Чтения Священного Писания и Богослужебные указания

Богослужебные указания

2 Кор. 1:1–7 (зач. 167). Мф. 21:43–46 (зач. 88). И за пятницу (под зачало): 2 Кор. 1:12–20 (зач. 169). Мф. 22:23–33 (зач. 91). Прав.: Гал. 5:22 – 6:2 (зач. 213). Мф. 11:27–30¹, (зач. 43).

¹ - Если совершается полиелейная служба сщмч. Вениамина, митр. Петроградского, то на утрене читается Мф. 10:16–22, а на литургии – чтения дня, за пятницу (под зачало)и священномученика: Рим. 8:28–39. Лк. 21:12–19.

Евангелие и Апостол дня

2Кор.1:1-7
Мф.21:43-46
2Кор.1:12-20
Мф.22:23-33
Гал.5:22-6:2
Мф.11:27-30
Мф.10:16-22
Рим.8:28-39
Лк.21:12-19
О страхе Божием

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В четверг, св. апостолам

Тропарь в четверг, св. апостолам, глас 3

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы святые, умолите милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.

Кондак в четверг, св. апостолам, глас 2

Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.

Перевод: Непоколебимых и богогласных проповедников, высших из учеников Твоих, Господи, Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, Один, знающий то, что в сердцах.

показать все

В четверг, святителю Николаю

Тропарь в четверг, святителю Николаю, глас 4

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче, святитель Николай, моли Христа Бога о спасении душ наших.

Кондак в четверг, святителю Николаю, глас 3

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Перевод: В Мирах ты, святой, явился совершителем священнодействий, ибо Христово Евангелие исполнив, положил ты, преподобный, душу свою за людей твоих и неповинных спас от смерти; потому был ты освящен, как великий служитель таинств Божией благодати.

Праведному Евдокиму Каппадокиянину

Тропарь праведному Евдокиму Каппадокиянину, глас 4

От земли́ воззва́вый тя к Небе́сным селе́нием/ соблюда́ет и по сме́рти невреди́мо те́ло твое́, свя́те Евдоки́ме:/ ты бо в целому́дрии и чи́стом жи́тельстве, блаже́нне,/ жи́тельствовал еси́, не оскверни́в пло́ти.// Те́мже со дерзнове́нием моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся нам.

Перевод: Призвавший тебя от земли в Небесные селения сохраняет и после смерти невредимым тело твое, святой Евдоким, ибо ты в целомудрии и чистоте жизни, блаженный, прожил жизнь, не осквернив тела. Потому с дерзновением моли Христа Бога о спасении нашем.

Кондак праведному Евдокиму Каппадокиянину, глас 2

Вы́шних жела́я, с вы́шними совокупля́яся,/ и колесни́цу о́гненную, Боже́ственными восхожде́ньми доброде́телей, соверши́л еси́ ду́шу,/ преблаже́нне Евдоки́ме,/ на земли́ пожи́в я́ко Безпло́тен,// Зижди́телю всех благоугоди́л еси́.

Перевод: Высочайшего желая и соединяясь с небесным, ты сделал свою душу подобной огненной колеснице, поднимающей на высоты Божественных добродетелей, преблаженный Евдоким, на земле прожив как Бесплотный, Создателю всех ты благоугодил.

Священномученику Вениамину, митрополиту Петроградскому и Гдовскому

Тропарь священномученику Вениамину, митрополиту Петроградскому и Гдовскому, глас 1

Свети́льник всесве́тлый во гpа́де свята́го Петpа́ яви́лся еси́,/ па́стырю до́брый, священному́чениче о́тче Вениами́не./ Любо́вь и милосе́pдие в сеpдца́х ве́pных насажда́я,/ благотвоpи́ти пpизыва́л еси́ теpпя́щим глад и нищету́./ Сего́ pа́ди и мы к тебе пpибега́ем и с ве́pою вопие́м ти:/ моли́ ми́лостиваго Бо́га,/ оте́чество на́ше в Пpавосла́вии и благоче́стии утвеpди́ти,/ миp Це́pкви даpова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Светильником преярким в городе святого Петра ты стал, пастырь добрый, священномученик отче Вениамин. Любовь и милосердие в сердцах верующих насаждая, ты призывал делать добро терпящим голод и нищету. Потому и мы к тебе обращаемся и с верой взываем к тебе: «Моли милостивого Бога об укреплении Отечества нашего в Православии и благочестии, даровании мира Церкви и душам нашим великой милости».

Кондак священномученику Вениамину, митрополиту Петроградскому и Гдовскому, глас 6

От ю́ности и́го Христо́во на ра́мо взем,/ и́стинный страж Правосла́вныя Це́ркве яви́лся еси́,/ священному́чениче Вениами́не./ Клевету́, у́зы, страда́ния и суд непра́ведный/ от беззако́нных му́жественно претерпева́я,/ святы́ню церко́вную на поруга́ние не пре́дал еси́./ Те́мже и Христо́с да́ром терпе́ния и любве́ тя испо́лни,/ во е́же пред му́ченическою кончи́ною/ со благодаре́нием взыва́ти:// за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Перевод: С юности иго Христово на плечи подняв, ты стал истинным стражем Православной Церкви, священномученик Вениамин. Клевету, заключение, страдания и несправедливый суд от беззаконных мужественно претерпев, святыню церковную ты не предал на поругание. Потому и Христос наполнил тебя дарами терпения и любви, так что ты перед мученической кончиной с благодарением взывал: «За все, Господи, слава Тебе».

Молитва священномученику Вениамину, митрополиту Петроградскому и Гдовскому

О, преди́вный святи́телю, богому́дрый и всесвяты́й о́тче на́ш священному́чениче Вениами́не! К тебе́ ны́не прибега́ем ве́рою и любо́вию чту́щии тя́, похвалы́ сия́ принося́ще от всего́ се́рдца и помышле́ния. Мо́лим тя́ приле́жно, страстоте́рпче святы́й, не забу́ди ны́ к тебе́ усе́рдно притека́ющих: утверди́ на́с в ве́ре святе́й правосла́вней, научи́ на́с всегда́ твори́ти за́поведи Бо́жия, исцели́ боле́зни душе́вныя и теле́сныя, бу́ди на́м покрови́телем и прибе́жищем в ско́рбех и напа́стех, заступи́ ны́ от вра́г ви́димых и неви́димых, да и мы́ богоуго́дне преше́дше по́прище сея́ жи́зни, твои́м предста́тельством и богоприя́тными моли́твами бу́дем насле́дницы Ца́рствия Бо́жия и сподо́бимся с тобо́ю предстоя́ти Престо́лу Царя́ Сла́вы, поклоня́яся Ему́ и воспева́я во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мученику Юрию Новицкому

Молитва мученику Юрию Новицкому

К тебе́, о, пресла́вный новому́чениче Ю́рие, богому́дрому наста́внику ю́ных, просвети́телю и и́стины взыска́телю и возвести́телю, испове́днику, богосло́вия ревни́телю, за Христа́ страда́ния и сме́рть прия́вшему, вседу́шно прибега́ем и мо́лим: простри́ ру́ку по́мощи все́м в не́мощи и злострада́нии су́щим, научи́ во единоду́шии и любве́ пребыва́ти и спаса́тися вку́пе, не оста́ви хра́м, и́мени твоему́ посвяще́нный, твои́м попече́нием и все́х с ве́рою и любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́. У́м и се́рдце на го́рняя напра́ви; не слове́сно бо то́кмо, но де́йственно жи́ти по Бо́зе ревну́ем; бли́жняя па́че себе́ возлю́бим, гне́в, за́висть, коры́сть на кро́тость и милосе́рдие прело́жим, да над страстьми́ победи́тели яви́мся. Испове́дания ве́ры спаси́тельныя держа́тися помози́, прельще́ния льсти́ваго сете́й изба́ви; и та́ко прилепи́вшеся тебе́, свято́му засту́пнику на́шему, сподо́бимся Ца́рствие Небе́сное унасле́довати, иде́же ты́ в со́нме новому́ченик и испове́дник Росси́йских непреста́нно сла́виши Пресвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая мученику Юрию Новицкому

