́жия, и́мярек,] во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Та́же вво́дит е́ во хра́м, глаго́ля: Вни́дет в до́м тво́й, покло́нится ко хра́му свято́му твоему́.

И вхо́дит посреде́ хра́ма, глаго́ля:

Воцерковля́ется ра́б Бо́жий:

Та́же глаго́лет:

Посреде́ це́ркве воспое́т тя́.

Та́же вво́дит пред две́рьми же́ртвенника, глаго́ля:

Воцерковля́ется ра́б Бо́жий:

И вво́дит е́ во святы́й же́ртвенник, а́ще бу́дет му́жеский по́л: а́ще же же́нский, да́же до ца́рских вра́т, глаго́ля:

Ны́не отпуща́еши раба́ твоего́, Влады́ко:

И по си́х полага́ет е́ при две́рех же́ртвенника, и та́ко восприе́мник поклони́вся три́жды, взе́млет е́, и исхо́дит. И свяще́нник твори́т, я́ко обы́чай, отпу́ст.


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle