ЧИН БЛАГОСЛОВЕНИЯ НОВОГО ДОМА
Священник, придя в новопостроенный дом, или совершает малое освящение воды, или приносит святую воду с собой; кроме того, он должен взять с собой флакон с елеем.
В начале на каждой из четырех стен священник начертывает елеем крест. После этого начало обычное: "Благословен Бог наш...", "Царю Небесный", Трисвятое, "Отче наш", "Господи, помилуй" - 12 раз. "Слава, и ныне", "Приидите, поклонимся" (трижды) и псалом 90-й: "Живый в помощи Вышняго..."
Затем поется тропарь на 8-й глас: "Якоже Закхеову дому Твоим, Христе, входом спасение бысть, сице и ныне входом священных служителей Твоих, и с ними святых Твоих ангел, мир Твой подаждь дому сему и милостиво благослови его, спасая и просвещая всех, жити хотящих в нем..." В доме заранее поставляется стол, покрытый хорошей чистой скатертью, на него ставится сосуд со святой водой, полагаются Евангелие, Крест и возжигаются свечи в подсвечниках. Иерей, став лицом к востоку, произносит: "Господу помолимся" - присутствующие отвечают: "Господи, помилуй", и читает молитву: "Господи, Иисусе Христе, Боже наш, изволивый под сень Закхея мытаря внити, и спасение тому и всему дому его бывый; Сам и ныне зде жити восхотевшия и нами недостойными мольбы Тебе и моления приносящия, от всякаго зла невредимы соблюди, благословляя их и обиталище сие и ненаветен тех живот выну сохраняй, изобильно вся благая Твоя им Твоим благословением на пользу подаваяй. Яко. подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь".
Затем все преклоняют главы и читается другая молитва: "Владыко Господи Боже наш, на высоких живый и на смиренныя призираяй, благословивый дом Лаванов при входе Иакова и дом Пентефриев приходом Иосифовым, благословивый дом Аведарин внесением кивота и во дни пришествия во плоти Христа Бога нашего, спасение дому Закхеову даровавый, Сам благослови и дом сей, и в нем жити хотящих страхом Твоим огради, и невредимых от сопротивных сохрани, и благословение Твое с высоты жилища Твоего низпосли им, и благослови и умножи вся благая в доме сем".
Далее следует возглас: "Твое бо есть, еже миловати и спасати..." Затем иерей трижды знаменует елей, говоря: "Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь" и читает над ним молитву: "Господи Боже наш, призри ныне милостиво на молитву мене смиреннаго и недостойнаго раба Твоего, и низпосли благодать Пресвятаго Твоего Духа на елей сей и освяти его, яко да будет во освящение месту сему и на нем сооруженну дому, и на прогнание всякия сопротивныя силы и сатанинских наветов; Ты бо еси благословляяй и освящаяй всяческая, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь".
После молитвы окропляет святой водой все стены дома, говоря: "Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, окроплением воды сея священныя, в бегство да претворится все лукавое бесовское действо, аминь". Окропивши все, помазывает елеем стены дома, где был начертан крест, в середине его, сперва на восточной стене дома, потом на западной, засим на северной и, наконец, на южной, произнося: "Благословляется дом сей помазанием святаго елея сего, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь". По окончании помазания елеем, возжигают свечи пред каждым крестом, на каждой стене. Хор поет стихиру, на глас 5-й: "Благослови, Господи, дом сей, и исполни его земных Твоих благ, и в нем благочестно жити хотящих от всякаго злаго обстояния поврежденных сохрани, и всякое изобилие небеснаго и земнаго Твоего благословения тем даруй и, яко щедр, помилуй, по велицей Твоей милости".
Теперь священник становится лицом к востоку и читает Евангелие от Луки (19, 1 - 10), в котором повествуется о посещении Господом дома мытаря Закхея, человека грешного, но покаявшегося и обратившегося. "Иисус сказал ему: ныне пришло спасение дому сему, потому что и он сын Авраама, ибо Сын Человеческий пришел взыскать и спасти погибшее".
Затем читается псалом 100-й: "Милость и суд воспою Тебе...", и бывает ектения: "Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимтися, услыши и помилуй". Клир: "Господи, помилуй" (трижды).
"Еще молимся о еже низпослати благословение Свое на дом сей и на раба Своего (или рабу Свою имярек) и на всех, в нем благочестно жити хотящих, и послати им ангела своего милостива, соблюдающа и сохраняюща их от всякаго зла, и наставляюща к деланию всех добродетелей, и ко исполнению святых Христовых заповедей, и о еже сохранити их от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча и нашествия иноплеменников, и всякия смертоносныя раны, и даровати им здравие, и долгоденствием оградити их и во всем угобзити, рцем вси: Господи, услыши и помилуй".
Затем возглас: "Услыши ны. Боже, Спасителю наш" и отпуст.