О, святы́й новому́чениче Ю́рие Петрогра́дский! К тебе́, предста́телю святы́й, прибега́ем, я́ко не и́мамы дерзнове́ния ко Го́споду за премно́гия грехи́ на́ша. Ты́ же, страстоте́рпче святы́й, в земно́м житии́ твое́м сто́лп ве́ры правосла́вныя бы́в и испове́дник до́блий, укрепи́ на́шу ве́ру, да возмо́жем противуста́ти все́м ко́знем лука́ваго, испроси́ на́м у Всеми́лостиваго Бо́га вся́ благопотре́бная душа́м и телесе́м на́шим, заблужда́ющих обрати́, неду́гующих исцели́, ю́ныя просвети́, да уве́дят благоче́стия добро́ту и греха́ безобра́зие, да́ждь на́м утеше́ние в печа́лех, пробуди́ в сердца́х на́ших покая́ние, возжги́ в сердца́х на́ших пла́мень Боже́ственныя любве́ и все́м вся́ да́руй, я́же ко спасе́нию потре́бное и поле́зная, да всеблагомо́щным предста́тельством твои́м изба́вимся от вся́кия беды́ и напа́сти, и да бу́дем благоуспе́шны в труде́х на́ших. Услы́ши моле́ния на́ша, благове́рне Ю́рие, ко ико́не твое́й с ве́рою и любо́вию припа́дающих, яви́ на́м многомо́щное твое́ заступле́ние, соблюди́ гра́д Петро́в, его́ же возлюби́л еси́, и вся́ гра́ды и ве́си ру́сския от напа́стей ненаве́тны, да сла́вим ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва третья мученику Юрию Новицкому

О, святы́й новому́чениче Ю́рие Петрогра́дский! К тебе́, ско́рому помо́щнику и те́плому моли́твеннику, недосто́йнии, прибега́ем, смире́нное моле́ние принося́ще: не пре́зри ны́, немощны́я, по вся́ дни́ и часы́ в беззако́ния впа́дающия. Е́й, свя́тче Бо́жий, не оста́ви ны́, твоея́ ми́лости принося́щия, ве́лие бо и́маши дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему, я́ко мно́ги му́ки и страда́ния за Него́ и сме́рть лю́тую прия́л еси́ и, ны́не со А́нгелы Престо́лу Бо́жию предстоя́, умоли́ Го́спода Бо́га изба́вити ны́ от вся́кия ско́рби и боле́зни и вся́каго зла́, наипа́че же от нахожде́ния врага́ те́мнаго, Це́ркве Правосла́вней благоде́нствие да́руй; гра́д Петро́в, в не́мже страда́ния прия́л еси́, и всю́ зе́млю Ру́сскую ми́ром огради́, от вся́каго зла́го обстоя́ния изба́ви и вся́, к животу́ вре́менному поле́зная и ко спасе́нию ве́чному приводя́щая, дарова́ти на́м у Го́спода Бо́га на́шего испроси́, да моли́твами твои́ми христиа́нскую кончи́ну получи́ти вси́ сподо́бимся и, ко́зней диа́вольских и му́ки ве́чныя изба́вльшеся, безконе́чнаго блаже́ннаго Ца́рствия прича́стницы бу́дем.
О, святы́й и добропобе́дный новому́чениче, сотвори́ моли́твы твоя́ за все́х стра́ждущих, за лише́нных кро́ва, рабо́ты, за су́щих во обстоя́ниях тя́жких, за пребыва́ющих в отча́янии и тревоге о днях гряду́щих.
Е́й, святы́й Ю́рие, ниспосли́ благослове́ние Бо́жие все́м в ра́дости су́щим, упроси́ Творца́ на́шего дарова́ти по́мощь благода́тную се́мьям на́шим, ча́дом, ста́рцем и ста́рицам, да сподо́бит все́х на́с Милосе́рдный на́ш Госпо́дь во вся́к де́нь и ча́с жития́ на́шего в ми́ре и славосло́вии Бо́жием пребыва́ти. К предста́тельству и засту́пничеству твоему́ прибега́я, уго́дниче Христо́в, усе́рдно про́сим тя́: приклони́ Милосе́рдие Бо́жие, к на́шей Святе́й Це́ркви, к архипа́стырем, пресви́тером, мона́шествующим и миря́ном, я́ко ты́ еси́, всеблаги́й засту́пниче на́ш, пред Престо́лом Всесвяты́я и Неразде́льныя Тро́ицы.
Вознеси́ моли́твы твоя́, о святы́й страстоте́рпче, за все́х уме́рших в наде́жде всео́бщаго воскресе́ния, да прости́т и́м Госпо́дь вся́ согреше́ния и́х, во́льная и нево́льная. О, святы́й Ю́рие, испроси́ у Иису́са Христа́, Го́спода и Спаси́теля на́шего, проще́ния все́х на́ших прегреше́ний, я́же от ю́ности до настоя́щаго дня́ и часа́ согреши́хом. Умоли́ Го́спода на́шего испо́лнити вся́ просьбы на́ша и моли́твами твои́ми сподо́би ны́ славосло́вити ку́пно с тобо́ю Всесвята́го Го́спода и Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мысли свт. Феофана Затворника

(2Кор.1:1–7; Мф.21:43–46)

Архиереи и фарисеи уразумели, что Господь говорил притчи на их счет, раскрывал им глаза, чтоб увидали истину, что же сделали они по этому случаю? Придумывали, как бы убить Господа. Если бы предубеждение не кривило их здравомыслия, им следовало, если не поверить, как требовала очевидность указаний, то обсудить внимательно, не так ли и в самом деле, как объясняет Спаситель. Предубеждение столкнуло их на кривую дорогу, и они потом оказались богоубийцами. 

И всегда так, и ныне так. Немцы, а за ними и наши онемечившиеся умом, как скоро встретят в Евангелии чудо, тотчас кричат: «неправда, неправда; этого не было и не могло быть, надо это вычеркнуть». Не то же ли это, что убить? Пересмотрите все книги этих умников, ни в одной не найдете указания причин, почему они так думают; ни один из них ничего не может сказать против того, чем доказывается истина евангельская, и ни один не позаботился вникнуть в доводы, какими люди здравомыслящие обличают их лживость: твердят все только свое, что быть не может, и потому не верят Евангелию. И ничего с ними не поделаешь: они готовы идти против Самого Бога.

Притча дня

У одного старца спросили:
– Как у тебя хватает терпения пребывать в одиночестве в этом заброшенном уголке земли?

Он ответил:
– Я никогда не нахожусь в одиночестве. У меня всегда есть собеседник – Господь. Когда я хочу, чтобы Он говорил со мной, – я читаю Святое Писание. А когда хочу сам поговорить с Ним – молюсь.

Проповедь дня


Перейти в раздел «Проповеди»

Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты


Основы православия

Тема 225. Ад (геенна).

Слово ад с древнегреческого переводится как место, лишённое света (вспомним образ Бога как света (1Ин.1:5)). Слово же геенна происходит от названия долины Геном – помойки, располагавшейся близ Иерусалима. Это образ ада – чадящая помойка.

Это и место, и состояние удаление от Бога. Вообще для христиан актуальнее учение об обожении, богообщении, чем учение об участи тех, кто отвергает Бога. В святоотеческом понимании ад часто интерпретируется как богооставленность, муки запоздалого раскаяния. Понять ад можно как лишённость рая.

Некоторые ошибочно связывают адские муки с волей Бога, тогда как св. отцы учат, что это следствие определенного образа жизни и деятельности самой личности, не созревшей для рая. Вспомним, что Христа мы именуем Спасителем, а не прокурором. А Кого из Лиц Святой Троицы мы называем адвокатом? Вспомним молитву Святому Духу. Параклит – Утешитель (близко к адвокат).

Адские мучения в христианстве понимаются не как страдания от жара котлов и сковородок, а внутренние терзания. В результате своей жизни каждый человек либо воскреснет со Христом, либо воскреснет для муки вечной. В чем будет состоять эта мука? А в том, что все твои грехи будут продолжать мучить тебя в вечности.

Кажется, что Бог должен взять в рай всех приличных людей, не совершавших явных беззаконий (убийства, насилия и т.п.). Однако даже к нераскаянному греху убийства причастна большая часть жителей нашей страны, причём к самому тяжкому – убийству собственных детей ради комфорта...

Практические советы

Что питает блудную страсть?

Блудную страсть питают праздность, леность, многоспание, излишняя забота о здоровье, объядение, винопитие, смехотворство, наряжение тела, нехранение очей, гнев, вольное свободное обхождение с лицом другого пола.

Как победить в себе блудную страсть?

Средства, как победить в себе блудную страсть: 1) воздерживайся в пище, питии и сне и спи на жестком; 2) старайся не вспоминать прежде совершенных тобою плотских грехов; 3) избегай, по возможности, обращения с лицами другого пола; 4) обращайся к Богу с молитвой и земными поклонами об избавлении от блудных помыслов; 5) удерживай себя от нечистых пожеланий страхом будущих наказаний за гробом; 6) пользуйся крестным знамением, как орудием для отгнания падших духов и пагубных влечений твоего сердца; 7) чаще вспоминай смерть; 8) обращайся к таинству исповеди и к духовному отцу и открывай ему свои мысли и желания; 9) занимайся физическим трудом; 10) читай Святое Евангелие, а также другие душеспасительные книги; 11) удерживай, обуздывай зрение и слух от всего того, что возбуждает блудную страсть (картины, грязные книги, фотографии, статуи, разговоры, прикосновения, когда едешь в транспорте и т. п.).

Случайный тест